Francezii încep să-și piardă încrederea în Carlos Ghosn: Renault caută candidați pentru postul de CEO

Publicat vineri, 14.12.2018 10:19 de Paul Cosma

Franța caută candidați pentru înlocuirea lui Carlos Ghosn, potrivit unor surse guvernamentale care susțin că Renault începe să-și piardă încrederea în oficialul care a fost arestat în Japonia pentru nereguli financiare.

Carlos Ghosn, președintele și CEO-ul Alianței Renault - Nissan - Mitsubishi, a fost arestat pe 19 noiembrie în Japonia pentru că a raportat venituri mai mici decât în realitate în documentele oficiale Nissan și pentru că a utilizat banii constructorului în interes personal.

Procurorii japonezi au spus că, printre altele, atât Ghosn, cât și un alt director, Greg Kelly, au conspirat astfel încât să nu declare aproape 90 de milioane de dolari din banii pe care Ghosn i-a câștigat la 

Nissan în perioada 2010-2015.

Directorii Renault s-au întâlnit ieri seară (joi), iar pe agenda discuțiilor a fost și situația lui Carlos Ghosn. Deși au decis păstrarea sa în funcție pentru moment, surse guvernamentale citate de Reuters susțin că Executivul francez și constructorul Renault caută acum candidați care să-l înlocuiască pe Carlos Ghosn în poziția de CEO.

Guvernul francez, cel mai mare acționar Renault, joacă de obicei un rol important în luarea deciziei cu privire la conducerea constructorului din Hexagon.

Amintim că Nissan plănuiește o anchetă extinsă pentru a investiga posibile nereguli financiare la compania mixtă înființată cu Renault și la mai multe subsidiare, în contextul în care japonezii se tem și de alte probleme după arestarea lui Carlos Ghosn.

La începutul acestei săptămâni, Nissan, Carlos Ghosn și Greg Kelly au fost puși sub acuzare în mod oficial, informație confirmată chiar de producătorul japonez.

Via Reuters

 

  • LauCalin, vineri, 14.12.2018 14:32

    Nu este nevoie sa caute candidati. E suficient sa dea un telefon lui Carlos Tavares. Baietii astia au facut treaba buna la Renault. Defapt o mare parte din "electrificarea" aliantei s-a facut sub conducerea lor. Coincidenta sau nu, gama electrica a lui Renault a ramas limitata la nivelul catorva clase, asa cum era cand Tavares a plecat la PSA. Asta in timp ce concurenta s-a extins din ce in ce mai mult.