Hidrogenul i-a cucerit și pe francezi: Hopium Machina promite 1000 de kilometri cu un plin
O companie franceză va dezvălui în cadrul Salonului Auto de la Paris un model propulsat exclusiv cu hidrogen. Acesta se numește Hopium Machina și promite un plin cu hidrogen în doar 3 minute.
Atunci când credeam că nimic nu ne mai poate surprinde în materie de mobilitate sustenabilă, aflăm că o companie franceză vrea să dea o lovitură cu o mașină propulsată de hidrogen. Și nu peste 5 ani, ci în această toamnă, cu ocazia Salonului Auto de la Paris.
Hopium Machina este o berlină coupe, cu patru uși, cu o aerodinamică bine studiată, care include o grilă activă și mânere ascunse în portiere. Interiorul păstrează linia simplă și promite materiale cu impact redus asupra mediului. Spațiul interior este demn de cel al unei berline de clasă mare.
Propulsia este asigurată de un set de pile de combustibil, alimentate cu hidrogen. Ansamblul oferă un total de 500 de cai putere, suficient pentru a face din berlină un model premium, cu performanțe bune.
Surprizele vin abia atunci când vorbim despre autonomie, pentru că mașina poate garanta 1000 de kilometri cu un plin. Mai mult, și promisiunile de încărcare sunt încurajatoare: rezervorul se va putea umple în doar 3 minute.
Deși pare destul de greu de văzut pe străzi, modelul Hopium Machina ar trebui să ajungă pe piață în 2026 și să se vândă la nivel global, pe piețele din China, Japonia, Europa, Coreea de Sud și Statele Unite.
-
dany, sâmbătă, 01.10.2022 15:56
Si dimensiunea rezervorului cate e? Cati litri?
-
Dutz, sâmbătă, 01.10.2022 17:37
Ca sa-ți faci o idee… 1kg hidrogen pentru 100 km. Da cum zice Idic, bateriile sunt viitorul.. ;) Încă este de lucru la hidrogen, dar este doar o chestiune de timp, in schimb la baterii se intră deja pe “platou”, chiar dacă ar putea “trage” mai repede si mai mult, nici o șansa de infrastructura in următorii 30 de ani.
-
@dany, duminică, 02.10.2022 21:22
Presupun că recomanzi electrice pe motiv de volum baterie. :D Dume, man, zero cunostinte tehnice, dar mari sfatuitori. :)
-
Mike, luni, 03.10.2022 08:56
Hidrogenul "gri" sau "albastru" este minim 3 € / kg în Norvegia (singura ţară unde are infrastructură minimă) Deci este MULT MAI SCUMP decât electricitatea pe 100 km de la BEV. Apoi acest preţ la acest hidrogen va creşte pentru că este obţinut din.... GAZ METAN ! Adică fericirea companiilor de petrol şi gaze care vând minciuni la creduli. Câte maşini sunt cu hidrogen după peste zece ani de vânzări , în toată lumea ? Sub 80.000. Păi numai Tesla produce atât pe trimestru al unui singur an.
Dutz, luni, 03.10.2022 21:12Tesla produce peste 300.000 pe trimestru, deci mult peste.
-
Mike, luni, 03.10.2022 08:56
https://www.pv-magazine.com/2021/10/22/the-hydrogen-stream-high-gas-prices-mean-cost-competitiveness/
-
PMC, luni, 03.10.2022 11:07
Oamenii astia se pare ca stiu ce fac, si fac bine. Sa speram ca o sa se trezeasca la timp si cei care ii dau inainte cu masinutzele cu baterii. La timp cat sa nu faca praf industria auto europeana.
-
Mike, luni, 03.10.2022 11:35
Cine e întradevăr intelectual, de formaţie inginer, să vadă acest video cap-coadă https://youtu.be/V6Y-twGHHLo Nu este niciun dubiu că versiunea cu baterii este cea câstigatoare, în timp ce unii orbecăie cu hidrogenul extrem de poluant ! Sunt uimit de CUM ÎNCHID ochii unii... dacă hidrogenul azi este POLUANT , de ce să mai faci această trecere??? Rămâi la LPG, CNG sau chiar şi benzina este mai puţin poluantă decât hidrogenul "albastru" ! Singurul loc unde ar fi.... aviaţie... dar deja acolo nu mai este vorba de motoare electrice, etc, e mult de vorbit.
-
Seriff, luni, 03.10.2022 14:38
@Mike tu pe cine vrei sa convingi? Orice om normal la cap a realizat ca masina electrica este teapa, statii moca nu mai sunt, acasa depasesti lejer plafonul, daca vrei sa vinzi nu o mai cumpara nimeni si tot asa. Adica teapa. Oricum au pus putini botul, drept dovada doar 10% din vanzari in ciuda propagandei masive din partea mass media, doar covidul ce l-au promovat mai agresiv decat masinile electrice. Pana si-au dat toti seama ca nu e chiar asa cum se spune la tv, adio covid, asa o sa fie si cu masinile electrice, vor disparea si aia 10% care le cumpara.
-
Mike, luni, 03.10.2022 14:48
Este greu tare când trebuie să pui neuronii în mişcare. Mai uşor să votezi negativ fără să vezi video cap coadă. Mda
-
Moldovean, luni, 03.10.2022 14:57
Zic așa doi oameni mai sus: - 1 kg hidrogem / 100 km - 3 Euro / kg hidrogen (minim) Deci, pentru 1000 km ne trebuie 10 kg de hidrogen. Adică minim 30 Euro (150 lei). Hai să zicem 50 euro, să nu fie minim. Adică 250 lei pe 1000 km. Mie mi se pare foarte bine... La prețurile de acum de la stațiile de încărcare, nu cred că un BEV face 1000 km cu 250 lei. Dacă se dovedește așa, e șah mat pentru BEV. Și apoi, de ce companiile tot caută alternative la BEV precum hidrogen sau combustibili sintetici? Oare pentru că BEV-urile nu sunt nici pe departe ce s-a trâmbițat a fi?
-
Mike, luni, 03.10.2022 17:54
@Moldovean Câte maşini pe hidrogen sunt în România ??? Deşi se fabrică dinaintea Tesla SXY3 ... ZERO. Ce creştere de vânzări au maşinile pe hidrogen în lume? NEGATIVĂ ! se vând din ce în ce mai puţine Câţi producători au un model la vânzare (nu serie pilot, serie mică, medie, mare) ? UNUL. Doar Toyota. Câte modele? UNUL. Myrai. Dacă era bun hidrogenul, era deja la vânzare, dar este un dezastru. Plus că este EXTREM DE POLUANT. Toate Miray rulează azi cu hidrogen din GAZ METAN şi ABUR (apă plus iar gaz metan) !!! Nicio Miray nu a mers cu hidrogen verde. Şi de aici întrebarea, de ce??? O gafă de proporţii marca Toyota.
-
Reader, luni, 03.10.2022 18:14
Hidrogenul nepoluant se obține cu consum foarte mare de curent prin disocierea apei. Randamentul final este mai mic de 10%, mai degrabă cam 5%. Hidrogenul ieftin se obține numai prin procedee poluante, uneori tot din hidrocarburi, care pe langa H mai au și C. Restul sunt aberații. La fel că și cu trenul pe hidrogen sau autobuzele cu acumulatori. Trenurile și autobuzele nu au nevoie de acumulatori. Există trenuri electrice și troleibuze cam de 100 de ani, chiar mai mult daca luăm în considerare și primele încercări. Acestea au randament in jur de 90%. Dar lumea a uitat dintr-odată de troleibuze. Acum toți se lauda cu achiziții de autobuze cu acumulatori pe care ii arunca la gunoi după aproximativ 5 ani și a căror înlocuire costa cam jumătate din prețul autobuzului. Dar cine vrea sa mai facă propagandă pentru niste trenuri și troleibuze electrice care merg fara costuri semnificative, altele decât curentul consumat, timp de 50 de ani? Nu mai bine fac motoare pe hidrogen? Alea se defectează, vor avea probleme de etanșare, trebuie schimbat uleiul, distribuția, ambreiaj și tot ce se schimbă la un motor Otto. In plus, statul va avea avantajul de a putea pune accize de 100% pe hidrogen, la pompa de alimentare. Cam cum e la benzină acum. Cu curentul este mai greu. Nu prea poți să împiedici omul să-și alimentez mașina de la priza sau chiar de la niste panouri fotovoltaice. Pentru turismele electrice, va rămâne probabil totdeauna problema acumulatorilor, pentru că, spre deosebire de tren și de troleibuze, turismele nu merg pe trasee prestabilite.
-
Seriff, marţi, 04.10.2022 13:33
https://autolatest.ro/stiri/toyota-bz4x-este-un-esec-comercial-motiv-pentru-care-toyota-ramane-fidela-motoarelor-pe-benzina-hibrid/
-
Mike, marţi, 04.10.2022 14:46
@Sheriff HA HA HA..... HA HA HA.... Dacă îi cad roţile, dacă este contruită de două grupuri auto CHINEZEŞTI în CHINA (nu sunt făcute în Japonia şi nu au mai nimic japonez, decât sigla Toyota) şi au PREŢURI FOARTE MARI - de japoneză ... .... Oare cum să fie de succes ??? Toyota, noua Nokia
-
Mike, marţi, 04.10.2022 14:49
Şi deci Toyota care face o primă maşină electrică de tot râsul şi tot ei zic că nu sunt bune ??? LOL !!!! Este ceva ireal, incredibil, de o prostie fără margini.
-
Gigi, miercuri, 05.10.2022 17:47
Peste zece ani max,vom vedea motorul diesel modificat pentru injecția H2! Cea mai competitivă soluție previzibilă,pentru că bateriile auto vor fi concurate de bateriile sistemelor de stocare a energiilor regenerabile volatile eolian/ fotovoltaic
-
Ioan C, joi, 27.07.2023 19:40
...și totuși mașinile electrice au luat ,,viteză" la vânzări.
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
Ce să faci cu 500 de cai putere? Mai bine rămâi la bateria electrică de 500 kg. Ăsta e viitorul, viraje strânse la viteze ridicole, autonomie neglijabilă, tehnologie ridicol de fragilă și dependentă de vremea de afară și de drumul înapoi acasă.