Hamilton, victorie în Rusia după dueluri cu Vettel și ordine de echipă de la Mercedes!
Lewis Hamilton a câștigat cursa din Rusia după ce l-a depășit pe Sebastian Vettel după unica intrare la boxe, iar Mercedes i-a ordonat lui Valtteri Bottas să-i cedeze victoria.
Lewis Hamilton a mai făcut un pas important spre titlul mondial după ce a reușit să-și adjudece victoria în Marele Premiu al Rusiei la capătul unei curse cu numai câteva dueluri spectaculoase în plutonul fruntaș care a fost umbrită de ordinele de echipă de la Mercedes.
Valtteri Bottas a plecat foarte bine de pe prima poziție a grilei de start, în timp ce Sebastian Vettel a rulat pentru scurt timp roată la roată cu Lewis Hamilton.
Britanicul a rupt ritmul înainte de virajul doi și a ajuns în ipostaza de a-l ataca pe Bottas, pentru ca numai cateva secunde mai târziu Vettel să aibă o nouă oportunitate de depășire asupra lui Hamilton. În cele din urmă, germanul a trebuit să cedeze în luptă și a rămas pe locul 3, în spatele lui Bottas și Hamilton, dar în fața lui Raikkonen.
Leclerc și Verstappen, eroii primei părți a cursei
În spatele plutonului fruntaș, Charles Leclerc i-a depășit rapid pe Esteban Ocon și Kevin Magnussen pentru a urca pe locul 5, în timp ce Max Verstappen a avut o cursă de recuperare spectaculoasă.
Plecat cu pneuri soft de pe locul 19 ca urmare a unei penalizări tehnice, pilotul Red Bull a câștigat 5 poziții în primele viraje și a ajuns în cele din urmă până pe locul 5, reușind să-l depășească inclusiv pe Leclerc.
Hamilton preia conducerea cursei
Piloții de top au început să intre la boxe în turul 11, în ordinea Bottas, Vettel, Hamilton și Raikkonen, iar marele câștigător a fost Vettel, care a câștigat o poziție în dauna lui Hamilton. Totuși, britanicul a atacat insistent poziția lui Vettel și, după ce s-au atins ușor, a reușit să-l depășească și să revină astfel în spatele lui Bottas.
În turul 25, Mercedes l-a informat pe Bottas că trebuie să-i cedeze poziția lui Hamilton în virajul 13, iar finlandezul s-a conformat pentru a-l avanta astfel pe coechipierul său în lupta pentru titlul mondial cu Vettel.
În tot acest timp, Verstappen a rămas pe circuit cu pneurile soft utilizate încă de la start și a devenit astfel lider după intrările la boxe ale rivalilor. La rândul său, Daniel Ricciardo urcase până pe locul 6 cu o strategie similară, iar australianul a fost în turul 40 primul pilot Red Bull care a intrat la boxe pentru pneuri ultrasoft, reușind să revină pe circuit pe aceeași poziție. Câteva tururi mai târziu, Verstappen a efectuat la rândul său oprirea obligatorie la boxe și a revenit pe locul 5, în spatele piloților de la Mercedes și Ferrari.
Finalul de cursă a fost lipsit de evenimente majore, astfel că Hamilton și-a adjudecat victoria în fața lui Bottas, Vettel și Raikkonen. Bottas a întrebat prin radio în ce ordine vor termina cursa piloții Mercedes, iar echipa i-a explicat scurt ca nu vor exista schimbări prin ordine de la boxe. În urma acestor rezultate, Hamilton are un avans de 50 de puncte în clasamentul general cu numai 5 curse înainte de finalul sezonului.
Red Bull se poate considera mulțumită cu locurile 5 și 6 după plecările din spatele plutonului, în timp ce Leclerc și-a trecut în cont locul 7 pentru Sauber în fața lui Kevin Magnussen și a celor doi piloți de la Force India, Esteban Ocon și Sergio Perez.
Rusia - Rezultate cursă:
-
XYZ, duminică, 30.09.2018 15:44
Daca si asta mai este Formula 1, la cat teatru si circ ieftin vedem, Senna se rasuceste in mormant! Cu piloti murdari in fund, ca daca nu se dau la o parte sunt mustrati...O porcarie si o mare sila a devenit "marele" circ! Pe langa faptul ca nu mai este pilotajul adevarat de altadata, a devenit si groaznic de plictisitoare!
-
SIMPLE MINDS, duminică, 30.09.2018 15:50
@Toto Wolff :Decat un gol urat mai bine o bara frumoasa ! P.S. Disperarea asta dupa titluri nu *da* bine pe TV !
-
FanF1, duminică, 30.09.2018 15:50
Un "winer" de mare valoare, Hamilton ăsta... felicitări pentru o victorie ce se vede de la o poștă că bine "meritată".
-
XYZ, duminică, 30.09.2018 15:59
Senna era mai ticalos decat astia de acum, dar tu de unde sa stii.
-
VitelulCabrat, duminică, 30.09.2018 16:01
Sa incep cu partile bune. Formula 1 are un viitor bun cu Verstappen si Leclerc. Primul a fost absolut exceptional la inceputul cursei cand in cateva ture a crosetat tot ce s-a putut. Evident are o masina mai buna ca Leclerc, dar monegascul va avea sansa lui incepand cu anul viitor sa ne arate adevarata valoare. Frumos si duelul dintre Hamilton si Vettel dupa intrarile la boxe si desigur cel de la inceputul cursei. Poate strategii de la Ferrari vad si ei cum e sa iei startul cu doua masini de pe prima linie si cum trebuie sa te aperi; sau Vettel, ca pana la urma nu stim exact ce au discutat ei la Monza de le-a iesit asa bine. Trecand la partea mai putin frumoasa a cursei, ordinele de echipa, singura scuza pe care o poate avea Mercedes la abordarea ei e ca Bottas nu mai avea sanse la campionat, dar asta nu prea schimba cu nimic atmosfera stanjenitoare de la sfarsitul cursei, culminand cu interviurile de dupa.
-
Yaz, duminică, 30.09.2018 16:03
Cel mai ordinar blat posibil dupa cel din 2002 din Austria cand Barrichello il lasa pe Schumacher la finish line sa treaca. Asta da "racing". Preconizez ca se strica lantul de iubire si la Mercedes, mai dureaza putin si depinde daca Bottas are sange in instalatie. Mi-a placut Verstappen, pustiului pare ca i-a venit mintea la cap si promite lucruri mari.
-
Zifi, duminică, 30.09.2018 16:03
O rusine de cursa! Ham chiar avea nevoie de asta?
-
Yaz, duminică, 30.09.2018 16:03
Cel mai ordinar blat posibil dupa cel din 2002 din Austria cand Barrichello il lasa pe Schumacher la finish line sa treaca. Asta da "racing". Preconizez ca se strica lantul de iubire si la Mercedes, mai dureaza putin si depinde daca Bottas are sange in instalatie. Mi-a placut Verstappen, pustiului pare ca i-a venit mintea la cap si promite lucruri mari.
-
ildottore, duminică, 30.09.2018 16:09
trecand peste actiunea de la inceputul cursei, trebuie sa recunoastem ca marele Vettel a fost 0 pe tot parcursul cursei. nu am vazut nici o tentativa asupra lui bottas , nimic care s aschiteze ca inca isi doreste titlu anul acesta. Daca vorbim de ordine de echipa, astea au fost si vor ramane in permaneta asul din maneca conducatorilor. Poate ca nu trebuie sa se dea asa ordinul, poate ca trebuia sa se joace pana la final indiferent de rezultat. Asta nu scuza echipa Ferrari, ba mai mult, o acuza de lipsa de implicare in castigarea curselor ramase. va aduceti aminte ce zicea Marele Vettel referitor la castigarea tuturor etapelor + DNF la Hamilton ca sa iasa campion? Unde a fost Vettel in cursa asta? nicaieri va spun eu. Mai bine sa plece ca la anu Leclerc o sa-i faca viata si mai frumoasa.
-
@XYZ, duminică, 30.09.2018 16:11
Ai uitat era schumacher? cand barichelo se dadea inaite de ultima curba la o parte? Ai uitat cum se da raikkonen la o parte? maro la chiloti esti tu cu toti frustratii rosii...ciocu` mic si joc de glezne, looserilor :))
-
ZZZ, duminică, 30.09.2018 16:12
1.A fost una din putinele victorii nemeritate obtinute de Hamilton si se pare ca si acesta si a dat seama dupa sobrietatea afisata la sfarsitul cursei dar vorbim de lupta pentru titlul la piloti si Bottas era iesit din cursa..2.Dupa pauza de vara se pare ca Mercedes a preluat conducerea in ceea ce priveste dezvoltarea monopostului .3.Eu cred ca Hamilton o sa i ofere lui Bottas o victorie daca matematic o sa-si asigure titlul la piloti
-
ZZZ, duminică, 30.09.2018 16:19
E deranjanta ipocrizia unora care-l critica pe Hamilton pentru aceasta. victorile.Kimi a fost sacrificat de n ori si Vettel n-a avut nicio remuscare spre deosebire de Hamilton care totusi nu s-a bucurat si a inteles ca victoria de azi e un cadou.
-
ZZZ, duminică, 30.09.2018 16:22
"There are not many team-mates who would do something like that," adds Hamilton. "It doesn't feel great," reiterated Lewis Hamilton in the press conference. "I don't think I've ever finished first and feel the way I do right now. It's definitely a very conflicting feeling because naturally you want to extend the championship lead, but we are a team and there are two championships. "Valtteri has done an exceptional job all weekend, and yesterday in qualifying and you could see how happy I was for him there. "I assured Valtteri it's not something I asked for, but it's what the team feels is right to do. It's a very awkward position to be in."
-
ferr1, duminică, 30.09.2018 16:23
Nu o sa stim niciodata daca Hamilton merita sau nu merita sa treaca. Ideea e urmatoarea: de ce naiba trebuia sa-si iroseasca pneurrile sa-l depaseasca pe Bottas, care nu e in lupta pentru titlu? Cu siguranta Hamilton trecea de Bottas, la un moment dat, dar pe urma ramanea fara pneuri si risca sa fie depasit de Vettel. Asa ca dupa mintea voastra de mari strategi - e mai bine sa iti irosesti pneurile si sa ajungi pe 3 sau e mai bine sa dai un ordin de echipa si sa ii aperi titlul pilotului care are sanse la titlu. Da, Bottas i-a oferit 7 puncte, dar nu e ca si cum Hamilton nu ar fi trecut niciodata de el. Si apoi nu uitati de Barrichelo, de Massa. Ferrari au fost mult mai urati la ordine de echipe pe vremea lui Schumacher. Si Schumacher nu a fost niciodata un coechipier foarte generos sau fair, nici macar cat Hamilton, care in trecut i-a cedat locul lui Bottas. Asa ca incetati sa va mai plangeti de ordine de echipa. F1 acum are si o parte de anduranta si de a gandi, numai Vettel nu intelege asta. Bottas mai are timp sa castige curse, poate chiar ultima cursa cand oricum Hamilton va fi deja campion mondial cu un avans lejer de 30 de puncte. In prima parte a sezonului diferenta a facut-o Hamilton, acum o face masina Mercedes. Bravo lor! Asa arata o echipa completa.
-
ZZZ, duminică, 30.09.2018 16:47
Pai ham zice asa: nu imi trebuie, nu imi place dar bogda proste, las' sa fie.
-
ZZZ, duminică, 30.09.2018 16:50
@ Ferr1 - Ai o bila alba de la mine pentru faptul ca dincolo de faptul ca esti fan Ferrari ai corectitudinea sa recunosti acest lucru
-
GOGOGOGOHOME, duminică, 30.09.2018 16:52
vET DACA NU-SI ADUCE UN TERAPEUT CUM AVEA MICHAEL SCHUMACHER-PARCA ERA INDIAN ALA TUCIURIUL....NU O SA MAI FACA NIMIC IN F1-IN REST PILOTI RESEMNATI SI SOMNOROSI:kIMI SI RESEMNAT SI SOMNOROS...RICI RESEMNAT-ALONSO RESEMNAT SI PLICTISIT DE F1-SI ARE DREPTATE/TITLURI DEJA CISTIGATE DE HAM SI MERC-ADIO F1 IN 2018
-
ZZZ, duminică, 30.09.2018 16:52
@ unknown- Te rog eu lasa-ma sa discut cu oameni inteligenti.N-ai inteles nici comentariile mele nici ce-a spus Hamilton.
-
BAI ZZZ, duminică, 30.09.2018 16:55
BAI ZZZ CIRCAR DE DOI LEI-CIND A INCETINIT KIMI CA SA TREACA VET?SI MAI FA O BALANTA SIMPLA:VEZI DE CITE X SI IN CE FEL A AJUTAT BOT ECHIPA SI PE HAM SI PE URMA TRECI LA ADORMITUL DE KIMI SI INCEARCA SA FACI LA FEL-TU TE UITI LA DUCKtv 100%
-
BAI ZZZ, duminică, 30.09.2018 16:56
SI APROPO...DACA FACEA KIMI CE FACE BOT...ERA VET LA 70P IN FATA LUI HAMHAM...NU MAI SCRIE CIRCARISME PE AICI...CIORBAR MIC
-
XYZ adevarat, duminică, 30.09.2018 16:59
@XYZ de la 15:59...esti un mare ticalos! Ceea ce am spus la 15:44 este un mare adevar! Pentru admin un sfat: nu se pot blca unele id-uri? Nu de alta, dar sunt unii gaozari care posteaza in numele altora!
-
XYZ, duminică, 30.09.2018 17:02
Da desteptule, se pot bloca unele id-uri. FA-TI CONT! Asta e un mare adevar nu ce visezi tu ca sigur nu iti iei informatiile din realitate.
-
Sumi7, duminică, 30.09.2018 18:23
Vad ca unii de aici ii pomenesc pe Ayrton Senna si pe Michael Schumacher. Pai man, astia au rescris istoria formulei 1, astia au fost si sunt legende. Hamm nici apa nu le poate duce.
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 30.09.2018 18:28
Urat... urat de tot... nu trebuiau sa ii faca asta lui Bottas din moment ce Vettel oricum era in spatele lui Lewis. Mi-e personal mi-e rusine de aceasta cursa. Nu e nimic de celebrat. Macar Lewis a avut decenta sa recunoasca ca victoria era a lui Valtteri. Sper sa nu se repete. Nu era cazul Totto.
-
AyrtonSenna1991, duminică, 30.09.2018 18:45
O cursă dezgustătoare din multe puncte de vedere . Sa le fie rușine celor de la Mercedes , să îi fie rușine lui Hamilton care tot dădea din clanta ca el vrea racing adevărat și alte prostii care din păcate nu mai există de mult în F1. Așa se câștigă campionate în ziua de azi. Sa se retragă si bietul Alonso si las naibii panarama asta de " competiție " care se numește F1. Sa câștige negroteiul , pardon englezul 10 campionate de acum înainte , ca daca le câștiga așa degeaba le mai câștiga . Rămân cu Moto GP care a devenit regina sporturilor cu motor. Sa se ducă la naiba regulamentul asta stupid , circuitele astea de toată jena , motoarele astea răgușite , rivalitatile astea false si ordinele lor de echipa !
-
Ram, duminică, 30.09.2018 18:46
Cei care pomenesc de Senna, ori au uitat acele curse, ori stiu ei ceva de el din auzite. Senna facea spectacolul in F1, restul erau competitori. Daca nu era el, si in acele vremuri erau curse plctisitoare (raportat la vremurile acelea). Mai era Mansel, Prost, si vreo cativa, dar in sezoane diferite. In era Shumi se faceau intelegeri de le stiam si noi. De prin 2000- 2001 se vorbea de curse plictisitoare. A venit sezonul 2003 cu un singur tur de calificare, dupa aia a venit 2004-2005 de se acumulau timpii celor mai bune tururi, asta in schimbarea regulamentelor pentru a aduce spectacol (spuneau ei). Tot timpul au fost discutii ca F1 nu ofera spectacol fata de alte campionate. Vreti spectacol , uitativa la V8 Supercars, capionatul din Australia. Masini, motoare, sunet de v8 adevarat.
-
FlorinSilviu1977, duminică, 30.09.2018 18:56
Buna seara !!! Ceea ce s-a intamplat azi cu ordinele de echipa este ceva rusinos cum au mai fost si alta data in F1 din pacate. Asemenea strategii trag in jos aceasta competitie care ar trebui sa fie crema motorsportului si a competitiei in sine !!! Lewis Hamilton este cel mai bun pilot la ora actuala clar. Dar nu avea nevoie de asa ceva, din mai multe motive. Avea un avans in clasament suficient de mare, Vettel era in urma sa si nu putea sa-l depaseasca clar , deci nu era nevoie de aceste ordine de echipa. Rusinea ii aprtine pana la urma lui Toto Wolf care nu ar fi trebuit sa se preteze la asemenea mizerii care nu-i fac cinste nici lui, nici echipei Mercedes, nici F1. Acum are o pata neagra care nu va fi uitata usor de iubitorii F1. Pacat !!! La revedere !
-
The Dot, duminică, 30.09.2018 19:48
"Arta" ordinelor de echipa a fost implementata de trioul Todt-Brawn-Schumacher la Ferrari si continuata de RBR in vremea lui Vettel si din nou cu Vettel la Ferrari. Pe langa ei, pe ici pe colo au fost ordine de echipa si la McLaren si mai nou la Mercedes. Ce nu vor sa vada unii dintre noi e ca la echipele Ferrari si RBR, pilotul principal era stabilit dinaintea inceperii campionatului, iar la Mercedes sau McLaren pilotilor li se dadeau sanse egale pana la un anumit punct al competitie in care echipa si pilotul cu cele mai multe puncte primau. Ceea ce mi se pare normal. Ce s-a intamplat azi intra mai mult in prima categorie. Singurul lucru diferit e ca acum poti fi penalizat pe grila in caz ca inlocuiesti anumite componente si poate ca de asta Wolff a luat decizia asta. Oricum nu da bine la imaginea Mercedes. Puteau sa discute inainte de cursa si sa faca schimbarea ceva mai elegant daca aveau asta in cap. Senna, succes la motoGP, sunt sigur ca acolo poti sa-ti aducia inte cu placere cand Piquet Jr a dat cu masina de mantinela ca sa castige cel mai bun pilot, si culmea tot pe circuitele astea de toata jena.
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 30.09.2018 20:08
In ultimele minute se pare ca ar fi iesit la iveala motivul deciziei de a-l pune pe vallteri sa cedeze. Se pare ca motorul PU3 a lui lewis a avut oil leaks si sambata si duminica, deci cel de calificari si curse pana la final, nu PU2 care a facut ultima cursa in Singapore si care va face doar antrenamente de vineri. Se vrea a se tine secret, dar se pare ca transpira deja informatii ca PU3 a lui Lewis nu poate face mai mult de cursa de la Suzuka pt ca s-a incalzit peste limita de fiaibilitata admisa. La Austin 100% Lewis pleaca din coada grilei cu motor nou, posibil chiar la Suzuka daca e afectat rau. Deci sa maximizeze punctele azi. Oricum nu scuza nimic strategia echipei, faza cu blistering a fost propaganda.
-
kpk1, duminică, 30.09.2018 20:16
La Ferrari se face coliva buna ? Intreb pentru un prieten.
-
mi-e rau, duminică, 30.09.2018 20:31
Deci de asta pleaca Alonso din 'mizeria' asta? Nu au fost legalizate ordinele de echipa Hockenheim 2010 - Fernando is faster than you?
-
kpk1, duminică, 30.09.2018 20:50
Eram obisnuiti sa i se spuna sport cu motor insa am pierdut din vedere ca in ultimii ani este o mare afacere cu motor. Asadar ca sa mearga afacerea bine orice e posibil, in limitele regulamentului. Din pacate ordinele de echipa au fost de mult timp in F1 si nu cred ca vor fi ameliorate cumva. Vorbim de echipe care pompeaza sute de milioane de dolari VS 2 piloti carora li se acorda sansa vietii sa piloteze cele mai performante masini din motorsport. Mercedes au dorit sa fie 110% siguri de titlu. Faptele trec, datele statistice si titlurile raman.
-
91Schumi06, duminică, 30.09.2018 20:58
Bun, hai sa vaspun eu cum sta treaba, sau cum o vad eu. Schumacher, dupa Spielberg 2002, a stat in banca lui la Monte Carlo, terminand oe 2 in spatele lui Coulthard. Apoi, ca o revansa fata de Barrichello, i-a cedat de-a dreptul victoriile de la Nurburgring, Monza si Indianapolis. Din punctul meu de vedere, Mercedes n-are nicio scuza pt ceea ce a facut astazi. Bottas era la feld e rapid ca Hamilton, titlul nu e in pericol si merita si finlandezul o victorie anul asta...macar pt episodul Monza. As vrea sa le reamintesc tuturor ca Schumacher poate plateste acum pretul "victoriei" de pe A1 Ring, cu siguranta va plati si Hamilton. Pe de alta parte, daca Hamilton pleca de la Sochi cu 43 de puncte avas si cu 5 curse de disputat, cum i-ar fi putut ameninta Vettel suprematia? Atat de imbecili sa fie aia de la Mercedes incat sa nu observe ca Ferrari abia se chinuie sa mai termine pe podium?
-
AyrtonSenna1991, duminică, 30.09.2018 21:17
@The Dot Dacă nu îl pomeneai pe Alonso nu era ceva în regulă. A fost vina lui acolo și a lui Briatore. Au plătit amândoi pentru asta . A mai fost si Hockenheim 2010. În rest Alonso nu a avut scutieri cum au domnii Hamilton si Vettel. Ăștia care sunt fani Hamilton ori încearcă să îl scuze , ori tac mâlc si nu spun nimic. Manevra asta de azi e una dintre cele mai mizerabile din istorie si eu cred că e depășită doar de momentul în care Jean Todt a spus : Rubens let Michael pass for the championsip . La Alonso chiar dacă a fost ceva asemănător , se juca titlul mondial , la Hamilton & Mercedes cu 40 de puncte avans in fata lui Vettel , a fost bătaie de joc fata de sport si fata de Bottas. PS La Moto GP măcar dacă nu am spectacol în cursa , am spectacol pe grila si ăștia de la Eurosport au grijă să îl difuzeze , ca le crește audienta. F1 să rămână cu copii...
-
Radu, duminică, 30.09.2018 21:42
Lasati-l in pace pe Vettel, ce aveti cu el ?! E clar ca are masina inferioara comparativ cu Mercedes
-
VitelulCabrat, duminică, 30.09.2018 22:06
Nu stiu de ce lumea il arata cu degetul pe Hamilton. Ordinul a venit de la boxe. Ce trebuia sa faca atunci cand Bottas a incetinit, sa incetineasca si el? Asta e. Nu e frumos, dar pana la urma regulamentul le permite. Faptul ca la altii manevrele astea au fost mai elegante nu schimba cu nimic lucrurile. Ordine de echipa au existat, exista si vor mai exista. Oricum Vettel si Ferrari nu pierd campionatele pentru "mutarea" de azi.
-
kpk1, duminică, 30.09.2018 22:30
Sunt convins ca lui Bottas i se va oferi pe tava o victorie imediat dupa ce Hamilton si Mercedes isi asigura matematic titlurile.
-
mobius, duminică, 30.09.2018 23:08
Vettel s-a tinut de cuvant, a castigat prima cursa din cele sase. Hamilton in nota sa obisnuita (asa se castiga campionatele mai nou si Vettel ar fi primul care nu ar trebui sa se planga), nu are cine sa-l bata cu masina pe care o are. Vettel este departe de ceeace se crede el (ajutat si de echipa RBR, care l-a facut de patru ori campion mondial, sacrificandu-i coechipierul). Din pacate la echipa RBR, a fost sacrificat un al doilea australian, pilotul ce l-a pus in adevarata lumina pe Vettel, pentru a favoriza o noua promisiune. Poate sunt invechit, poate nu mai sunt la curent cu noile tendinte, dar sa sacrifici un pilot deja consacrat si cu rezultate pentru o speranta, mi se pare putin hazardat. Nu contest faptul ca Verstapen este un pilot talentat si cursa de azi a fost un exemplu, dar pana la notorietate este o cale mai lunga. As mai spune si faptul ca motorul Renault nu este chiar asa de rau, sa-i vedem la anul pe RBR cu Honda.
-
xxx, luni, 01.10.2018 07:59
Îmi pare rău pentru fanii Ferrari, dar nu înțeleg de ce nu fac si ei acelaşi lucru?! Răspunsul îl am dar este greu sa mai răsucești cuțitul in rana. La anul nu știu daca o sa-i mai prindă pe Mercedes cu o mașină mult mai slaba!
-
pantera, luni, 01.10.2018 08:06
Cursele de F1 sunt ca atunci cand mergi la un restaurant scump sa bei o sampanie de calitate dar esti servit cu buna stiinta cu apa rece iar culmea e ca ,,fanul de F1'' chiar accepta asta, ba se mai si imbata cu apa rece, face poze in timp ce se ,,distreaza'' pentru ca deh, cine mai e ca el, cine isi permite sa consume intr-un local de lux, ziceau ca cel mai ieftin bilet era de 76 de $, nu e de ici colo sa arunci atatia bani pe o cursa falsa precum sticla de sampanie umpluta cu apa rece.
-
Radu, luni, 01.10.2018 08:36
Chiar daca "i se va oferi pe tava o victorie" lui Bottas, n-ar trebui sa accepte. Ma rog, daca insista Toto o sa faca asta.
-
ignis, luni, 01.10.2018 09:45
Singura chestie care contează este că lui Bottas nu i s-a cântat imnul țării așa cum merita și i s-a luat victoria în condițiile în care n-a câștigat nicio cursă în sezonul ăsta . Pentru că până la urmă așa se confirmă o victorie, echivalentă cu o medalie de aur. Ți se cântă imnul. Asta trebuie să fie un prilej de mândrie și pentru țara din care provine. Dar asta nu mai contează în zilele noastre. Banul primează înainte de toate.
-
zic si eu, luni, 01.10.2018 09:51
Haideti sa fim seriosi, cand Ferrari este la peste jumatate de secunda de Mercedes in calificari si in buna parte din antrenamente, ce puteau face in cursa? Pare ca s-a cam terminat asa zisul "echilibru" si Mercedes revine la diferentele din ultimele editii de campionat, cand dadeau mai mult de jumatate de secunda pe tur. O sa vedem in urmatoarele curse. Am sustinut ca Vettel va pierde anul acesta datorita abandonului din Germania, amatorismului strategilor Ferrari si fa[ptului ca are finlandezul gresit in echipa:)) Dar daca Mercedes va da aceeasi diferenta si in ultimele curse, s-ar putea sa ma fi inselat. Altfel subscriu la ideea ca nu avea sens sa-l mute pe Hamilton in fata. Este cel putin al doilea ordin de echipa de anul acesta prin care Bottas este sacrificat in favoarea lui Hamilton si chiar nu era necesar. Spunea cineva mai sus, fan Hamilton probabil, ca nu conteaza cum castigi, la sfarsit raman statisticile. Realitate este un pic diferita: statitisticile raman, dar de fiecare data oamenii isi amintesc si cum a fost luat acel titlu. Daca Hamilton va castiga la 15-20 de puncte toata lumea va spune ca este meritul lui Botas, ceea ce nu-i va pica deloc bine orgoliosului britanic. Cu atat mai mult cu cat nu avea nevoie. Ce-i drept, nici nu a refuzat sansa, ca atare degeaba a incercat sa faca pe ofensatul la sfarsit, i-a cam placut cand s-a dat colegu' la o parte:))
-
Mercedes F1, luni, 01.10.2018 09:55
Se hlizea fetel ca un dobitoc dupa cursa, ce bine-i parea lui ca astia de la Mercedes au comis-o(de imagine vorbesc) ce mai conteaza pt degetica ca e zero atata vreme cat si "capra" vecinului are mici probleme....Una peste alta F1 este un sport de echipa si, asa cum spunea cineva Lewis chiar este fair, la Hungaroring i-a intors favoarea lui Botas desi inca nu avea multe puncte in fata...sa vad vreun ferarist facand asta. Haterii rosii si frustrati au pret de cateva seminte sa comenteze, ce altceva sa mai si spuna, iar ipocrizia e grea. La fel memoria, foarte scurta. Au uitat de Schumacher cel iubit, de Kimi ajutat de Massa., de Alonso cel fastest....Hai Pa. Oricum Lewis e cel mai bun. Cu sau fara ordine de echipa.
-
Mihai, luni, 01.10.2018 10:25
Lewis nu este cel mai bun si asta se vede dela o posta. Are cea mai buna masina de ani buni dar e clar ca nu este cel mai bun pilot. Alonso, Vetel, Verstapen, Ricci sunt peste el. Lewis este doar un pilot aproape bun care este umflat si ridicat in slavi pentru ca este o pata de culoare si cica ar fi britanic !!! Imi vine sa rad...
-
Radu, luni, 01.10.2018 10:42
@Mihai Oricand il bate Alomso pe Hamilton, daca ar avea aceeasi masina.
-
Claudiu, luni, 01.10.2018 10:52
Ferrari a pierdut din nou cursa dezvoltarii monopostului in sezon. Mercedes are din nou o bestie cu un avans linistitor de 0.5 sec in calificari. E incredibil cat de mult au progresat, tinand cont ca la inceputul sezonului nu puteau sa se tina de masinile din fata, nu puteau sa gestioneze pneurile, erau mai lenti pe liniile drepte si puneau greu puterea la sol la iesirea din virajele lente. Iar acum vedem cum pot sa stea cuminti la 1 sec de masina din fata fara sa distruga pneurile, mai ales in virajul 3 la start Vettel nu se putea apropia de Hamilton la aspiratie, dar in schimb Hamilton nu a avut nici o problema sa-l depaseasca. Si Vettel nu s-a putut apropia cu DRS de Bottas pe linia dreapta, dar Hamilton l-a lipit pe Vettel fara probleme. Asteptam cel putin 2021 ca sa avem alti campioni :(
-
bodopopa, luni, 01.10.2018 11:06
Macar pentru imagine si nu trebuiau sa repete un gest extrem de odios regretat de toti fanii F1, chiar si de cei Ferarri. Oricat de fan Ferrari as fi, e clar ca pe acest final de an Merc si-a dezvoltat masina mai bine si chiar daca va pleca din coada grilei de start Ham va termina pe 4 deci ar pierde maxim 13 puncte si asta intr-o cursa. Cate greseli ati vazut la Hamilton in ultimii ani? Care e sansa la 2 DNF uri? Dar Totto este un megabulangiu, isi calca sistematic in picioare pilotul II, nu ii pasa de fani, spectacol. Cand l-am auzit pe Hamilton declarand la sfarsit ca a fost riscant ca s-a duelat cu Bottas la start si prefera sa nu fie asa. Bai frate, am inceput sa caut rezumate din anii 80- 90, acolo era racing. Senna nu concura decat pentru victorie. Singurul care mai aduce aminte de vremea aia e Verstappen, pe cand Hamitlon si Vettel sunt niste papagali .
-
ayrton4ever, luni, 01.10.2018 12:55
91_schufanatic. Da ti jos ochelarii de fanboy, mai lasa din ipocrizie. Schu a luat tilul cu 6 curse inainte de final in 2002, si totusi a folosit ordine de echipa cu toate ca avea un avans enorm in campionat. Ce e ridicol e cat latri tu la Mercedes, dar cand idolul tau a luat asa multe poluri si victorii, cu clar number 1 status de la inceput de sezon chiar, totul a fost ok. Get over it, nu i mai gasi scuze lui Schu in timp ce injuri Mercedes/Ham. I a dat Schu victorii apoi zici tu... dar repet, era campion deja de doua curse cand Bar a reinceput sa castige si el ceva (dupa Nurburgr, unde i a dat victoria asa, de ochii lumii)... si stai linistit, si Bottas va castiga probabil o cursa doua dupa ce Ham ia titlul. Pe langa asta, Ferrari a fost masina superioara cam tot sezonul anul asta fata de Mercedes (cu mici exceptii), in timp ce in 2002 nici vorba de asa ceva, doar Ferrari defilau cu Schu/Bar, restul erau de umplutura, asa ca nu poti compara situatiile in care s au dat ordinele de echipa (ai uitat cine a iesit vicecampion in anul ala? :))) da, Bar a terminat vicecampion). Schu a terminat sez cu de 3 ori mai multe puncte decat Montoya pe 3, cu toate ca a mai castigat si Bar cateva curse. Deci, las o usor cu ipocrizia, sau lasa sportul asta ca nu e de tine, fanboy/hater infocat . Si nu, nu critic strategiile Ferrari/Mercedes... dar tu te afunzi in penibil cu atata ipocrizie tipica de fanboy :)
-
ayrtonfornothing, luni, 01.10.2018 13:06
Daca Schumacher lua titlul din vara nu crezi ca lua oricum? DA EXEMPLE DE ASTFEL DE CURSE IN CARE COECHIPIERUL LUI I-A CEDAT LOCUL!! Ca sa vezi cat de "multe" sunt si cat de mult au contat. 2002 Austria. Barichello ii cedeaza locul. Apoi Schumacher ii cedeaza lui Barichello locul de doua ori ca sa iasa vicecampion, in acelasi an. Deci pe de o parte Schumacher lua titlul oricum, pe de alta de ce avea nevoie Barichello de ajutor sa ia locul 2 cu acceasi masina? Poti sa ii dai toate victoriile lui Schumacher si tot iesi pe 2, nu? Dar daca nu e asa, poate ca masina aia nu e atat de buna incat sa iti asigure locul 2 dupa coechipier... Ia hai, in afara de Austria 2002 care a mai fost? Ca daca tin bine minte Schumacher lua 20 30 de secunde avans si apoi pastra avantajul. Era dominatie totala, in fata oricui la acea vreme. Daca nu facea greseala sa revina in 2010 ar fi avut alta aura acum. Asa le-a dat gusterilor motiv sa vocifereze.
-
gata ba cu galagia, luni, 01.10.2018 13:11
aveti ce ati sustinut cativa ani in urma; atunci voiati ordine de echipa pentru ca un anumit pilot rosu sa bata RBR 'cu un monopost inferior'. Pe vremea cand ordinele de echipa nu erau permise. Ei bine de atunci si din cauza aia, acum sunt permise. E legal. Ce nu va place de fapt, ca beneficiarii sunt altii? Ghinion!
-
ayrton4ever, luni, 01.10.2018 13:29
@ayrtonfornothing Tu de fapt ai reusit sa nu spui nimic in 20 de randuri. Care era ideea? :))) Eu nu am judecat niciodata strategiile Ferrari/Mercedes, deci tu delirezi aiurea. Ordinele de echipa au existat tot timpul in F1, doar acum toti boschetarii experti la tastatura se mai pot plange si pe social media de X Y sau Z, inainte o facea doar presa "de specialitate". Eu rad de fanboys/hateri ipocriti ca si tine de altfel, care vad doar o parte a jocului, gasind scuze pt partea cealalta. Gusteri in sus si n jos, tu atotstiutorule... calmeaza te, bucura te de motorsport si ia l asa cum e... sau lasa te. Si nu e un secret ca Schu a avut nr 1 status la Ferrari, beneficia continuu de cea mai buna strategie atat pt calificari, cat si cursa, fie ca ti convine tie sau nu (si da, e oficial si legal). Si nu, nu vad nimic rau in asta, sistemul a functionat. Si Ham daca ar fi beneficiat de acelasi tratament in 2007 la Mclaren si 2016 la Mercedes probabil s ar fi batut pt titlul 8 acum (probabil). Si da, si n MotoGp se dau ordine de echipa, ca tot bombaniti mai sus, si e normal sa fie asa. Pilotii concureaza pt echipe, nu invers.
-
ferr1, luni, 01.10.2018 14:04
Ce e mai trist decat ordinele de la Mercedes e faptul ca mai exista oameni care cred ca Vettel e mai bun decat Hamilton :)))))
-
ayrtonfornothing, luni, 01.10.2018 14:41
Aberezi, unde ai auzit tu de strategie mai buna de calificari? Atunci aveai o ora sa iesi cand vrei sa faci timpul care POTI. Nu iti ajunge o ora? Esti un guster Alonsist care critica alti campioni de necaz ca fura doar doua ... marss
-
@ferr, luni, 01.10.2018 14:43
Cei care cred ca Vettel e mai bun decat Hamilton au tot atata certitudine cata ai tu crezand ca e invers.
-
Radu, luni, 01.10.2018 15:17
@ferr1 Cu aceeasi masina, Vettel e peste Hamilton.
-
The Dot, luni, 01.10.2018 16:13
Daca pana la pauza de vara si putin dupa ea, la Spa si calificarile de la Monza, pe aici se putea citi de la fanii Ferrari titluri/propozitii de genul "un fleac i-a ciuruit", "l-a depasit elegant", "i-a facut praf" si altele expresii de la unii cu mai putin trecuti pe la scoala, sau cu mai putin de 7 ani de acasa, acum o parte s-au resemnat si nu-i mai vezi cu saptamanile pe aici, iar ceilalti, cu mici exceptii, au adoptat tactica "Mercedes a avut tot timpul o masina mai buna". Daca pe voi va mangaie cu ceva scuza asta, foarte bine, asa ca am sa zic: da, Vettel e mai bun ca Hamilton, sunt multi altii mai buni ca Hamilton pe grila, Vettel nu are si nu a avut masina buna, Raikkonen nu l-a ajutat pe Vettel, la Ferrari nu sunt ordine de echipa si mai ales argumentul suprem al unui domn de scrie des pe aici "s-a vrut un campion negru". Dar pana una alta, asa slab cum e el e al doilea cel mai de succes pilot din Formula 1.
-
the gut, luni, 01.10.2018 16:28
asta cu se vrea un campion negru a fost lansata de spanioli la vremea respectiva ... ; dar salut faptul ca te-ai prins si tu dupa mai bine de 10 ani cat de aberant suna
-
Eu, luni, 01.10.2018 17:40
Hamilton cu un start semiratat si depășit de Vettel cu aproape o masina a gestionat perfect situatia umilindu-l pe cel din urma cu o masina clar inferioara fata de un fearrai mai rapid dar pilotat fara gram de gândire de un pilot care a pierdut titlul pe propriile greșeli. Nu inteleg de ce fanii ferrari de aici se ofensează intr-un mod atat de ciobănesc pt ordinele de.echipa,. Asta dovedește clar că mercedes nu era.sigura de titlul lui Hamilton si diferența poate fi oricand anulată de un abandon al britanicului de ce nu, chiar doua. Totul este posibil, dar asta este calitatea fanilor ferrari, de 2 lei. Daca Bottas a fost ieri mai bun asta nu inseamna ca Hamilton ii este inferior ca pilot si mai rau unul care abereaza mai sus ca Alonso sau vettel sau altul sunt mai buni ca el. Deocamdată se îndreaptă spre al 5 lea titlu si asta le pune capac ferraristilor frustrați. Sa nu uitam ca Vettel sau Schumacher le-a castigat mult mai usor ca el si lor nu le-a smuls de sub nas locotenentii niciodată un titlu asa cum a patit hamilton cu rosberg acum 2 ani.
-
The Dot, luni, 01.10.2018 17:47
Nu ma prind de lucruri care nu exista sau care nu pot fi probate. Las presa de scandal si cititorii ei sa se prinda de astfel de lucruri.
-
Eu, luni, 01.10.2018 18:00
In plus Hamilton ii este mult superior lui Vettel, dtpdvd, la primul atac vettel si-a schimbat trasa de doua ori, dreapta-stanga-dreapta si doar talentul lui Hamilton a facut să evite un acrosaj urat din spate, asta e mentalitatea neamțului, trebuia penalizat, in mintea lui nu a dorit nimic atceva decat avarierea aripii fata a britanicului. Halal campion Vettel asta.
-
tu, luni, 01.10.2018 19:44
e campionul care l-a oprit pe alonso haha ca asta te doare de fapt
-
ayrton4ever, luni, 01.10.2018 20:48
@ayrtonfornothing Frustratule, nu ti am criticat idolul, nu mai derapa aiurea, tragand concluzii fara nicio legatura. Du te la un psiholog si povestete i ca l urasti pe Alonso eventual, nu latra la mine aiurea. Si Alonso a beneficiat de ordine de echipa, stim cu totii... Nu te mai uita la F1, nu e de tine. Irelevant ca dura o ora sesiune, aveau voie sa faca un nr limitat de tururi in acea ora (12, gustere!!), aveau motoare separate pt calificari si curse, update-uri, se beneficia de tow si atunci, si DA, era strategie, mai informeaza te, pana nu ti pocneste o vena :P. Plus ca din 2003 n au mai fost o ora calificarile, s a schimbat formatul, inteligentule. Nu mai vomita pe tastatura, lasa te de f1, nu e de tine, esti prea frustrat si inversunat, traind in negare. :)))
-
Yaz, luni, 01.10.2018 21:17
Vai de capul tau specialistule....mai uita-te la reluare putin si du-te la oftalmolog pentru binele tuturor. S-a mutat pe dreapta sa il blocheze dupa care a revenit pe stanga sa poata sa faca virajul la dreapta lucru permis de regulament atunci cand esti pe perioada de franare, daca o facea cand erau in linie dreapta cu pedala la fund cu siguranta il ardeau, asa-i ca si tu ai franat in viata ta de la 300 de km la ora si stii cum este??? De aia nici nu a fost penalizat chiar Charlie a explicat decizia si nici macar Mercedes nu s-a plans ca tine. Macar de data asta i-au lasat sa se lupte pentru pozitie fara regulile lor aberante. Ca Hamilton este peste Vettel sunt total de acord, ca blatul a fost cel mai ordinar dupa cel din austria 2002 cu cele 2 masini ferrari sunt la fel de acord.
-
,, marţi, 02.10.2018 00:36
Nu te duce asa departe pana in 2002. Ala nici macar nu a contat. M-as lua de astea care conteaza, Hockenheim 2010, Brazilia 2007... Daca Ferrari nu facea blat Hami avea titlu in anul de debut si batand campionul en titre pe aceeasi masina. Repet, m-as lua in special de blaturile astea care au adus prejudicii altora.
-
Yaz, marţi, 02.10.2018 01:27
M-am referit ca ala a fost cel mai pe fata blat posibil, sa il lasi pe celalalt sa treaca pe finish line in ultimul tur este mizerabil. Daca tot faci un blat fa-l mascat ca sa nu omori sportul de tot. Si asa este vai de el si este in scadere de la an la an.
-
Vali avocatu lu peste, marţi, 02.10.2018 06:08
Greu trec unii peste infrangere....dar ce conteaza ca voi, haterii Hamilton va dati de pamant cu putere....Va doresc succesuri nebanuite in noua activitate :)))), iar degetica sa va stea la echipa pana la Sf Asteapta, nu de alta dar vi se potriveste si da, e cel mai bun pilot din Univers, sa-l pastrati voi :)))
-
Yaz, marţi, 02.10.2018 08:10
Gata, si-au facut efectul pastilele in Univers? Nu de alta dar vine cursa din Japonia.....
-
', marţi, 02.10.2018 10:07
Daca ar fi sa aleg, as alege blatul pe fata. Macar stam drepti in fata noastra spunand astia suntem. Mult mai rau e sa ascunzi gunoiul sub pres.
-
Leo, marţi, 02.10.2018 14:58
ferr1@ De unde stii tu care este mai bun dintre Hamilton si Vettel? Au pilotat vreodata pe masini egale si la invins Hamilton pe Vettel? Multi habarnisti care isi dau cu parerea doar pentru ca asa vad ei la tv.
-
tag, marţi, 02.10.2018 19:00
Ayrton senna 91 nu te cred,tot tragi cu coada ochiului la f1 nu te poti lasa,moto gp e frumos mai ales cu Ducati,ce zici de indycar e totusi mai echilibrat campionatul american...de f1 ce sa zic,pt alungarea plictiselii ar fi bine ca dupa calificari sa fie un campionat monomarca gen bmw m1 anii 78-79,parca invingator a fost PIQUET si LAUDA ar fi si spectatorii multumiti,ar trebui cautate circuite adevarate nu gen Mexic,Hungaroring etc,pai cum era pe vremuri nurburgringul cu peste 400000 de spectatori?Acum sa speram ca va fi o competitie adevarata desi cred ca abia in 2021 se mai echilibreaza treaba...
-
lol, miercuri, 03.10.2018 10:01
Indy e campionatul lui peste, iei orice pilot din F1 si se duce acolo si castiga. Poate ca nu Stroll, dar el nu e pilot de F1, e comerciant.
-
@tag, miercuri, 03.10.2018 13:07
inca unul care suspina dupa vremea cand era bunica fata mare
-
leo, joi, 04.10.2018 17:13
Bah, Vettel e cel mai slab dintre pilotii de top de pe grila. Sunt Alonso si Hamilton apoi Ricci. Asta ca sa mai inveti si tu ceva F1
-
leo@, vineri, 05.10.2018 09:03
Dar tu de unde stii boss? Cel mai probabil te chinui sa faci o parcare laterala dar esti expert in F1, ca multi altii de pe aici! Pentru cunoscatorii ca tine, va explic babeste: Vettel are 4 titluri, cu cea mai buna masina la momentul respectiv. Avea totul, nu gresea, mergea ceas, spulbera pur si simplu concurenta! Fix la fel si Hamiltton acum! Din pacate F1 inseamna 80% masina si 20%, sau chiar mai putin talent. Pilotii de top sunt sensibil egali. Nu avem noi de unde sa stim care este cu adevarat mai bun atata timp cat nu piloteaza masini identice! Restul este carcoteala, si subiectivism!
-
@leo, sâmbătă, 06.10.2018 09:00
Si tu de unde stii? A citit bunuca-ta in bobi de fasole?
-
lol, sâmbătă, 06.10.2018 09:04
Probabil ca e foarte trist pentru cei ce isi leaga viata de aventurile unui singur pilot in motorsport. Cata vreme are ceva de spus in F1, F1 e rege iar celelalte formule sunt de cacao. Daca pleaca F1 e de cacao si sa vezi 'competitie' adevarata oriunde o merge ala ... Beleah. Am avut mereu interes si pentru alte formule, nu trebuie sa treaca vreunu pe acolo ca sa imi trezeasca interesul. Paa la urma nu am eu vreo treaba cu cariera vreunuia dar de motorsport in general ma pot bucura mereu.
-
GrosJan, sâmbătă, 06.10.2018 09:08
@leo@ Si daca e vb de masini identice nu poti da un raspuns definitiv in legatura cu asta. Pentru ca stilurile de pilotaj difera si unii pot scoate mai mult decat altii dintr-un anumit material tehnic si mai putin din alt material tehnic. Chestia e sa fii omul potrivit la locul potrivit. Dar in general pilotii buni castiga cand au ocazia si reusesc sa se mentina in F1 si cand ceva nu le prieste.
Citeste si
-
F1 TOP | luni, 25 noiembrieFormula 1: George Russell, victorie în Las Vegas. Max Verstappen cucerește al 4-lea titlu consecutivGeorge Russell a câștigat Marele Premiu din Las Vegas după o cursă dominată de pilotul britanic. Totodată, Max Verstappen a încheiat pe locul 5 și a devenit campion mondial pentru a 4-a oară consecutiv. Citeste tot
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
Avem campion...Vettel execrabil, isi merita soarta !