Honda Civic Type R, record pe MotorPark România

Publicat marţi, 05.08.2025 20:11 de Tiberiu Safta

Honda Civic Type R a stabilit un nou record pe circuitul MotorPark România din localitatea Adâncata. Hot hatch-ul japonez este cea mai rapidă mașină de serie cu tracțiune față pe acest circuit.

Chiar dacă Honda Civic Type R a fost retrasă recent de pe piața europeană, versiunea de performanță a modelului japonez continuă să stabilească recorduri în segmentul mașinilor cu tracțiune față pe circuitele lumii. Hot hatch-ul nipon a ajuns și pe un circuit românesc, mai exact pe MotorPark România, aflat la aproape 60 de kilometri de București.

Astfel, Honda Civic Type R a stabilit un record pentru cea mai rapidă mașină de serie cu punte motoare pe roțile din față pe circuitul din Adâncata. Hot hatch-ul japonez a stabilit un tur de 1 minut și 57.189 secunde. La volanul mașinii a fost Dani Oțil. Celebrul om de televiziune, care pilotează și în Campionatul Național de Super Rally, Campionatul Național de Anduranță și în Campionatul Național de Viteză în Coastă, a stabilit noul record în data de 14 iulie.

Mașina care a stabilit noul record a fost echipată cu pachetul de accesorii din fibră de carbon. Pachetul include un eleron spate din fibră de carbon și mai multe ornamente din același material pentru habitaclu. În rest, mașina nu a suferit nicio modificare.

Sub capota lui Honda Civic Type R se ascunde un motor de 2.0 litri turbo în 4 cilindri care dezvoltă 329 cai putere. Hot hatch-ul japonez sprintează de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde și atinge o viteză maximă de 275 km/h. Mașina care a stabilit turul record pe circuitul românesc a fost încălțat cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2.

Honda Civic Type R rămâne disponibil în România într-un număr limitat de exemplare până la finalul lui 2025.

via Honda

  • eo, marţi, 05.08.2025 21:15

    Pai si care sunt celelalte hot-hatch-uri FWD care au mai incercat timpi de reecord pe Motorpark?

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 06.08.2025 10:43

    Pentru AM constituie esential faptul ca masian e echipata cu eleron si cateva brizbrizuri de carbon pe la interior. Nimic despre motor, transmisie, greutate, ANVELOPE si alte nimicuri de genul. Ce sa zic, sunteti adevarati profesionisti.

  • Jian de la Calafat, miercuri, 06.08.2025 11:38

    Stimati contemporani, Daca unul precum Dani Oțil a ajuns sa stabileasca repere pe circuite din Romania, atunci Honda Romania valideaza faptul ca am fost, suntem, vom fi multa vreme de acum incolo doar o piata emergenta.

  • eo, miercuri, 06.08.2025 23:02

    Pai cei care tot imi dau minusuri, mai bine ar raspunde la intrebare. Asa, cu minusurile, ce vor sa "spuna"? Ca sunt frustrati? ;-)))