Hamilton va pleca din pole position în Spania, urmat de Rosberg şi Ricciardo!

Publicat sâmbătă, 10.05.2014 15:54 de Daniel Popescu

Lewis Hamilton a obţinut al patrulea pole position al sezonului şi va pleca de pe prima poziţie în cursa din Spania din faţa lui Nico Rosberg şi Daniel Ricciardo. Sebastian Vettel a avut o defecţiune tehnică şi este pe locul 10 al grilei de start.

Mercedes şi-a confirmat încă o dată statutul de mare favorită în Spania şi a monopolizat prima linie a grilei de start.

Cronometrat cu 1:25.232, Lewis Hamilton a obţinut al patrulea pole position din acest debut de sezon şi l-a surclasat cu mai puţin de două zecimi de secundă pe coechipierul său Nico Rosberg, care a fost nevoit să se mulţumească cu locul doi.

Daniel Ricciardo a obţinut un nou rezultat promiţător pentru Red Bull Racing după ce a stabilit al treilea timp, însă diferenţa faţă de Mercedes rămâne în continuare la aproximativ o secundă.

În schimb, problemele coechipierului lui Sebastian Vettel au continuat şi în calificări. După defecţiunea la sistemul electric suferită în prima sesiune de antrenamente, germanul a rămas fără tracţiune şi a fost nevoit să oprească monopostul Red Bull pe circuit. Cvadruplul campion mondial va lua astfel startul doar de pe locul 10.

Williams a înregistrat progrese şi a obţinut un loc patru prin Valtteri Bottas, în timp ce Lotus se află de asemenea la cel mai bun rezultat al sezonului după ce Romain Grosjean s-a plasat pe locul cinci al grilei.

Ferrari a continuat evoluţiile mai degrabă modeste, însă Kimi Raikkonen (locul şase) a reuşit să-l învingă pentru a doua oară dupa Bahrain pe coechipierul Fernando Alonso (locul 7), care va fi urmat de Jenson Button (Mclaren) şi Felipe Massa (Willams). 

Q2: Probleme pentru Magnussen şi Vergne

Force India a reprezentat surpriza negativă a celei de-a două părţi, după ce ambii piloţi ai echipei, Nico Hulkenberg şi Sergio Perez, au fost eliminaţi şi vor pleca doar de pe locurile 11 şi 12.

O soartă similară a avut şi Toro Rosso, întrucât Daniile Kvyat a ocupat poziţia a 13-a, în faţa lui Esteban Gutierrez de la Sauber. Coechipierul său Jean-Eric Vergne nu a efectuat niciun tur cronometrat şi a fost clasat în mod oficial pe 16, însă va pleca ultimul după o penalizare de 10 poziţii pe grila de start primită ca urmare a faptului că unul dintre pneurile sale s-a desprins de pe monopost în timpul celei de-a două sesiuni de antrenamente.

Într-o situaţie asemănătoare s-a aflat şi Kevin Magnussen, care a suferit o defecţiune tehnică la monopostul McLaren şi va pleca de pe 16.

Q1: Sutil eliminat. Accident pentru Maldonado

Adrian Sutil a fost primul pilot sub linie în prima parte a calificărilor, astfel că pilotul echipei Sauber va lua startul doar de pe locul 16, după penalizarea lui Vergne. Germanul este urmat de Max Chilton şi Jules Bianchi, cei doi piloţi ai echipei Marussia reuşind încă o dată să-i surclaseze pe rivalii de suferită de la Caterham, reprezentaţi de Marcus Ericsson şi Kamui Kobayashi.

Sesiunea a fost întreruptă prin steag roşu timp de câteva minute după un accident suferit de Păstor Maldonado. Pilotul echipei Lotus a pierdut spatele monopostului pe iarba artificială din virajul 3 şi s-a lovit de peretele de pe cealaltă parte a pistei. Venezueleanul a scăpat nevătămat, însă va pleca de pe ultima poziţie a grilei de start.

Marele Premiu al Spaniei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00.

Spania - Rezultate calificări:

 1.  Lewis Hamilton        Mercedes              1m25.232s
 2.  Nico Rosberg          Mercedes              1m25.400s  +0.168s
 3.  Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault      1m26.285s  +1.053s
 4.  Valtteri Bottas       Williams-Mercedes     1m26.632s  +1.400s
 5.  Romain Grosjean       Lotus-Renault         1m26.960s  +1.728s
 6.  Kimi Raikkonen        Ferrari               1m27.104s  +1.872s
 7.  Fernando Alonso       Ferrari               1m27.140s  +1.908s
 8.  Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m27.335s  +2.103s
 9.  Felipe Massa          Williams-Mercedes     1m27.402s  +2.170s
10.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault                 
                           Q3 cut-off time:      1m27.602s  **
11.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes  1m27.685s  +1.597s
12.  Sergio Perez          Force India-Mercedes  1m28.002s  +1.914s
13.  Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault    1m28.039s  +1.951s
14.  Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari        1m28.280s  +2.192s
15.  Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes
16.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault
                           Q2 cut-off time:      1m28.472s  *
17.  Adrian Sutil          Sauber-Ferrari        1m28.563s  +1.799s
18.  Max Chilton           Marussia-Ferrari      1m29.586s  +2.822s
19.  Jules Bianchi         Marussia-Ferrari      1m30.177s  +3.413s
20.  Marcus Ericsson       Caterham-Renault      1m30.312s  +3.548s
21.  Kamui Kobayashi       Caterham-Renault      1m30.375s  +3.611s
22.  Pastor Maldonado      Lotus-Renault
  • GrosJan, sâmbătă, 10.05.2014 16:16

    Congrats Ricciardo... best of the rest

  • X_Zone, sâmbătă, 10.05.2014 16:17

    un fleac ...i-a ciuruit :))

  • GrosJan, sâmbătă, 10.05.2014 16:20

    Hamilton face cam ce a facut Vetel anul trecut, numai ca a inceput mai devreme :)

  • rino, sâmbătă, 10.05.2014 16:21

    in ritmul asta o sa bata recordul de puncte luate per sezon

  • F1 din 1990, sâmbătă, 10.05.2014 16:28

    Asa cum am mai spus, este vorba de talent. Cu aceleasi setrai probabil, Rosberg nu se poate apropia de Hamilton. Pana la urma daca mai castiga Ham 2-3 curse, Rosberg se pote cere singur pilotul nr. 2 al echipei.

  • dany, sâmbătă, 10.05.2014 16:33

    Bravissimo Raikkonen! Apropo, nu e prima data cand il invinge in calificari pe Alonso, a mai facut-o in Brahain! (nu va mai luati dupa comentatorii Dolce) Bravo Hamilton! PS Dolce sunt penibili... dupa ce ca transmit atat de sterp F1... azi au inceput transmisia mai tarziu...

  • couma, sâmbătă, 10.05.2014 16:33

    setarile sunt personalizate, deci e absolut normal sa fie mai bun Hamilton decat Rosberg pe satarile lui Hamilton. Bine, uneori se mai intampla si invers, Hamilton l-a batut pe Alonso pe setarile lui Alonso, dar ideea este ca ai nevoie de setari pentru tine si bine gasite

  • dany, sâmbătă, 10.05.2014 16:41

    @couma Asta este doar o ”legenda” ca Hamilton l-a batut in 2007 pe Alonso desi spaniolul seta masina. Intr-adevar in prima parte a campionatului Ham avea acces la datele lui Alonso si apoi incerca sa profite de ele, dar tot singur isi seta masina pe stilul lui de pilotaj. (cam ce se intampla acum intre Ham si Rosberg... se vede clar ca vinerea Ham e mai rapid iar apoi Nico recupereaza sambata si duminica). In a doua jumatate a sezonului 2007 Alonso a impus echipei sa nu-i mai furnizeze datele lui Lewis (simtindu-se in pericol). Totusi s-a vazut dupa aceea ca Ham stie sa seteze monopostul deoarece a avut rezultate in continuare...

  • pablo256r, sâmbătă, 10.05.2014 16:57

    dany Si ce daca l-a invins pe ALO Kimi? Era si cazul sa mai ridice un pic si finlandezul stacheta. Echipa are nevoie ca si el sa fie cat mai prolific. Cat priveste calificarile din Bahrain, unde Kimi l-a invins pe Alonso ... citeste aici de ce: Vettel, Alonso şi Hamilton, afectaţi de defecţiuni tehnice în calificări - link: http://www.automarket.ro/formula1/vettel-alonso-i-hamilton-afectai-de-defeciuni-tehnice-n-calificri-55917.html

  • sorin, sâmbătă, 10.05.2014 16:59

    unde sant apdeiturile la ferrari?aripa fata noua,podea,difuzor spate parca asa se laudau ,se vede ca doar vorbarie red bul tace si face..pacat de echipa asta

  • danoe, sâmbătă, 10.05.2014 17:03

    Hamilton devine"Tot sau nimic"

  • danoe, sâmbătă, 10.05.2014 17:05

    ...iar Red Bull ma lasa rece...si energizat

  • ss76, sâmbătă, 10.05.2014 17:09

    Ce tot il laudati frate atita pe HAM ,ARE CU CE ,,dai lui RICI masina mercedes si sa vezi ca le da clasa si lui Ham si lui Rosberg ,,in concluzie ai masina, ai cu ce,nu masina te uiti la altii cum cistiga .FERRARI continua forma foarte dezamagitoare si sincer ma asteptam sa vina cu mari aptdeituri aici ,dar daca nu ai igineri capabili ,revin nai cu ce frate si pe linga aceste masini de GP 2-3 au mai venit si mertanu masina asta care a omorit tot spectacolul .BRAVO RICI ..RUSINE FERRARI fortza Alonsooo

  • hakkinen, sâmbătă, 10.05.2014 17:10

    Din 2007 am tot spus pe aici ca Lewis e cel mai rapid pilot de pe grila si mi-am luat la injuraturi si la negative.....dar nu-i nimic. Declinul lui a aparut datorita pneurilor pirelli din plastelina care nu se potrivesc deloc cu stilul sau agresiv de abordare a virajelor. Anul acesta au facut pneurile ceva mai dure si se vede rezultatul,Lewis is back on top!

  • ferr1, sâmbătă, 10.05.2014 17:11

    "updateurile" Ferrari pot functiona in cursa. Cu totate ca nu cred asa ceva. Cred ca maine performanta va insemna sa ramana la 30 de sec. fata de Mercedes. Nu inteleg la ce ii incalzeste pe unii ca Alonso il bate pe Raikkonen sau Kimi termina pe 6. E irelevant. Isi rateaza cariera cu martoaga. Acum Ferrari stie doar sa construiasca parcuri de distractie, masini mai putin. Ferrari a devenit o mare companie datorita rezultatelor din F1 in era Schumacher, Todt s.a. Daca o vor mai tine asa in F1 vreo 4-5 ani, masinile lor de serie nu vor mai fi la fel de bine vazute...

  • sucu, sâmbătă, 10.05.2014 17:33

    Lotus si fara bani si fara ingineri si fara piloti si le ia fata la ferraristi in calificari? Mah, sunteti siguri ca Allison a facul masina lotus de anul trecut? Sau si-a atribuit meritul care era in realitate al unui inginer bun cu sefi mari... Si uite si la Bottas ca il bate pe Massa mai ceva decat il batea Alonso cu toata echipa de partea lui. Si de ce sa-i dai masina Mercedes lui Ricci ca nu stiu ce face. Dai-o lui Hailton ca face si mai mult. Nu credeti? Priviti ecartul. Nu-mi spuneti mie ca motorul mercedes ca mai sunt si alte masini cu motoare mercedes. Pilotii mercedes sunt cei mai buni si au si masina. Rezultatul este o diferenta enorma. Isi face Mercedes o reclama anul asta ....

  • sucu, sâmbătă, 10.05.2014 17:35

    ook, ok, *da-i-o

  • couma, sâmbătă, 10.05.2014 17:38

    in 2007 Alonso a refuzat sa-i mai dea setari lui Hamilton ca isi lua bataie. Apoi Hamilton l-a batut si mai rau ...

  • couma, sâmbătă, 10.05.2014 17:42

    " Alonso a impus echipei sa nu-i mai furnizeze datele lui Lewis (simtindu-se in pericol). Totusi s-a vazut dupa aceea ca Ham stie sa seteze monopostul deoarece a avut rezultate in continuare..." Dude, asta nu inseamna ca Hamilton nu l-a batut pe Alonso pe setarile lui Alonso. Hamilton l-a batut pe Alonso pe setarile lui Alonso SI Hamilton stia si sa seteze destul cat sa il bata pe Alonso in continuare, destul cat sa il bata si mai rau hahahah

  • Mclaren_Mircea_1984, sâmbătă, 10.05.2014 18:01

    We are building an empire... Jenson a salvat un set de softuri. Buna strategie din partea echipei. Micile update-uri aduse dau rezultate. Mclaren i-a depasit pe Force India, un Williams si sunt la doar +200 de Ferrari dupa ce in cursele trecute Ferrari avea peste o jumatate de secunda. Capul sus, Mclaren... continuati sa aduceti update-uri pentru ca dau rezultate. Nu dezarmam, nu ne lasam ingenunchiati, chiar daca azi Mclaren este intr-o faza critica..Usor usor vom fi unde ne este locul. You cut yourself... you bleed Mclaren...

  • Test Driver 01, sâmbătă, 10.05.2014 18:14

    Cei de la Mercedes au facut o treaba foarte buna si se vede, mai ales in teren, adica acolo unde conteaza. Este evident ca nu au avut nici un interes in a ajuta celelalte echipe motorizate de ei sa scoata 100% din perfomanta motorului si sincer se vede asta, tot in teren. McLaren, Williams si Force India sunt ceva mai in spate, cu mentiunea ca McLaren sunt foarte in spate pentru ca erau si cei care ii puteau ameninta pe cei de la Mercedes cel mai puternic. Evident, este logic ca in acest moment vedem diferentele dintre un motor construit pentru echipa de uzina si unul construit pentru o echipa client. Dar acest lucru presupun ca este ceva normal, doar ca probabil nu ne asteptam, noi fanii, ca diferentele sa fie asa de mari. Totusi, pentru cei de la Mercedes era vital sa castige titlul in acest an, pentru ca este foarte probabil sa se retraga anul acesta sau anul viitor din Formula 1. Sincer ma gandeam, ca daca nu vor castiga anul acesta, se vor retrage singur la finalul sezonului, dar asa, cred ca vor mai ramane si in 2015, si probabil se vor retrage la finalul lui 2016. Mercedes in Formula 1 nu a fost gandita ca o operatiune de lunga durata, ci exact opusul, vor castiga dupa cativa ani, un titlul, poate chiar doua si dupa aia se vor retrage pentru ca interesul lor este intr-o alta competitie. Dar au investit masiv, au adus ingineri de peste tot de unde au putut si sincer, bravo lor. Si-au stiu interesul si evident, s-au concentrat pe acest lucru. In Formula 1 nu se poate castiga doar cu bugete mari, mai trebuie si idei si teste si mai ales o organizare buna. Pentru moment Mercedes sta bine la toate capitolele si probabil pana la finalul lui 2015 tot ei o sa fie avantajati. Dupa vedem, Red Bull au mizat pe motorul Renault, care este produs de cei care sunt cei mai mari experti in asa ceva si care ar fi trebuit sa produca un motor foarte bun, cel mai bun de pe grila. De ce? Pentru ca au avut timp la dispozitie, o echipa dedicata pentru asa ceva si ce mai mare experienta in acest domeniu, dar la final... a iesit cu totul altceva. Ce este ciudat este ca Ferrari a reusit sa produca un motor pentru moment mai fiabil si mai puternic decat cei de la Renault... fara sa aiba specialisti sau experienta in acest domeniu. Nu-i ajuta prea mult dar... decat nimic... Pentru moment, cei de la Mercedes au toate avantajele necesare sa castige ambele titluri detasat, si am refer la foarte foarte detasat. La fel cum vor pleca in 2015 cu prima sansa. Probabil la finalul lui 2015 vor anunta ca se retrag la finalul lui 2016, cand se vor prinde ca nu mai pot investi foarte mult si ca restul echipelor vor prinde avantul din urma si evident, vor fi favorite. In restul echipelor includ aici: Ferrari, McLaren si Red Bull, nu conteaza ordinea, pur simplu ele vor conta. In schimb, totul se poate schimba in 2015, daca si numai daca, cei de la Renault vor duce motorul la 100% din putere si mai ales la putere contanta, adica fiabilitate 100%. Monopostul Renault este bun, dar inima lui... este slaba si nefiabila (adica motorul :P). Despre cei de la Ferrari nu-i inca nimic de spus, pentru ca au probleme la aerodinamica monopostului atat de mari, incat n-au cum sa le rezolve in acest sezon, poate in 2015... si este un POATE mare. Cei de la McLaren iarasi... sunt pe nicaieri, dar isi reconstruiesc echipa, 2016 se poate sa fie anul lor, nu mai devreme. Nici daca Honda va scoate un motor bun, nu au cum sa stie cum se pupa cu monopostul pentru ca Honda are probleme cu noul motor. De fapt s-ar putea ca Honda sa nu intre in 2015 din cauza problemelor pe care le are in dezvoltarea acestui motor. In rest, sa vedem cursa :) Baietii de la Mercedes sigur vor castiga, sigur o sa fie o dubla Mercedes, dar sa vedem cine prinde podiumul :P

  • Abdeit Vasile, sâmbătă, 10.05.2014 18:36

    McLaren Mircea , am vazut ce prostii scrii pe facebookul celor de la McLaren . Nu zi nimanui ca esti roman , ne faci de rusine . Acelora care scrieti "abdeituri" : mai incercati si anul viitor la BAC , poate reusiti .

  • Test Driver 01, sâmbătă, 10.05.2014 18:44

    @Abdeit Vasile: Adica comentariile astea: "Mircea Mircea It doesn not matter... at leat leat McLaren has US (the most loyal fans in F1). We will love and support Mclaren until the bitter end. Come on guys... don't let your heads down..." "Mircea Mircea We remain with Mclaren until the bitter end... Mclaren has an army of loyal fans that will follow them until in hell if it's necessary... I love McLaren" Saracul, este comic rau lol. Singura parere de rau ca-l ignora toti fanii McLaren, si asta-i ceva normal, ce posteaza baietii pe acolo si ce posteaza el... n-au nici o treaba :P

  • caca X_Zone, sâmbătă, 10.05.2014 19:35

    X_Zone-tu inca esti prost-nu te-ai desteptat nici acum

  • dany, sâmbătă, 10.05.2014 20:00

    @pablo256r 1. Fara indoiala Kimi imi este simpatic iar Alonso antipatic! Deci e normal sa ma bucur pt el... 2. Am scris ”bravissimo” ironic la cei ce il ”gratuleaza” pe Alonso cu ”bravissimo, magico etc.” 3. Am specificat ca este a doua oara cand Raikkonen il bate in calificari pe Alonso deoarece Daniel Popescu a preluat eroarea comentatorilor Digi... si vad ca nu sesizeaza nici acum... in continuare scrie asta mai sus, inclusiv la rubrica ”Esential”...

  • dany, sâmbătă, 10.05.2014 20:09

    @ couma Daca e sa fortam lucrurile se poate spune ca ai dreptate. Insa un exemplu mai relevant este cel dintre Ronnie Peterson si Emerson Fittipaldi! Brazilianul seta masina Lotus in antrenamente in timp ce Peterson mergea execrabil si nu stia ce sa ceara inginerilor. Apoi in calificari Peterson lua Pole-ul cu setarile lui Fittipaldi...

  • @McLaren_Mircea1984, sâmbătă, 10.05.2014 21:05

    Tu ai scris asta, nu eu sau altcineva: "Jenson a salvat un set de softuri". Poti sa imi spui si mie cum de avem pneuri "soft" pt aceasta cursa? Din cate stiu pt aceasta cursa Pirelli a adus doar Hard si Medium.... Stai linistit... nu te mai agita ca Pepsi-ul pe aici ca Button a reusit aceasta performanta. Din pacate pt tine, nu este singurul care a reusit acest lucru. Si cei de la RBR au reusit sau Ferrari in cazul lu' Alonso. Deci, mai bine te uiti la Tom&Jerry ca la F1 degeaba te uiti.

  • Andrei78, sâmbătă, 10.05.2014 21:40

    Oh lord would you buy me a Mercedes Benz (Janis Joplin ) https://www.youtube.com/watch?v=7tGuJ34062s

  • pif666, sâmbătă, 10.05.2014 21:48

    ceva ciudat se petrece cu ferrari . ceva cred ca au experimentat pe masina lui kimi de data asta si a functionat. presupun ca masina lui alonso inca. au asteptat sa vada cum functioneaza la kimi. sau poate invers. au incercat upgrad-uri pe masina lu alonso si nu au functionat. in fine.............dezastrul continua la ferrari. bine macar ca ne-am obisnuit deja .

  • pffff, sâmbătă, 10.05.2014 21:55

    dany-in cursa spaniolul il bate "mar" pe finlandez :))) serios este de 100 x mai complet ca pilot indiferent ca iti place sau nu dar asta este adevarul

  • Bogdan, duminică, 11.05.2014 04:50

    Ar fi bine daca ati prezenta timpii din toate trei sesiunile de calificare.