General Motors va produce generatoare pe hidrogen pentru încărcarea rapidă a mașinilor electrice

Publicat vineri, 21.01.2022 13:12 de Tiberiu Safta

Gigantul american va produce mai multe generatoare alimentate cu pile de combustie pe hidrogen pentru încărcarea rapidă a mașinilor electrice. Mai mulți parteneri General Motors doresc să amplaseze peste 500 de astfel de generatoare în Statele Unite.

General Motors va aduce un sistem inovator pentru încărcarea rapidă a mașinilor electrice. Mai exact, gigantul american va produce generatoare sub forma unor stații de încărcare cu energie electrică. Acestea vor fi alimentate cu pile de combustie pe hidrogen. Mai mult, vor fi create și generatoare mobile care vor putea fi transportate oriunde. De asemenea, aceste generatoare nu au nevoie să fie conectate la o sursă de energie electrică.

Tehnologia utilizată pe generatoare va fi construită de compania Hydrotech, care este specializată în pile de combustie pe hidrogen și face parte din cadrul General Motors. Deocamdată, nu se cunosc detalii tehnice, însă generatoarele vor oferi energie electrică la o putere mare pentru a realiza încărcarea rapidă a mașinilor electrice.

Actualele generatoare alimentate cu benzină sau motorină vor fi înlocuite de către cele alimentate cu hidrogen, susține GM. Acestea vor putea fi utilizate în diverse locuri, precum concerte, baze militare, spitale, sedii de companii și chiar zone rezidențiale în cazul unei pene de curent.

Deja, mai mulți parteneri General Motors au anunțat că vor instala 500 astfel de generatoare pe întreg teritoriul Statelor Unite.

via Profit

  • BateriaHidrogenată, vineri, 21.01.2022 13:55

    Asta evidențiază că bateriile sunt doar așa, o fază intermediară...că până la urmă tot hidrogenul e viitorul!

  • Adrian, vineri, 21.01.2022 14:14

    Da, peste alti 100 de ani, cand motoarele pe hidrogen de vor maturiza, apare teleportarea. Oricum solutia asta cu generatoarele e mult mai buna decat masinile cu bombe in portbagaj. Ramane totusi o constanta: costurile uriase, poluarea asisderea, costurile si poluarea de la baterii. Benzina tata!

  • ss, vineri, 21.01.2022 14:19

    Care mai e scopul, cand replica "verzilor" era ca electricele nu polueaza? Tot ei spun ca producerea de hidrogen este extrem de poluanta. Daca il folosesti pt a incarca electrice, care mai e ideea? Urmeaza sa ne intoarcem la motoarele cu aburi, doar ca sa demonstram ca cele pe benzina fac rau?

  • Edikkk, vineri, 21.01.2022 15:11

    de la vorbe la fapte este distanţă foarte mare Apoi hidrogenul e foarte poluant la producerea lui, chiar dacă la folosire e verde Baterii de "temporizare" a energiei sunt eficiente la gestionarea reţelei, să ai una pe locaţia cu staţii.... nu se merită economic

  • pipo, vineri, 21.01.2022 16:29

    Nu vreti bombe mici pe 4 roti ?..nu-i nimic ,facem neste bombe mai mari ! Sunt curios unde si pe ce criterii se amplaseaza astea. Si oare ce consum au, adicatelea cat hidrogen per kw papa ? Nu de alta , dar ca sa-mi dau sema cat de mare-i...bomba ! Apropo, se mai aude ceva cu statia aia din Norvegia , de ce a sarit in aer pana la urma ? Si parca a mai fost o fabrica de hidrogen care a facut boom ! Ideea fratilor e ca nu e de gluma cu hidrogenul si trecand peste orice bascalie, e mult prea multa bataie de cap pe lantul logistic al alimentarii cu hidrogen ca sa poata fi folosit pe o scara atat de larga cum ar fi la automobilele de larg consum. Hidrogenul a pierdut lupta din fasa in fata electricului si nu o va castiga nici in fata fosilului. Asta e parerea mea si cred ca a multora si fara a tine cont daca e mai eco sau nu sa folosesti hidrogen.Mie unul imi pare o pierdere de timp chiar si ce fac astia , adica sa-l foloseasca doar ca sa produca energie ,daca era ceva reuseau pana acuma ca nevoie de energie a fost intotdeauna.

  • inexorabil, vineri, 21.01.2022 17:51

    Întotdeauna voi susţine (răspicat sau aluziv) că hidrogenul echivalează cu combustibilul ideal (de parcă interminabilul proces intrasolar n-ar fi suficient ca argument, Tsar Bomba a demonstrat – cu prisosinţă chiar – incredibilul potenţial energetic al hidrogenului), DAR (conjuncţie adversativă neapărat de scris cu majuscule) “la fel de” întotdeauna îl voi respinge categoric, fiindcă, în ansamblu, implică riscuri indubitabile, la urma urmei complicaţii (a se înţelege şi costuri imense incluse) care, evident, nu merită asumate. De n-ar fi aşa, cu siguranţă epoca deschisă de revoluţionarul GM Electrovan ar fi cunoscut consacrarea…Dar tocmai pionierii tehnologiei respective au zis – maturi şi grijulii – NU! Ideea a fost doar aceea că omul poate să transforme în realitate (aproape) orice îşi închipuie şi îl tentează, dar nu cu preţul autopericlitării…Aaa, despre faptul că vrea acum să modifice regula, de dragul “protecţiei mediului” (natural, dar nu şi uman!!!), nici n-are rost să discutăm – în acest caz, deciziile trebuie adoptate doar la nivel individual. Însă şi pe baza responsabilităţii sociale, că n-ar fi sigur că ai sări în aer doar tu.

  • Ion Pana, marţi, 27.09.2022 21:26

    Cu 12.000.000 de generatoare recuperate din eolienele neperformante instalate pe sol în cuplaj cu anumite componente obținute din autoturismele propuse pentru dezmembrări se poate produce curent electric non stop cu emisii de carbon zero din surse regenerabile pentru întreaga planete milioane de ani. Supravegherea tehnologiei se organizează în 3 schimburi cu specialiștii din petrol și gaze naturale, cu constructorii de bombe cu hidrogen stocat în polimeri la presiunea de 300 de atmosfere, constructorii de eoliene și parcuri fotovoltaice precum și cu minerii scoși din minele de uraniu și carbuni. Tehnologia revoluționează ind auto, aero, navala iar cu supraveghere robotizata poate produce curent electric non stop cu emisii de carbon zero din surse regenerabile pe planetele vizate a fi colonizate. Sper de peste 13 ani de poluare excesiva sa obțin oferta contractului comercial internațional juridic pentru cooperare Cu stima din Teleorman