Imagini cu noul Volkswagen Tayron, înlocuitorul lui Tiguan Allspace
Volkswagen a dezvăluit noul SUV Tayron pentru piețele globale, care va înlocui modelul Tiguan Allspace. Mașina va fi lansată inițial în China, unde va fi numită Tiguan L Pro. După Tayron se va îndrepta către India până în 2025.
Noul SUV Tayron este în esență o versiune alungită a lui Tiguan de ultimă generație, iar designul său are multe elemente comune cu cele mai recente SUV-uri Volkswagen la nivel mondial. Aspectul ușor rotunjit al noului Tiguan este preluat de Tayron, care primește în plus un spoiler frontal agresiv, jante din aliaj și o doză decentă de crom.
Tayron a fost dezvăluit ca un SUV cu trei rânduri de scaune, însă va exista și o variantă coupe cu cinci locuri care va debuta mai târziu.
Noul Tayron are o lungime de 4.735 mm, o lățime de 1.859 mm și o înălțime de 1.682 mm. Acest lucru îl face cu 197 mm mai lung, cu 17 mm mai lat și cu 43 mm mai înalt decât cel mai recent Tiguan cu 5 locuri. De asemenea, are un ampatament cu 111 mm mai lung decât Tiguan.
Interiorul va avea multe elemente comune cu Tiguan, inclusiv un panou de bord stilizat cu o nouă matrice de control, elemente de finisare iluminate și grile de ventilație cu aspect nou. Tayron va fi echipat cu un afișaj digital de 10,3 inch și un ecran tactil central pentru multimedia de 12,9 sau 15 inch, în funcție de nivelul de echipare.
Noul sistem multimedia va include și un controler iluminat similar cu cel de pe ultimul Passat și ID.7. La fel ca Tiguan, Tayron va veni și cu o nouă structură de meniu digitală ( MIB 4), cu comenzi de climatizare integrate în secțiunea inferioară.
Noul Tayron este construit pe platforma nouă MQB EVO a Volkswagen, cu anumite ajustări la suspensie, împreună cu compatibilitate pentru sistemul mild-hybrid de 48V. Aceeași platformă susține și noul Skoda Kodiaq și Volkswagen Tiguan de ultimă generație.
Sub capotă, Tayron în China primește un motor turbo pe benzină de 2.0 litri, în timp ce se așteaptă ca în unele piețe să fie disponibil și un motor diesel de 2.0 litri. Toate propulsoarele vor veni cu sistemul mild-hybrid de 48V și opțiune de tracțiune integrală sau tracțiune față în funcție de ansamblul motor.
În plus, Volkswagen va oferi, de asemenea, două versiuni plug-in hybrid, cu o autonomie exclusiv electrică de peste 100 de kilometri. Aceste versiuni vor avea un motor pe benzină de 1.5 litri cuplat cu un motor electric, un pachet de baterii de 19.7 kWh și o cutie de viteze DSG cu 6 trepte. Aceste variante vor fi disponibile doar cu tracțiune față.