Honda și Nissan au confirmat planurile pentru o posibilă fuziune în viitor

Publicat luni, 23.12.2024 16:31 de Silvian Irimia

Honda și Nissan au confirmat planurile pentru o posibilă fuziune în viitor. Dacă acest lucru s-ar întâmpla, compania rezultată s-ar afla pe locul 3 la nivel global, în ceea ce privește vânzările.

Honda și Nissan au convenit oficial să poarte discuții în următoarele 6 luni privind o posibilă fuziune, un acord care ar crea al treilea cel mai mare producător auto din lume și le-ar oferi mai multe resurse pentru a concura cu o amenințare tot mai mare din partea producătorilor auto chinezi.

Mitsubishi, care este deja într-o alianță cu Nissan, va participa, de asemenea, la discuții. Compania rezultată, dacă va fi creată, s-ar afla pe locul 3 la nivel global, după Toyota și Volkswagen, în ceea ce privește vânzările.

„Astăzi marchează un moment crucial”, a declarat Makoto Uchida, directorul executiv Nissan, într-un comunicat care anunța negocierile. „Împreună, putem crea o modalitate unică pentru clienți de a se bucura de mașini, pe care niciuna dintre companii nu ar putea-o realiza singură.”

Nissan s-a confruntat cu dificultăți după prăbușirea alianței sale cu Renault, având probleme financiare serioase. Unii analiști au speculat că Nissan ar putea ajunge în faliment până în 2026, când trebuie să ramburseze o sumă considerabilă de datorii.

Totodată, anumiți analiști au declarat că acest parteneriat Honda-Nissan ar putea conduce la și mai multe fuziuni în industria auto în viitor.

via Reuters

  • Matei_cel_nou, luni, 23.12.2024 16:46

    Un Stellantis asiatic.

  • @Matei, luni, 23.12.2024 17:40

    cel de-al 2-lea de fapt, ca primul e format din Toyota/Lexus+Mazda+Subaru+Suzuki

  • Matei_cel_nou, luni, 23.12.2024 18:58

    Corect.

  • honda-te draq, luni, 23.12.2024 19:08

    2 branduri inutile care trebuiau sa ia calea lui pontiac tot de atunci. Nissan a fost salvat de jaful facut la dacia, 2 decade de furt corporate, iar honda un brand care nu maiare rost tot de pe atunci...imbuibat cu tampenii, si preturi exagerate..plus mafia hidrogenului care a delapidat miliarde de dolari din bugetul japoniei si coruptie la nivelul cel mai inalt, cu fosti angajati honda ajunsi ministri sa imparta banii catre aceasta scvhema esuata tehnologic

  • Sorin Prelipceanu, marţi, 24.12.2024 07:49

    Stellantis are o sută de mărci, și tot nu este în top trei. Asta din cauză că s-au aliat cei mai neprofitabili producători. Divizia italiană este sub orice critică. Singurii care se mișcă cât de cât, sunt Peugeot/Citroen, și poate Jeep, Dodge/Ram. Fiat și mărcile sale, dacă nu își revin în scurt timp, dispar mai mult ca sigur.....

  • Matei_cel_nou, joi, 26.12.2024 12:45

    Acum depinde și pe ce criterii faci top 3. Dacă te uiți la numărul de vehicule vândute, Toyota include și Daihatsu care vând multe mașini tip kei, cu preturi sub 10k dolari.

  • Sorin Prelipceanu, joi, 26.12.2024 13:28

    Da Matei, ai dreptate. Acele mașinuțe minuscule, se vând bine acasă la ei, în Japonia. Apropo de Daihatsu, au avut câteva modele de succes în Europa cu ani în urmă, cum ar fi Rocky sau Feroza, dar după aceea s-au retras complet.

  • Matei_cel_nou, joi, 26.12.2024 17:18

    Încă le mai poți vedea prin satele de munte din Italia și Spania. În special mini-camionete, perfecte sa cari chestii pe străduțe înguste.