Gazprom a inaugurat oficial lanţul său de staţii de alimentare din România

Publicat vineri, 28.06.2013 16:59 de Sebastian Toma

Grupul petrolier NIS, subsidiară Gazprom, a deschis un lanţ de staţii de alimentare cu carburant în România. Toate staţiile poartă sigla Gazprom, iar reţeau se va extinde la 50 de unităţi până la sfârşitul anului.

România are de astăzi un nou lanţ de staţii de alimentare cu carburant. Vorbim despre lanţul Gazprom, deţinut de grupul petrolier sârbesc NIS Petrol, controlat de ruşii de la Gazprom. Pentru moment, lanţul are 12 staţii în toată ţara, dar ruşii vor extinde reţeaua la 120 de staţii în viitor. Până la finalul anului curent, reţeaua Gazprom din România va avea 50 de staţii de alimentare cu carburant, toate construite la cele mai înalte standarde ale companiei. Reprezentanţii Gazprom promit carburanţi de calitate şi servicii de top, motto-ul lor fiind ”ai în faţă ce-i mai bun”.

Inaugurarea reţelei a avut loc astăzi, prin deschiderea a două staţii de alimentare cu carburant pe autostrada A1. Acestea sunt amplasate la kilometrul 59, pe ambele sensuri. Construcţia staţiilor respective a început în prima parte a anului, iar acestea sunt deja date în folosinţă cu toate utilităţile. Cel mai ieftin sortiment de benzină costa 5.81 lei pe litru la staţia de pe Autostrada A1 în ziua inaugurării, pe când cel mai ieftin sortiment de motorină costa 5.95 lei pe litru. În lanţul Gazprom se comercializează şi sortimente premium de carburant, acestea costând 6.48 lei pe litru pentru benzină, respectiv 6.29 lei pe litru pentru motorină. Odată cu inaugurarea oficială a reţelei, ruşii de la Gazprom au donat 5.000 de euro organizaţiei Salvaţi Copiii.

Printre trăsăturile comune ale staţiilor Gazprom se numără restaurantele, parcarea, spalatoria, locul de joaca pentru copii, o gama extinsă de servicii adiţionale, design-ul interior şi un program de fidelizare pentru clienţi. România este a doua ţară în care grupul NIS deschide un lanţ de benzinării Gazprom. Până în 2020, NIS vrea să extragă şi să rafineze cinci milioane de tone de ţiţei. De asemenea, concernul aniversează cinci milioane de ore de lucru fără accident (din ianuarie 2010). Produsele petroliere comercializate în staţiile Gazprom provind din rafinăria Panceo din Serbia, una dintre cele mai moderne staţii de acest gen ale concernului sârb.

  • Rares, vineri, 28.06.2013 17:22

    Am intalnit o benzinarie Gazprom la intrarea in Sibiu si am ramas masca la ce preturi au. In luna mai am alimentat in Constanta cu 5,47 RON pe litru (benzina 95) in timp ce la Gazprom am pus cu 5,29 RON pe litru. Eram in culmea fericirii. Masina inca functioneaza deci benzina nu cred ca e de proasta calitate :)

  • verde, vineri, 28.06.2013 17:43

    Pai trebuie sa vina cu calitate si cu preturi mici, altfel cine cumpara de la rusi? Adica, in afara de iliescu si mostenitorii lui...

  • antonny, vineri, 28.06.2013 23:51

    scump domne ...la petrom in e 5.73 l

  • MarchenM, sâmbătă, 29.06.2013 12:43

    Teoretic, ar trebui sa fie mai ieftin. Noi luam bunker (combustibil greu pentru motoare navale) din Vostochniy,cu 400$/tona, in conditiile in care pretul peste tot in lume se invarte in jur de 550$/tona. Nu mai spun de continutul de Sulf, care e sub 1%. Rusii au un combustibil foarte bun calitativ si, daca sint seriosi, eu o sa iau de la ei.

  • LR, sâmbătă, 29.06.2013 16:55

    Si eu am observat din mers o statie Gazprom la Arad, la intrarea dinspre Timisoara. Nu stiu cum o fi acolo, dar despre calitatea combustibililor Lukoil (tot rusi, nu?) nu am auzit prea multe lucruri bune. Personal, evit aceste statii de alimentare. Prefer un combustibil mai scump decat sa dau bani pe reparatii.

  • Misha, luni, 01.07.2013 09:59

    @verde Datorita unor mentalitati ca cea pe care o ai tu, Romania a pierdut o piata de desfacere enorma. Am ajuns sa exportam cherestea in UE in loc sa exportam mobila in Rusia. Despre diferenta dintre cele doua activitati economice ma indoiesc ca-ti dai seama. @LR Hai sa-ti dau o veste proasta. Stii tu firma aia austriaca, aia de a cumparat in urma cu cativa ani cel mai mare producator de la noi ( nu dam numele nici unuia nici altuia sa nu facem reclama)? Vezi ca a fost un enorm scandal in urma cu cativa ani cand s-a descoperit ca, intr-o proportie semnificativa, actionariatul era rusesc. BASF care nu este doar producatorul casetelor alora de care ne foloseam inainte de revolutie ci unul dintre cei mai mari jucatori europeni din domeniul petrochimiei, are actionariat rusesc si crede-ma, germanii nu sunt deranjati de chestia asta. Daca stam si ne gandim ca si celalalt producator roman, cel de la malul marii a fost cumparat tot de o companie din spatiul ex-sovietic, cred ca ar fi cazul sa ne lamentam mai putin privind calitatea produselor ce vin din acea directive. Cat despre calitatea produselor Lukoil despre care tu doar ai auzit, eu iti spun ca pun si GPL si benzina de la astia fara nicio retinere si nu am avut niciodata probleme. Asa ca eu zic ca intrarea unui alt mare jucator pe piata romaneasca nu poate fi decat o veste buna. Concurenta nu a stricat niciodata! Nu de alta, dar riscam sa devenim penibili in sensul in care suntem locuitorii unei tari care si-a vandut toate faciliatile in acest segment si murim de frica ca vin rusii.

  • LR, luni, 01.07.2013 11:05

    Misha, n-am nicio problema cu faptul ca Lukoil are actionariat rusesc. De acord, competitia este benefica. Poate ca statiile Lukoil situate in alte zone au combustibil de calitate. Dar eu, personal, am auzit deseori critici legate mai ales de motorina lor, cel putin prin partile astea. Si ascult si de sfaturile celor de la service-urile auto. Din partea mea, fiecare poate sa alimenteze de unde vrea. Fiecare pe barba lui!

  • C13Rmd, sâmbătă, 28.09.2013 18:44

    de cand s-a deschis gazprom la mine in arad incer sa alimentez doar de la ei...masina merge perfect..statiile sunt moderne...mai bine nici ca se putea...si in plus sa ii facem bani la putin ca ii impotriva homolailor:D