Grupul Volkswagen va lansa şapte modele hibride plug-in în 2014

Publicat vineri, 20.09.2013 16:50 de Sebastian Toma

Portofoliul Grupului Volkswagen se va îmbogăţi cu şapte modele plug-in hybrid în decursul anului viitor, informează americanii de la Motor Trend citând surse din cadrul companiei.

Grupul Volkswagen pregăteşte o ofensivă serioasă în domeniul hibrizilor plug-in. Potrivit americanilor de la Motor Trend, concernul german va lansa şapte modele hibride plug-in în decursul anului viitor, marca Audi fiind beneficiarul a patru asemenea modele, bazate pe A3, A6, A8 şi Q7. Toate versiunile plug-in hybrid ale modelelor respective vor putea titulatura e-tron, completează americanii.

Gama Volkswagen va beneficia de două modele hibride cu încărcare de la priză, acestea urmând să poarte denumirea TwinDrive şi să fie bazate pe Golf şi Passat. A treia marcă a concernului Volkswagen care va beneficia de un plug-in hybrid lansat în 2014 este Porsche.

În cazul Porsche, vorbim despre o versiune plug-in hybrid a lui Cayenne S, care va purta titulatura E-Hybrid. Aceasta preia sistemul de propulsie al lui Panamera S E-Hybrid, adică un motor V6 de 320 CP şi 3.0 litri, acompaniat de un motor electric de 95 CP şi de un acumulator litiu-ion de 94 kWh. Pentru moment, nu există informaţii privind autonomia sau consumul mediu al versiunii respective, însă versiunea S E-Hybrid a lui Panamera se mândreşte cu un consum mixt de 3.1 litri la sută.

Audi A3 e-tron este primul model din cele patru lansări ale mărcii despre care există informaţii tehnice. Acesta va avea un propulsor1.4 TFSI de 150 CP şi un motor electric de 102 CP. Specificaţiile detaliate ale modelului vor fi dezvăluite abia la lansarea pe piaţă a acestei versiuni. Acelaşi sistem de propulsie este aşteptat să debuteze şi în gama Volkswagen. Reprezentanţii publicaţiei americane estimează că Passat TwinDrive va primi o versiune mai puternică a motorului electric, pentru a compensa masa suplimentară a berlinei de clasă medie în comparaţie cu compacta de la care preia sistemul de propulsie.

Via MotorTrend

  • Vasilica, vineri, 20.09.2013 17:39

    Mi se pare o risipa de bani totala, de ce nu se concentreaza pe dezvoltarea motoarelor pe hidrogen

  • Cyrus, vineri, 20.09.2013 21:06

    Vasilica, tie ti se pare risipa, insa se pare ca VW este grupul care in ultima vreme ia printre cele mai inspirate decizii. Nu degeaba sunt in top

  • AndreiRN, sâmbătă, 21.09.2013 00:49

    Metalele rare necesare bateriilor si motoarelor electrice pt masini provin din China. China refuza sau blocheaza exportul lor si cere producatorilor sa se mute in China. VW a aceptat aceasta propunere si viitorele masini electrice sau hibride vor avea elemetele principale fabricate in China. China deja face probleme pt Japonezi in privinta exportului de metale rare necesare industriei lor. Dar in acelasi timp sa inceput minarea lor in US.

  • gelu, sâmbătă, 21.09.2013 13:46

    1. deci XL-1 "cel mai economic model de serie (sic!) din lume" ramane la stadiul de serie redusa (cel putin in 2014). 2. problema hidrogenului nu este dezvoltarea motoarelor cu functionare pe H2. Problemele majore sunt (daca nu neaparat de productie) transportul si stocarea unui gaz care iti "fuge" prin orice material rezonabil dpdv financiar. 3. destul de explicabila prezenta majoritara a tehnologiei catre Audi. Preturile mai ridicate ale modelelor marcii ar justifica niste preturi si mai ridicate ale viitorilor hibrizi Audi