Hamilton va pleca din pole position în Marele Premiu al Germaniei

Publicat sâmbătă, 06.07.2013 16:02 de Daniel Popescu

Lewis Hamilton a obţinut pole position-ul la Nurburgring după ce l-a învins cu o singură zecime de secundă pe favoritul publicului local, Sebastian Vettel.

Marele Premiu al Germaniei a oferit una dintre cele mai spectaculoase sesiuni de calificări din ultima perioadă, în care Lewis Hamilton şi Sebastian Vettel s-au luptat de la distanţă pentru pole position.

În ultimul tur rapid de circuit, Hamilton a reuşit să se impună şi să-l detroneze pe rivalul său de la Red Bull pentru numai o zecime de secundă după ce a fost cronometrat cu 1:29.398.

Al treilea pole position pentru Hamilton a coincis însă cu o gravă greşeală de strategie pentru coechipierul său Nico Rosberg, care a fost eliminat în Q2 după ce a rămas în garaj pe finalul sesiunii.

Mark Webber a fost la rândul său aproape de prima linie a grilei de start, însă va pleca doar de pe locul trei pentru Red Bull din faţa celor doi piloţi de la Lotus, Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean, în timp ce Daniel Ricciardo a obţinut un loc şase pentru Toro Rosso.

Performanţele celor de la Lotus şi Toro Rosso au fost posibile şi datorită strategiei inedite adoptate de Ferrari. Convinşi că nu pot lupta pentru pole, Felipe Massa şi Fernando Alonso au ieşit pe circuit cu pneuri medium în locul celor soft şi vor pleca de pe locurile şapte şi opt cu o strategie diferită la boxe.

Ultimele două poziţii din top 10 au fost ocupate de Jenson Button (McLaren) şi Nico Hulkenberg (Sauber), care nu au efectuat niciun tur cronometrat în Q3. 

Q2: ROSBERG, ELIMINAT SURPRINZĂTOR

Nico Rosberg era considerat unul dintre favoriţii la pole position, însă germanul a fost eliminat în Q2 aparent fără o explicaţie plauzibilă. Pilotul echipei Mercedes va pleca doar de pe locul 11 după ce a rămas în garaj pe finalul unei părţi în care ceilalţi piloţi şi-au îmbunătăţit constant timpii.

Force India a fost eliminată cu ambii piloţi, Paul di Resta şi Adrian Sutil urmând să plece doar de pe locurile 12 şi, respectiv, 15. Între cei doi s-au poziţionat Sergio Perez (McLaren) şi Esteban Gutierrez (Sauber), în timp ce Jean-Eric Vergne a fost cel mai lent pilot din Q2.

Q1: WILLIAMS, ELIMINATĂ CU AMBII PILOŢI

Williams continuă să regreseze comparativ cu începutul sezonului, iar Valtteri Bottas şi Pastor Maldonado au fost eliminaţi încă din prima parte a calificarilor, urmând să plece de pe locurile 17 şi 18 ale grilei de start. Ca de obicei, ultimele două linii ale grilei de start sunt ocupate de piloţii echipelor Caterham şi Marussia, cel mai rapid dintre ei fiind francezul Charles Pic.

Marele Premiu al Germaniei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.

UPDATE: Charles Pic a fost penalizat cu cinci poziţii pe grila de start pentru înlocuirea unei componente a cutiei de viteze şi va pleca de pe ultima poziţie. 

GERMANIA - REZULTATE CALIFICĂRI:

 1.  Lewis Hamilton       Mercedes             1m29.398s
 2.  Sebastian Vettel     Red Bull-Renault     1m29.501s  +0.103s
 3.  Mark Webber          Red Bull-Renault     1m29.608s  +0.210s
 4.  Kimi Raikkonen       Lotus-Renault        1m29.892s  +0.494s
 5.  Romain Grosjean      Lotus-Renault        1m29.959s  +0.561s
 6.  Daniel Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari   1m30.528s  +1.130s
 7.  Felipe Massa         Ferrari              1m31.126s  +1.728s
 8.  Fernando Alonso      Ferrari              1m31.209s  +1.811s
 9.  Jenson Button        McLaren-Mercedes     No time set
10.  Nico Hulkenberg      Sauber-Ferrari       No time set
Q2 cut-off time: 1m30.269s Gap ** 
11.  Nico Rosberg         Mercedes              1m30.326s  +0.501s
12.  Paul di Resta        Force India-Mercedes  1m30.697s  +0.872s
13.  Sergio Perez         McLaren-Mercedes      1m30.933s  +1.108s
14.  Esteban Gutierrez    Sauber-Ferrari        1m31.010s  +1.185s
15.  Adrian Sutil         Force India-Mercedes  1m31.010s  +1.185s
16.  Jean-Eric Vergne     Toro Rosso-Ferrari    1m31.104s  +1.279s
Q1 cut-off time: 1m31.681s Gap * 
17.  Valtteri Bottas      Williams-Renault      1m31.693s  +1.146s
18.  Pastor Maldonado     Williams-Renault      1m31.707s  +1.160s
19.  Charles Pic          Caterham-Renault      1m32.937s  +2.390s
20.  Jules Bianchi        Marussia-Cosworth     1m33.063s  +2.516s
21.  Giedo van der Garde  Caterham-Renault      1m33.734s  +3.187s
22.  Max Chilton          Marussia-Cosworth     1m34.098s  +3.551s
  • BlueEnergy, sâmbătă, 06.07.2013 16:07

    In Q2 Ferrari au fost foarte competitivi. Massa pe primul loc si Alonso pe locul 3. Putin surprinzatoare strategia din Q3 pentru Ferrari. Asteptam ca nebunul sa iasa pe softuri si sa se bata pentru podium si ei fac turul cronometrat pe medium. Sunt curios daca strategia se va dovedi castigatoare.

  • ccmax, sâmbătă, 06.07.2013 16:07

    Mercedes - agonie si extaz, RBR se tine tare si pe noile specificatii de gume iar STR mai rapid decat Ferrari.... no comment.

  • X_Zone, sâmbătă, 06.07.2013 16:07

    Hamilton, adevaratul campion!

  • modre, sâmbătă, 06.07.2013 16:08

    Hamilton, that was whicked !! Sunt curios ce fac cei de la Ferrari maine...

  • X_Zone, sâmbătă, 06.07.2013 16:09

    Vettel campion de drept, Alonso ii sta foarte bine acolo unde este acum :))))) cu ceva abandonuri ale lui Sebastian are sanse sa spere din nou in agonie ca in 2012 :))

  • X_Zone, sâmbătă, 06.07.2013 16:10

    FERRARISTII IARASI SUNT NEVOITI SA COMENTEZE PE PAGINA LUI HAMILTON :))))))

  • Fan F1, sâmbătă, 06.07.2013 16:13

    "Pagina lui Hamilton" loool, a luat-o razna X_Zone a inceput iarasi cu comentariile lui pline de gunoaie. In loc sa se bucure ca favoritul lui (daca are asa ceva, evident), s-a descurcat bine, si sa astepte cursa de maine... dar el nu... da-i cu gunoaiele inainte. Sa mai zica cineva ca romanii sunt o natie de oameni culti si bine crescuti... daca a zic vreodata cineva asa ceva adica.

  • tasayucky, sâmbătă, 06.07.2013 16:14

    Maine Alonso i da 10 sec la final lu vettel si hamilton ! Webber abandoneaza sa mearga la wc, rosberg vomita in masina! kimi face infart si aia e cursa!

  • FFer, sâmbătă, 06.07.2013 16:16

    @X_Zone Vettel trebuie sa invete sa bage masina in viteze dupa aceea poate spera

  • BURN, sâmbătă, 06.07.2013 16:18

    Zone dute la dezalcolizare! Maine, vrem in top 3 pe hamilton , alonso si kimi! Doar pentru ca au aratat ca sunt talentati si calificarile sunt un nimik!

  • AnTon, sâmbătă, 06.07.2013 16:19

    X_Zone hamilton e pe locul 4 la general , nici macar nu poate spera la titlu ;)

  • All, sâmbătă, 06.07.2013 16:30

    Ce oameni bolnavi pe site-ul asta...

  • ferr, sâmbătă, 06.07.2013 16:43

    Da, da, se vede cat e Hamilton de talentat. La inceputul sezonului pleca din pole si in cursa primea un tur de la castigator. :D Mare talent sa pierzi pole-ul in asa mod. Noroc cu aia 1000 de km, altfel nu mai vedea nimeni pe marele talentat Hamilton. Ca-l bate pe Rosberg? Am uitat ca Rosberg in ultimii ani s-a luptat mereu pentru titlu, scuzati-ma. Strategia celor de la Ferrari e tare dubioasa. Nu cred ca pana acum Ferrari a demonstrat ca sta bine la capitolul strategie. Nu stiu de ce se incapataneaza sa mizeze acum pe asa ceva. Massa in fata lui Alonso la start. In regim de cursa cred ca vor fi rapizi, dar pleaca de pe 7 si 8. In fata lor mai e si un Grosjean, plus multi piloti exceptionali. Una e sa-l depasesti pe Ricciardo si alta e sa treci de Webber sau Vettel. Cursa grea pentru Ferrari. Alonso are foarte mult de muncit maine. Imi pare rau. Nu inteleg de ce nu s-a luptat macar pentru un loc 5, care era accesibil. Pariez pe o victorie a lui Hamilton, daca nu explodeaza pneurile de la prea multi kilometri in teste.

  • mikahakkinen, sâmbătă, 06.07.2013 16:43

    Salut Dani, In Brief-ul din stanga este o mica greseala "0.103 secunde a fost diferenta dintre Hamilton si Rosberg in calificari " Diferenta a fost intre Hamilton si Vettel. Multumesc.

  • cosmin311, sâmbătă, 06.07.2013 16:47

    Pe Vettel de ce nu-l penalizeaza ? pentru ca a schimbat cutia de viteze si conform regulamentului trebuie retrogradat cel putin 6 poziti.

  • daniel.popescu, sâmbătă, 06.07.2013 17:14

    @cosmin311: Regula nu se aplica in cazul in care cutia de viteze este inlocuita la inceputul unui Mare Premiu (antrenamente 1) din cauza unei defectiuni tehnice suferite in cursa precedenta.

  • Buci vesele, sâmbătă, 06.07.2013 17:14

    Nu e penalizat deoarece sefu RedCow e respectat de FIA, iar ei sunt mai domoli cu Vettel la penalizari, dar de titluri il umplu! Vettel, oare castigi tu cursa asta, daca Hamilton nare ghinion>

  • pablo256r, sâmbătă, 06.07.2013 17:27

    Va rog sa scoateti prostia asta de votare sau ascundere a mesajelor. Multe din mesaje sint deja ascunse desi sint interesante. De ce nu a mers Ferrari pentru pole ? Pai prin modul de abordare al calificarilor au avut cel mai mult de castigat: au doua seturi de pneuri medium noi noute + un set de soft nou. Pneurile medium cu care au iesit in Q3 au un singur tur in ele. Regimul de cursa in antrenamente 3 al lui Alonso a fost similar cu cel al lui Vettel. Sa vedem daca le si iese strategia. E o miscare interesanta si neobisnuita de la Ferrari. Sa vedem maine o cursa frumoasa si fara incidente neplacute. Sa castige cel mai bun.

  • luci, sâmbătă, 06.07.2013 17:33

    @ferr, hai sa nu vorbim prostii.....se mai intampla sa fi depasit cu un tur....dar sa nu uitam ca Hamilton in primul sau an, anul in care a debutat merita sa fie campion si il batea pe Alonso pe unde il prindea....tinand cont ca aveau aceeasi masina, diferenta o facea pilotul............acuma stau sa ma intreb care ii cel mai bun, "marele" Alonso, sau Hamilton?...........nu de alta ca tot il ridicati atata in slavi pe Alonso astept cursa de maine sa vad spectacol cu un Hamilton care are pofta de victorie

  • Shade, sâmbătă, 06.07.2013 18:04

    @pablo, nu inteleg de ce te framanti atat din cauza unor...chiar nu stiu cum sa le spun astora. Daca esti atat de nemultumit pentru ceea ce vezi aici este si vina ta pt.ca inca te mai afli pe un asa hal de site. Eu unul daca mi-as dori sa-mi spun parerea mi-o spun dupa care mi se falfaie pentru voturile sau ceea ce spun aia despre mine. Incearca si tu!

  • pablo256r, sâmbătă, 06.07.2013 18:50

    Shade Eu nu am nici o problema cu situl. Insa e aiurea sa tot deschid mesajele doar pentru ca sint ascunse din motiv ca unora nu le-a placut. Uita-te ce e si la topicul asta. pt.luci Oare de ce Hamilton spune ca pentru el Alonso e cel mai bun pilot ? Asa doar ... pentru florile marului? Nu cred ca poti sa spui net: un pilot e cel mai bun dintre toti. Da, Alonso e unul dintre cei mai buni piloti. Dar nu exista termenul de cel mai bun. Comparatia ta cu perioada Alonso&Hamilton de la McLaren nu-si are rostul. Ambii piloti trebuiau tratati la fel ... ceea ce nu s-a intimplat. Sper ca McLaren sa fi invatat ceva din asta. Nu de alta dar au pierdut totul in acel an.

  • ferr, sâmbătă, 06.07.2013 18:54

    @Luci Cate puncte a avut Hamilton in 2007 si cate a avut Alonso? Ambii au avut 109 puncte, iar Kimi a castigat campionatul cu 110. Ambii cu 4 victorii in sezon. Nu cred ca asa arata un pilot pe care il bati pe unde il prinzi. Daca pentru tine asa arata... nu stiu, e parerea ta. Si acum sa-mi spui ca Hamilton era debutant si bla bla bla, afla ca Formula 1 nu mai e acea lupta intre barbati, a devenit mai mult un joc in care stai si invarti de butoane si respecti strategia, uitandu-te la pneuri, la benzina etc. Nu mai e ca in anii 80 cand timp de 70 de tururi se conducea la maxim, fara sa se tina prea mult cont de strategii.

  • luci, sâmbătă, 06.07.2013 20:31

    primu contact cu F1 l-am avut chair de 1 mai '94 cand s-a intamplat o tragedie......eram inca copil pe atunci pot spune.....ma uit la F1 cam de pe atunci.....totusi Alonso avant 2 titluri mondiale si ceva experienta nu trebuia sa aiba probleme cu Hamilton......si spuneai de butoane, dar is mult mai multe, Hamilton nu o concurat pana atunci pe un monopost asemanator nu compara F1 cu GP2 sau altele.....ii chestie de cai putere, aerodinamica, forte mult mai mari (G)......is multe altele...

  • ferr, sâmbătă, 06.07.2013 21:14

    @luci Ceea ce voiam sa subliniez la cei doi piloti e faptul ca azi te obisnuiesti mult mai usor cu monopostul decat in anii 80, pentru ca tehnologia diminueaza tot efortul pe care ar trebui sa depui. Cai putere, aerodinamica, G-uri s.a. erau si in anii 80. Daca ai stii ca fortand peste limite poti iesi de pe circuit, sa te lovesti de zid si sa mori, mai fortai? Astazi in F1 e foarte multa siguranta. Numai o catastrofa poate duce la deces. Daca stii ca tur de tur poti muri, iti zic eu ca nu mai fortezi. Dar unii piloti ca Senna, Prost, Schumacher rupeau masinile alea in doua si zburau pe circuit. ALA E PILOTAJ! In ziua de azi pilotii mai mult umbla la butoane decat la volan, iar masinile sunt foarte sigure. In cazul unui impact violent, pilotii n-au nicio zgarietura. Nu-mi doresc sa vad piloti morti, Doamne fereste. Dar n-as vrea sa cred ca nu e nicio diferenta intre ala din simulator si ala de pe circuit. Pentru ca a fi azi pilot de F1 e ca si cum te-ai distra in simulator, numai ca primesti cateva zeci de milioane.

  • pif, sâmbătă, 06.07.2013 22:35

    Felicitari lui Hamilton care a demonstrat inca o data ca este un mare pilot si merita sa fie acolo sus.Vettel si Webber au masina buna dar sunt de nivelul celor trei(Hamilton,Alonso,Raikkonen) si nu cred ca vor castiga maine cursa.Sper sa castige cel mai bun maine si sa fie o cursa tare frumoasa.Vizionare placuta tuturor.

  • luci, sâmbătă, 06.07.2013 23:16

    iti dau dreptate. sincer as vrea sa vad curse de F1 in care sa faca diferenta pilotul nu inginerii, se stie ca Adrian Newey ii cel mai bun si cu asta are RBR noroc, ca Vettel ii el bun daca are masina exact cum o fost J.Button la Brown GP in 2009 cand o castigat campionatul mondial.....as vrea sa se termine cu toate prostiile gen DRS si Kers....sa vad curse cum erau pana prin 2008....sau chiar cele vechi de prin 1998....cand ma uitam ca un copil nebun si ma minunam la spectacolu care il ofereau pilotii, depasiri, suspans pana la sfarsitul cursei.......acuma stau si ma uit si daca vad 4-5 depasiri in toata cursa si alea ori din pricina jocurilor de la boxe, ori pe zona DRS......

  • edyd, sâmbătă, 06.07.2013 23:51

    Sunt multe de spus dar ce vreau sa ca impartasesc sunt urmatoarele: 1.Sunt fan Hamilton si inclusiv echipa pentru care piloteaza. 2.Sunt curios daca strategia celor de la Ferrari se va dovedi castigatoare. 3.In legatura cu limbajul de pe site chiar nu ar trebui sa fie atata ura intre voi cei care comentati chiar daca aveti piloti si echipe favorite fata de alti. 4.Am doar 15 ani dar urmaresc de vreo 2 ani continuu aceasta competitie deoarece mi se pare FENOMENALA si FORMIDAMILA m mai urmarit si de mai mic aceasta competitie chiar de la debutul lui hamilton dar eram cam mic si nu constientizam ceea ce se intampla pe circuit. 5.Nu mi se pare sa se faca atata tam-tam cu acel test de la Barcelona au fost judecati asta a fost sentinta nu invocati de acum pentru fiecare loc bun,victorie, pole pe care il obtin acei 1000 de km e absurd de acum. 6.Sper sa avem parte maine de o cursa nebuna dar la finele careia sa iasa triumfator Lewis deoarece o merita. 7.Va urmaresc comentariile la fiecare stire. 8.E primul meu comentariu si site- ul e foarte bun. Bravo echipei acestui site si daca ar organiza concursuri cu premii de formula 1 ceva o sapca ,tricou un week-end la un circuit ar fi FENOMENAL. 9.Va multumesc ca ati citit tot. 10.Am scris foarte mult.

  • Rosberg fan, duminică, 07.07.2013 08:17

    Pagina lui Hamilton putea sa fie a lui Roberg dar Brawn il sacrifica cu buna stiinta ca altfel nu pot sa-mi explic, chiar atat de prost sa fii ca sa nu-ti trimiti pilotul pe pista cand toti ceilalti imbunatatesc!

  • @ferr, duminică, 07.07.2013 10:05

    esti habarnist complet. Si acum riscul de accident e suficient de mare ca sa nu iti asumi riscuri. Chiar daca scapi, nu vrei sa ramai cu vreun handicap. Pilotii actuali nu au mai mult sau mai putin curaj decat cei din trecut. Pur si simplu e pasiunea pentru acest sport. Uita-te la Kubica ce a patit si tot nu renunta. Zanardi la fel. In rest sunt de acord cu luci. Hamilton era debutant. Nu a fost favorizat ci a avut parte de tratament egal cand a vazut echipa cat e de bun. Alonso a inteles tratamentul egal drept defavorizare a lui ca se astepta la altceva si atunci s-a razvratit. Punctele nu spun prea multe. Erau curse in care Alonso ramanea la 20 sec in urma pe cursa si fara sa aibe probleme de cursa. Una peste alta, Hamilton a fost pe 2 iar Alonso pe 3, deci Hamilton si oficial a fost mai bun. Alonso era in forma maxima (a lui) iar Hamilton in anul de acomodare. L-a batut pe Alonso si pe circuite pe care nu fusese vreodata. Hamilton era in crestere iar de atunci Alonso a tot scazut ca imbatraneste. In am niciun dubiu ca Hamilton e mult in fata lui Alonso momentan. Hamilton are un coechipier foarte bun in timp ce Alonso un fost accidentat la care se protapeste sa nu fie schimbat. Si bine face ca Matura Perez cu el pe jos de venea la Ferrari.

  • ferr&luci, duminică, 07.07.2013 10:12

    moroni