Imagini cu BMW iX5 Hydrogen în timpul testelor de iarnă: 374 CP, iar plinul de hidrogen se face în 3 - 4 minute

Publicat joi, 10.03.2022 16:48 de Alexandru Monenciu

Constructorul bavarez de automobile a publicat o serie de imagini cu noul iX5 Hydrogen în timpul testelor de iarnă. SUV-ul cu pile de combustie pe bază de hidrogen va fi produs în serie mică.

În vara anului trecut, BMW a publicat primele imagini și informații despre iX5 Hydrogen, cu alte cuvinte versiunea cu pile de combustie pe bază de hidrogen a actualului X5. SUV-ul a debutat oficial în cadrul Salonului Auto de la Munchen.

Acum, constructorul din Munchen revine cu o serie de fotografii din timpul testelor de iarnă, desfășurate la centrul din Arjeplog, Suedia. Potrivit mărcii germane, aceasta este una dintre ultimele sesiuni de teste ale noului iX5 Hydrogen înainte de debut.

Printre altele, inginerii s-au asigurat că noul SUV cu pile de combustie pe bază de hidrogen oferă performanțe maxime chiar și la temperaturi extreme, de - 20 de grade Celsius.

Potrivit reprezentanților companiei, iX5 Hydrogen "reprezintă o alternativă viabilă la un vehicul alimentat cu energie electrică stocată în baterii."

BMW iX5 Hydrogen va fi produs în serie mică. Motorul electric dezvoltă 374 CP, iar hidrogenul necesar pentru alimentarea pilei de combustie este stocat în două rezervoare de 700 bar, confecționate din plastic ranforsat cu fibră de carbon. Împreună, cele două conțin 6 kilograme de hidrogen.

Umplerea rezervoarelor durează 3 - 4 minute, susține producătorul din Munchen.

via BMW

  • GoGreen, vineri, 11.03.2022 05:17

    https://autolatest.ro/stiri/masina-electrica-este-de-unica-folosinta-vw-recunoaste-oficial-ca-perioada-de-viata-a-masinilor-electrice-este-de-maxim-8-ani/

  • Testarossa, vineri, 11.03.2022 08:42

    Desi sunt fan japoneze si italience. Bravo BMW !!!! Totusi, astept, si sper sa se concretizeze motorul pe combustie cu hidrogen intr-o masina japoneza de pana-n 25 k Euro!

  • ds, vineri, 11.03.2022 12:09

    Pentru a deveni viitorul în transport, celulele de combustibil cu hidrogen au nevoie de investiții și in tehnologie si infrastructură, pentru a permite realimentarea facilă. Până cand acest lucru nu se va întâmpla, pilele de combustibil cu hidrogen nu vor putea concura cu vehiculele clasice, ori electrice.

  • Sak, vineri, 11.03.2022 12:10

    @Testarosa Motorul pe combustie cu hidrogen nu cred ca va fi introdus pe masinile de serie. Fata de solutia cu pila de hidrogen, motorul cu combustie are emisii de NOx. Ori reducerea sau mai bine spus eliminarea acestor emisii este o prioritate.

  • r, vineri, 11.03.2022 13:40

    Pe Mobile.de sunt la vânzare 157 de mașini alimentate cu hidrogen (majoritatea Toyota Mirai). Poate cineva să explice dacă în Germania există stații de alimentare cu hidrogen și cât costă ?

  • mog, vineri, 11.03.2022 14:10

    cat de greu ar fi sa transformi actualele statii de benzina/motorina in statii de hidrogen...? sincer, daca nu apare curand o inovatie de incarcare ultra rapida in orice conditii, viitorul pare mai fezabil cu hidrogen decat pur electric.

  • Mihai, vineri, 11.03.2022 20:34

    Toyota si Honda se chinuie de o gramada de ani sa faca masini pe hydrogen dar din cauza lui Musk nu au avut tractiune. Acum ca au vazut cu totii ca masinile electrice nu sunt de cursa lunga nici la km si nici la baterii, vor sa treaca oe hydrogen. Sa-i dea bataie mai repede din partea mea, poate asa se deschid "benzinarii" de hydrogen si in Romania.

  • King rocker, vineri, 11.03.2022 23:42

    Pentru anteriorii: ar fi foarte greu de convertit in stații de hidrogen benzinăriile. Nu ar fi "fezabil" in sensul că ar costa de 5x mai mult pe km lejer. Ai fi dispus să plătești așa mult?

  • Testarossa, sâmbătă, 12.03.2022 11:39

    @Sak: Asa este, dar: Although hydrogen is a clean fuel compared with petrol or diesel, it’s only completely emissions free when converted in a fuel cell system to generate electricity. When burned in a combustion engine it isn’t – quite. Although no unburned hydrocarbons (HC), carbon monoxide (CO) or CO2 are produced, nitrogen oxides (NOx) are. Air is 78% nitrogen, and in combustion it’s oxidised to produce the toxic NOx – but how much depends on how hot things get in the combustion chamber, and that’s where hydrogen engines can have an advantage. Hydrogen is much less fussy than petrol or diesel, mixing and burning fully and efficiently in a much wider range of air-to-fuel ratios. As a result, a hydrogen engine can be run very lean (more air, less fuel) and still produce much lower ‘engine-out’ levels of NOx than petrols or diesels. Tailpipe emissions can be reduced to minute levels using existing exhaust emissions tech.