Germania, cea mai mică producție auto din ultimii 23 de ani: nemții dau vina pe scăderea exporturilor
Producția auto din Germania a atins minimul ultimilor 23 de ani, pe fondul scăderii exporturilor. În 2019, producția a totalizat 4.66 milioane de vehicule, cel mai mic rezultat din 1996 încoace, iar nemții se așteaptă la “vremuri grele” și în 2020.
Scandalul Dieselgate, lupta cu scăderea emisiilor și “războaiele comerciale” și-au lăsat amprenta asupra celei mai mari industrii auto din Europa.
În 2019, producția auto din Germania a scăzut la 4.66 milioane de vehicule și a atins cel mai mic nivel din ultimii 23 de ani, potrivit datelor asociației VDA, care spune că rezultatul a fost cauzat de scăderea exporturilor.
Aceeași asociație se așteaptă la “vremuri grele” în 2020, estimând că livrările globale vor scădea la 78.9 milioane de vehicule, de la 80.1 milioane în 2019.
În schimb, VDA spune că înmatriculările din Germania au crescut cu 5% în 2019, la 3.6 milioane de mașini noi, cel mai bun rezultat din 2009 încoace. Asociația industriei auto germane consideră că piața se va contracta în 2020, iar scăderea locurilor de muncă din industrie va fi accelerată de tranziția către mașinile electrice.
Via Automotive News
Americanii au avut intotdeauna masinile lor lungi, mari, grele, si cu motorizari tzepene. Inca mai tin la brandurile lor tehnologice. Asiaticii au copiat tehnologie mult timp, apoi au venit cu masini la preturi bune si foarte fiabile. Au cucerit lumea. Europenii au facut odata cele mai tari masini. Fac si acum, dar nu mai sunt deloc fiabile si nici nu prea au evoluat intre timp. S-a mers pe ideea ca le cumpara bogatasii din vest, apoi dupa 3-5 ani le scuipa la fraierii din est. Si daca nu mai sunt atat de fiabile, au facut un compromis cu producatorii de piese auto sa scoata consumabile ieftine pentru intretinerea troacelor de 10-20 ani. Vest europenii s-au bazat pe vanzari in draci de masini, pe fumigene diesel nemuritoare, si pe falsificat date tehnice. Lumea se schimba, si e posibil ca multe marci europene sa devina simple piese de colectie intr-un muzeu de mult uitat al autoturismelor.