Germania, nemulțumită de interzicerea mașinilor cu motoare termice în Europa

Publicat marţi, 28.02.2023 12:33 de Tiberiu Safta

Guvernul german și-a exprimat nemulțumiri față de decizia de a interzice vânzarea mașinilor noi cu motoare termice în Uniunea Europeană, începând din 2035. Germania vrea ca vânzările acestor mașini să continue și după 2035, cu condiția ca ele să fie alimentate cu combustibili sintetici și ecologici.

La mijlocul lui februarie, Parlamentul European a votat oficial interzicerea vânzărilor mașinilor noi cu motoare termice în Uniunea Europeană, începând din 2035. Această decizie s-a dovedit a fi una controversată și a stârnit deja reacții din partea unor guverne din interiorul uniunii.

Până acum, cei mai nemulțumiți au fost italienii. Recent, Matteo Salvini, vicepremierul Italiei și ministrul transporturilor din această țară a declarat că

această decizie este o "sinucidere" și un "cadou pentru China".

Acum, la câteva săptămâni după votul Parlamentului European, guvernul Germaniei și-a exprimat și acesta nemulțumirile sale față de această decizie. Chiar dacă Germania susține tranziția către mașini electrice, guvernul vrea să permită în continuare vânzarea mașinilor noi cu motoare convenționale și după 2035. În acest sens, Germania vrea să caute soluții pentru a permite alimentarea acestor mașini cu combustibili ecologici și sintetici, care au o amprentă de carbon foarte mică.

Secretarul de stat al transporturilor din Germania, Michael Theurer, a declarat: „Comisia Europeană ar trebui să vină cu o propunere privind modul de folosire al e-combustibililor sau cum pot funcționa motoare pe combustie care folosesc combustibili cu carbon neutru.”

„Avem nevoie de hidrogen şi, de asemenea, de e-combustibili, în special la vehiculele grele, la camioanele de transport”, a mai adăugat acesta.

Alături de acestea, au apărut și informații că Italia își dorește o alianță cu Germania și cu Franța pentru a revizui reglementările propuse de Comisia Europeană. Adolfo Urso, ministrul italian al industriei, a avut deja o întâlnire cu ministrul german al economiei, Robert Habeck, în 20 februarie pe această temă. Ministrul italian urmează să se întâlnească în 3 martie și cu Bruno LeMaire, ministrul francez al economiei.

via Lifenews

  • Mihai, marţi, 28.02.2023 12:45

    Dar de ce nu mai fac ei niste softuri ilegale ca sa mai ascunda emisiile? Sa mai faca o alianta din aia cum au facut Daimler, VAG si BMW, ca se pricep la smenuri si minciuni! Sa reamintim: Germania deja a fost amendata pentru nerespectarea normelor de poluare si triada jegoasa a fost foarte putin amendata pentru imputire! Niste jegosi care nu pot face fata cerintelor si tot fac aliante ilegale. Si mai rau ca lumea le accepta si promoveaza!!! Bai istetilor: sunt plamanii vostri si ai copiilor vostri in joc!!!

  • eu, marţi, 28.02.2023 13:01

    Ce sa povestim.. tocmai astia cu bani se plang. Eu nu cred ca daca iti permiti o electrica, mai ales dupa ce conduci una, mai vrei altceva.

  • Kap, marţi, 28.02.2023 13:23

    Tu crezi că toți au părerea ta limitată la tiparele subiective, incapabil a evalua alegerea mașinii din mai multe puncte de vedere. Tu crezi că toți sunt Scumacheri de Playstation care se udă la accelerația fulminantă la semafor a electricei (doar în linie dreaptă!) și sunt ignoranți 1000% de celalalte caracteristici ale unei mașini (autonomie, timp de încărcare - indisponibilizare, costuri și număr de locuri de întreținere, costuri de rulare și de achiziție plus altele). Strict pe argumente, electricele cu baterii s-ar preta doar unui număr limitat de taximetriști și curieri, restul orășenilor putând să frece orașul și cu transportul public. Extraurban sunt cel puțin 2 variante mai bune. Așa că aștept cu interes revizuirea actualelor reglementări imberbe UE referitoare la transport, mai ales dacă se prefigurează o alianță a marilor membri UE în acest sens.

  • Seriff, marţi, 28.02.2023 13:24

    @eu, uite ca nu toti gandesc ca tine, majoritatea se pare ca nu le vor https://autolatest.ro/stiri/achizitiile-de-autoturisme-electrice-s-au-prabusit-in-marea-britanie-au-scazut-cu-27-in-ultimele-6-luni/ Si trend-ul este descendent peste tot, in cativa ani se va prinde toata lumea de tepele date de masinile electrice.

  • Seba, marţi, 28.02.2023 13:33

    @eu, ai dreptate cine are bani isi cumpara, cine n-are zice ca nu-s bune, asta de cand vulpea si pamantul.

  • Seriff, marţi, 28.02.2023 14:00

    @seba cu tot respectul, dar te contrazic, nu e vorba de bani, e vorba de electric vs termic, 90% din vanzari sunt sustinute de termice, adica 90% din oamenii respectivi au avut bani, dar au preferat varianta practica, autonomie decenta, lipsa griji, stres etc.

  • @Seriff, marţi, 28.02.2023 15:31

    Sunt sigur ca vor VAG TDI bluemotion mincinos. Hai lasa-ne cu vrajeala. In UK e problema cu infrastructura si prostii marlani cu BMW-uri diesel care ocupa parcarile la electrice.

  • Andrei, marţi, 28.02.2023 15:36

    Csfncf. Lasă că au poluat și trișat la teste timp de decenii. O sa le treacă nemulțumirea.

  • Alfy, marţi, 28.02.2023 15:37

    Se pare ca incepe sa se veda influenta romaneasca in Germania... astia se plang de decizie dupa ce a fost deja adoptata?

  • Octavian, marţi, 28.02.2023 15:39

    Mai toata lumea compara electricele cu termicele si se spune ca electricele nu sunt poluante - "zero emisii". Mai vorbim peste cativa ani cand vor trebui reciclate milioanele de baterii poluante. Inca nu se vorbeste de acest aspect.

  • @Seriff, marţi, 28.02.2023 15:45

    Cred ca tragi concluzii pripite bazate pe discutii in talcioc la samsari: https://www.ev-volumes.com/ Global EV sales continued strong. A total of 10,5 million new BEVs and PHEVs were delivered during 2022, an increase of +55 % compared to 2021. In traducere libera: in 2022 masinile electrice au inregistrat o crestere de 55%. Daca tu tragi concluzia despre ce va fi in 2023 dupa doar o luna, cred ca esti limitat si superficial. Sa asteptam sfarsitul anului ca sa avem o idee mai clara.

  • @inexorabil, marţi, 28.02.2023 15:51

    Dizal Euro 5 zici? Nu astea sunt alea de la VAG implicate in DIESELGATE??? Ce norme de poluare erau la astea? https://www.automarket.ro/stiri/criza-volkswagen-tot-ce-trebuie-sa-stii-despre-scandalul-dieselgate-66229.html Tare va mai place sa va dati smecheri si cunoscatori, dar in realitate sunteti niste parliti care nu va permiteti masini, luati troace din Germania. Tot ce ei considera rebut, voi luati de bune, ca sunt germane.

  • Banditos, marţi, 28.02.2023 16:08

    @Octavian Cu tot respectul numai fanatizatii termicelor o tin langa cu "electricele nu polueaza". Cei care stiu ce sunt cu adevarat electricele iti vor face o precizare: nu polueaza in timpul functionarii. Si adevarat ca dupa ce se "termina"bateriile se va pune problema recuperarii/refolosirii lor. Dar o dau si eu cu mantinela...cei cu masini termice isi pun problema unde ajung bateriile de 12V sau uleiul ars? Eu pun pariu pe ce vrei tu ca pe majoritatea ii doare undeva de placutele de frana, ulei, baterii, becuri, etc.

  • @Octavian, marţi, 28.02.2023 16:24

    Bateriile uzate pot fi folosite acasă sau la birouri, ca să stocheazi electricitatea generata de panouri solare. De exemplu. In plus, cum a spus și Banditos, astea sunt vrăjeli ieftine pe care le tot produc cei care de fapt nu își permit electrică. Pot sa te întreb și eu: tu ce faci cu pneurile uzate, uleiul uzat, bateria, interiorul de plastic, cablurile etc.?

  • Banditos, marţi, 28.02.2023 16:56

    40 de voturi rosii si verzi in mai putin de 15 minute. Coincidenta sau nu, chiar dereglatul satului nu primeste nimic. Curios, nu? :))) Penibil esti omule, absolut penibil! Pe bune? Te razbuni ca vacarul pe sat pentru ca nimeni nu te mai baga in seama? Ai impresia ca mai au valoare voturile din moment ce se vede de la o posta manipularea ordinara?

  • @inoperabil, marţi, 28.02.2023 17:46

    Inoperabilul votează de 75+ de ori. E în formă, i-a dat doamna asistentă medicamentele.

  • Banditos, marţi, 28.02.2023 18:02

    @@inoperabil iti dai seama ce e in creierul lui? "daca nu ma lasati sa ma joc cu voi, m-a .... in mijlocul terenului sa stiu o treaba". Macar sa ste stie ca ramane ceva in urma lui. Daca Automarket ar bloca si sistemul (inutil) de vot ii mai iau o jucarica din manutele alea mici. Sa vezi atunci subiect de abordat, mai scrie 50 de randuri pe care le citeste doar el si AutoCorrectul din Word.

  • Mike, marţi, 28.02.2023 18:29

    combustibili sintetici și ecologici HA HA HA !!! HA HA HA HA !! Alea 5% alcool şi 95% benzină? Hidrogenul ăla "albastru" care produce dublu CO2 decât CNG ?? Cine îi crede pe mincinoşii de germani !??!!?! Au minţit că nu au maimuţa atât de mult, chiar şi cu dovezile pe masă, până când justiţia americană au dat verdictul legal !! Apoi au început, că inginerul cutare singur a făcut.... tot felul de poveşti incredibile !! Mai marea ruşinea! De o nesimţire crasă , de nedescris ! Degeaba se opun, vin alţii care le dau peste bot. În 5 ani, Tesla o să facă truck camion electric pentru Europa şi la revedere camioane diesel.

  • Mircea, marţi, 28.02.2023 21:19

    Si eu sunt nemultumit ca germanii produc masini pentru drogati care omoara oameni nevinovati: https://autolatest.ro/stiri/fiul-unui-consilier-judetean-psd-drogat-si-recidivist-a-accidentat-mortal-o-femeie-in-saltina-conducea-un-bmw-seria-7/

  • Al Bundy, marţi, 28.02.2023 21:27

    Problema se pune altfel : daca nu se făcea atâta lobby din partea producătorilor si a guvernelor, nimeni nu-si punea problema de poluarea din trafic. Totul e numai manipulare menită să sporească vânzările auto care sunt in moarte clinica, implicit averile personale. Vorbim de mașini noi, nu SH. Nu le pasa absolut deloc de sănătatea oamenilor. Una peste alta nu am de gând să îmi cumpăr, daca prin absurd as avea banii necesari, o mașină electrică. Trag de mașinile pe care le am acum, 2 Peugeot 1,6 HDI euro 5. Motoare foarte curate, cu filtrele active. Lasati-o mai ușor cu propaganda.

  • Mircea Badea, miercuri, 01.03.2023 00:48

    nu am mai auzit de co2 si noxe verzi, eu cred ca tot maro ies pe teava si asta conteaza, doh! in ue daca nu mai cresc culminant vanzarile se intampla fiindca accepta scumpirea energiei.. ori iesi in strada ori esti prost! ps: ghinionen

  • Mihai, miercuri, 01.03.2023 02:48

    Oricine cu creier ar fi nemultumit. Caci nu exista o infrastructura electrica. Deci decizia a fost luata cu alte motivatii in spate. Politicienii au luat decizii anti cetateni, motivati de elita mondiala. Aia care vor ca masinile sa fie un lux, la fel ca si a fi proprietarul unei locuinte. Pe principiul "nu vei avea nimic si vei fi fericit". Astfel de legi ar avea sens cand o masina electrica ar fi la pret egal cu una pe combustie. Si acest pret nu sa fie majorat abuziv si fara vreo pedeapsa aplicata producatorilor auto. Cand ne uitam la preturi ne ia capul. Un sandero de kkt 15.000 euro. Fabricat in Romania, nu in america. Un Peugeot 308 sa coste 30.000 euro, si alte nebunii ne genul. Si asta cu motoare din alea de te face sa razi. 1 l, sau 1.2l. Toti producatorii auto ar trebui penalizati de guverne, cu amenzi usturatoare din buzunarele managementului si a tuturor actionarilor. Efectiv toti cei care castiga din masurile de tip pradator si inselatorii, sa li e confiste averile si trimisi la inchisoare. Au majorat preturile constant si fara acoperire si justificare logica, doar ca pot si prin spagi la alesi in functie. De aiai porneste totul. Politicienii sunt aserviti unor interese obscure ale unei elite globaliste. Si cetatenii o iau in barba, li se incalca drepturile.

  • Seriff, miercuri, 01.03.2023 09:49

    @15:45 https://www.automarket.ro/stiri/premiera-masinile-electrice-au-reprezentat-10-din-vanzarile-de-masini-noi-112109.html Bafta si sanatate!

  • idic, miercuri, 01.03.2023 11:07

    Rămâne problema de principiu. Politrucii au consilieri sau sponsori și promovează "sound politics" până când specialiștii încep să se cam plictisească de prosteli pe față. Electricele înseamnă CO2 produs înainte de utilizare, termicele egalează pagubele după vreo 200-300 mii km de exploatare, nu pe hârtie, ci pe șosea. Principiul e-fuel e să generezi atâta CO2 cât ai consumat la producerea combustibilului. Extrapolând, exploatarea de combustibili fosili poate fi condiționată de investiții în tehnologii de sechestrare de CO2. În funcție de cât vinzi, ești condiționat să captezi. Și asta la vista vulpi și alte harneli cu bogați care-și cumpără spring la care jinduim cu toții... la statul de prostovanii șoselelor.

  • Syl, joi, 02.03.2023 11:57

    tot vorbiti ca unul nu isi permite, ca altul da. Voi cei cu masini electrice, le-ati luat cu bonusul baban de la stat sau nu? Daca de maine nu mai e bonus acordat de stat pt EV, vi le mai luati sau va orientati catre termice? Sa fim realisti, la o diferenta de pret de 30% fata de termice, vanzarile de la electrice se vor prabusi. Reprezinta ele viitorul? posibil, cine stie. Insa nu are sens sa ne jignim intre noi. Sa nu uitam ca mare parte din societate abia isi permite o masina de cateva mii de euro. Atunci ce sa mai vorbim de electrice de 40-50-60 mii de euro...realitatea vietii de zi cu zi este alta.