Honda Civic Station Wagon, primul teaser
Honda a prezentat un teaser al lui Civic Station Wagon. Modelul de serie va fi expus anul viitor, fie la Salonul Auto de la Geneva, fie la Salonul Auto de la Frankfurt.
Honda a venit la Salonul Auto de la Paris cu o serie de surprize. Pe lângă debutul versiunii 1.6 diesel a noului Civic, constructorul nipon a anunţat debutul altor modele în viitorul apropiat. Manabu Nishimae, Preşedintele Honda Europe, a anunţat că Honda va lansa un nou model pentru piaţa din Europa în viitorul apropiat şi a prezent o imagine teaser a lui Civic Station Wagon.
Noul Civic 1.6 i-DTEC este primul model de serie de la Honda care este echipat cu acest propulsor. Vorbim despre o unitate cu patru cilindri în linie, care furnizează 120 CP la 4.000 rpm şi un cuplu maxim de 300 Nm la 2.000 rpm. Reprezentanţii Honda spun că noua motorizare îi asigură lui Civic un consum mediu de 3.6 litri la sută, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 94 de grame pe kilometru pentru modelele care au jante din aliaj de 16 inch. Propulsorul diesel de 1.6 litri de la Honda este dezvoltat in-house şi va fi introdus şi în gama CR-V.
Gama Civic va primi şi o versiune Type R, pe când portofoliul Honda se va îmbogăţi cu o nouă generaţie a lui Jazz, o versiune SUV a acesteia şi chiar un roadster sportiv. Motorizarea noului Civic Type R este încă sub semnul întrebării, deoarece vechea generaţie a ieşit de la vânzare după ce motorul său nu a mai fost modernizat la norma Euro 5. Cei de la Honda şi-au justificat decizia pe fondul costurilor ridicate aferente acestei conversii, care nu ar fi fost recuperate în urma vânzărilor aşteptate pentru piaţa din Europa.
Via Carscoop
De cand a devenit Honda atat de plictisitoare? Si de cand mai are nevoie sa (re)demonstreze ceva prin design complicat si iesit din comun? Ma uit pe strada la modele vechi de-ale lor si nu-mi vine sa cred cat de inaintea vremurilor erau: joase, late si scunde, adica tendintele de acum, usoare si spatioase, adica ce se chinuie industria auto sa faca acum, cu tendinte puternice de downsizing la motoare cand lumea nici nu se gandea la asa ceva, cu litraj mic, putere mare, asta fara aportul impovarator al unei turbine, ci cu ajutorul unor solutii tehnice simple dar ingenioase si fiabile, economice cand trebuie si rapide cand trebuie, cu suspensii complet independente fata si spate cu care se lauda masini din clase superioare acum. Acum, sunt pe cale sa fie complet incalecati de coreeni...deja pe batranaul continent au pierdut serios batalia. Ce naiba s-a intamplat cu marca asta?! Vrem Honda inapoi. Adevarata Honda!