Grupul PSA Peugeot-Citroen vrea să primească înapoi jumătate din banii cu care a cumpărat Opel: "Americanii ne-au înșelat în privința emisiilor"

Publicat miercuri, 29.11.2017 18:14 de Daniel Popescu

Grupul PSA Peugeot-Citroen solicită celor de la General Motors o despăgubire de până la 800 de milioane de euro pentru tranzacția pentru Opel, după ce a descoperit că a fost înșelat cu privire la strategia pentru reducerea emisiilor.

Grupul PSA Peugeot-Citroen a achiziționat în acest an marca Opel de la General Motors pentru 1.3 miliarde de euro, însă oficialii producătorului francez se lovesc acum de primele probleme.

După ce au analizat strategia anterioară a celor de la Opel, cei de la Peugeot-Citroen și-au dat seama că trebuie să facă investiții majore pentru ca brandul german să respecte normele de emisii care vor intra în vigoare în Europa în 2021, întrucât în caz contrar riscă amenzi majore.

În acest context, Grupul PSA consideră că trebuie să primească despăgubiri de la General Motors în valoare de 600 - 800 de milioane de euro, adică circa jumătate din suma totală plătită la achiziție.

Potrivit unor surse neoficiale citate de agenția de presă Reuters, oficialii General Motors au fost informați despre aceste aspecte, însă Grupul PSA nu a făcut încă niciun pas legal pentru recuperarea acestei sume de bani.

Potrivit viitoarei legislații europene, fiecare constructor trebuie să reducă emisiile medii ale modelelor de la valoarea maximă actuală de 130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru la numai 95 de grame.

De aceea, până în 2020, constructorul german și-a propus să aibă 4 modele electrificate în gamă, iar primele nominalizate sunt o versiune plug-in hibrid pentru SUV-ul Crossland X (foto) și o versiune electrică pentru noua generație Corsa. Obiectivul Opel este ca toate modelele sale să aibă versiuni electrice sau plug-in hybrid până în 2024.

Via Reuters, Caradisiac

  • Andy, miercuri, 29.11.2017 18:59

    E de ras tinand cont ca orice grup testeaza si demonteaza modelele grupurilor concurente. Cu atat mai mult in cazul unei fuziuni, cumparari etc. Chestia cu pacaleala e banc. Si-au dat de fapt seama ca Opel mai devreme sau mai tarziu va ajunge istorie, pentru ca e clar ca nu vand suficient ca sa fie competitiva, iar PSA nu are fondurile GM ca sa pompeze miliarde anual in firma germana. Sa nu uitam ca 16 ani consecutivi, Opel nu a avut profit, ci pierderi care au variat intre sute de milioane si miliarde de euro, cu toata infuzia de capital american. In ziua de azi, ca locuitor al unei tari vestice, poti lua Skoda, Peugeot, Ford sau chiar VW in locul Opel. Asta daca vrei sa ramai la un brand european, ca exista destule si asiatice. Toate au mai multe tehnologii si avantaje in comparatie cu Opel.

  • Andy, miercuri, 29.11.2017 19:02

    Scuze, Ford e brand american, insa ma refeream la modelele pentru piata europeana :-)

  • dan_grc, miercuri, 29.11.2017 19:47

    @Andy La banii astia este ca si cum iti cumperi o masina la mana a doua cu multe sute de mii de km, dar te astepti sa fie ca noua. Sa cumperi un brand ca Opel, care are totusi o lunga istorie in spate, cu 1.3 miliarde euro, este aproape pomana. In privinta pierderilor, nu cred ca PSA va pierde ca GM, in scurt timp va fi profitabil, daca vor sti cum sa imparta cele trei marci, dar daca poate VAG cu atatea marci profitabile, de ce n-ar putea si PSA cu trei marci ?

  • dany, miercuri, 29.11.2017 21:25

    parca spuneau ca nu vor mai dezvolta motoare germane ci Opel va folosi uitati de propulsie frantuzesti... deci de unde asta cu neîncadrarea in normele de emisii?!

  • LR, joi, 30.11.2017 07:40

    PSA visează. Nu cred că mai văd ei vreun ban de la GM.

  • inexorabil, joi, 30.11.2017 11:32

    Exact ce sugerează @dany și @LR: furtună ȋntr-un pahar cu apă. Dan (Grecu), ȋn total PSA a plătit 2,2 miliarde €, dintre care – strict pentru divizia auto – 1,3. Chiar și așa, pare puțin, nu? De regulă, când cumperi o mașină de la cineva și vezi limpede că o plasează la subpreț, automat nu devii suspicios? Dar am mai dezbătut tema lunile trecute: dacă ne referim la adevărata intenție, PSA vizează folosirea renumelui Opel ȋn Europa pentru a practica nițeluș “rebadging” cu propriile mașini, lipindu-le emblema “persuasivă”. După ce Opel a trecut ȋn curtea francezilor, PSA a devenit, teoretic, numărul 2 ȋn Europa automobilistică. Cum “noblesse oblige”, ar trebui să-și suflece mânecile și să purceadă la muncă, cu abnegație și discreție, nu la văicăreală de ecou global! Până la urmă, ce tupeu! Adaptarea la viitoarele norme draconice de poluare “necesită investiții majore”. Păi când au “analizat” francezii această perspectivă? După finalizarea operațiunii de achiziție?! Să fie sănătoși: tranzacția se ȋnscrie ȋn litera legii, deci fostul proprietar are “mâinile curate”. Și le râde ȋn nas acum…Plus că, dacă PSA vrea să meargă până ȋn pânzele albe pe calea Justiției, ngmco inc. poate apela lesne la o casă de avocatură trăsnet (din câte știm, americanii chiar se pricep “magna cum laude” la această profesie, ȋn spiritul unei grandioase tradiții). Parcă și Spyker ȋncercase ceva după afacerea Saab…Pretinsese 3 miliarde $ (ca mulți alții care se iluzionează că despăgubirile “morale” de tip fluviu i-ar blagoslovi cu maldăre de bani picați ca din senin, fără niciun efort/sacrificiu, ca să le “repare onoarea”, deci ȋși imaginează că le-ar da o super-lovitură “proștilor”…care ar plăti). Cu ce s-a ales ȋn final? Aud? http://www.automarket.ro/stiri/spyker-face-apel-in-procesul-saab-contra-celor-de-la-general-motors-51623.html PS. De când lumea și pământul, Puterea excedează Legea, chiar dacă, paradoxal, prima acționează ȋn numele celei de-a doua! Concret, deși ador (selectiv, desigur) mașinile și filmele americane, nu ȋnghit defel politica externă a Washingtonului (vezi cazul recent al hegemonismului trufaș tipic american, care recomandă autorităților române ce să facă și cum să se comporte – dar de ce nu și invers?? altfel cum să răzbată principiul egalității?). Am precizat acest aspect ca să nu-mi reproșeze nimeni vreun presupus partizanat subiectiv, orbesc, față de tot ce-i american. Ei, acum Vianu va jubila, neȋndoielnic: consider că Trump ȋși păstrează aureola prestanței, dar de prestația propriu-zisă ȋn funcție mă simt oarecum decepționat…Sunt sigur că nu dumnealui este autorul moral al amenințărilor directe (nu voalate) proferate de subordonații săi la adresa noastră, dar de ce le tolerează??? Crezusem inițial că, decapitând CIA, va ȋnceta brutala ingerință americană ȋn “lupta anticorupție” de la noi. Mă rog, posibil ca Statul Paralel să existe și la yankei, magnum argumentum fiind acela că unii președinți și-au arătat ȋn public conformația creștină/evanghelică, dar…straniu: politica externă s-a manifestat tot așa cum știe ea…

  • Octavian, joi, 30.11.2017 12:19

    Eu nu inteleg ce a avut PSA in cap cand a dat banii pe Opel. Mai bine se concentrau pe dezvolare. Acum au cumparat Opel, si-au dat seama ca e prea scump si incearca sa reduca cheltuielile cumparand motoare din China.

  • Andy, vineri, 01.12.2017 01:36

    @dan Corect, insa e exact situatia in care iei o masina sh cu 13.000 de euro (care noua facea poate 80.000) si bagi in fiecare an cate 3-4.000 in ea ca-ti tot pica chestii. Zici ca ai facut o afacere si dupa nu mai stii cum sa scapi de ea.