Hyundai va continua dezvoltarea motoarelor alimentate cu hidrogen
Constructorul coreean a confirmat că va continua dezvoltarea motoarelor alimentate cu hidrogen. Acest lucru vine după ce au apărut speculații în presa coreeană potrivit cărora Hyundai ar fi renunțat la dezvoltarea acestei tehnologii.
Recent, mai multe surse neoficiale indicau că Hyundai se pregătește să pună capăt dezvoltării motoarelor termice. La câteva zile de la apariția acestor informații, au apărut speculații care anunțau că marca din Coreea de Sud ar renunța și la departamentul motoarelor pe bază de hidrogen.
Informațiile din publicația coreeană The Chosun Ilbo, au fost infirmate de către Hyundai. Compania a precizat că informațiile sunt false și că următoarea generație de mașini ale mărcii Genesis va fi electrificată și va folosi pile de combustibil.
Hyundai a dezvăluit proiectul Hydrogen Vision 2040 în septembrie 2021. Acesta anunță un model nou de la Genesis cu un sistem de propulsie cu hidrogen, așteptat să fie dezvăluit în 2025.
Mai mult, Hyundai a dezvăluit în septembrie și conceptul FK, alimentat și el cu hidrogen. Conceptul se bazează pe Kia Stinger, iar conform datelor oficiale, mașina beneficiază de un propulsor care dezvoltă 500 de kilowați. Timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h este de sub 4 secunde, iar autonomia este de 600 de kilometri.
La momentul prezentării, conceptul a fost etichetat ca fiind un vehicul plug-in hybrid cu un convertor de energie al pilei de combustibil. Ansamblul alimentat cu hidrogen a fost proiectat pentru a reîncărca bateriile amplasate pe ambele punți.
via Motor1
-
Dutz, duminică, 02.01.2022 13:00
China reduce in 2022 cu 30% subvențiile pentru BEV și PHEV și le elimina complet in 2023… in sfârșit ceva normal, deși cam târziu și-au dat seama de mizerie. In plus centrale electrice nucleare și pe gaz sunt “etichetate” ca și green… UPS oare ce se întâmpla? Sa fie hidrogenul o soluție? ;)
-
., duminică, 02.01.2022 15:05
@Dutz,le-au vopsit in verde,d'aia le-au etichetat asa!
-
quest, duminică, 02.01.2022 18:50
tibi,iar scrii prostii.in titlu zici motoare alimentate cu hidrogen, iar in text sunt motoare electrice alimentate de pila cu hidrogen nu esti coerent.
-
@quest, duminică, 02.01.2022 20:47
s-a exprimat gresit. A vrut sa zica de pile de combustibil care alimenteaza cu curent motoare electrice. Insa si asa adevarul e cam asta: https://automotorsisport.ro/consumul-la-o-masina-electrica-vs-diesel-si-pe-benzina/?fbclid=IwAR1RkJmhr2OSgUhGW_sS5xRTEObOKQd0maHEXm7wSYblEwC5ctBSDnip9NY
-
Edikkk, luni, 03.01.2022 07:46
Nu spune nimeni că capsulele presurizate în care se ţine hidrogenul - nu se pot recicla !! Aşa numitele pile de hidrogen... Nu spune nimeni că hidrogenul este produs printr-un proces industrial extrem de poluant cu masive emisii de CO și CO2, atât de mari încât maşina dacă ar merge direct pe gaz metan ar polua mai puţin decât cea pe hidrogen Nu spune nimeni că hidrogenul NU este produs prin electroliză din apă pentru că costul este mult peste dublu decât producerea poluantă din gaz metan şi abur Nu spune nimeni că toată mişcarea cu hidrogen este împinsă de marile companii petroliere care împing hidrogenul ca albastru dar de fapt e produs din gazul lor metan Nu spune nimeni că unitatea care transformă hidrogenul din pile în curent foloseşte platină - extrem de scumpă şi rară Nu spune nimeni că în cel mai bogat stat din lume (stat real nu Monaco, etc) California - staţiile de hidrogen sunt închise câteodată ca să nu devină bombe cu ceas şi că costul încărcării pe 500 km range te costă pe hidrogen de 3-10 ori mai mult decât pe curent electric Dacă e maşina pe baterii.... poluează bateria (deşi e fals, se reciclează, sunt foarte căutate) - în schimb pila de hidrogen NU se reciclează că poluează motorul electric - dar şi maşina pe hidrogen are motor electric că curentul electric pentru maşina cu baterii nu este 100% verde - dar hidrogenul de la maşina pe hidrogen este 100% POLUANT Tare le mai place să viseze unora şi mult le mai place minciuna Hai un an bun şi să vedem cenzura
-
Seriff, luni, 03.01.2022 08:44
Edikk is back!!!
-
r, luni, 03.01.2022 08:49
KK. Bag samă că ești un deontolog în ale tehnicii da unul din ăla care în esență nu știe să folosească o șurubelniță dar vrea să le facă bine cu forța la toți. un fel de lenin dar cu chelia direct pe creier. Nici nu am citit decât 2 tâmpenii din diareea ta verbală ca să mă lămuresc că ai ajuns să faci politică în ceeea ce se vrea știință și tehnică.
-
CiprianBi, luni, 03.01.2022 09:26
Orice alternativa e binevenita.
-
Kap, luni, 03.01.2022 13:43
Nu spune nimeni ”că capsulele presurizate” ar fi totuna cu pilele de combustie, ar fi o gogomănie la fel de mare cu a confunda troleele cu troliile, așa-i trollule? Până la rezervoarele de hidrogen, hai să vedem dacă palele eolienelor se reciclează. Sau de ce ”currently, only 5% of all Li-ion batteries are being recycled”, asta deși producătorii de electrice care trimit pe piață tone de baterii anual ne promit marea cu sarea? https://www.marketwatch.com/story/electric-vehicles-certainly-do-pollute-their-battery-packs-are-poised-to-be-one-of-the-biggest-new-sources-of-pollution-11634577011 Nimeni nu spune că hidrogenul poate fi produs din biomasă (IEFTIN) https://www.rechargenews.com/energy-transition/-we-will-produce-carbon-negative-green-hydrogen-at-a-third-of-the-price-of-standard-renewable-h2-/2-1-1081044 Sau că se produce hidrogen verde offshore, al cărui transport și livrare pe piețe e mult mai ușor de realizat decât liniile și distribuția curentului electric: https://www.siemensgamesa.com/products-and-services/hybrid-and-storage/green-hydrogen Nimeni nu spune că sunt în cercetare și dezvoltare o grămadă de soluții de catod fără metale rare, ceea ce de asemenea NU SE POATE SPUNE despre baterii: https://www.merckgroup.com/en/research/science-space/envisioning-tomorrow/scarcity-of-resources/sustainable-fuel-cells.html Și mai citez eu ceva ce nu spune nimeni, acest nimeni poluator al site-ului Automarket despre bateriile lui pe roți mințind prin omisiune despre alternative: ”developers are not satisfied, because they recognize that battery-powered electric cars are by no means the solution to every problem”. Și ca s-o lămurim și cu poluarea: ”A study by the Fraunhofer Institute for Solar Energy Systems has shown that the ecological footprint of hydrogen-based fuel cell vehicles, including manufacture and disposal, is better than that of battery-driven electric cars with a battery capacity that allows for longer trips, i.e. exceeding 250 kilometers.”
-
Edikkk, luni, 03.01.2022 15:11
dle Kap ştirile dvs sunt de genul "ar putea fi", "în laborator", "dacă... " Ce am scris eu sunt REALITĂŢI Cam asta e diferenţa. Dvs vă doriţi ca hidrogenul să fie verde dar e negru ca dracu, iar companiile petroliere profită ca să impună această minciună. Dacă eşti credul, să fii sănătos.
-
Edikkk, luni, 03.01.2022 15:13
Aceiaşi minciună germană, în care Germania vrea să convingă comisia UE că transformarea unei foste actuale centrale nucleare pe gaz metan, să fie considerată verde şi să primească ajutoare de la UE !!!??!?!? Că deh, gazu produce cică 50% mai puţin noxe decât cărbunele Sunt sătul de minciuni gogonate care vor a fi trecute ca adevăr
-
Dutz, luni, 03.01.2022 15:19
Pentru obsedații de electrice, iarba-i albastra și nu are rost consumul de timp pentru a-i convinge de nimic, ei știu tot chiar și viitorul. Pentru mine electricele sunt ca bitcoin, mulți le cumpara ca așa-i moda astăzi neștiind la ce sunt bune (la aproape nimic) și foarte puțini se folosesc de ei pentru a se îmbogăți. Sunt de 3 săptămîni in România și am văzut soarele in 2 zile cam 8 ore in total, iar vânt aproape deloc… in schimb am avut ceața și ploaie, adică condiții “ideale” pentru solare și eoliene. Fără centrale nucleare ne vom prăbușii la nivel planetar cel puțin in următorii 20 de ani chiar și fără mașini electrice. In rest sunt povesti… pentru cei care se îmbată cu apa.
-
ss, luni, 03.01.2022 15:25
@Edikk - realitatea e ca atunci cand respiri, poluezi. Ce ar trebui sa facem? Minciuni gogonate sunt si cele cu salvarea planetei folosind bateriile. Putem salva numai iepurasii duracell cu ele.
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
Cine a pariat ca odata cu Covid-ul va scadea si productia auto, si-a luat-o in barba nemaicomandand cipuri. Acum, eu cred ca e bine ca se fac investitii atat in electrice si hidrogen dar nu trebuie uitate nici termicele clasice. Chiar daca viitorul se pare ca va fi electric, momentan inca suntem la statutul de "se pare".