Hot hatch-ul Renault Megane RS ar putea fi scos din producție în 2023

Publicat marţi, 04.10.2022 11:51 de Tiberiu Safta

Potrivit unei surse neoficiale, Renault Megane RS, modelul de performanță al compactei franceze, va fi scos din producție în 2023. Informația a fost oferită de către managerul general al diviziei Renault Australia.

Renault Megane RS, celebrul hot hatch francez și un rival serios pentru Volkswagen Golf GTI, ar urma să ajungă la sfârșit de viață. Potrivit unei surse neoficiale, modelul de performanță francez ar urma să fie scos din fabricație anul viitor.

Această informație a fost oferită de către Glen Sealey, managerul general al diviziei Renault Australia, pentru publicația Drive. El spune că modelul va fi retras la finalul lui 2023 din cauza cererii mici pentru mașinile de performanță cu motoare pe benzină din acest segment.

„Megane RS va fi retras anul viitor”, a declarat acesta. „Încă nu vă pot spune data la care producția se va sfârși, dar din punctul de vedere al producției, aceasta nu va continua după sfârșitul anului viitor. Cererea pentru un hot hatch în Europa este în scădere. Acesta poate fi înlocuit cu o mașină electrică”, a precizat Sealey.

În acest context, ne putem aștepta la o ediție specială de rămas bun a modelului de performanță francez în 2023. Totodată, există speculații că Renault lucrează la o versiune de performanță nouă a lui Megane E-Tech, care va avea performanțe apropiate de actualul Megane RS.

via Drive

  • Seriff, marţi, 04.10.2022 13:29

    Pff, mare pacat, era o masina pentru pasionati, au innebunit cu electricele, abia vand 10%, sau ma rog vindeau, pana sa apara criza energetica, dar ei tot imping catre directia aia. Dupa se mira ca de ce Hyundai si Toyota rup la vanzari, rup fiindca au termice capabile.

  • @Seriff, marţi, 04.10.2022 15:53

    pasionatii de care zici tu sunt o nisa extrem de mica. masinile astea gen megane rs, golf gti pur si simplu nu se mai vand, oamenii nu mai sunt interesati de ele. nu-ti imagina ca hyundai gama N aia sport sau toyota gr se vand pe rupte, tot la fel de slab. da, yaris gr este o bijuterie de masina, dar e extrem de nisata si inutila in utilizarea de zi cu zi. in rest, da hyundai si toyota rup la vanzari, dar modele normale, din care foarte multe hibride.

  • Dutz, miercuri, 05.10.2022 00:42

    Din păcate sau din fericire aveți amândoi dreptate. Omenii sunt tot mai “practici”, cu sau fără 4X4 se caută SUV (sau SUV-uleț), garda la sol puțin înălțată, poziție mai confortabila la condus (pentru unii), acces mai ușor la “urcare si coborâre”, fata sedan spațiu suplimentar bagaje, în multe cazuri un SUV este practic un combi înălțat, deci nu-i chiar așa mare surpriza interesul.

  • Manelisti, miercuri, 05.10.2022 05:15

    Lumea se manelizeaza, vrea ceva gen trăsură...nu mai vor să șofeze, sunt praf... totuși mă mir că nu se impune de la UE doar mașini cu consum redus, probabil urmează.

  • @dutzu, miercuri, 05.10.2022 05:18

    Când zici că nu mai ai loc într-o mașină și vrei și mai mare, înseamnă că ești foarte gras/pufos la ficați și puturos. Plus cu fizica și șoferia praf.

    Dutz, miercuri, 05.10.2022 08:26

    Sunt bine mersi, și din contra-s chiar atletic as spune, de vreme ce practic sporturi extreme de mulți ani. In fine nu era vorba despre mine iar oamenii nu se “cara” doar pe ei si fundul lor pufos… si pana la urma treaba lor. Partea cu condusul, pentru mulți este doar o sarcina ca oricare alta deșii eu înțeleg ce spui ca altfel nu as ține in familie un seria 2 Cupe 235 i xdrive…. ;)

  • Seriff, miercuri, 05.10.2022 10:25

    Eu sunt perfect de acord ca genul asta de masini nu sunt folosite pentru drumurile zilnice, de vandut ca painea calda nu s-au vandut niciodata, de obicei cine are asa ceva o foloseste ca a doua masina, dar tot mi se pare pacat sa nu existe si o astfel de varianta, era practic o varianta mai de buget pentru cine nu isi permite un M, AMG sau S4.

  • Alexandru, miercuri, 05.10.2022 10:36

    Bine punctat @Dutz cu practicalitatea, iar sofatul intr-adevar este doar o sarcina ca oricare alta, pentru majoritatea covarsitoare a celor de la volan. Eu nu sunt neaparat innebunit dupa SUV-uri ca altii (am condus si multe masini sport si chiar am si detinut vreo cateva, de care m-am foarte bucurat: Audi TT, Clio RS si Golf II GTI in tinerete) iar acum am ales un SUV nici prea mic, nici prea mare din urmatoarele motive: spatiu si acces mai bun pentru toti ocupantii, cu unghiuri de deschidere usi aproape de 90 grade, praguri acoperite de usi ca sa nu ne mai murdarim de praf si noroi pe haine cand urcam si coboram din masina, pozitie a scaunelor mai inalta adica vizibilitate mai buna pentru sofer in trafic si o panorama mai frumos de admirat pentru pasageri, portbagaj suficient pentru orice bagaj si deschidere ampla a hayonului incat am putut transporta deodata 2 fotolii nedemontate, garda la sol mai mare care ma ajuta sa nu mai frec cu burta masinii la unele rampe de parcari subterane mai abrupte, deci per total un grad mai bun de confort si usurinta in utilizare pentru toata lumea. Apropo, nici eu nu sunt gras deloc, ba chiar uscat din fire la cele doar 64 kg ale mele.