Honda: "Insight nu se vinde pentru ca e prea mic"
Vicepresedintele executiv al companiei Honda a motivat insuccesul lui Insight pe piata globala: de vina a fost excesul de zel al inginerilor, care au micsorat masina in favoarea economiei de carburant.
Desi Honda a inregistrat vanzari record in momentul in care Insight a debutat pe piata, acesta a intrat ulterior in umbra principalului sau rival, Prius. Vicepresedintele executiv al companiei Honda , Koichi Kondo, a declarat intr-un interviu pentru Bloomberg ca s-au facut prea multe compromisuri in ceea ce priveste marimea lui Insight in incercarea de a economisi carburant.
Piata americana este cea de-a doua ca marime pentru Insight, iar cei de la Honda sperau sa vanda 90.000 de unitati in primul an de la lansare. Din pacate pentru acestia, Insight s-a vandut in doar 20.572 de unitati pana la sfarsitul anului 2009. La nivel global, Honda a vandut 130.445 de exemplare Insight pana la sfarsitul anului trecut, cu aproape 70.000 de unitati mai putin decat sperau inainte de lansare. Vicepresedintele executiv al Honda a motivat vanzarile slabe prin faptul ca modelul nu este suficient de mare si de spatios, desi ofera o economie de carburant semnificativa fata de un model conventional cu aceleasi capacitati.
Koichi Kondo a facut declaratii si despre viitorul Honda Jazz Hybrid. Se pare ca inginerii Honda se straduiesc sa obtina rezultate deosebite de la subcompacta nipona. Exista posibilitatea ca acest model sa fie prea scump pentru ceea ce ofera, iar economia de carburant sa nu fie atat de mare incat sa justifice costurile ridicate de achizitie. Acesta a declarat: "Sunt destule persoane care considera ca actuala generatie a lui Jazz le indeplineste deja toate necesitatile in ceea ce priveste economia de carburant, iar o versiune hibrida ar putea parea prea scumpa. Inginerii nostri chiar se chinuie la acest model."
In aceste conditii, noul CR-Z Hybrid, bazat pe trenul de propulsie al lui Insight, dar echipat cu o transmisie manuala cu sase trepte, ar putea sa fie singurul element de succes al celor de la Honda pe segmentul vehiculelor hibride %u2013 cu exceptia lui FCX Clarity, care intra intr-o "categorie" separata, cea a vehiculelor alimentate cu hidrogen.
Via | Autoblog
Grele vremuri vin peste Honda cu managementul asta... Insight poate fi considerat mic doar in America. In rest e considerata o masina normala. Jazz Hibrid, un alt razboi pierdut dinainte pe care managerii nu-l abandoneaza desi chiar ei recunosc faptul ca sansele de succes sunt minime spre nule iar de CRZ ce sa mi zic...masina sportiva cu 140 CP (daca or mai fi si aia). Pacat, mare pacat...