Germania: Autoritatea Federală de Transporturi a dat aviz favorabil noului refrigerant

Publicat vineri, 09.08.2013 11:05 de Sebastian Toma

KBA, echivalentul german al RAR-ului, a efectuat teste independente pentru a descoperi dacă refrigerantul nou aprobat de UE, R1234yf, este periculos pentru consumatori.

Nemţii de la KBA au testat noul refrigerant aprobat de Uniunea Europeană, HFO-1234yf, pentru a clarifica disputa dintre autorităţile din Franţa şi Mercedes-Benz. În plus, autoritatea federală în transporturi a dorit să clarifice situaţia şi pentru alţi constructori care aveau temeri similare cu cele exprimate de reprezentanţii Mercedes-Benz. În urma testelor independente derulate de KBA, a fost recomandată examinarea suplimentară a refrigerantului, pentru a asigura minimizarea riscurilor pentru consumatori. Însă, noul refrigerant nu este periculos pentru pasageri, spun cei de la KBA, cu toate că acesta se dovedeşte mai periculor decât produsul pe care îl înlocuieşte, dar numai în anumite situaţii.

Inginerii de la KBA nu au specificat în ce situaţii apare pericolul despre care au vorbit în această declaraţie, dar lasă de înţeles că este vorba despre un impact sever. În cazul respectivului tip de impact, cel mai solicitant dintre cele utilizate în cadrul testului respectiv, una din patru maşini testate a luat foc şi a emis o cantitate însemnată de gaz toxic în atmosferă. Celelalte două tipuri de impact au prezentat şi ele scurgeri de refrigerant soldate cu emiterea respectivului gaz, cu toate că nu a apărut un incendiu în urma impactului. Reprezentaţii KBA spun că nu au determinat încă motivele pentru care noul refrigerant ar putea fi mai periculos decât R134a în cazul celui mai sever test de impact folosit, însă vor completa raportul şi vor publica rezultatele sale în septembrie.

În cazul în care autoritatea germană în transporturi ar fi decis că refrigerantul HFO-1234yf este periculos, aceasta le-ar fi solicitat producătorilor de automobile să deruleze o campanie de recall pentru toate vehiculele care folosesc noul tip de refrigerant. Daimler rămâne singurul constructor de automobile care refuză să folosească noul tip de refrigerant din motive de siguranţă.

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • gelu, vineri, 09.08.2013 12:14

    s-a dat liber la noul Ziklon B ! :D

  • lol, vineri, 09.08.2013 13:38

    deci e mai periculos dar nu va bateti voi capul, voi platit taxele acolo si ciocul mic ca sunt alte interese la mijloc :))) buuuuun asa.

  • Cosmin, vineri, 09.08.2013 14:11

    nu cred ca se astepta nimeni la altceva...

  • zarnesteanu, vineri, 09.08.2013 18:30

    Concluzie: America dicteaza in Europa. Case closed.

  • danke, luni, 12.08.2013 00:44

    Aici a fost mai multa vrajeala de presa,Franta a fortat nota cu Mercedes.....dar nu au ce sa faca,MERCEDES E TOT BRAND-ELEGANTA-SUCCES-GELD.