Honda a dezvoltat prima sa cutie de viteze cu doua ambreiaje
Honda a creat o transmisie cu doua ambreiaje, pe care o va introduce in gama sa de motociclete. Ulterior, aceasta transmisie va fi prezenta si in gama de automobile Honda.
Inginerii japonezi de la Honda au prezentat prima lor cutie de viteze cu doua ambreiaje in versiunea de productie. In prima faza, noua transmisie de la Honda va echipa doar motocicletele create de constructorul japonez, urmand sa fie introdusa si din gama de automobile la o data ulterioara. Mai mult de atat, transmisia cu doua ambreiaje de la Honda va fi introdusa si in gama Acura, marca de lux a celor de la Honda.
Noua transmisie de la Honda are sase trepte, iar fiecare ambreiaj opereaza un set de trei trepte, care sunt categorisite pe trepte impare (1,3,5) si trepte pare (2,4,6). Deoarece motocicletele nu au nevoie de marsalier, treapta R nu exista in configuratia actuala a acestei cutii de viteze, dar poate fi implementata fara niciun fel de dificultati tehnice. Spre deosebire de unitatile DSG din Grupul VAG sau unitatile PDK de la Porsche, noua transmisie cu doua ambreiaje de la Honda are un design deosebit, cele doua ambreiaje fiind amplasate pe aceeasi linie, iar unitatea japoneza se bazeaza pe circuitele hidraulice de sub motor pentru a fi cat mai compacta. Astfel, Honda a reusit sa creeze o transmisie cu doua ambreiaje extrem de usoara, ideala pentru folosirea pe o motocicleta si mai mult decat potrivita pentru utilizarea intr-un automobil.
In aceasta prima faza de dezvoltare, transmisia cu doua ambreiaje de la Honda are trei moduri de functionare. Acestea sunt D, S si Manual. Modul D este utilizat pentru un regim normal de condus, pe cand modul S este recomandat pentru condusul sportiv, iar modul manual permite conducatorului sa schimbe treptele de viteza la fel ca in cazul unei transmisii manuale conventionale. Pentru moment, oficialii companiei japoneze nu au dezvaluit momentul in care vor introduce aceasta transmisie in gama lor de automobile.
Via | MotorAuthority
-
george, miercuri, 09.09.2009 15:34MEMBRU PRM?
@ Rodallega Nu mai sta atata cu nenea Vadim cu uite ce patesti...
-
ZZZ, miercuri, 09.09.2009 16:06@Rodallega
Ai incercat-o tu sa vezi daca e mai buna decat DSG-ul? Pe ce baza iti sustii afirmatiile? Sau comentariul tau e doar o exteriorizare a entuziasmului unui copil ai carui parinti probabil au o Honda...
-
gtrazvan, miercuri, 09.09.2009 16:08@george
Buna gluma @george dar mai bine "ca Vadim" decat prost.
-
Rodallega, miercuri, 09.09.2009 16:16Japonezii uber alles
E mai buna prin simplu fapt ca e Honda...la fel cum voi toti romansii ziceti de masina nemteasca ca e e cea mai buna fara sa va uitati la restul asa imi permit si eu sa zic...e o tara libera din cate stiu eu numai ca eu sunt acoperit de fapte.....eu nu ascult orice nene care isi ia SH din Germania si imi vine aici cu fitze desi nemteasca lui e cat un logan nou cu toate dotarile.....eu ma uit la ceea ce este masina cu adevarat , ce dotari are pret de achizitie intretinere si cel mai important senzatia care ti-o ofera....Ideea e urmatoarea....ORICE masina NEMTEASCA are un ECHIVALENT JAPNEZ MUULT mai BUN :D...ma duc sa ard ceva benzina in Honda mea...brb=))
-
george, miercuri, 09.09.2009 16:48SI TI-AM SI SPUS...
@ Rodallega Aia care spun ca "masina nemteasca e cea mai buna fara sa se uite la restul" nu sunt "toti romanasii" ci niste cretinasi...Daca tu te pui pe picior de egalitate cu ei atunci...probabil ca ai dreptate...
-
Dutzu, miercuri, 09.09.2009 20:33ce gluma buna
De-abia au descoperit japonezii si altii cutia cu "2 ambreiaje" si unii raman casca ca nu au mai vazut.Poate pe marcile lor nu,dar cele nemtesti au niste cutii de viteza de inalta calitate cu dublu ambreiaj excelente.Un DSG pe Passat atiincercat careva?Atunci nu mai vorbiti in necunostinta. Bun venit in domeniul cutiilor de viteza adevarate!
-
mircea, miercuri, 09.09.2009 21:44@Dutzu
Referitor la cutia cu "dublu ambreiaj" de care vorbesti - nu exista asa ceva din punct de vedere tehnic, morfologic, sintactic, semantic and so on. Multumim oricum pentru tentativa de corectura.
-
gigi din pipera, miercuri, 09.09.2009 23:01
Deci pana la urma ce mari beneficii imi aduce cutia asta???Ca e mai mica ca si dimensiune?!@!@#
-
roland_st, miercuri, 09.09.2009 23:16gigi...
....uite ca e mai compacta. Probabil ca nu iti spune nimic lucru asta pen'ca imi dau seama ca tu esti obisnuit cu propria ta cutie craniana, mai "compacta" decat media. Altfel nu imi "ezplic" intrebarea. A, si alte beneficii, care ti le poate aduce (numai tie), ar fi factura la gaze, la mobil, face pop-corn, si multe alte beneficii mai mici ca si dimensiune
-
illy, miercuri, 09.09.2009 23:52de ce?
de ce oare de ficare data cand apare o stire cu honda sau alta marca asiatica trebuie sa apara pe langa ea vreo 10-20 de comentarii stupide despre masinile europene sau cele nemteti in special , nu va mai uitati atata la 2FAST 2FURIOS ca alea sunt filme , nu e real ce se intampla acolo , vreti masini japoneze , cumparati masini japoneze da nu mai aruncati cu noroi in masinile europene , nu pot sa inteleg lipsa asta de educatie , uitati-va ca a anuntat si PSA cutie cu doua ambreiaje si oricum pana ajung japonezii la calitatea masinilor nemtesti le mai trebuie vreo 100 de ani lumina
-
LEE, joi, 10.09.2009 09:27@illy
off................ ce tare a fost, mi-ai luminat ziua :) Nu uita, daca chinezii cumpara VOLVO, germanii vor tremura rau de tot, japonezii ii bat, coreenii au inceput repriza a doua, iar chinezii vor marca direct in prelungiri............
-
george, joi, 10.09.2009 09:32PARTIAL DE ACORD
@ illy Ai dreptate in ceea ce priveste atitudinea de-a dreptul infantila a unora de a arunca cu oua stricate in masinile nemtesti si proprietarii lor indiferent daca e cazul sau nu. Dar nu mai sunt de acord cu tine in privinta diferentei de calitate. In medie, japonezele sunt aproximativ egale cu nemtoaicele. Daca sunt peste, sunt cu putin... Este adevarat ca aceasta performanta a japonezelor a fost posibila cu un mic artificiu: logistica de productie. Japonezii merg pe modele de masini cu motoare si optionale putine si asa reusesc sa aiba fiabilitate buna (mai putin in ultima vreme cand recall-urile se inmultesc intr-o veselie si japonezele au inceput sa cada in topurile fiabilitatii). Parerea mea este ca daca japonezii ar avea aceeasi diversificare a gamei de produse ca nemtii, fiabilitatea masnilor lor ar fi obiect de bancuri precum cele pe care le faceau britanicii despre Skoda inainte sa o preia Volkswagen...
-
george, joi, 10.09.2009 09:36IAR ABEREZI CU GRATIE
@ LEE Si tu vorbesti din brosuri de ramai fara aer...Citeste ce-am scris despre fiabilitate mai sus si mai calmeaza-te...Auzi, "chinezii vor marca direct in prelungiri............" Ce texte sforaitoare produci... Ti-ai ratat cariera...poet trebuia sa te faci...
-
catalinB, joi, 10.09.2009 14:04@illy
Cred ca ai sarit peste cateva ore de fizica. anii lumina sunt o unitate de masura a distantei, nu a timpului...
-
LEE, joi, 10.09.2009 14:49@George
Geely vrea sa cumpere VOLVO si Shanghai automotive a luat keoniggsegg si cumpara SAAB :)
-
Paul, joi, 10.09.2009 15:39
E o mica mare diferenta aici: pe cand alde VW, Beemve si alti isi CUMPARA cutiile de la ZF sau BorgWarner, Honda SI LE CONCEPE SINGURA. Numai pentru asta zic jos palaria. Si unde mai pui ca au gasit solutia sa o faca si mai compacta, DSG-urile suferind grav la captitolul greutate mare. Momentan, cred ca limitarile acestei cutii sunt, ca si la surata DSG, cantitatea de cuplu suportata. Presupun ca de aia au si montat-o prima oara pe motociclete. Deci, daca pana acum Honda ma cam umpluse de dezamagire cu Crosstour sau Insight, in ochii mei si-a revenit cu treaba asta. Bravo! PS: mare atentie si la ideea de patent a DSG (exclusiv BW si ZF). Practic, Honda are 2 solutii daca vrea sa vina cu o cutie dublu-ambreiaj: ori o concepe putin diferit si o patenteaza cu alte inginerii, ori cumpara de la BorgWarner sau ZF.
-
LEE, joi, 10.09.2009 16:29@Paul
Daca , patentarea e ca si rezolvata.............. nu stiu cum este la DSG sau PDK ....
-
illy, joi, 10.09.2009 16:49LEE
vad ca din postul meu ai scos esenta, bravo tie , cat despre honda ce sa-ti mai zic , ca si despre fotbal , asha echipa asha suporteri , nu mi-as cumpara o honda stiind ca are fani ca tine , cat despre desingerii , la ce au scos in ultima vreme le-as propune sa-si faca harakiri
-
george, joi, 10.09.2009 19:43REINVENTAREA ROTII
@ Paul Volkswagen si-a CONCEPUT singur cutia DSG. Daca ai fi vazut o poza cu ea, ti-ai fi dat seama in milisecunda 2. Si daca ai fi vazut o poza cu ea, ti-ai fi dat seama si ca este foarte compacta din cauza faptului ca e facuta pe un schelet de cutie manuala cu 3 axe. Mai compacta de atat nu poate fi decat CVT-ul... Motivul pentru care ZF si/sau BorgWarner PRODUC aceste cutii pentru VW este acela ca ies mai ieftin. Procedeul se numeste subcontractare si se aplica la scara larga in toata industria, nu numai cea auto. Cat despre faptul ca HONDA SI LE CONCEPE SINGURA am o oarecare rezerva. Dupa 5 ani de la aparitia primei cutii de acest fel, sa vina cineva cu "noutati" din astea, mi se pare hilar...
-
Paul, vineri, 11.09.2009 12:41
George, trebuie sa recunosti ca e o problema de patentare. Nu poate veni un al doilea producator sa faca exact acelasi lucru daca e deja patentat. Honda isi face singura cutiile, inclusiv cea automata, asta e usor de verificat. Inca de cand au facut prima versiune de Hondamatic in anii '70. Sunt tot cu convertor de cuplu, dar au o mica mare diferenta: no planetary gears. Imi pare rau, dar VW nu si-a facut singura cutiile DSG. Au colaborat cu BorgWarner, le-au dat bani de cercetare, au facut teste pe masinile lor, dar tot BorgWarner au iesit cu conceptul la lumina. Si asta e o informatie usor verificabila. http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox Cuvantul magic: BW a 'licentiat' DSG catre VW.
Citeste si
-
TEHNOLOGIE | joi, 28 iunieFord anunţă un sistem de conducere semi-autonomFord a anunţat o tehnologie numită Traffic Jam Assist, care poate să controleze volanul şi să urmeze maşina din faţă într-o aglomeraţie fără intervenţia şoferului. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 21 iunieChevrolet Spark şi Sonic vor fi primele modele care vor integra SiriChevrolet Spark şi Sonic ar putea fi primele modele din lume care vor integra butonul care activează funcţia Siri de la Apple. Acesta va permite controlul vocal al sistemul audio şi al sistemului multimedia al vehiculului. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | luni, 4 iunieGoogle folosește modelul Toyota IQ pentru proiectul Street ViewGoogle a folosit o gama variată de modele pentru a crea proiectul Street View. Ultima achiziție este modelul Toyota IQ folosit pentru străzile înguste din Belgia. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | vineri, 1 iunieFerrari va investi 50 de milioane de euro în două motoare noi: un V6 şi un V8Ferrari gândeşte în perspectivă când vine vorba despre motoarele sale. Italienii vor investi 50 de milioane de euro pentru conceperea unor propulsoare V6 şi V8 de nouă generaţie, ce vor fi utilizate şi de Maserati. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 31 maiMaserati va folosi sunete false pentru viitoarele modele dieselMaserati se pregăteşte să propună publicului primele sale unităţi diesel. Pentru a garanta o experienţă auditivă de nivelul celor experimentate pe benzinare, dieselurile vor veni cu un generator de sunet. Citeste tot
Era clar ca e mai bun decat DSGu nemtesc pentru ca chiar daca vrem sau nu vrem Japonia este cea mai dezvoltata tara din lume...chiar daca nu au inventat motorul pe benzina sau diesel, tot timpul au creat lucruri mai bune si mai evoluate.....dezavantajul este dat de intrarea lor in lumea automobilelor mult mai tarziu...dar cei care au avut curajul sa ia o japoneza in locul unei nemtesti sigur nu au fost dezamagiti;)