Grecii au creat un supercar de 3100 de cai putere. Versiunea de top costă 12.4 milioane de euro

Publicat marţi, 02.11.2021 10:51 de Alexandru Monenciu

Grecii de la Spyros Panopoulos Automotive au publicat primele informații și imagini (încă randări) cu viitorul Chaos. Primul "ultracar" al lumii va fi disponibil în două versiuni, cea de top urmând să pornească de la 12.4 milioane de euro.

Spyros Panopoulos Automotive este un constructor de automobile nou înființat în Atena, iar modelul de debut al grecilor este descris ca fiind primul "ultracar" al lumii. Numele său este Chaos și tocmai a fost lansat în spațiul digital.

Noul SP Automotive Chaos are o lungime de 5.053 milimetri, o lățime de 2.068 milimetri, 1.121 milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul măsoară 2.864 milimetri. Acesta va fi disponibil în două versiuni: Earth Vision, cu o greutate de 1.388 kilograme, și Zero Gravity (1.272 kilograme).

Pentru moment, grecii au publicat o serie de randări, dar se poate observa că țintesc spre un design futurist, cu diverse elemente împrumutate de la modele deja existente. Șasiul de tip monococă este fabricat din Zylon (polimer sintetic), iar caroseria integrează componente din titan, magneziu, fibră de carbon și Kevlar.

Terminațiile sistemului de evacuare sunt printate 3D, la fel ca etrierele frânelor cu discuri de 482 mm pe față și 442 mm pe spate, iar jantele cu diametrul de 21 și 22 de inch completează pachetul.

INTERIOR FUTURIST

Grecii au gândit un habitaclu minimalist, cu un volan (a la Tesla) care integrează un display cu touchscreen, instrumentar de bord digital, foarte puține butoane fizice, sistem Head-up Display și o serie de componente fabricate din carbon, Zylon, titan, magneziu și Alcantara.

În ceea ce privește performanțele, acestea sunt demne de primul "ultracar" al lumii. Indiferent de varianta aleasă, motorul este un V10, twin-turbo, de 4.0 litri dezvoltat chiar de SP Automotive.

Agregatul are, printre altele, bloc din magneziu și aluminiu, pistoane din titan printate 3D, valve din titan sau Inconel și turbine cu componente din carbon, titan și magneziu.

Unitatea este alăturată unei transmisii automate cu dublu ambreiaj (cu 7 sau 8 rapoarte) și unei tracțiuni integrale.

PÂNĂ LA 3.107 CP

În cazul versiunii Earth Vision, propulsorul dezvoltă 2.077 CP și 1.389 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 1.9 secunde. Repriza 0-300 km/h durează 7.9 secunde, iar sfertul de milă este acoperit în 8.1 secunde.

Versiunea de top, Chaos Zero Gravity, va dispune de 3.107 CP și 1.984 Nm. În acest caz, mașina ajunge la 100 km/h în 1.55 secunde, iar repriza 0-300 km/h durează 7.1 secunde. Viteza maximă ar urma să depășească 500 de km/h.

Compania producătoare susține că va încerca să doboare recordul mondial de viteză, pentru mașinile de serie, la circuitul Ehra-Lessien. Red Bull va fi unul dintre sponsori.

20 DE EXEMPLARE/CONTINENT

SP Automotive a anunțat că producția va fi limitată la 20 de exemplare pentru fiecare continent. Mai mult, acestea vor fi comercializate exclusiv prin intermediul Sotheby's, iar primul exemplar (deja vândut) va fi livrat la începutul anului 2022.

Înainte, însă, noul Chaos va debuta public în lunile următoare, la Atena. Prețul versiunii de bază pornește de la 5.5 milioane de euro, iar pentru Zero Gravity trebuie să scoți din buzunare cel puțin 12.4 milioane de euro.

via Spyros Panopoulos Automotive

  • Flu flu, marţi, 02.11.2021 12:01

    Să sperăm că limitele de viteză se vor menține, că pentru 30km/h în oraș și 100 pe autostradă, 3000CP sunt exact cât trebuie.

  • ss, marţi, 02.11.2021 12:16

    Vor scoate performantele astea asa cum au reusit sa scrie corect numele masinii pe volan (CAHOS in loc de CHAOS)

  • Calingura, marţi, 02.11.2021 13:23

    Daca s-o adeveri, mi-oi cere scuze. Dar pentru moment pare cea mai mare tampenie gogoritoasa pe care am auzit-o de la covid incoace.

  • @ss, marţi, 02.11.2021 15:53

    Pe volan scrie "chaos". In caz ca nu ai observat pe scaune, unde chiorii pot vedea mai usor, literele au lipsuri in liniile lor. E un scris mai stilizat, care poate crra o usoara confuzie.

  • @Calingura, marţi, 02.11.2021 20:10

    asa-mi pare si mie, cifre mult prea fanteziste plus expertiza aproape de zero a grecilor in domeniu. eu zic ca fac o treaba mai buna cu maslinele si uleiul. Schuster, bleib bei deinem Leisten! ...ca nu-mi vine acum in minte zicala romaneasca omoloaga.

  • Dutz, miercuri, 03.11.2021 04:02

    Este clar și de înțeles cum au ajuns la 12 mil… la 400.000 parca intru la bănuieli, e loc de târguit cu grecul ca doar știm din concedii. Dacă nu ne târguit cădem de fraieri… este așa din principiu și respect. Oricum planeta nu duce lipsă de inepții și de plictisiți… ce naiba sa facă unii care au 100 de milioane in conturi, o să-și ia Spring cu subvenție???

  • ionel, miercuri, 03.11.2021 09:52

    pai daca si grecii fac supercaruri electrice inseamna ca nu e greu sa bricolezi un bev. Atunci de ce sunt asa de scumpe?

  • clarkson, miercuri, 03.11.2021 11:20

    @ionel: Electrica? "motorul este un V10, twin-turbo, de 4.0 litri"

  • Mircea Badea, joi, 04.11.2021 03:31

    oare cate isi ia catzu? din zecile de miliarde imprumutate..

  • Mihai, duminică, 07.11.2021 02:55

  • Alibaba, duminică, 07.11.2021 17:49

    MC Laren Ferrari Lamborghini Aston Martin will be ruined by this Chaotic Super car.F aliment clar