Honda vrea să revoluționeze lumea cu o mașină electrică pe hidrogen care merge 700 kilometri cu un plin

Publicat miercuri, 28.10.2015 14:51 de Sebastian Toma

Honda a prezentat la Tokyo modelul Clarity Fuel Cell, o mașină electrică alimentată cu hidrogen care poate să parcurgă 700 de kilometri cu un plin, cu 200 în plus față de Toyota Mirai.

Honda Clarity Fuel Cell este noul model electric alimentat cu hidrogen din oferta mărcii nipone. Constructorul a prezentat modelul nou în premieră mondială la Salonul Auto de la Tokyo și va demara vânzările în primăvara anului 2016. Inițial, constructorul nipon va comercializa modelul său alimentat cu hidrogen doar către persoanele juridice, urmând să demareze vânzările către persoane fizice după ce va evalua feedback-ul primit de la primii clienți. După această fază, constructorul va demara comercializarea și pe piețele din Statele Unite ale Americii și Europa, unde

rivalii de la Toyota vând deja modelul Mirai, propunerea lor în segmentul mașinilor electrice alimentate cu hidrogen.

Interiorul lui Honda Clarity Fuel Cell.

Honda Clarity Fuel Cell reprezintă o îmbunătățire majoră față de predecesorul său, având un sistem de pile cu hidrogen cu o densitate energetică mărită cu 60% și cu dimensiuni reduse cu 33%. Cei de la Honda spun că întregul sistem de pile cu hidrogen este la fel de compact ca o motorizare V6 de 3.5 litri, ceea ce a făcut posibilă amplasarea sa sub capota unei berline cu cinci locuri. Cea mai interesantă caracteristică a acestu model este autonomia generoasă, de 700 de kilometri. În comparație cu principalul său rival, Toyota Mirai, vorbim despre o diferență de 200 de kilometri în favoarea lui Clarity Fuel Cell.

Noul Honda Clarity Fuel Cell arată destul de bine din profil, dar nu poate fi considerat un automobil frumos în sensul tradițional al cuvântului.

Rezervorul de hidrogen al lui Honda Clarity Fuel Cell este presurizat la 70 Mpa și poate fi reumplut în doar trei minute, similar cu cel al unui automobil convențional. Motorul electric al acestui model livrează 174 CP, mai mult decât al generației precedente și comparabil cu nivelul de putere asigurat de o berlină de clasă medie echipată cu motor diesel de 2.0 litri. Honda oferă și un sistem numit Power Exporter 9000, care poate să transmită energia electrică produsă de sistemul de pile de combustibil al lui Clarity Fuel Cell în rețeaua publică de energie electrică, gândit pentru calamități naturale și alte evenimente de acest tip.

Așa arată generatorul portabil Power Exporter 9000, gândit pentru a fi utilizat alături de Clarity Fuel Cell.

Via Honda

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 28.10.2015 15:08

    Se pare ca japonezii se indreapta spre directia cea buna. Hmmm, ma intreb unde o fi disparut @Lache, e cam absent de ceva timp .....pacat :))))

  • qwerty, miercuri, 28.10.2015 16:08

    70mpa adica vreo 700 atmosfere!!!! Daca se perforeaza rezervorul te imprastie cu tot cu masina pe o raza de cativa kilometri ....

  • Adi, miercuri, 28.10.2015 16:32

    Draga QWERTY, eu zic ca nu-i rau...HONDA get's you places! Cine nu a visat macar odata sa fie in mai multe locuri dar nu a putut? :))) HONDA! THE POWER OF DREAMS!

  • yany, joi, 29.10.2015 07:29

    Foarte ingeniosi japonezii, dar Dumnezeule, chiar nu gasesc pe cineva sa le deseneze niste caroserii decente, Aceasta Honda este urata cu spume , pacat de inovatiile tehnice...

  • crocodilu, joi, 29.10.2015 10:07

    La testul Euro NCAP expoldeaza???se impeastie peste tot???

  • qwerty, vineri, 30.10.2015 13:04

    Toate accidentele sunt exact ca testul Euro NCAP ???