Frankfurt LIVE: Standurile italiene
Fiat, Maserati, Alfa Romeo, Lancia si Ferrari au facut show, ca de fiecare data cand se prezinta la un mare salon auto.
Ca intotdeauna, standurile Grupului Fiat au impresionat si la Frankfurt. O combinatie de lumina, culoare si fete frumoase te fac sa uiti ca esti la un salon auto, italienii reusind sa imprime un tip extrem de spectaculos de imagine acolo unde sunt prezenti. Iar cel mai bun argument in acest sens este faptul ca Maserati, Alfa Romeo, Fiat si Abarth (si, cu voia dumneavoastra, includem aici si Ferrari, al caror stand este inclus in peisaj) nu au venit cu noutati de senzatie la Frankfurt insa au reusit sa atraga privitori si amatori de distractie la stand printr-o multime de alte metode.
Noutatea principala nu a fost, asadar, reprezentata de vreun model, ci de faptul ca Abarth a reaparut sub marca proprie, cu propriul stand. Grande Punto Abarth Esseeesse (a se citi SS, adica SuperSport) a fost principalul argument in alegerea unei escale la standul Abarth.
La nici doi metri mai in stanga, la Fiat, vizitatorii sunt invitati la joaca. Trei exemplare ale nou-lansatului 500 sunt montate pe sine si se invart prin stand trecand pe sub rotile unui alt 500, mult mai mare, care acopera jumatate din suprafata expozitionala a italienilor. Pe langa acestea, Fiat Panda Aria, conceptul verde al celor de la Fiat, este acoperit cu stickere care imita frunzele, sarind in ochi de la o distanta apreciabila. Peste drum de Fiat, la Alfa Romeo, culorile se schimba.
Totul devine elegant, negru, rosu iar fetele sunt inbracate si ele in ochii de seara doar modelele Alfa fiind aceleasi. Normal, Fotografii sar sa pozeze Alfa 8C Competizione, model care a aparut in premiera in martie, la Geneva. 147 C’N’C CoSTUME NATIONAL, singura versiune noua scoasa de Alfa, sta stinghera intr-un colt iar programul de personalizare Unica isi etaleaza optiunile principale in tot restul standului.
Lancia este cenusareasa Fiat Group la Frankfurt. Singurele noutati notabile sunt faceliftul pentru Musa si Ypsilon Momo Design. Nici pozitia standului Lancia nu ii prea avantajaza pe italieni, fiind in apropierea Porsche. Deci privirea aluneca usor spre gramada de 911 in diferite forme campata la cativa metri mai incolo.
La Maserati si Ferrari, lucrurile se calmeaza. Umbli cu grija, pentru a nu strica linistea din jur. E ciudat. Standurile constructorilor de supercar-uri (cu voia dumneavoastra, ii incadram si pe Porsche aici) nu sunt agitate de zgomotele jurnalistilor. Exista o oarecare reverenta pentru modelele expuse de acestia, singurele elemente disturbatoare fiind blitzurile fotografilor. Nici nu ar putea fi altfel cand in fata ta stau Maserati Sport GT S sau cel mai nou model Ferrari, F430 Scuderia, o bijuterie rosie tipica producatorului italian.
Si pentru a va dovedi ca italienii se pricep sa profite de locuri si momente la care in mod normal germanii, de exemplu, nici nu s-ar gandi, va spunem doar ca magazinele personalizate Ferrari, Fiat, Maserati si Abarth, construite in cadrul standurilor, vand produse promotionale de 5000 de euro pe ora. Si deocamdata, in jurul standurilor se plimba doar jurnalisti.