Hamilton va pleca din pole position la Silverstone!

Publicat sâmbătă, 04.07.2015 16:02 de Daniel Popescu

Lewis Hamilton a stabilit cel mai bun timp în calificările pentru Marele Premiu al Marii Britanii şi va pleca de pe prima poziţie a grilei de start din faţa lui Nico Rosberg şi a rivalilor de la Williams.

Lewis Hamilton a obţinut sâmbătă pe circuitul de la Silverstone al optulea pole position în primele nouă Mari Premii ale sezonului. Pilotul echipei Mercedes a fost cronometrat cu 1:32.248 în primul tur rapid din Q3, iar ulterior nu a reuşit să-şi îmbunătăţească timpul, însă acelaşi lucru a fost valabil şi în cazul coechipierului său, Nico Rosberg.

Acesta din urmă s-a plasat pe locul doi al grilei de start la puţin peste o zecime în spatele britanicul, astfel că lupta pentru victorie se anunţă una echilibrată.

În ciuda prestaţiilor mai puţin convingătoare din antrenamente, Williams şi-a adjudecat locurile trei şi patru în faţa rivalilor de la Ferrari prin Felipe Massa şi Valtteri Bottas. Kimi Raikkonen a reuşit încă o dată să se poziţioneze pe grilă în faţa coechipierului său Sebastian Vettel şi va lua astfel startul de pe locul cinci, însă diferenţa dintre cei doi a fost mai mică de două zecimi de secundă.

Red Bull Racing s-a mulţumit cu locurile şapte şi 10 ale lui Daniil Kvyat şi Daniel Ricciardo, în timp ce Toro Rosso a progresat până în Q3 doar cu Carlos Sainz Jr (locul opt). Între timp, Nico Hulkenberg a obţinut locul nouă cu noul monopost Force India.

Q2: Verstappen, eliminat surprinzător

Sergio Perez a stabilit doar al 11-lea timp pentru Force India, în timp ce Lotus a fost eliminată cu ambii piloţi: Romain Grosjean şi Pastor Maldonado au terminat pe 12 şi, respectiv, 14. Una dintre surprizele calificărilor a fost eliminarea prematură a lui Max Verstappen.

După ce a impresionat în antrenamente şi a declarat că Toro Rosso deţine al doilea monopost ca valoare la Silverstone, olandezul va pleca doar de pe locul al 13-lea din cauza lipsei de aderenţă. Cel mai lent în această parte a fost Marcus Ericsson de la Sauber.

Q1: McLaren, eliminată cu ambii piloţi

Primul pilot sub linie în prima parte a calificărilor a fost Felipe Nasr de la Sauber, în timp ce McLaren a fost eliminată cu ambii piloţi, în ciuda numeroaselor update-uri aerodinamice pregătite de echipa britanică. Fernando Alonso va pleca de pe locul 17, iar singura sa consolare este poziţionarea în faţa coechipierului său, Jenson Button.

Ca de obicei, ultima linie a grilei de start este ocupată de Manor prin Will Stevens şi Roberto Merhi.

Marele Premiu al Marii Britanii va avea loc duminică, 5 iulie, cu începere de la ora 15:00, ora României.

Marea Britanie - Rezultate Calificări: 

LocPilotEchipaTimpDiferenta
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m32.248s -
2 Nico Rosberg Mercedes 1m32.361s 0.113s
3 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m33.085s 0.837s
4 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m33.149s 0.901s
5 Kimi Raikkonen Ferrari 1m33.379s 1.131s
6 Sebastian Vettel Ferrari 1m33.547s 1.299s
7 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m33.636s 1.388s
8 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m33.649s 1.401s
9 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m33.673s 1.425s
10 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m33.943s 1.695s
11 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m34.268s 2.020s
12 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m34.430s 2.182s
13 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m34.502s 2.254s
14 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m34.511s 2.263s
15 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m34.868s 2.620s
16 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m34.888s 2.640s
17 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m34.959s 2.711s
18 Jenson Button McLaren/Honda 1m35.207s 2.959s
19 Will Stevens Marussia/Ferrari 1m37.364s 5.116s
20 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1m39.377s 7.129s

  • mog, sâmbătă, 04.07.2015 16:40

    parca nici redbull cu vettel nu domina asa autoritar f1 in urma cu 3-4 ani...

  • Cyrus, sâmbătă, 04.07.2015 17:03

    De asta si a scazut interesul pentru F1, poti sa ghicesti ce echipa ia polul si cursa fara sa le mai privesti

  • Makishpealonso, sâmbătă, 04.07.2015 18:45

    Ordinaru de alonso a folosit gume de la JButton in calificari marsh la coada grilei ,toata cariera a fost un profitor si un neom

  • lorinczi.thomas, duminică, 05.07.2015 10:24

    Cei care sunt mari si tari castiga incontinuu, cum zice si Cyrus, acum orice cursa este predictibila, nu imprevizibila, cum ar trebui.

  • jean, duminică, 05.07.2015 10:59

    Cred ca este o scadere a interesului pt motorsport in general, decat doar pt F1 sau alta competitie si e mai putin important cat de previzivibile sunt cursele. Pur si simplu vremurile se schimba, internetul e acum la putere cu retele de socializare, seriale online, etc, iar oamenii isi schimba preferintele pt ”home entertainment”. Si inca ceva legat de audienta, depinde de cine domina, pt ca in anii cand Schumacher domina autoritar F1 nimeni nu se plangea de scaderea audientei, normal pt ca fanii Ferrari sunt f numerosi.

  • Sumi7, duminică, 05.07.2015 12:18

    Jean, uiti un lucru elementar, in perioada cand teamul Ferrari domina formula1 toti aveau dreptul la upgrade-uri, nu erau limite impuse de catre FIA. Acum sub auspiciul reducerii de costurilor au omorat concurenta si asta culmea dupa ce teamul MB si-a pus la punct un pachet fiabil ptr. cel putin 2, 3 ani. Nimic nu este intamplator. Insa un lucru este cert, in aceea perioada toti asteptam cursele de F1, insa acum tari ca Germania si Italia s-au retras, sau vor sa se retraga din competitie. Oare de ce?

  • dany, duminică, 05.07.2015 13:26

    Eu urmaresc F1 de la inceputul anilor 90 si imi aduc destul de bine aminte cum erau cursele si mai ales ce se svonea... daca acum va plangeti de lipsa spectacolului credeti-ma ca nici inainte nu era mai bine. Spectacol a fost doar la inceputul anilor 90 in parte din cauza ca pilotii staruri de genul Senna si Prost atrageau interesul si privirile hipnotice ale tuturor in genul lui Michael Jackson... de ce credeti ca recent Ecclestone i-a atras recent atentia lui Rosberg ca nu stie sa fie star, ca nu stie sa isi vanda imaginea, ca nu aduce bani?! Imi aduc foarte bine aminte cum in anii 90 pilotii devenisera niste roboti care nu avea voie sa declare presei decat textele care proslaveau echipele... tota lumea comenta negativ asta atunci si se plangea ca nu mai e ca in anii 80... imi aduc aminte cum in anii 2000 F1 insemna un trenulet in care existau curse in care erau 1-2 depasiri si atat... dar intr-adevar castiga starul Schumecher cu Ferrari care are suporteri numerosi... asadar sa nu credem ca in trecut curgea lapte si miere... in fiecare perioada a existat nostalgia celo 10 ani in urma ...

  • F1-Racing, duminică, 05.07.2015 14:22

    Williams in fata Ferrari.