Honda: ”Viitorul Civic Type R va depăşi recordul lui Renault Megane RS pe Nurburgring”
Honda pregăteşte o nouă generaţie a modelului Civic Type R. Hot-hatch-ul va trece de la vechiul motor normal aspirat la unul turbo şi va încerca să depăşească recordul lui Renault Megane RS pe Nurburgring.
Atunci când a lansat noul Astra OPC, Opel şi-a declarat intenţia de a detrona etalonul segmentului, Renault Megane RS. La fel se întâmplă şi cu Honda, care promite că va ataca hot-hatch-ul francez cu o nouă generaţie a actualui Civic Type R.
Mai mult decât atât, citând declaraţia lui Yoshiharu Yamamoto, şeful diviziei de cercetare şi dezvoltare Honda, Civic Type R îşi doreşte chiar să fie cea mai rapidă maşină cu tracţiune faţă de pe celebrul circuit de la Nurburgring. În prezent recordul este deţinut de acelaşi Megane RS, cu un timp de 8 minute şi 7.97 secunde.
Pentru a putea depăşi performanţa francezilor, Honda mizează pe o serie de evoluţii. Prima dintre ele va fi trecerea de la un motor aspirat la unul turbo. Pe viitorul Type R am putea găsi un propulsor supraalimentat, derivat din actuala unitate HR412E de 1.6 litri, folosită în prezent de Honda pentru a concura în WTCC.
Motorul ar urma să dezvolte peste 260 de cai putere şi să necesite introducerea unei tehnologii mai vechi pentru a putea oferi o manevrabilitate de invidiat. Surse neoficiale susţin că Honda ar putea folosi o direcţie pentru roţile posterioare, readucând în atenţie o tehnologie folosită în trecut.
Tot pentru a garanta o ţinută de drum exemplară şi a asigura astfel premizele doborârii recordului pe Nurburgring la categoria sa, viitorul Civic Type R va profita şi de pe urma participării Honda în WTCC. De anul viitor japonezii vor alerga cu două maşini. Procesul de producţie va fi desfăşurat în paralel şi va permite astfel testarea unor tehnologii noi direct pe circuit.
Pe lângă noul motor de 1.6 litri, destinat lui Type R, Honda lucrează în prezent şi la o unitate cu trei cilindri de numai un litru. Semn că japonezii încep să abandoneze ideea motoarelor aspirate normal. Unitatea de un litru ar urma să fie folosită pe Jazz şi să debuteze în gama lui Civic în 2015, odată cu faceliftul acestui şi cu lansarea versiunii sportive Type R.
via autocar
Oficialii Honda s-au gandit ca pana in 2015 s-ar putea sa apara o noua generatie de Megane RS? Sau poate ei vor sa-l depaseasca pe cel din prezent pana in 2015, e si asta o performanta.