Fostul șef Stellantis crede că grupul se va destrăma

Publicat vineri, 24.10.2025 15:55 de Tiberiu Safta

Carlos Tavares, fostul șef Stellantis, este de părere că grupul producător de mașini se va destrăma. În noua sa carte, publicată joi, Tavares crede că Stellantis s-ar putea destrăma în 2 grupuri.

La finalul anului trecut, Carlos Tavares și-a dat demisia de la conducerea Stellantis. Portughezul, care a condus grupul de la înființarea sa în ianuarie 2021 până în decembrie 2024, a plecat de la conducerea Stellantis după prăbușirea vânzărilor pe piețele cheie din Statele Unite și Europa.

Acum, la aproape un an de la plecarea sa de la Stellantis, Tavares a publicat o carte în care precizează că grupul ar putea să se destrame în viitorul apropiat.

„Sunt îngrijorat că balansul în trei dintre Italia, Franța și SUA se va sparge”, spune Tavares în cartea sa. Totodată, Carlos Tavares spune despre Antonio Filosa, actualul CEO al grupului multinațional că a fost alegerea „logică și rațională” atunci când a venit vorba de înlocuirea sa.

Cele mai profitabile mărci pentru Stellantis sunt cele din Franța și din Italia. În perioada recentă, grupul a fost nevoit să închidă temporar mai multe uzine din Europa din cauza cererii sub așteptări pentru anumite modele, unele dintre ele fiind electrice.

În noua sa carte, Carlos Tavares spune că este foarte posibil ca operațiunile Stellantis din Europa și din America de Nord să fie separate în viitorul apropiat.

„Un posibil scenariu, și încă mai sunt multe altele, ar fi ca un producător chinez să facă într-o zi o licitație pentru afacerea europeană, iar americanii să ia înapoi operațiunile din America de Nord. Asta le va permite să se reconcentreze asupra pieței proprii, așa cum a făcut General Motors în ultimii 10 ani”, a mai spus Tavares.

În încheiere, fostul șef Stellantis mai spune: „Cu mine plecat, nu sunt sigur că interesele franceze pe care le-am avut mereu la suflet – fie că mă crezi sau nu – vor fi la fel de bine apărate.”

via Automotive News Europe

  • pipo, vineri, 24.10.2025 21:52

    Nea Tavares vorbea prea mult și neintrebat si înainte sa fie împins afara de la Stelari. Bag mana în foc ca asta a fost unul din motive. Motivele pentru care nu merg vânzările în grup îi sunt direct imputabile încă, cred ca e conștient și el de asta. Au lăsat toată puzderia de modele pe spatele motorasului ala de barca de 1,2 l , pe partea termică. Practic nu ai ce sa iei din tot grupul, dacă vrei si tu un auto de volum cu un cuplu decent . Mai grav, desi te-ai fi așteptat la o dezvoltare spectaculoasa pe partea cealaltă, e ca și la electrice stau jalnic. As spune chiar penibil, ca sa fiu sincer. Practic, prin Europa trăiesc din design-ul modelelor Peugeot și din naționalismul italienilor, care nu ar renunța la Fiat nici dacă ar produce aia de mâine doar Multipla. Acest grup este ceva horor pentru industria Auto, este o hidosenie , aparut peste noapte dintr-o disperare si mandrie prostească și sper ca Tavares măcar acum sa o nimerească.

  • Dutz, sâmbătă, 25.10.2025 06:04

    Carlos, solo cuatro palabras… hasta luego y adiós!!!

  • @pipo, sâmbătă, 25.10.2025 10:19

    dar ce are 1.2, nu e turbo? ii faci eventual si remap, ii bagi omv100 si e oresnik!!

  • Ducu, sâmbătă, 25.10.2025 12:49

    Asta este cel mai incompetent CEO al unui grup auto din ultimii 50 de ani. Își dă cu părerea să nu adoarmă

  • GabiA, duminică, 26.10.2025 10:59

    Nu stiu daca se va destrama, dar sa ai un singur motor, cu cai putini, pe care sa il pui pe toate modelele tale, e clar ca nu iti poate genera vanzari prea mari. Orice ai cumpara de la ei, e aceeasi masina. Nu se diferentiaza cu nimic. Ar putea sa vand un singur model, ca ar avea aceleasi vanzari. Practic, degeaba au mai multe modele, ca nu gasesti in ele dezvoltari proprii si elemente care sa tina de trecutul si de ingineria natiilor care le detin. Ii ca si cum ti-ai cumpara un bmw cu piese dezvoltate de francezi.

  • Elektrikkk, duminică, 26.10.2025 12:16

    A făcut lucruri bune iniţial, dar apoi la partea de electrificare slab rău.... Modele cu 50 kwh baterie.... Când ceva serios pleacă de la minim 70 kwh.... Trebuiau să facă precum MG, Volvo.... dacă nu ai forţa şi competenţa la baterii bună implici un partener chinez doar pe acea parte.

  • Dutz "brânza trebuie cărată", duminică, 26.10.2025 13:22

    Prostovane, vezi că e portughez

  • nsrei, luni, 27.10.2025 11:30

    pai toti vorbiti de 1.2 turbo dar avea si 2.0 turbo si 2.9 turbo de 500 CP. deci motoare aveau. mai era si 1.5 diesel la peugeot citroen, ala de volum Da ia sa vedem Daicea ce motoare are. Ah numai 1.0 si 1.2 si de curand ceva 1.6 sau 1.8 chinezesti . Ceva dCi. shhh, ca se supara ursula

  • @nsrei, luni, 27.10.2025 15:28

    Vezi să nu pierzi trenul de Moscova. Du-te, tati, nu mai suferi aici cu Ursula. Hai pa, pa, pa, pa, călătorie sprâncenată. Să ne scrii.