Galerie foto: prima zi de salon la Geneva
Va prezentam o galerie foto cu modelele si conceptele care se pregatesc pentru marile conferinte de maine din Geneva.
Echipa Automarket a luat primul contact cu Complexul Palexpo, locul in care se desfasoara Salonul Auto de la Geneva. Dupa o prima escapada pe la standul Dacia, unde nu am putut vedea decat noul font al siglei romanesti, locul de "tabara" al celor de la Dacia fiind cel mai ascuns dintre toate cele aaflate in Salon (mult mai bine camuflat decat standurile constructorilor premium), am facut primul tur printre standurile celorlalti producatorilor prezenti la Geneva
In primul rand trebuie spus ca la toate standurile marcilor auto gasesti forfota si lume care munceste, taie, lipeste, insurubeaza, acopera, descopera si asa mai departe, in linia clasica a unui salon auto. Diferenta dintre Geneva si Bucuresti este insa mare, deoarece cei din Elvetia muncesc la ultimele retusuri si fac ultimele pregatiri tocmai pentru ca deschiderea oficiala este maine (la SIAB, lumea muncea pe rupte in prima zi fara jena). De exemplu, la standul Dacia aveau loc repetitii live pentru conferinta de presa de maine, cand Automarket va transmite in direct lansarea oficiala a noii sigle si a modelului Dacia Sandero, primul hatchback din gama constructorului roman. Apropo, suntem acum siguri ca noul model Daci se va numi Sandero, conferinta de presa "repetata" aruncandu-ne o multime de informatii pe care in mod normal ar fi trebuit sa le aflam maine.
Imediat langa standul Dacia vedem pregatirile de la Toyota, unde mai toata lumea se concentra pe repetiile lansarii noului model de oras iQ, fara modelul in sine prezent la stand (se pare ca fiecare are modul sau de a scapa de privirile curioase ale jurnalistilor). Standul Pinifarina parea linistit la o prima vedere, noul concept Sintesi fiind pregatit de prezentare, dar vizibil doar intr-o varianta camuflata. Linistea de aici s-a explicat in momentul in care am observat preparatorii celebrei case de design aducand pe brate un motor si se chinuiau sa-l expuna undeva in perimetrul standului.
Unul dintre cele mai dezvelite standuri este cel al germanilor de la Audi. Constructorul din Ingolstadt a adus ca noutati la Geneva noile Q7 V12 TDI si noul A4 Avant. Din fericire, aici am putut sa surprindem fra nicio problema cu aparatul de fotografiat noutatile marcii germane pregatite pentru salonul elevetian.
Standurile aliantei Renault-Nissan, separate ce-i drept, dar unite prin specificul fiecaruia, nu au avut inca nimic special de oferit, doar probele de prezentare ale conceptului Pivo atragand lumea curioasa. Laguna GT, pregatita si ea pentru spectacol, suporta operatii de camuflare in direct la salon.
La standul Skoda am facut deja cunostinta cu noua generatie a modelului Superb, prezent in 6 exemplare in perimetrul care gazduieste constructorul ceh. In sfarsit, la Seat nu am vazut inca Bocanegra concept, prototipul care va aduce in prim-plan noul Ibiza, insa ne-am intalnit din noul cu Altea Freetrack, masina noastra de serviciu pana la Geneva, care era imbracata de aceasta data in haine de gala.
Intr-un cuvant, atmosfera din ultima zi dinaintea deschiderii oficiale a salonului din complexul Palexpo din Geneva poate fi rezumata printr-un singur cuvant: agitatie. Absolut toti reprezentantii marcilor prezente la Geneva se afla intr-o goana nebuna pentru ca toate lucrurile sa se afle la locul lor, pentru ca toate detaliile sa fie fixate si pentru ca succesul sa poata fi un atu al zilei de maine. Si va putem spune din experienta inca de astazi: maine, in prima zi, totul va fi perfect.
passat CC,