Honda: Viitorul NSX va spulbera Nissan GT-R

Publicat joi, 19.06.2008 17:58 de Bogdan Mirică

Honda anunta ca viitorul supercar NSX va depasi performantele actualului Nissan GT-R si ale viitorului Lexus LF-A.

In acest moment Nissan GT-R este liderul absolut atunci cand vine vorba de modele de performanta, insa Honda intentioneaza sa spulbere acest record cu viitorul NSX. Lupta japonezilor pentru a obtine titlul de cel mai performant supercar este completata si de Lexus, care va lansa in viitorul apropiat noul LF-A, sportiva care a debutat ca versiune concept in cursa de 24 de ore de la Nurburgring.

Surprizele din partea Honda nu intarzie insa sa apara, presedintele constructorului japonez, Takeo Fukui, cerand inginerilor ca viitorul NSX sa spulbere competitia in materie de putere a motorului si stabilitate. Pentru a putea detrona cel putin pe actualul lider, Nissan GT-R, noul NSX ar trebui sa fie capabil sa doboare recordul inregistrat de acesta la Nurburgring: 7.28 minute.

Provocarea nu ar trebui sa fie o problema pentru Honda, noul NSX urmand sa se foloseasca de serviciile unui V10 de 5.5 litri, pozitionat central, capabil sa stoarca 550 de cai putere si un cuplu motor de 570 Nm. Intreaga putere a motorului va fi transmisa ambelor axe prin intermediul unui sistem de tractiune integrala inteligent dezvoltat in premiera de Honda (Honda Super Handling All Wheel Drive).

Honda se va concentra si asupra consumului de carburant, pregatind o tehnologie care presupune dezactivarea cilindrilor atunci cand masina nu are nevoie de intreaga sa putere, cel mai bun exemplu fiind situatiile in care masina ruleaza la viteze mici.

Nissan GT-R se mai poate insa bucura in continuare de suprematie, pentru ca noua generatie Honda NSX va debuta in urmatorii doi ani.

  • Bogdan, joi, 19.06.2008 21:05
    Motorul este amplasat in fata

    Motorul se afla in fata,in spatele axei frontale(eng:a front-mid mounted 5.5 liter V10 engine).Oricum in decembrie 2008 apare varianta V-Spec a lui Nissan GT-R asa ca timpul pe care va trebui sa-l bata Honda va fi sub 7.29.

  • primus, vineri, 20.06.2008 00:57
    Go Honda!

    dezactivarea unor cilindri - de bun augur pentru consum la viteze reduse. SH-AWD - de mult oferit pe masinile de lux Honda Legend/Acura RL. Dupa cum spun multe articole 'sistem unic in industrie' - va da cu siguranta un avantaj noului NSX. Go Honda! :)

  • h, vineri, 20.06.2008 12:41
    avantaje

    dimensiunea destul de redusa a masinii (speculativ 4,3 m) va fi un mare avantaj. daca cei de la Honda vor reusi sa scoata o greutate in gol de ~1400kg, pariul e deja castigat si cu V-spec.

  • Ando, vineri, 20.06.2008 12:55
    motor amplasat central

    pentru Bogdan. Traducerea si adaptarea textului pus de tine este in mijloc, adica central in fata axei spate. Iti dai seama ca daca l-ai monta in spatele exei fata (dupa cum ai scris), soferul ar fi prin portbagaj?????

  • R, sâmbătă, 21.06.2008 01:00
    DE UNDE COMPARATIA ASTA

    Dar ce nu spuneti voi e ca pretul anuntat de a lui NSX ar fi cu mult peste 100 mii de EUR deci nu poate fi un concurent direct pentru GTR 35. E adevarat ca la un pret dublu trebuie sa-l spulbere.

  • cineva, sâmbătă, 21.06.2008 01:14
    ce invidie

    incerc japo sa ne prosteasca...europa e cea mai tare in masini sportive, incearca sa atraga fraiei cu nume gtr sau alte prostii, in fine , cine vrea sa creada mult noroc

  • R, sâmbătă, 21.06.2008 09:39
    FIXISTI

    Trebuia sa se gaseasca un retard FIXIST ca "cineva" Daca ai din ce cap, scoate si niste argumente. Si apropo, aici e vb de 2 japoneze dar se baga unii ca musca-n kkt, ca acolo se simt ei bine.

  • Bogdan, sâmbătă, 21.06.2008 16:59
    Pt Ando

    Motorul este amplasat in fata,fiind impins cat mai in spate pentru un cat mai bun raport al distributiei maselor fata-spate.Priveste atent pozele si iti dai seama din proportiile masinii ca motorul este in fata.Daca ar fi central(gen Ferrari F430),unde sunt gurile laterale de aerisire specifice masinilor cu motor amplasat central?

  • Vlad, sâmbătă, 21.06.2008 19:02
    @Ando

    Motorul este amplasat in fata,conceptul fiind lansat la NAIAS 2007.Daca era cum spui tu,trebuia sa scrie rear-mid engine.

  • Fishymachine, luni, 20.10.2008 15:47
    drifter vs porche japonej

    hai ma treaba asta e cam superficiala adica.R34 cu motorul de 3.5 "mergea" pana la 1400CP,si acesta mai ales daca-i bagi compresor sa faci ca la Golf GT TFSi scoate peste 1000 si in plus pe Akina stock vs stock bate si LP640/599GTB

  • pred, marţi, 04.11.2008 08:03
    aberezi

    MAi nea asta care vb.de puteri de peste 1000 cai sa sti ca aberezi... ca sa intelegi exista masini gen toyota supra tunate care ajung la 1450 de cai si asta acum 10 ani... poate intelegi si tu ceva din asta