Honda ar putea lansa o mașină sport electrică: caroserie de CR-Z, patru motoare și până la 350 CP

Publicat joi, 29.10.2015 15:37 de Sebastian Toma

Președintele Honda s-a declarat încântat de ideea dezvoltării unui model sport 100% electric, care să fie mai mic și mai ieftin decât NSX, titrează englezii de la Autocar în urma unui interviu cu oficialul.

Honda CR-Z, modelul hibrid al mărcii nipone care a debutat pe piață cu prima transmisie manuală oferită în compania unui sistem de propulsie hibrid benzină-electric, ar putea da naștere unui model 100% electric. Japonezii de la Honda au folosit deja platforma lui CR-Z pentru prototipul unei mașini sport electrice, echipată cu patru motoare, tracțiune integrală și chiar direcție integrală.

Modelul ar putea să devină fratele mai mic și electric al lui NSX și are șanse să intre în producție odată ce inginerii vor reuși să-i asigure un raport bun între autonomia totală și performanțele dinamice.

Prototipul pregătit de Honda a alergat la etapa 2015 de la Pikes Peak, unde a obținut locul 11 în clasamentul general și a câștigat la clasa ”Exhibition” în care a fost încadrat. Japonezii au adus o variantă ”cumințită” a prototipului la Salonul Auto de la Tokyo, unde au anunțat că lucrează și la o variantă de serie a acestui model. Cei de la Honda lucrează la proiect încă din 2012, iar țelul lansării unui model sport 100% electric destinat publicului a fost pe planșa inginerilor încă din prima zi. În această direcție, oficialii Honda promit să facă toate eforturile necesare introducerii acestui model pe piață.

Autonomia pe care vor să o obțină inginerii Honda pentru varianta electrică a lui CR-Z este de 400 de kilometri, lucru care va necesita acumulatori cu o capacitate mai mare, de peste 16 kWh – cât are prototipul prezentat la Tokyo. Din cauza acumulatorilor mai mari, timpul 0-100 km/h de 3.5 secunde ar putea să nu mai fie atins de viitorul model sport 100% electric al mărcii Honda, cu excepția cazului în care japonezii vor reuși să taie din masa de 1.600 de kilograme a vehiculului și să-l echipeze cu acumulatori cu o densitate energetică mai mare decât tehnologia disponbilă comercial în prezent.

Via Autocar