Honda începe downsizing-ul: japonezii vor face motoare VTEC Turbo de 1.0 și 1.5 litri

Publicat marţi, 27.10.2015 12:02 de Sebastian Toma

Honda va lansa două noi motorizări VTEC Turbo în Europa peste doi ani. Primul model care le va primi este a zecea generație a lui Civic, programată pentru lansare în 2017.

Honda a anunțat demararea unei campanii de downsizing în gama sa de motoare alimentate cu benzină. Primele două unități construite în baza noii filozofii vor fi lansate în 2017, sub capota noii generații a lui Civic, compacta niponilor care va ajunge la a zecea generație peste doi ani. Cele două motoare anunțtate de Honda au 1.0 și 1.5 litri și vor fi supraalimentate cu o turbosuflantă. Cei de la Honda vor păstra tehnologia i-VTEC pentru motorizările turbo pregătite pentru noua generație a lui Civic și pentru alte modele din oferta lor. Unitățile 1.0 și 1.5 Turbo de la Honda promit să asigure o combinație ideală între performanțe dinamice, putere peste media clasei și consum redus de carburant.

În prezent, Honda are o singură motorizare VTEC Turbo în oferta sa, sub capota actualei generații a lui Civic Type R. Vorbim despre un motor 2.0 Turbo de 310 CP, care îi asigură modelului nipon un timp 0-100 km/h de 5.7 secunde și un timp record pe Nurburgring. Viitoarele motoare VTEC Turbo de la Honda vor fi echipate cu un sistem de distribuție variabilă optimizat pentru a reduce frecările și pentru a asigura cel mai ridicat nivel de putere din clasa de cilindree din care face parte fiecare unitate, totul fără a compromite performanțele ecologice ale unităților: consumul de carburant și emisiile de CO2.

Prima imagine oficială a viitoarelor motoare VTEC Turbo de la Honda, care vor echipa următoarea generație a lui Civic.

Honda va utiliza turbosuflante cu inerție redusă pentru noile sale motoare 1.0 și 1.5 VTEC Turbo, care vor asigura un timp de răspuns cât mai redus posibil. Japonezii vor apela la injecția directă de carburant pentru a asigura un echilibru bun între putere maximă și cuplu maxim, în ideea de a depăși pe toate planurile motoarele aspirate convenționale pe care le vor înlocui. Noua generație a lui Honda Civic va debuta pe piața din Europa în prima parte a anului 2017, va avea o caroserie hatchback cu cinci uși și va fi construită exclusiv la fabrica Honda din Swindon (Regatul Unit).

Via Honda

  • Cineva, marţi, 27.10.2015 12:03

    Bine ca scade cilindreea. Nu mai plateste omul bani degeaba la stat impozit mare !

  • joe21, marţi, 27.10.2015 12:07

    se muleaza si fiscul dupa noile cilindree, cu o ordonanta peste noapte,gen acciza PONTA!

  • zama, marţi, 27.10.2015 12:20

    ...corect!!!!!!! se vor schimba in curand criteriile de plati dupa noile tendinte asa ca...,,nici motoarele de drujba nu vor scapa''...netaxate usturator...cand esti la mijloc, dumnezeu iti deschide o portita ,dracu vine si ti-o inchide cam asta-i sistemul social...si e doar inceputul.cand dracu va fi inchis toate portitele va incepe....CONTROLUL ABSOLUT adica N.O.M.

  • mog, marţi, 27.10.2015 12:52

    probabil 1.0 va fi undeva la 120-130 (in loc de 1.8ul de 142) iar 1.5ul pe la 160-170(in loc de 2.0 de 156)

  • Pana, marţi, 27.10.2015 13:50

    Deci inca un greu al industriei auto urmeaza un drum pe care VW a intrat acum 10 ani, iar in anii urmatori aproape toti au facut acelasi lucru. Inseamna ca nu au fost chiar niste looseri cum spunea un "mare" cunoscator auto pe-aici.

  • Andy, marţi, 27.10.2015 14:06

    @Pana VW a intrat pe drumul turbo cu modele de serie. Altfel, Honda avea motoare turbo in F1 in anii '80, iar Renault folosea turbo la inceputul secolului trecut pe unele modele de competitie. VW s-au cam grabit cu turbo-ul si asta s-a vazut atat la 1.2 si 1.4 la care distributia pica intr-o veselie (intre timp cica au rezolvat problema cu o reproiectare si inlocuind cureaua metalica cu una de cauciuc). Sa observi pe viitor pe forumuri fiabilitatea motoarelor turbo de la Toyota, Honda, Renault, Ford si Opel. Iti garantez ca nu vor face greselile elementare facute de VW.

  • Nelu.Pantofaru, marţi, 27.10.2015 14:23

    Vazusem un test cu varianta americana a Civicului sedan 2016, unde aratau masina atat in interior cat si in exterior si spuneau despre motorizari ca puterile si performantele inca sunt secrete, dar se asteapta sa vina in 2 versiuni 1.5 turbo si 2.0 turbo. 1.5 turbo cred ca va avea intre 140-150 cp. Versiunea de 1.0 turbo cred ca va fi destinata mai mult pentru piata din Europa si eu cred ca va avea 100-115 CP, fix pentru Jazz sau Civic Entry-level. In rest versiunea americana arata bestial, ca de altfel majoritatea masinilor produse pentru aceasta piata.

  • @Andi, marţi, 27.10.2015 14:33

    eu cred ca @Pana se referea la masinile de serie nu la istoricul in motorsport al producatorilor. Pana una alta, nu doar Vw ci si alti producatori au trecut la turbo de ani buni si cu succes as spune. te legi de 1,2 si 1,4, dar nu zici nimic de 1,8 sau 2l TSI de pe modele VAG, care sunt bine mersi. Ca sa nu mai spun de cate ori au castigat motorul anului cu TSI. Cred ca era juriul cumparat. Japonezii trec dupa 10 ani si te asigur ca vor avea si acele motoare problemele lor, poate nu aceleasi componente, ci altceva.

  • dan, marţi, 27.10.2015 14:51

    Buna dimineata. De mai bine de o saptamana s-a lansat oficial in State noul Civic cu motor turbo de 1.5 si 174cp.

  • JonDoe, marţi, 27.10.2015 15:50

    @Andy vom vedea fiabilitatea japonezelor de acuma incolo, de ce crezi ca au tinut pana acuma mortis de motoarele 2.2 diesel si cele pe benzina aspirate, pentruca au fiabilitate crescuta, nu sunt motoare fortate, putini caluti/cilindree la diesel, iar cele aspirate benzina nu au probleme cu turbo si alte cacaturi ce tin de aceasta La trompete mici poti sa pui cate turbine vrei, tot un cacat e in final, Motoare turbo de la toyota abia astept..... am avut un avensis 2.2D care o fătat, urmareste discutia: http://www.automarket.ro/stiri/toyota-va-face-un-nou-recall-global-65-milioane-de-masini-sunt-afectate-66903.html

  • razvanis, marţi, 27.10.2015 16:09

    Sunteti penibili. Daca venea VW cu tehnologia TSi la 8 ani dupa Honda, erau de huiduit. Au copiat, le-a luat 8 ani sa scoata ceva similar, niste porcarii, niste prosti. Daca Honda face asta e de laudat, aia sunt niste fraieri, s-au grabit, primii care au scos motoare mici turbo injectie directa de volum in 2009 siau inlocuit aspiratele. Niste dobitoci, pica motoarele, turbinele, pica tot. Abia astept cand sa vad ce rahat mancati cand se apuca si Toyota de motorizarile astea si renunta la motorizarile din anii 90.

  • @@Pana, marţi, 27.10.2015 17:18

    Iti multumesc ca l-ai lămurit înaintea mea. Evident ca la productia de serie mă refeream. Comparatia cu ce se întâmplă în motorsport e deplasata. Vorbim de lucruri f diferite fata de productia de serie. Faptul ca 1.2 tsi au avut probleme (eu as spune ca încă mai are) o stim cu totii. Asa cum stim ca mereu s-a imbunatatit cate ceva la ele. Dar asa este când esti primul, nu ai un back up asigurat, esti un deschizator de drumuri si nici nu ai experienta anterioara. Este f greu (poate imposibil) sa reusesti din prima. Luati exemplul si lui 1.5 DCI de acum 12-13 ani fata de ce este acum. Cate motoare de-astea le mai vedeti cu sistemul de injectie picat? Cate 2.0 TDI mai vedeti cu problemele de acum 10 ani? Iar faza cum ca sa urmărim forumurile e un bullshit. Daca ar fi un factor hotărâtor in alegerea unei masini ar însemna ca jumătate din mărci sa dispara.

  • S, marţi, 27.10.2015 17:35

    Adio renault clios rs si honda cu motoarele lor fantastice de 1.6, 2.0 cu peste 7000rpm, bun venit turbo :(

  • Dudu, marţi, 27.10.2015 17:37

    Si mai ramane Mazda cu motoare aspirate pe benzina... intrebarea e pana cand ? considerand ca ultimele declaratii sugereaza ca ar ramane asa in viitorul mediu.

  • @razvanis, marţi, 27.10.2015 17:43

    ...ca vorbeai de toyota si de VW ca a fost deschizator de drumuri: ia spune-mi de cate probleme pe partea mecanica ai auzit la Prius? este o diferenta intre a face lucrurile pe genunchi si a lansa produsul pentru a fi "deschizator de drumuri" si alta sa dezvolti ceva in care chiar ai incredere si un minim de respect pentru client cat despre mancat rahat....nimeni nu te intrece. Ma rog, ar mai fi vreo 2-3 dar tu esti "deschizator de drum"

  • Pana, marţi, 27.10.2015 18:55

    Japonezi nici pana acum nu are diesel-uri ca lumea in oferta. A fost si motivul pentru care au apelat si încă mai apelează la europeni. Singurii care si-au facut diesel-urile de la 0 "pe barba lor" au fost Honda si Subaru... acum multi ani. Si cate? Doua sau 3 ? Au trebuitt 10 ani ca sa treacă si Toyota la motoare mici si supraalimentate. Acum urmează Honda. De ce? La întrebarea asta sa ne răspunzi tu. DAR in acelasi timp au trecut tot vreo 10 ani pana când VW sa lanseze hibrizi in productie. Din acelasi motiv pentru care si Toyota a amanant lansarea motoarelor gen tsi. Sau asta nu o vezi. Asta apropo de mâncat rahat.

  • @pana, marţi, 27.10.2015 19:07

    lasand la o parte problema gramaticii, nu am pretentii; sa-ti raspund punctual cu toate ca nu vad de ce ar trebui sa ma explic in fata unui analfabet: 1. japonezii nu au marjat pe diesel (in sensul de dezvoltare) pentru ca (stiu ca itit este greu sa itit inchipui) aia, japonezii, nu au mai crezut in diesel si realitatea actuala a demonstrat-o. 2. japonezii sunt o natie cu o inertie de-a dreptul bolnavicioasa. Nu ii scoti dintr-ale lor. Dar odata porniti intr-o directie cu greu ii poti opri. cat despre vazut sau nevazut, copile, tu mai ai de crescut. Poti incepe cu gramatica apoi matematica si mai tarziu sa citesti si altceva decat titlurile de can-can auto. esti multumit?

  • Mkl, marţi, 27.10.2015 20:37

    Daca ala de 2l are 310 cai, ala de 1l ar trebui sa se duca pe la 150. Impresionant.

  • Pana, marţi, 27.10.2015 22:38

    @Pana, Am scris de pe telefon. Sper ca la fel si tu. La cum ai scris nu esti in masura sa-mi dai lectii de gramatica. De exemplu eu stiu ca o propozitie începe cu litera mare. Iar punct si virgula in mijlocul propozitiei... Bine :)) Apoi: 1. Nici nemtii nu au marjat pe hibrizi. Si daca nu mai credeau in motoarele diesel, nu le mai ofereau deloc. Simplu. Dar se pare ca încă le oferă. Deci... ai dat-o-n bara. 2. Corect. Dar care-i legatura? Ah, daca porneau intr-o directie cum zici tu, poate ca acum nu aveau motoare mici si supraalimentate, nu ar mai avea diesel-uri si intr-un caz extrem nici Lexus nu ar mai fi existat. Dar ce nu in intelegi tu este ca tocmai concurenta puternica impune sa treacă peste niste principii ca cele pe care le-am scris mai sus. Deci lasa ciocul mic si nu-ti mai da aere de superioritate ca te faci de ras.

  • Madalescu_Georgian, marţi, 27.10.2015 22:59

    Tocmai m-am intors din ''mini-vacanta'' , am fost pana la Sinaia cu Toyota mea din 2015 ''depasita'' . Nu ma asteptam sa gasesc atatea imbecilitati ale unor frustrati si la stirea aceasta destul de interesanta. Am sa incep cu primul ''meserias'' , poate asa vor mai rumega si ei niste idei cine stie, o sa incerc eu, fiindca vad ca educatia le lipseste cu desavarsire, nu a avut cine sa-i dirijeze in directia cea buna. De fapt acesti tipi sunt exact ca niste ''piese de colectie''' rare printre ceilalti ''fraieri'' care nu gandesc ca ei. Doar ei sunt ''experti'' Primul ''maiastru'' @Pana , citez : ''Deci inca un greu al industriei auto urmeaza un drum pe care VW a intrat acum 10 ani, iar in anii urmatori aproape toti au facut acelasi lucru''. Maiastrule, ai foarte mare ''dreptate'' tati, cand Honda folosea motoare turbo pe masinile de F1 in anii 80'' in motorsport VW era ca o insula intr-o mare albastra . Si acum ca sa citez totodata alt ''maiastru'', care a spus asta : ''Pana se referea la masinile de serie nu la istoricul in motorsport al producatorilor'' . Serie ori motorsport, acelasi lucru, Honda a adoptat aceasta tendinta inaintea VW, ceea ce ridica calitatile marcii japoneze peste marca VW . Sa lansezi motoare turbo direct pe masini de F1 inseamna sa-ti asumi o responsabilitate mult mai mare. Asta ca sa nu zic de VTEC , care sunt cele mai geniale motoare , inca de la aparitia lor. Cat despre 1.8 TSI si 2.0 imi pare rau sa te dezamagesc, dar e inadmisibil ca o masina cum este VW Passat CC 1.8 TSI sa intre in service pentru reparatii capitale la motor pana in 100.000 km. Golf cu motoare 1.2/1.4 TSI, la fel, pompe de apa, lanturi de distributie si injectoare schimbate pana in 50.000 km. Penibil! Si acum sa il citez din nou pe ''maiastrul'' @Pana , > ''Japonezi nici pana acum nu are diesel-uri ca lumea in oferta. A fost si motivul pentru care au apelat si încă mai apelează la europeni. Singurii care si-au facut diesel-urile de la 0 "pe barba lor" au fost Honda si Subaru... acum multi ani. Si cate? Doua sau 3 ? Au trebuitt 10 ani ca sa treacă si Toyota la motoare mici si supraalimentate. Acum urmează Honda. De ce? La întrebarea asta sa ne răspunzi tu'' si '' Si daca nu mai credeau in motoarele diesel, nu le mai ofereau deloc. Simplu. Dar se pare ca încă le oferă. Deci... ai dat-o-n bara.'' Si acum sa-ti dau mura-n gura : Esti innapoiat rau baiatule. Dieselulrile alea ''calumea'' ( ca sa ma exprim in limbajul specific meltenesc ) sunt niste motoare depasite si care polueaza cat un petrolifer, daca te-ai fi documentat ai fi auzit ca tari precum Franta vor ''desfiintarea'' motoarelor diesel definitiv, aceeasi decizie o vor lua cam toate tarile mari in curs de dezvoltare . Vor ramane doar benzinarele pe piata, si asta fiindca motorina este un produs de rafinarie inferior, adica mai putin curat. Contine mai multe elemente toxice care in urma arderii din motor sunt eliminate prin evacuare si trebuie oprite in catalizator. Benzina este un produs superior de distilare in rafinarie, asadar, ca si pălinca, mai tare si mai... curat. Dar se pare ca japonezii, sunt cu 30 de ani inaintea nemtilor la motoare pe hidrogen, asadar mult prea putin le pasa de motoarele termice, ei vad viitorul cu alti ochi. Nemtii nici macar la statiul de concept nu au asemenea masini care sa functioneze cu hidrogen. De VW nu mai zic, fiindca nu au nici o legatura cu ecologia, motoarele lor sunt total depasite care polueaza cat toata Marea Britanie, consuma cat un tanc, iar performantele vor fi reduse pt a se incadra in noile norme de poluare Euro6. Iar o a doua si ''meseriasa'' fraza , citez : ''poate ca acum nu aveau motoare mici si supraalimentate, nu ar mai avea diesel-uri si intr-un caz extrem nici Lexus nu ar mai fi existat'' . Serios ? Lexus a fost primul brand care a oferit spre vanzare masini hbrid de lux, inca din 2005 , in curand vor oferii masini de lux pe hidrogen, asadar se p*sa pe supraalimentatele tale demodate :)))))....ciocu mic....... A-propos, nu sunt tipul de sus, dar am zis totusi sa intervin .

  • Pana, marţi, 27.10.2015 23:26

    Sa citesc comentariul tau aberant pana la sfarsit, înseamnă sa-mi pierd timpul. Si nu am pentru cine. Discutiile anterioare au demonstrat-o. Doar doua lucruri vreau sa subliniez. Diesel-urile alea calumea la care ma refer sunt puse si pe masinile japoneze. Si in cazul acesta te întreb de ce si te rog sa-mi răspunzi. Ca oricum diesel-urile sunt niste mizerii. Deci? Apoi, evident ca nu te-ai prins ca ma refeream la începuturile mărcii Lexus (bine, tu nu te prinzi de multe). Ma refeream la motivul pentru care a apărut Lexus. Cumva mărcile premium din America anilor '80? Stii cum i se spunea lui Lexus pana acum vreo 10 ani? Cumva "Mercedesul japonez" ? Daca tu nu stii sau te faci ca nu stii, nu înseamnă ca nu e adevărat. Iar asta tine de cultura aia auto de care tot spuneai cândva. Care la tine este foarte dezvoltata, dar lipseste cu desavarsire. Ok, nemtii au facut hibrizi in serie la 10 ani dupa japonezi. Dar japonezii nu au facut motoare mici si supraalimentate la 10 ani dupa nemti? Sau asta nu se vede

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 28.10.2015 00:04

    @Pana, stai jos baiete, iar inghiti pe nemestecate , citez : Ok, nemtii au facut hibrizi in serie la 10 ani dupa japonezi. Dar japonezii nu au facut motoare mici si supraalimentate la 10 ani dupa nemti? Aici cred ca esti putin cam redus mintal. E vorba de logica aici ( tie iti lipseste ). Daca japonezii au scos in serie cu 10 ani inaintea nemtilor motoare hybrid, dc ar mai fi investit in niste motoare mici supraalimentate depasite ? Tu nu pricepi ca pe japonezi nu ii intereseaza astea ? Ei s-au axat deja pe alte sisteme de propulsii cum este hidrogenul sau motorul cu celula energetica. Cand vor prinde si nemtii gustul acestei tehnologii ? Iti zic eu peste 10 ani vor implementa si ei, dar tot prin colaborare cu japonezii . Poate ne povestesti si cate ceva de ''dieselgate'' si ''igineriile'' DAS AUTO., hai ca stiim deja ca esti expert. Poate ne spui si cati litrii de ulei consuma un TE DE IU pana in 50.000 de km rulati si evident fumul de culoare albatrui care iese de pe evacuare. PS: Poate din ''comentariul meu aberant'' , inveti cateva lucruri elementare la care nu prea ai avut acces pana la aceasta varsta adolescentina pe care o duci. Stiu, este greu cand tot ce poti mesteca sunt doar : BeMveu, Fakewagen, Marsadas-Bantz, Haudi si eventual Porshhy .

  • Pana, miercuri, 28.10.2015 00:22

    Sa citesc comentariul tau aberant pana la sfarsit, înseamnă sa-mi pierd timpul. Si nu am pentru cine. Discutiile anterioare au demonstrat-o. Doar doua lucruri vreau sa subliniez. Diesel-urile alea calumea la care ma refer sunt puse si pe masinile japoneze. Si in cazul acesta te întreb de ce si te rog sa-mi răspunzi. Ca oricum diesel-urile sunt niste mizerii. Deci? Apoi, evident ca nu te-ai prins ca ma refeream la începuturile mărcii Lexus (bine, tu nu te prinzi de multe). Ma refeream la motivul pentru care a apărut Lexus. Cumva mărcile premium din America anilor '80? Stii cum i se spunea lui Lexus pana acum vreo 10 ani? Cumva "Mercedesul japonez" ? Daca tu nu stii sau te faci ca nu stii, nu înseamnă ca nu e adevărat. Iar asta tine de cultura aia auto de care tot spuneai cândva. Care la tine este foarte dezvoltata, dar lipseste cu desavarsire. Ok, nemtii au facut hibrizi in serie la 10 ani dupa japonezi. Dar japonezii nu au facut motoare mici si supraalimentate la 10 ani dupa nemti? Sau asta nu se vede

  • Pana, miercuri, 28.10.2015 00:36

    Uite, iti dau sansa sa îmi demonstrezi ca esti destept si am sa te rog sa-mi răspunzi la doua întrebări legate de Toyota, ca un mare fan ce esti: 1. Daca aceste motoare diesel sunt niste mizerii (si defapt chiar sunt), de ce Toyota le mai are in productie? 2. Daca Toyota se afla la 30 de ani in fata celorlalti, de ce nu oferă doar alternative moderne si foarte performante la depasitele motoare cu combustie interna? Când îmi vei răspunde obiectiv (:)) ) la întrebările asta mai vorbim de masini. Pana atunci poate mai prelungesc japonezii contractele pentru motoare diesel cu europenii. Ps. Ce treaba au "marsadas"... si alte tâmpenii cu ce vorbeam noi?

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 28.10.2015 08:51

    @Pana, ai mai sus raspunsul la toate , nu-ti lipseste nimic. Singurul lucru care ti-ar lipsi ar fi LOGICA. Acum stai jos ! Hai sa-ti dau totusi din nou mura-n gura. 1. Da, dieselurile sunt niste motoare depasite ( nu a zis nimeni mizerii ),adica niste motoare care polueaza mult mai mult decat cele pe benzina, mananca mult ulei, intretinere mult mai costisitoare, etc . Nu ma vad conducand niciodata o masina cu motorizare diesel. Dieselul nu inseamna decat : looby sau marketing. Dieselul este de naveta, doar acolo obtii consumurii foarte mici. In oras un diesel consuma la fel de mult precum un benzinar, plus ca risti sa il uzezi prematur daca acesta nu e rulat macar 15-20 km in fiecare zii, fiindca trebuie sa ajunga in temperatura. Toyota vinde dieseluri doar pe piata din Europa, nu si in tari precum USA sau Rusia. 2. La intrebarea asta ti-am oferit raspunsul mai sus,, dar nah probabil nu stii nici sa citesti, iti mai repet odata, sper sa bagi la cap : Toyota este cu 30 de ani in fata constructorilor auto germani, si asta fiindca ofera cele mai inovatoare solutii alternative > sisteme de propulsie pe hidrogen, sistemul Hybrid Synergy Drive cel mai avansat din lume si respectic concepte de propulsii cu celula reincarcabila la soare. Probabil de aceste alternative moderne nu ai auzit. Nemtii dc nu ofera si ei aceste alternative moderne ? Stiu, e mult mai ''modern'' pentru ei sa instaleze un soft de fentare a noxelor, si sa noteze pe ''hartie'' ca au cele mai performante motoare diesel. Treaba asta merge o data, de doua ori, dar ce-au facut ei este frauda curata. Le-au dat buleala la autovehicule, iar acum se bat cu pumnii in piept ca ''isi vor lua revansa'' , HA-HA-HA

  • Pana, miercuri, 28.10.2015 09:34

    Evident iar eviti un răspuns concret. Te mai întreb o data 1. De ce se oferă de Toyota daca sunt niste mizerii? 2. De ce doar o masina revolutionara are Toyota daca este cu 30 de ani înaintea celorlalti? Ma refer evident la Mirai. Lasa tu balariile celelalte care nu au legătură cu subiectul. Dar raspunsul e simplu, însă eviti sa-l dai. Este acelasi pentru care Toyota si-a tras motoare mici si supraalimentate. ;)

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 28.10.2015 10:46

    Citez : ''Evident iar eviti un răspuns concret'' -HA-HA-HA-HA-HA, ti-am prezentat mai sus raspunsul cat se poate de detaliat in mai multe randuri din comentarii, acum ca tu nu vezi padurea din cauza copacilor, nu-i vina mea . Tu in schimb nu mi-ai raspuns despre ''dieselgate'' si ''seriozitatea'' DAS AUTO. Adica povesteste-ne cate ceva despre motoarele alea ''moderne'' VAG, lumineaza-ne cu informatiile tale geniale. Hai ca stiu ca esti expert.

  • Pana, miercuri, 28.10.2015 11:11

    Fals! Răspunsul pe care încerci sa-l eviti se numeste concurenta. De-asta si japonezii au motoare diesel si vor mai avea. Si mai nou au trecut si la motoare supraalimentate. Altfel esti mâncat in Europa. Si chiar Honda, Subaru sau Mitsubishi pot fi niste exemple. Uita-te la Nissan cat de bine ii este pentru ca are produse cum vrea piata. Pentru ca piata iti face vânzări si bani. Cat espre dieselgate... am spus eu ceva de tdi ca ar fi motoare diesel de top? Am spus eu ca nu trebuie sa plătească pentru rahatul in care au intrat? Amice, se pare ca tu citesti in diagonala si intelegi cum poti, iar apoi deviezi total in niste discutii off topic. Super! Tine-o tot asa si da-ne clasa :))

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 28.10.2015 12:03

    Voi nu va uitati la altceva decat in fata, ca si cand ati avea ochelari de cal. Brandurile japoneze nu au facut turbo pentru ca nu aveau nevoie de downsizing pe pietele cele mai importante in care activau, faptul ca vor sa fie prezenti si in Europa i-au facut in mare parte sa treaca si ei la acest trend. Plus ca diesel-ul la fel se vinde in cea mai mare parte in Europa, am vazut efectele VW la faptul ca ei au vrut sa vanda diesel in alta parte. Deci despre ce vorbim?

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 28.10.2015 12:15

    Ce ''coincidenta'', dar chiar mai sus am vorbit in numarate randuri de concurenta si raspunsul Toyota vs concurenta in domeniul motoarelor cu combustie alternativa fuel cell, dar nah tu nu vezi oricum padurea din cauza copacilor. ''De ce doar o masina revolutionara are Toyota daca este cu 30 de ani înaintea celorlalti?'' Pai sa-ti zic dc, am sa mai repet odata, concurenta germana nici macar la stadiul de concept nu se afla , asadar un model ( Mirai) este suficient pana in prezent. Din 2016 Toyota va lansa noi modele echipate cu o astfel de motorizare, chiar viitorul Lexus LS va primi si o astfel de motorizare , fiindca vezi tu piata asta cere ( in tarile dezvoltate ) asta ca sa te citez pe tine. Motoarele diesel vor disparea din aceste tari in curs de dezvoltare, vezi Franta ( asadar nu stiu ce tot aberezi acolo cu dieseluri ). Cat despre supraalimentare, Mazda ofera niste motoare aspirate net superioare celor supraalimentate ( Exemplu Mazda 2 1.5 90CP 0-100 in 9,4 sec vs Polo 1.2 TSI 90 CP 0-100 in 11 sec , si exemplele pot continua ). In curand vor produce motoare aspirate cu raport de compresie mai mare, iar supraalimentatele vor fi total depasite, intelegi ? Toyota ofera o alternativa la aceste motorizari doar pt Europa, atat . Dar Europa nu-i centrul universului, acum poti abera in continuare. Nissan nu se vinde bine doar ca are produse cum vrea piata, esti total in depasit amice, sa tragi niste concluzii pertinente. Nissan se vinde bine fiindca ofera cea mai extinsa gama de vehicule 4x4/crossovere din europa la preturi OK. Juke si Qashqai pot fi un exemplu bun, iar in clasa lor sunt punct de referinta. Noul X-Trail, la fel este o referinta in segment odata cu noua generatie, in curand si noul Navara care este cel mai HI-TECH pick-up 4x4 in acest moment, cu dotari de pe masini premium > camere 360 grade, blind spot, parcare automata, si multe dotari inteligente.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 28.10.2015 12:31

    PS: Putin conteaza ''supraalimentarea'' la un 4x4 care consuma oricum destul de mult fiind mai greu. Iar cine este dispus sa dea banii pe un SUV relativ scumput, nu se uita la consum. Se orienteaza in special la capabilitatile off-road si alte calitati ale acestuia.

  • MarchenM, miercuri, 28.10.2015 12:45

    Toata discutia asta a devenit deja ridicola. Este aberant sa spui ca ”masinile japoneze sint indestructibile” sau ”masinile germane n-au moarte”. E drept ca poate unele sint mai fiabile sau mai putin fiabile, oricum destul de relativ. La tehnologia actuala pe fondul globalizarii e greu de facut o diferenta reala intre marci. In plus, multe dintre marci au target-uri de piata diferite, deci un public tinta diferit si e normal ca asa sa fie. Honda a ramas in urma pietei cu downsize-ingul, dar poate si din cauza faptului ca ei sint recunoscuti pentru meticulozitatea lucrului bine facut. Atunci cand au scos primul diesel, cel de 2,2, aduceti-va aminte cate premii a luat la vremea aceea. Sper ca acesta sa fie si motivul pentru intarzierea cu downsize-ingul de fata. Dar tot Honda este si deschizator de drumuri pentru folosirea hidrogenului pe masini in locul motoarelor cu ardere interna sau cele electrice. Unde sint restul aici? Asta nu inseamna ca Honda e cea mai buna marca din lume, sau cea mai slaba. Si chiar daca sint inovatori astazi, maine poate vine Toyota sau VW cu upgrade sensibil mai bun. Totul e relativ, dupa parerea mea. In rest, numai bine

  • Pana, miercuri, 28.10.2015 13:10

    :)) Ce spun eu si ce intelegi tu. In plus performanta unei maisini nu o da sprintul pana la 100 de km. Sunt masini cu puteri mai slabe si dinamica mai buna comparativ cu unele cu motoare mai puternice cu 10, 15 chiar 20 cp. Oricum nu e prima data când o iei prin bălării când vine vorba de dinamica. Ia compara tu Auris 1.3 vs Golf 1.2 tsi de 86 cp si s-ar putea sa ai o surpriza. In rest da, Nissan are o gama de modele si motoare f bine puse la punct. Este un motiv esential sa faci fata in Europa. Adica exact ce le lipseste celorlalti japonezi. Dar las-o asa. N-are rost sa mă contrazic cu tine ca o fac degeaba. Pe principiul "cine-i mai destept cedeaza", te-am salutat.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 28.10.2015 13:52

    Devii penibil amice. Spui mai sus ca sprintul nu conteaza, iar mai jos imi compari Auris cu Golf pe acelasi principiu ( nu exista Auris 1.3 mai documenteaza-te ). Pai atunci, bun asa. Aurisul este mai dinamic ca Golf iar Mazda 2 mai dinamic ca Polo , si asta fara sprinturi, poftim : Toyota Auris 1,33 VVT-I 99CP = 1150 kg / 99CP > 11,61kg/CP Golf 1.2 TSI 86CP ( o masina grea cat un tanc, deci inovatie ZERO ) = 1205KG /86CP > 14,01kg/ CP Deci Aurisul este mai dinamic, fiind mai usor,se va strecoara mai rapid, iar feedbackul primit va fi unul superior Golfului. Concluzii ? : Asta ca sa nu mai comparam ''sprinturile'' .