Hamilton, pole position la Silverstone! Vettel, locul 11 după o retrogradare pe grilă pentru schimbarea cutiei de viteze
Lewis Hamilton va pleca din pole position la Silverstone din faţa lui Nico Rosberg, în timp ce Sebastian Vettel va lua startul doar de pe poziţia a 11-a ca urmare a unei penalizări pentru înlocuirea cutiei de viteze.
Lewis Hamilton a obţinut sâmbătă pe circuitul de la Silverstone al 6-lea pole position din acest sezon, după ce a fost cronometrat cu 1:29.287. Performanţa sa a venit în ciuda faptului că primul său tur rapid a fost şters de către FIA pentru depăşirea limitelor circuitului, în timp ce Nico Rosberg s-a mulţumit doar cu locul doi la 3 zecimi în spatele britanicului.
Red Bull Racing a monopolizat a doua linie a grilei de start prin Max Verstappen şi Daniel Ricciardo, în timp ce Ferrari a ocupat doar linia a 3-a prin Kimi Raikkonen şi Sebastian Vettel. Germanul va lua însă startul doar de pe locul 11 ca urmare a unei penalizări de 5 poziţii pentru înlocuirea cutiei de viteze după o defecţiune apărută în finalul ultimei sesiuni de antrenamente.
De retrogradarea sa au profitat Valtteri Bottas (Williams), Carlos Sainz (Toro Rosso) sau Nico Hulkenberg (Force India), în timp ce Fernando Alonso va lua startul de pe locul 9.
Sergio Perez va pleca de pe locul 11 pentru Force India din faţa lui Felipe Massa (Williams) şi a celor doi piloţi Haas, Romain Grosjean şi Esteban Gutierrez, în timp ce Daniil Kvyat (Toro Rosso) l-a învins pe Kevin Magnussen (Renault). Jenson Button a fost eliminat în prima parte a calificărilor pentru numai câteva sutimi de secundă şi va lua startul de pe locul 17. Pilotul echipei McLaren va fi urmat de Jolyon Palmer (Renault), Rio Haryanto şi Pascal Wehrlein (ambii Manor) şi Felipe Nasr (Sauber).
Marcus Ericsson nu a putut lua startul în calificări din cauza unui accident major suferit în ultima sesiune de antrenamente. Pilotul Sauber a derapat şi a lovit violent glisierele de protecţie de pe marginea circuitului, iar ulterior a fost trimis la spital pentru investigaţii, chiar dacă a ieşit pe picioarele sale din monopost.
Marea Britanie - Rezultate Calificări:
-
FanF1, sâmbătă, 09.07.2016 16:26
@Shark, cineva spunea ca i se intoarce roata dupa norocul avut 4 ani la rand la RB. Nici nu-l sustin nici nu-l contrazic, ma intreb doar: daca Vettel are ghinion ca doar merita, Ferrari ce "noroace" a avut in ultimii 7-8 ani? Ca s-a luptat saraca pentru un podium se numeste noroc?
-
Shark, sâmbătă, 09.07.2016 17:38
@FanF1, esti rautacios nu poti spune caVettel nu este un pilot talentat ....cand are un monopost bun scoate tot din el!
-
Alex, sâmbătă, 09.07.2016 17:43
@fanf1, esti bucuros tare cu mclada ta:)) Asa iti place sa faci haz de necazuk altuia...vezi ca Ferrari pornind de pe ultimul loc, le da un tur Mclarenului favoritului tau....
-
JugaruGabi, sâmbătă, 09.07.2016 17:46
@Shark, sa imi fie cu pardon, dar Vettel a performat bine doar cu un monopost net superior competitiei. Cu al doilea monopost de pe grila, nu face cam ce facea idolul lui, tot asa, cand scotea din groapa Ferrari. Intr-adevar Ferrari-ul nu este dominant ca Mercedesul, dar la ora actuala este peste RedBull, si cu toate astea, termina in spatele lor. De ce?
-
fgt, sâmbătă, 09.07.2016 18:10
@JugaruGabi, pentru a fi competitiv ai nevoie de un inginer bun, nu numai de o masina buna.
-
kimi, sâmbătă, 09.07.2016 18:35
Jugaru - nu pe toate circuitele este peste Rad Bull - Au masina varza pe ritm de calificari si strategi f proaste pe curse.
-
Gino, sâmbătă, 09.07.2016 18:50
La inceputul anului aveau masina la nivelul Mercedes, in cursa erau chiar putin peste. Si ce-au facut marii "dezvoltaltatori" cu ea? Au comis gafe de amatori in calificari si cursa. Acum au rezolvat-o. Red Bull deja sunt peste ei. Ai si piloti mai buni. Ricci peste Vetel iar Max peste Raikonen. Desi au un motor mai bun. Nici echipa nu straluceste in strategii. Ce spuneam in iarna cand Ferrari erau in frunte se adevereste. Masina nu e nici fiabila nici rapida. Iar la capitolul dezvoltare sunt mai slabi decat Red Bull si Mercedes.
-
ZZZ, sâmbătă, 09.07.2016 20:24
Rosberg a fost investigat de catre comisarii de cursa insa nu s-a luat nicio masura impotriva lui..
-
sucaru mami, sâmbătă, 09.07.2016 20:35
@ jugaru gabi, nu ești la primul comentariu prin care dovedești ca te uiți la F1 ca mata in calendar. Dacă Ferrari si piloții tot termina "în spatele" RBR, cum se face că piloții Ferrari sunt pe locul 3&4 în clasament, în față celor de la RBR, iar Ferrari este pe2 , tot în fata RBR? Ce-i aia " monopost net superior competiției"? Oi fi vrut să spui " competitorilor",dar cine sa te înțeleagă... Știi tu vreun pilot din epoca moderna a F1care a ieșit campion mondial cu un monopost "net inferior"? Lumineaza-ne si pe noi! McLaren are 2 campioni mondiali si rar prind top ten, Ferrari are si el 2 si nu a castigat o cursă anul acesta, iar un mediocru ca Rosberg câștigă cursă după cursa... Ca atare, mai ușor cu judecățile de valoare, mai ales când nu prea știi ce se întâmplă în sportul asta!
-
@ jugaru gabi, sâmbătă, 09.07.2016 21:35
Imi pare rau sa.ti zic dar esti pe langa subiect jugularu gabi. Cred ca esti frustrat de ceva si in loc sa te axezi pe problema ta si ca sa nu adormi comentezi de altii.
-
Ferrari, sâmbătă, 09.07.2016 21:41
Raikonen a fost confirmat la Ferrari pentru 2017. Din pacate nu confirma si pe pista unde isi continua iesirile in decor. Ori poate ca nu-i place Silverstone....e drept si in 2014 a comis-o in cursa. Nu-i place nici Monaco...si mai sunt vreo cateva circuite care lui nu-i plac.....
-
WickedSick, duminică, 10.07.2016 20:20
@Ferrari - orice pilot face greseli. Si Vettel a facut destule si Hamilton, etc. Kimi e una dintre cele mai bune optiuni de pilot secund de pe grila in acest moment.
-
F1_Fan, duminică, 10.07.2016 20:57
Am vazut ca anumite persoane sunt curioase (mult spus curioase) de ce a inceput cursa sub SC-ul.... simplu pentru ca asa procedura standard in astfel de situatii. Este ok decat sa fie incidente gen Spa 98, sau altele de genul asta. Si n-a inceput rau, Hamilton s-a detasat, dupa care au inceput evenimentele: a abandonat un pilot Manor, cei de la Ferrari, Williams si alte echipe au schimbat semn ca sunt pe langa, ca dovada ca au si pierdut timp degeaba. Shit happens, unii sunt mai destepti altii nu, Ferrari cred ca au mult din ultimii. Pilotii Ferrari sunt foarte "talentati" dupa ce ca masina este pe nicaieri, mai si gresesc ca niste piloti incepatori dupa ce ies de la boxe, nu stiu sa aprecieze nici la ce viteza sa mearga nici ce trasa sa ia, dar bine ca se bat pentru titlu... sa fim seriosi, se bat doar pentru titlul de echipa gluma a sezonului. Este evident ca cei de la Ferrari desi au un personal numeros, se pune intrebarea ce fac oamenii aia daca masina merge din ce in ce mai prost de la cursa la cursa. Evident seful lor de abia stie sa lege cateva cuvinte in Engleza dupa ce a lucrat 25 de ani... in SUA, unde paradoxal se vorbeste in majoritate. Iar la orice conferinta apare, sta cu maine incrucisate pentru ca este prea destept pentru o conferinta insignifianta. Plus cum frate nu a avut timp sa invete sa vorbeasca decent macar o a doua limba???????????? Dezamagitor este putin spus. Saracul este total depasit de greutate slujbei acuma ne dam seama ce noroc a avut Domenicalli cu Raikkonen, Massa si Alonso mai tarziu, pentru ca masina era iarasi pe nicaieri. Williams... nu stiu ce s-a intampla cu masina lor... este dezvoltata de inginerii Ferrari? Pentru ca doar cei de la Ferrari testeaza la greu un CFD si tunel si nu se intampla nimic cu masina lor. Force India... pacat se vede ca pe anumite circuite nu le mai iese strategia simpla: mergem pe tactica celor din fata. Pacat, dar treaba lor. In afara de Mercedes si Red Bull, de restul echipelor nu este nimic de spus, McLaren... durere mare in echipa aia. Red Bull - uite ca cei de la Red Bull vin din urma, se vede ce simplu este sa primeste un motor decent spre bun si in loc sa-l dezvolti, te pot concentra pe aerodinamica, cei de la Ferrari inca nu inteleg asta.... poate in 20 de ani vor intelege cine stie. Personal cred ca pe anumite circuite se vor bate destul de serios cu cei de la Mercedes, si sezonul acesta lupta este intre aceste doua echipe. Mercedes... masina este inca in fata, dar in cursa de astazi au mers pe strategii diferite. In timp ce masina lui Hamilton favoriza setarea pentru "ud", masina lui Rosberg favoriza setarea pentru "uscat". O sa ziceti... masinile arata la fel, care-i diferenta: este diferenta este in detalii, gen unghiul aripii fata, setarile de suspensie si poate cel mai important aspect, unde este pus balastul. Cred ca si masinile Red Bull au fost pregatite diferit, de aia Verstappen a pierdut timp dupa ce s-a uscat circuitul. As vrea sa mentionez ca Ricciardo pare pierdut, cred ca se simte ca Vettel in 2014 dar... pentru moment inca nu si-a dat seama de asta. Oricum are toate sansele s-o ia pe urma lui Webber, din pacate, dar pentru asta a semnat. Poate la Ferrari era mai bine, cine stie. Un mare bravo pentru Hamilton, un mare bravo pentru Rosberg (din pacate a terminat pe locul 3, pentru ca a primit o penalizare de 10s) si un mare bravo pentru Verstappen, masina este gandita pentru el si cred ca de la inceputul sezonului au mers pe strategia asta. Ca sa inchid, o seara excelenta in continuare!
-
FanF1, luni, 11.07.2016 02:24
@Alex, te rog sa ma crezi ca sunt fan Ferrari de prin '97-'98 cand Schumacher impreuna cu echipa luptau atat pentru campionatul mondial la piloti cat si la constructori. Ca uneori spun niste adevaruri ce seamana cu niste lovituri trase-n "moace" nu inseamna si ca sunt dusmanul acelora. Cum spunea si Seneca, "prefer sa deranjez cu adevarul decat sa fac pe plac cu lingusiri".
-
JugaruGabi, luni, 11.07.2016 09:05
@sucaru mami & @ jugaru gabi: Cred ca trebuia sa precizez ca in unele curse termina in spatele lor: scuzele mele in cazul asta. Ferrari, desi are a doua masina de pe grila, termina in unele curse in spatele celor de la RBR, de ce? Sau mai bine spus: desi Ferrari are a doua masina de pe grila, nu reuseste sa termine cu ambii piloti inaintea celor de la RBR. Ca sa fie 100% corect. Dupa cum s-a vazut si in marele premiu al Angliei, RBR progreseaza - atat cu pilotii, cat si cu monposturile. De altfel, Ricciardo s-a infiltrat intre pilotii Ferrari in clasamentul general in Marea Britanie, iar daca baietii in rosu nu se aduna (indiferent ca sunt pilotii sau cei din garaj), vor pierde si locul 2 din clasamentul constructorilor, avand in vedere ca sunt doar 6 puncte care ii separa de RBR. Observ un tipar format din 3 tabere pe site-ul asta si nu stiu de cand urmaresc ei Formula 1, insa privesc totul cu patos: hamiltonistii, vetellistii si alonsistii. Cum incepi sa atingi putin pilotul favorit, incep sa vorbeasca prostii, sa insulte sau sa dea in cel care le "lezeaza" favoritul. Eu zic sa o lasati nitel mai moale, ca nimanui nu ii face bine sa se enerveze din chestii de genul asta.
Citeste si
-
F1 TOP | luni, 25 noiembrieFormula 1: George Russell, victorie în Las Vegas. Max Verstappen cucerește al 4-lea titlu consecutivGeorge Russell a câștigat Marele Premiu din Las Vegas după o cursă dominată de pilotul britanic. Totodată, Max Verstappen a încheiat pe locul 5 și a devenit campion mondial pentru a 4-a oară consecutiv. Citeste tot
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
Bravo Lewis....bravo Verstapen ....pacat ptr Vettel...