Germania se opune noilor taxe vamale anunțate de UE pentru mașinile electrice chinezești
Germania este unul dintre cei mai mari contestatari ai noilor taxe vamale anunțate de Comisia Europeană pentru mașinile electrice importate din China. Autoritățile germane vor chiar să împiedice aplicarea acestora.
În urmă cu două zile, Comisia Europeană a publicat rezultatele provizorii ale anchetei privind mașinile electrice importate din China, scriu cei de la Profit.ro. Cu această ocazie, Comisia a anunțat și că, începând cu data de 4 iulie, vor fi aplicate taxe vamale de până la 38% pentru mașinile cu zero emisii chinezești.
Nu este o pondere universală, având în vedere că BYD va plăti o taxă de 17.4%, Geely 20%, iar SAIC 38.1%.
Aceste taxe vamale sunt provizorii. Comisia are 4 luni la dispoziție pentru a le face definitive, timp în care statele membre pot lua atitudine. Dacă cel puțin 15 țări membre se opun, noile taxe vamale pot fi eliminate.
Germania este una dintre țările care sunt împotriva noilor tarife. Autoritățile de la Berlin caută acum soluții fie pentru a împiedica intrarea în vigoare a taxelor vamale, fie pentru a le atenua impactul în cazul în care devin definitive.
Cea mai mare economie europeană este de părere că încă există posibilitatea încheierii unui acord cu China.
Așa cum era de așteptat, autoritățile din țara asiatică au reacționat deja la decizia Comisiei Europene. China amenință cu represalii în mai multe sectoare, inclusiv agricultură, aviație și autoturisme cu motoare puternice.
via Profit
-
Banditos, vineri, 14.06.2024 15:04
Stai bre...pai nu ierea OK sa produce masini in Germany? Stiti voi...."made in Germany"...calitate, siguranta, traditie... Pai unde mai ie mandria nationala, spiritu' teutonic? Importam made in ciaina, masini facute de manutzele orezarului si apoi "ne" plangem ca cade industria auto din Germany iar managementul moare de grija volk-ului muncitor tragand semnale de alarma pe toate caile. Iote, na!
-
Mihai, vineri, 14.06.2024 15:10
Cu dedicatie fara numar pentru dan_grc si Dutz. Bagati mare baieti :)) @Dutz, hai cu logica ta. Deci au scazut drastic vanzarile de masini electrice, dar germanii se opun taxelor pentru masinile electrice chinezesti??? Cum vine asta maestre?
Dutz, vineri, 14.06.2024 18:40Poi este pararea mea și atât ca este oportună taxa, poate fi greșită. Faptul că Germania se opune (pe față)… tragi tu concluzia proprie și personală. China produce cu costuri joase prin abuzuri, aia era logica mea, ai altă părere? “maestre” Oricine a “mers” în China a fost forțat să se asocieze 50/50 cu o companie chinezească… este OK? “maestre” Sunt multe firme chinezești și în Italia (de ex), și au fost lăsați să facă ce vor, este ok? “maestre”
-
Mihai, vineri, 14.06.2024 15:29
Pai daca se supara China, la cateva sectoare enumerate, atunci vor scoate pacalicii banuti din buzunare nu doar pentru masini, ci la gramada si fara numar. Asta e cand lasi prostii sa ia hotarari fara sa judece...scot 10 euro dintr-o parte si platesc 100 euro pe altele. Exemplul cel mai clar e cand iau cocalarii BMW-urile cu 10000 euro si apoi anual dau spagi sa treaca verificarile tehnice, baga ulei si schimba piese. Dar au masini premium ei...e grele cu unii dar isi merita soarta. Chiar daca le explici si incerci sa ii luminezi, ei vor in intuneric. Hai sa imi dau si eu cu parerea: Olanda, Elvetia, Suedia, Finlanda se vor opune ei ele, ca sunt mai luminate si ele cumpara electrice. Tarile astea mai amarate cum sunt si Romania....desi nu cumpara, e posibil sa fie pentru taxe. Asa cum dan_grc si Dutz umbla cu dieseluri, dar isi dau cu parerea despre electrice. Intelegeti cum sta treaba la romanasii cocalari?
Dutz, vineri, 14.06.2024 18:42Am benzinar XC60 T6 “meseriașule”
-
Vali, vineri, 14.06.2024 16:32
Romanasii inca fac gat ca isi permit piese sh de la dezmembrari ca sa mai mearga cu troacele importate din Germania. Cand se vor termina piesele si vor trebui sa comande after market, ghicici de unde le vin piesele??? Fix din China, puteti cauta pentru BMW-uri ce piesa doriti pe AliExpress. Va da cu cod original de BMW,ca fix de acolo le aduc si aia din Germania...dar voi credeti ca sunt made in Germany. Daca ar fi made in Germany, ati da triplu si v-ati arunca troacele la gunoi ca nu va permiteti sa le intretineti. Daca ati cunoaste un chinez care sa va faca service la jumatate de pret decat un romanas la colt de bloc, acolo ati face coada. Asa ca mai lasati gargara si bucurati-va cat va mai lasa chinezii sa duceti cat de cat o viata bunicica si sa va permiteti sa mai circulati cu harburile obosite. BMW ix1 MADE in China, IX3 Made in China si in curand tot ce incepe cu I va fi Made in China! Pe voi nu va afecteaza ca voua va plac alea cu D la urma...d de la dizal....
-
@dutz, vineri, 14.06.2024 17:47
dutz, ai legatura! poti sona un delfin sa te ajute sa ne explici cum vine faza asta electrica.
-
dan_grc, vineri, 14.06.2024 17:54
Există un singur mare bolnav și stupid personaj pe acest site, cu multe denumiri, deci caută răspunsuri, pai cine a macanit în ultimele zile împotriva taxelor pe electrice chinezești ? Eu ? Categoric nu . Acum vine Germania și spune ca se opune, adică ești de acord cu ce vrea Germania, dar în același timp tot Germania și mărcile lor reprezintă raul absolut în industria auto, păi ție îți trebuie o echipă de psihiatri, nu unul singur . Sa ma exprim și eu plastic, mi se rupe de X3 electric și iX1 made în China . Eu vreau piese ieftine pentru Bmw, dar cine nu vrea piese ieftine ? Am cumpărat și made in Germany și n-au fost scumpe, cum sunt și made în China care nu sunt deloc ieftine, depinde de componenta. Ai idee câți producători produc în România multe componente pentru o puzderie de mărci ? Nu se produce totul în China, Germania poate sa plângă cât vrea, nu știu dacă ați observat, dar si-a redus influența politică după izbucnirea războiului în Ucraina, la fel s-au opus și criticilor cu dependența de gazele rusești, după ce si-au închis toate nuclearele, realitatea le-a dovedit ca n-au avut dreptate, fabricile din China se mai pot și muta, nimic nu este veșnic.
-
@dan_grc, vineri, 14.06.2024 17:56
Oare de ce au nevoie germanii de chinezi? Eu credeam ca Volvo e chinezarie, dar se pare ca germanii pun mai multe piese Made in China pe masinile lor :)) Deci cum ramane cu taxele, mai vrei marite la masinile chinezesti? :))
-
dan_grc, vineri, 14.06.2024 18:10
Germanii au nevoie de chinezi pentru ca China a devenit cea mai mare piața auto, drept urmare și vând bine acolo, produse local sau nu, dar vezi tu, în prostia ta crezi ca dacă sunt fan Bmw, înseamnă că sunt fan Germania în tot ceea ce face, eu sunt de acord sa scadă Bmw cu 10-15 % din cauza acestor taxe, dacă mărcile chinezești vor scădea dublu, tu ești de acord sa scadă Volvo cu 50 %, mai ales ca de mâine poimâine vor trece pe electric ?
-
nobody, vineri, 14.06.2024 18:15
La masina mea made in germany, geamurile laterale (care au si folie acustica) sunt fuyao, made in china. Probabil nu e singurul lucru fabricat acolo
-
@dan_grc, vineri, 14.06.2024 18:31
Tu esti fan troace, nu BMW. Volvo poate sa aleaga sa treaca pe ce vrea, nu depind de ei, desi ii apreciez pentru ca fac masini bune si sigure. Pot trece oricand de la Volvo la Kia sau Hyundai, dar nu voi putea trece niciodata la BMW.
-
Dutz, vineri, 14.06.2024 18:52
Povești de ținut zombi ocupați… este plin de mașini din China peste tot în Europa și nu se cumpără, sau nu în numărul necesar pentru a devenii rentabil. China și-au angajat consilieri ca să-i ajute sa-si promoveze produsele și să schimbe percepția oamenilor, vom vedea rezultate… reclame, sponsorizări etc. Germania are o problemă care devine tot mai mare, numărul mare de imigranți care schimbă (și nu în bine) ceea ce era Germania. Cine are caracter recunoaște că în urmă cu 10 ani Made in Germany era ceva. Interesant ce concluzii pot trage unii din acest articol… fiecare cât poate!!!
-
Alin, vineri, 14.06.2024 20:03
In primul rand e ilegal anti piata libera si anti consumatori europeni o astfel de dorinta. Faptul ca guvernul chinez a acordat beneficii producatorilor locali e treaba lor, ce mofturi fac corporatiile globale. Ei cand fac dacia logan in romania, cu un cost minimal si apoi vand tuturor sub alter marci, nu mai e problema nu?! Mai ales cand guvernul romaniei a adat lu reno subvenii si avantaje uluitoare, pt a permite un pret mic. Atunci nu mai e problema?!??!?!? Pai inainte de asta poate comisia europeana sa investigheze practicile comerciale pradatoare, anti consumator european, unde producatorii vand europenilor aceleasi produse la pret dublu sau triplu, si isi pastreaza acele beneficii. Ca de aia avem cotete de hyundai si vw vandute la 40-50k in europe cand de fapt pretul lor real de piata este jumate. Si ce daca sunt facute in china?!? Ce, samsungu din buzunarul aluia care vrea sa comenteze acum, nu e facut tot in china?! Smart tv-ul la care belesti ochi la netflix nu e tot in china?! Dar laptopul sau componentele din desktop PC nu tot in china?! Ce e cu atitudinea asta de a majora preturile cu orice motiv?! Si cum sa permiti politicienilor sa impuna astfel de taxe sa te fure pe fata, tu cetatean european. Hai sa fie aruncati la gunoi acesti politicieni, ca ala le e nivelul, niaste gunoiae care au tradat pe europeni, au adus toti invadatorii sa fure si vandalizeze orasele si locuitorii, sa ii terorirzeze. Toata clasa politicaa europeana a tradat si trebuie pusi la respect.
-
@Dutz, vineri, 14.06.2024 20:05
China produce prin abuzuri. Germania produce relativ ieftin si fura clienti prin (falsuri si minciuni): https://www.dw.com/en/germany-fines-bmw-daimler-vw-over-steel-cartel/a-51356153 https://www.reuters.com/business/autos-transportation/continental-hit-with-107-mln-fine-over-dieselgate-scandal-2024-04-25/ https://www.dw.com/en/bosch-pays-90-million-euro-fine-over-diesel-scandal/a-48843405 https://www.reuters.com/business/autos-transportation/eu-fines-bmw-volkswagen-group-restricting-competition-emission-cleaning-2021-07-08/ https://www.gov.uk/government/news/bmw-fined-for-failing-to-comply-with-cma-information-request Si astea pot continua la nesfarsit. Deci cand zici ca Chinezii produc ieftin prin abuzuri, atunci ce fac germanii cum o numesti??? Adica astia toti jegosii de la Bosch, Continental, VAG, BMW, Mercedes ce fac cand mint? Si guvernul german ce a facut cand i-a prins? A tergiversat treaba, i-a lasat cu abureala de resoftare si noi inghitim mizeriile nemtilor. Stii cum au fost ajutati chinezii sa prospere? Fix cum ajutati voi germanii!!! Ei va prostesc cu reclame mincinoase si produse neconforme si voi in loc sa ii dati in judecata, ii incurajati sa mai faca. Si nu mai mentiona ca ai Volvo, ca nu e al tau. O fi al firmei. Tu ai mentalitate de BMW-ist. Hai cu ajutat germanii care ne gazeaza si trimit in Romania toate produsele neconforme!!!
-
@Dutz, vineri, 14.06.2024 20:13
Numarul ala mare de imigranti nu au facut carteluri, nu au pus softuri ilegale si nu au facut reclame mincinoase sau raportat cifre de vanzari false. Nu le mai lua apararea la jegosii imputiti care permit sa circule in continuare toate cotetele neconforme! Guvernul german e super corupt si ii ajuta pe ai lor. Iar cand au vazut ca se impute treaba, in loc sa caseze troacele, le-au vadut in masa la est europeni, ca sunt mai prosti si nu se baga de seama putoarea la fraieri. Ei oricum accepta orice la cat sunt de papagali. Iar la faza cu imigrantii, au fost acceptati si SELECTATI ca sa se profite de pe urma lor. I-au luat pe aia mai rasariti ca sa ii munceasca, iar prin alte tari au ajuns altii. Daca nu se vroia acest abuz si folosirea de mana de lucru ieftina, nu ii acceptau. PUNCT Nu mai sustineti coruptii ca tot voi o trageti pana la urma.
-
un cetatean, vineri, 14.06.2024 20:45
Cica e treaba Chinei ce face, pai asta face si europa, e treaba Europei ce face in propria ograda, in China ca strain nu poti sa cumperi terenuri, afaceri, cladiri, iar la investitii esti obligat sa te aliezi cu-n producator local, dar Europa nu poate pune niste taxe ca e anti " piata libera", bai ej nebun ? Europa e nasoala ca pune 30-40 % taxe, dar SUA c-a pus si 100% cum e ? S-au trezit orezarii ca le pune taxe pe masinile chinezesti, la electrocasnice si gadgeturi nu are ce face Europa deocamdata, dar la masini are, haideti bagati un bol de orez si va trece .
-
Dutz, vineri, 14.06.2024 23:06
Duși bine de tot unii… în China este sclavagism AZI. Corupția, ilegalitățile, publicitatea falsa, propaganda, dezinformarea și măgăriile din China sunt mai mari și decât zidul Chinezesc… vezi ce zice “un cetățean” și wake up!!! Dacă nu, stați așa în ipocrizie. Faptul că argumentați cu clișee penibile nu schimba nimic… softuri, cartele.. etc, cui îi pasă? Așa au mers și vor merge lucrurile ;)
-
Banditos, vineri, 14.06.2024 23:59
Alin parca e "produs" de Sosoaca. Aceeasi mangafa, acelasi delir si toparlanie urlata din toti rarunchii.
-
@Dutz, sâmbătă, 15.06.2024 09:15
Softuri, cartele, ilegalitati incurajate si tolerate de corupti ca voi. Asa au mers lucrurile si vor merge pentru ca ii sustineti. In China e sclavagism, in Europa e prostie cand lasi unii producatori sa te minta si tu sa ii sustii. Deci nimic nu ar merge daca oamenii nu ar tolera. Faptul ca europenii se dau rotunzi dar accepta mizeriile nemtilor, e clar dovada de prostie. Din punctul meu de vedere, doar un prost poate lua o masina neconforme, doar ca are grila dublu luminata si design agresiv. Asta e momeala pentru fraieri si sunt multi. Ce v-am mai zis, va repet, aveti grija ce promovati ca nu se stie niciodata cand da un cocalar cu un BMW puternic peste voi...si s-ar putea ca o troaca sh sa nu fie la fel de resistenta ca un BMW mai nou cu grila dublu luminata si design agresiv si cu vreo 500 CP. Sunteti prostiti constant de niste marci auto si nu va luminati deloc. Si va schimbati repede si parerile: cand ziceau ca baga europenii taxe la chinezi ati sarit cu niste comentarii, iar acum vad ca o schimbati ca la Braila. Sindromul posesorilor de BMW, se schimba dupa cum bate vantul. In concluzie, Germania nu e mai departe de China la sclavagism (ei folosesc imigrantii la negru) si nici cheie de biserica pentru ilegalitati. Asa fura ei clienti, prin minciuni si design agresiv si cu beculete si luminite.
-
Matei, sâmbătă, 15.06.2024 11:52
@dan_grc e un tip care investește în viitor. Stă pe automarket.ro ca sa vadă ce mașină își va lua peste 15 de ani. Alin și PMC sunt șoșociști/hauriști, nu ai ce sa ceri de la ei. Dutz are mereu dreptate. Și când e evident ca a mâncat kkt, o întoarce ca la Ploiești ca sa pară ca are dreptate. Sticleți la mansardă.
-
dan_grc, sâmbătă, 15.06.2024 12:32
Niciunul de aici nu are vreo marcă chinezească, dar sunt supărați nevoie mare de taxarea lor, iar componentele si modelele de la mărcile europene produse în China te pomenești ca se ieftineau fără aceste taxe, de aia Spring costa cu 4000 euro mai mult acum, din 2023 adică, față de acum doi ani . Vizionar nu sunt eu, sunt alții care așteaptă electricele " ieftine " , indiferent de locul producției.
-
flo, sâmbătă, 15.06.2024 14:39
E normal sa nu treci de la volvo,kia la BMW ,PT CA NU AI BANI SCLAVULE.
-
@dan_grc, sâmbătă, 15.06.2024 15:01
Tu clar nu esti vizionar, dar clar un corupt care sustine coruptia si marcile corupte. Eu am marca chinezeasca, e un Volvo.
-
Matei, sâmbătă, 15.06.2024 15:03
Cine e supărat, glumețule? Mai citește o dată mesajele, dar nu în diagonală.
-
@flo, sâmbătă, 15.06.2024 17:48
Eu am bani si sa intretin Volvo si sa cumpar masini. Am intalnit insa pacalici care au dat banii pe BMW si nu il pot intretine, dau spagi la verificarile tehnice, umbla cu anvelope vai de ele si fac service la coltul blocului. Deci saraci sunt astia care cumpara semne de masini, nu masini. Si sunt prosti gramada. Cu cat am dat pe Volvo, cumparam 10 BMW-uri ca ale lui dan_grc
-
@dan_grc, sâmbătă, 15.06.2024 17:49
https://www.dw.com/en/germany-sees-company-bankruptcies-soar/a-69358663 Daca nu ati fi voi sa ii mai ajutati pe germani, s-ar prabusi tara aia. Noroc ca sunt inca destui prosti care le cumpara troacele.
-
un cetatean, sâmbătă, 15.06.2024 19:20
Germania sta in Romania, fara noi erau la gunoi, da Volvo unde ajungea daca nu era cumparat de chinezi ? :) .
-
PMC, sâmbătă, 15.06.2024 21:53
@Alin - ai putea sa ne spui si noua ce avantaje incredibile a dat statul roman carpelor de la Resho?
-
@un cetatean, duminică, 16.06.2024 16:49
Daca..... Dar uite ca a fost cumparat si s-au descurcat fara softuri ilegale, fara sa faca cartele cu altii, fara sa minta la vanzari, fara sa faca masini mincinoase, fara reclama la viteza si drift, fara reclame interzise pentru incitare la violenta. Deci Volvo's e altceva decat porcaria de BMW care numai agresivitate promoveaza.
-
Pinocchio, duminică, 16.06.2024 17:36
Germania e cumva țara care nu mai acordă subvenții pentru BEV? There are currently 48.5 million passenger cars on the road in Germany, of which 47.3 million are internal combustion vehicles. Aveți de mințit tot înainte, drumul e lung!
-
PMC, luni, 17.06.2024 11:00
De frica, de aia se opun. De frica chinezilor. In loc sa-si construiasca facilitatile pe care le-au expediat in China din lacomie, in loc sa dea de lucru germanilor, industria se opune de frica razbunarii chinezesti. Desi nu e deloc corect jocul, pentru ca chinezii sustin cu subventii masive propria industrie auto. In general nu e o idee buna sa pui taxe si eu urasc practicile de soiul asta, dar in cazul de fata nu prea ai ce face. Totul e din cauza lacomiei "managerilor", care vor doar profit. Nu au viziune si nu ii intereseaza cum se desfasoara lucrurile pe termen lung. Vor doar bani cat mai multi de la un an la altul. Acum vine "regularizarea". Vor pierde tot ce au produs. Dar nu pierd vinovatii, ci pierd tot muncitorii de rand si societatea in ansamblu, economia toata. Stiu, stiu, e o economie "interconectata", "nu mai poti altfel", si alte argumente fara fond. Eu cred ca poti, intotdeauna e o solutie. Nu-ti exporti tehnologia si know-how-ul unor dusmani traditionali de dragul profitului pe termen scurt. Produci cuie si nimicuri in china, dar tot ce e high-tech iti tii la tine in ograda si pazesti de hoti. Nu dai totul pe tava ca prostul. E un sir lung de greseli care a adus lucrurile aici. Cauzele sunt vechi, prostia e instalata demult. Acum doar decontam toti cretinismul fara viziune al managementului inept.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Germanii practică cea mai veche meserie din lume.