Hamilton a obținut în Germania a patra victorie consecutivă. Red Bull termină pe podium și depășește Ferrari la constructori

Publicat duminică, 31.07.2016 16:26 de Daniel Popescu

Lewis Hamilton și-a extins avansul în clasamentul general după obținerea celei de-a patra victorii consecutive, în timp ce Red Bull a urcat pe locul 2 la constructori după ce Daniel Ricciardo și Max Verstappen au terminat pe podium.

Marele Premiu al Germaniei a confirmat încă o dată forma excelentă traversată de Lewis Hamilton, care dă senzația că se îndreaptă cu ușurință spre un nou titlu mondial.

La fel ca și în alte curse, Nico Rosberg a ratat startul din pole position, iar Hamilton a profitat din plin pentru a prelua conducerea cursei încă din primul viraj.

Cei doi piloți Red Bull Racing au profitat de asemenea de ezitarea lui Rosberg și au urcat pe locurile 2-3 în ordine inversă, cu Max Verstappen în fața lui Daniel Ricciardo, după ce olandezul și-a surclasat coechipierul pe bordura primului viraj. La rândul său, Sebastian Vettel l-a depășit pe coechipierul său Kimi Raikkonen pentru locul 5, însă pilotul Scuderiei nu a reușit să treacă și de Rosberg.

Pe parcursul primului stint, diferențele dintre piloți au rămas minore, de circa 1-2 secunde, iar prima oprire la boxe nu a adus nicio schimbare în primii 6, în ciuda faptului că Rosberg și Raikkonen au pierdut timp din cauza mecanicilor. Totuși, perspectivele au fost promițătoare: Verstappen și Rosberg au optat să continue cu pneuri supersoft, în timp ce ceilalți 4 piloți din frunte au optat pentru cauciucurile soft. Cu toate acestea, Hamilton a fost capabil să fie mai rapid decât piloții cu supersoft și și-a creat un avans liniștitor de circa 8 secunde, astfel că nu a avut niciun fel de emoții la cea de-a doua oprire la boxe.

În schimb, Rosberg a reușit să-i depășească pe ambii piloți Red Bull Racing. Dacă de Ricciardo a trecut practic la boxe, germanul a avut parte de un duel spectaculos cu Verstappen, pe care a reușit să-l depășească printr-o manevră care a amintit de incidentul piloților Mercedes din Austria. Germanul a atacat pe interior și l-a forțat pe Verstappen să iasă pe marginea circuitului, iar ulterior a primit o penalizare de 5 secunde la următorul pitstop.

Rosberg și Verstappen au fost singurii piloți din top 6 care au optat pentru pneuri soft la cel de-al doilea pitstop. Acest lucru l-a afectat în special pe Verstappen, care a fost depășit în turul 40 de Ricciardo, întrucât australianul avea pneuri supersoft. Hamilton a rămas lider și după a treia serie de intrări la boxe, în timp ce Rosberg a fost depășit de Ricciardo și Verstappen ca urmare a faptului că a suportat penalizarea de 5 poziții, iar Vettel și Raikkonen și-au păstrat locurile 5 și 6.

Ultima parte a cursei a fost lipsită de evenimente majore în plutonul fruntaș, cu atât mai mult cu cât diferențele dintre piloți au crescut la câteva secunde, doar unele picături de ploaie părând să producă palpitații. Astfel, Hamilton nu a avut nicio emoție să-și adjudece a 4-a victorie consecutivă, cu care și-a extins avansul din clasamentul general în fața lui Rosberg la 19 puncte, după ce germanul a terminat doar pe locul 4. Podiumul a fost completat de Red Bull Racing prin Ricciardo și Verstappen, performanță în urma căreia echipa austriacă a depășit Ferrari și a urcat pe locul 2 în clasamentul constructorilor. Scuderia a avut parte de o nouă cursa ștearsă și a terminat doar pe locurile 5-6.

Nico Hulkenberg (Force India) a ocupat locul 7 în fața unui Jenson Button (McLaren) care l-a depășit în ultimele tururi pe Valtteri Bottas (Williams), în timp ce ultimul punct pus în joc a fost adjudecat de Sergio Perez (Force India), care a trecut pe final de Fernando Alonso (McLaren).

Germania - Rezultate cursa:

  • dub, duminică, 31.07.2016 16:35

    Incepuse promitator cursa cu duelul dintre Rosberg si Verstappen, dar s-a stins repede. Se pare ca pe Rosberg "l-au lasat din nou franele. Probabil ca au inceput sa se adune frustrarile mai ales cand e vorba de Verstappen. In alta ordine de idei, din pacate pentru spectacolul din F1, incet dar sigur, Ferrari a devenit a treia forta. Se pare ca nu Alonso era problema la echipa, asa cum multi s-au hazardat sa afirme (si cu siguranta nu-mi este cel mai simpatic pilot). Nu-mi aduc aminte in aproape 30 de ani de cand urmaresc F1 sa fi vazut atatea discutii contradictorii intre echipa si pilot vizavi de strategie, si ma refer desigur la Vettel si Ferrari. Si daca veni vorba de Vettel, nu-mi aduc aminte sa fi auzit vreun pilot plangandu-se atat fata de ceilalti piloti, fie ca sunt intarziati sau nu. A devenit deja patetic. In rest, astept spectacol, daca va mai veni vreodata. Pana atunci, probabil mai adauga inca un campionat langa celelalte trei.

  • FanF1, duminică, 31.07.2016 16:41

    Incep cu felicitarile transmise lui Hamilton dar cred ca subiectul principal este podiumul obtinut de Red Bull, progrese la care nu ma asteptam dar in fatza carora consider ca merita sa-mi dau jos palaria.

  • ZZZ, duminică, 31.07.2016 16:50

    Un Hamilton necrutator..Sper sa nu aiba penalizari in ultima parte a sezonului..

  • Stelian, duminică, 31.07.2016 16:53

    Ferrari e echipa care in acest moment regreseaza. Nu se mai poate vorbi de dezvoltare acolo.

  • balatescu, duminică, 31.07.2016 16:54

    FOARTE SLAB ROSBERG !!! BRAVO HAMILTON, RICI ,VERSTAPEN !

  • anonim, duminică, 31.07.2016 16:55

    Bravo Button ,comisarii n au mai inchis ochii la manevra lui Rosberg practic titlu e castigat de Hamilton ,dezamagire mare cu Ferrari

  • Mihai V1, duminică, 31.07.2016 16:58

    Penalizare de 5 sec nu locuri...

  • ..., duminică, 31.07.2016 16:58

    Fetel e tinut in brate aiurea de o echipa in descompunere. Din nou Kimi a fost cu o strategie mai proasta desi era mai rapid decat fetita plangacioasa.

  • ZZZ, duminică, 31.07.2016 16:58

    Eu zic ca titlul se joaca..Depinde de cum cei de la mercedes vor gestiona situatia motoarelor lui Hamilton,,

  • Ricci, duminică, 31.07.2016 17:00

    Dupa eroarea de la start Ham n-a avut de facut decat o formalitate. Ceva nu e in regula cu starturile lui Rosberg. Prea des se intampla. Felicitari Red Bull. O cursa f buna!!

  • @Ricci, duminică, 31.07.2016 17:03

    Peobabil NR are prea multe butoane pe volan;)

  • GrosJan, duminică, 31.07.2016 17:04

    urate manevrele lui Rosberg. a fost vina lui si in Spania si in Austria si aici. aceasi chestie, o trasa prin care nu incearca sa fie mai rapid sau sa-si aseze mai bine masina pentru virajul urmator, doar isi obliga adversarul sa iasa de pe circuit ca sa evite un accident. urat pilotaj, se preface ca nu poate sa ia virajul si se prelinge spre marginea pistei nu, asta nu e pilotaj sportiv sau barbatesc, e din lipsa de viteza ori in f1 asta vreau sa vad, viteza, nu circulatia din bucuresti

  • Hami, duminică, 31.07.2016 17:51

    Tin cu Hamilton dar nu imi place, devin suspicios ...rosberg a avut anul asta cateva starturi impecabile, nu-mi place ...miroase urat. Sorry Hamilton dar simt ca esti favorizat.

  • balatescu, duminică, 31.07.2016 19:53

    @Hami A GRESIT SYARTUL ROSBERG !!! DAR CE A FACUT IN CURSA ??? FOARTE SLAB PILOT !!!

  • jumbo1974ro, duminică, 31.07.2016 20:00

    Din pacate sunt de acord cu Hami, Rosberg nu are asemenea starturi slabe, mai ales consecutiv. Pe de alta parte, Rosberg are parte de probleme la schimbul de pneuri, alea 5 secunde penalizare au fost umflate la 8-9 de catre propria echipa. In ultimul stint, Rosberg primeste soft cand ceilalti din jur primesc supersoft. Multe si marunte, dar de ce? De la contactul dintre cei doi, Rosberg a cazut inapoi, iar Hamilton a primit aripi, si aici vorbesc dpdv tehnic. A mai patit asta acum 2 ani, exact identic.

  • ALex, duminică, 31.07.2016 20:02

    Lasati-ma cu al vostru Rosberg, s-a vazut clar ce poate un traseu unde nu l-a mai ajutat doar motorul, startul ca startul dar sa ramai in urma Rbr cu 7-8 secunde, pfff, rusine! Cu se il ajute echipa pe Hami, cand Rosberg este slab? Acum pe bune, echipa a incercat prin strategie sa il aduca in fata Rbr, dar nu a fost in stare decat sa il scoata inafara circuitului pe Max, as zice cum a replicat ironic Button: "I love this guy", mai pe scurt, ma abtin sa nu il injur!:))

  • fgfg, duminică, 31.07.2016 20:52

    la inceputul sezonului tot netul vuia ca e rosberg e favorizat.Acum pt simplu motiv ca rosberg rateaza startul Hamilton e favorizat.Pt orice om care vede macar cu un ochi se vede ca hamilton e mult mai bun ca rosberg.PUNCT .restul e cancan

  • Alex@jumbo, duminică, 31.07.2016 21:11

    Auzi mai te-ai uitat la cursa sau la bambilici? Hamilton, Rosberg, Vettel si Raikonnen au avut softuri, doar Rbr a avut supersofturi, au sperat intr-o victorie iar Max se apara astfel fata de Rosberg chiar daca pierdeau timp pe final. Care 8-9 secunde?Le-ai numarat sau?

  • Bude I., duminică, 31.07.2016 21:23

    Sincer, la ce mai uit de cativa ani nu se mai poate numi F1. Pilotii au grija de pneuri, de economia carburantului, chiar nu stiu daca ei mai piloteaza sau doar se uita pe screenul volanului. Directia e total gresita, pilotii nu piloteaza la maxima capacitate in zilele astea. Asta e.

  • io, duminică, 31.07.2016 22:15

    Gata m-am saturat,ma uit mai bine la indy-car!

  • JugaruGabi, duminică, 31.07.2016 22:46

    Interesant: sunt fani ai lui Hamilton care spun ca e ceva în neregula la masina lui Rosberg și primesc downvote. Ciudat. Adică Hami, care e prin comentarii de atâta timp, tinandu-l în puf pe favorit spune ca e ceva suspicios și primește downvote. Ciudat. Eu deja suspectez teatru la Mercedes. După ziua de sâmbătă în care au avut unsafe release la Hamilton, fiind acuzați de o serie de guri britanice ca au gafat deliberat sa îl penalizeze pe Hamilton, acum apar gafele mari la Rosberg cu un start ciudat (al 3-lea vonsecutiv), schimb lung și gafa la penalizare. Parca totul a mers anapoda pentru Rosberg. Nu am putut vedea însă întreaga cursa, dar s-au ținut lanț belelele de el. Zici ca au fost jocuri de culise pentru ca Mercedes sa elimine din teoriile conspiraționiste ca ii cauzează probleme deliberat lui Hamilton în favoare lui Rosbsrg. Campionatul încă se joaca doar prin prisma victoriilor lui Rosberg pt schimbările MGU-H-ului cu penalizările de rigoare ale lui Hamilton.

  • F-Star001, luni, 01.08.2016 04:34

    Salut, nu am mai comentat de mult aici, fiindca ca fan Ferrari as fi in plus nu prea am cum sa scot echipa in evidenta sau sa ii felicit, tot ce imi ramane de facut e sa ma bucur de performanta lui Max Verstapen care imi place cum creste in acest sport chiar daca comentariile lui din cursa trecuta m-au deranjat, manevra nu chiar atat de tare fiindca putea sa o faca oricine chiar si pilotii cu experienta..trecutul e trecut Cat despre cursa de azi, foarte frumoasa,depasiri, start incitant si Max din nou pe podium, cat despre Scuderia Ferrari eu unul inca sper dar cel mai mult sper ca 2017 sa nu fie ultimul an in care ma mai uit la F1... da Forza Ferrari!

  • Alex, luni, 01.08.2016 06:55

    @jugaru, teatru, netreatu, echipa i-a cerut lui Rosberg sa forteze cele 5 secunde avantaj, nu a fost in stare, aia e! Treaba este ca Ham a fost foarte rapid pe softuri.

  • TITI F1, luni, 01.08.2016 09:02

    Ce tot o dati cu dezavantajarea lui Robica? Asta e, atat poate. Il pune cineva sa schimbe lung sau sa scoate adversarii in afara pistei dupa bunul obicei. HAM are stofa de campion, talentul si valoarea isi spune cuvantul.

  • F1_Fan, luni, 01.08.2016 13:37

    Cursa de ieri a fost doar una din cursele pe care dupa ce le vezi, iti dai seama ca Formula 1... este despre cu totul altceva decat era acum 5 ani. Rosberg a plecat prost, se intampla, asta este. Dar ce m-a surprins a fost altceva, faptul ca ambele masini Red Bull si Ferrari... au ramas pe aceleasi pozitii toata cursa. Ca l-a depasit Ricciardo pe Verstappen si Vettel pe Raikkonen este irelevant, nu cred ca a contat prea mult in economia cursei. De ce spun ca m-a surprins acest lucru? Foarte simplu, pentru ca ambele masini (adica cele Ferrari si cele Red Bull) au avut performante similare pe ambele tipuri de pneu folosite, adica super soft si soft. Ceea ce inseamna ca ambele pachete sunt... mult in spatele celui folosit de Mercedes. Dar sansele la victorie ale ambelor echipe... tinde catre zero. Practic o sa avem curse unde cei de la Ferrari vor iesi in fata celor de la Red Bull si curse unde cei de la Red Bull o sa iasa in fata celor de la Ferrari. Si cam atat. Williams, Toro Rosso si McLaren... sunt irelevanti in acest moment, alaturi de Force India. Si sincer... acest lucru nu imi place. Cei de la Red Bull au un avantaj pentru ca se pot concentra doar pe dezvoltarea sasiului, in timp ce la Ferrari dezvoltarea sasiului nu merge inca cum trebuie. Sa vedem dupa pauza de vara cum sta treaba. Allison a fost ocupat de familie si n-a avut prea mult timp sa se ocupe de acest monopost, si pentru ca cei de la Ferrari aveau nevoie de un om care sa fie 100% concentrat pe acest lucru, presupun ca l-au lasat liber. Un gest foarte amical, care in trecut nu exista, pare sa arate ce cei de la Ferrari au facut un mare pas inainte in relatia cu "ii dam pe toti afara". Daca nu ma insel negocieaza cu cateva nume interesante, dar vom vedea cum sta treaba dupa pauza de vara. Hamilton vs Rosberg, un duel care s-a terminat prost pentru moment pentru Rosberg, dar presupun ca este doar un simplu plan. Merge Hamilton bine, merge Rosberg prost, dupa un timp se schimba. Atata timp cat cei de la Ferrari si Red Bull nu sunt pe acolo sa-i supere... cred ca-i un plan la fel de bun ca altul. Plus Ecclestone, este sigur ca lupta pentru titlu se va termina in ultima cursa, ceea ce inseamna ca totul este "regizat" deja. Planul ruleaza si isi face treaba. Ca sa inchid, bravo pentru Hamilton, Ricciardo si Verstappen! Cei de la Red Bull ziceau ca nu se bucura pentru un loc doi dar uite ca se bucura foarte mult, sunt la fel "castigatori" ca cei de la Ferrari. Evident, ambele echipele spera la un 2017 mai bun, dar parerea mea este ca cei de la Red Bull au votat niste reguli care vor avantaj alte echipe. Si una dintre ele este Mercedes, iar celelalte doua sunt Ferrari si McLaren. De ce spun asta? Simplu, este vorba despre aripi spate mari si apasare pe spate mai buna, exact cele lipseste in acest moment... atat celor de la Ferrari cat si celor de la McLaren.

  • LR, luni, 01.08.2016 15:52

    F1_Fan, Chestia cu "Formula 1... este despre cu totul altceva decat era acum 5 ani" se spunea și acum un cincinal, și acum un deceniu, și acum un secol :)

  • LR, luni, 01.08.2016 16:06

    F1_Fan: La faza cu Bernie ai nimerit-o! Brontozaurul ăla nu știe altă schemă decât cea care îi alimentează egoismul. Cred că e cel mai mare jeg din istoria sporturilor cu motor. Puțină răbdare, îi vine și lui ziua în care ne va părăsi cum a venit: în curu' gol. Să-l vedem: cum se va descurca atunci cu atâția bani?!

  • balatescu, luni, 01.08.2016 21:28

    PE ROSBERG DEGEABA IL AJUTA ECHIPA CA NU IL AJUTA CAPUL ! FOARTE SLAB PILOT CU O MASI DE SUPER TOP !!!

  • LR, marţi, 02.08.2016 07:59

    Pardon! În primul comentariu am vrut să zic un sfert de secol, nu un secol.

  • F1_Fan, marţi, 02.08.2016 10:18

    @LR: Ai dreptate, Formula 1 se schimba de la sezon la sezon :P. Trebuia sa fiu mai clar, ma gandeam la anumite schimbari, la care cei de la Ferrari nu s-au adaptat deloc.

  • Nicu, marţi, 02.08.2016 17:59

    Ce mai merita vizionat azi: 1.GP2 2.GP 3 3 Indy Car 4. F1 PS: Nu am trecut WRC sau WTTC Lada mai buna ca si Ferrari?