GM pierde aproximativ 49.000 de dolari pentru fiecare Volt vândut

Publicat marţi, 11.09.2012 12:54 de Sebastian Toma

Analiştii din industria auto estimează că General Motors pierde aproape 49.000 de dolari pentru fiecare unitate Volt vândută, totul din cauza costurilor de producţie şi a politicii de leasing avantajoase pentru clienţi.

General Motors pierde aproximativ 49.000 de dolari pentru fiecare unitate Volt vândută, estimează analiştii din industrie citaţi de Reuters. Producţia unui Chevrolet Volt costă 89.000 de dolari potrivit analiştilor citaţi de Reuters, în timp ce reprezentanţii General Motors spun că valoarea prezentată este departe de adevăr

. Graţie contractelor de leasing menite să atragă cât mai mulţi clienţi în clubul proprietarilor de Chevrolet Volt, unii clienţi au ajuns să plătească doar 5.050 dolari pentru a conduce un Volt vreme de doi ani. O altă problemă a concernului american vine pe fondul ţintei de 40.000 de unităţi pe care vroia să le vândă în 2012, GM reuşind să vândă doar 13.500 unităţi Volt în primele opt luni ale anului. Rezultatele slabe de vânzări ale lui Volt s-ar putea traduce prin potenţiale penalizări din partea furnizorilor, care aşteptau să livreze mai multe componente pentru acest model.

Costurile de dezvoltare ale lui Chevrolet Volt sunt estimate la 1.2 miliarde de dolari, mai puţin faţă de cele 10 miliarde necesare dezvoltării lui Toyota Prius sau cele cinci miliarde de dolari necesare dezvoltării lui Nissan Leaf. Din acest punct de vedere, cei de la General Motors se pot considera norocoşi, deoarece japonezii de la Toyota au început să înregistreze profit cu modelul Prius abia după apariţia celei de-a treia generaţie şi cu succesul acesteia în vânzări.

Experţii din industrie estimează că General Motors trebuie să vândă 120.000 unităţi Volt pentru a reduce costul de producţie al unui exemplar la 10.000 de dolari. Oficialii constructorului american spun că a doua generaţie a lui Volt, care urmează să fie lansată peste trei ani, va fi semnificativ mai ieftină, toate componentele de la bord urmând să aibă un preţ mai mic şi să ofere performanţe superioare din toate punctele de vedere.

Via MSN | Reuters 

  • dan_grc, marţi, 11.09.2012 14:54

    GM este f tare, pierd cu Volt f mult dupa parerea mea, pierd 1 miliard pe an cu Opel, dar asta nu le afecteaza nici vanzarile si se pare nici profiturile, e o chestie tare ciudata...sau nu.

  • GMC, marţi, 11.09.2012 15:32

    Pierderile suferite de pe urma Volt-ului sunt neinsemnate pentru gigantul GM. In schimb,marca Chevrolet ingrasa conturile concernului american.

  • cc, marţi, 11.09.2012 16:07

    hi hi ,daca au un volt la 10000 dolari ma inscriu miine

  • antonny, marţi, 11.09.2012 17:46

    pai daca pentru chevrolet vol pierde atat atunci General Motors pierdetot atat si pentru opel ampera......

  • Thor, marţi, 11.09.2012 20:06

    Niste analisti care sustin ei ca stiu ce se intampla in bucataria GM ... :)) E o gluma nu ? Chiar si asa sa fie, e o chestie veche care se stie in industria auto, unele modele se fac doar ca sa le vanda pe celelalte.

  • dan_grc, marţi, 11.09.2012 20:20

    @Thor Poti s-o privesti si ca pe o gluma, ne distram, dar poti sa te gandesti ca anumite firme au descoperit un alt tip de afacere si le pica bani din "ceruri", 2 notiuni opuse care depind una de alta, pierderile si profitul, la GM se pare ca nu sunt valabile, bravo lor, cu siguranta au un secret bine pastrat:)

  • Giga Motors, miercuri, 12.09.2012 01:53

    Toti antevorbitorii mei au dreptate, in felul lor, cum au pus problema.......Lasand la o parte minunea minunata a supravietuirii GM, situatia critica starnita de Chevy Volt cred eu ca reprezinta pedeapsa peste timp a modului, recunosc, execrabil in care managerii GM au tratat prima lor "electrica", EV1......Mai tineti minte ce porcarie cu "uite-o, nu-i! " au practicat atunci cei din Detroit? Cum au sfaramat la propriu teancuri uriase de EV1, sub ochii ingroziti ai fanilor modelului, care incercasera disperati sa evite casarea inexplicabila a unei masini revolutionare, care intruchipa meritul designerilor GM, dar care a fost ucisa de imbecilitatea cras mituita (pe filiera.....petroliera) a conducatorilor aceleiasi corporatii?....Este o pata neagra in istoria GM, pe care Volt sau alte conceptii electrice n-o vor putea spala niciodata din sufletele fanilor GM, implicit nici din al meu ! Prostia si......cruzimea se platesc neaparat !