Impozit mai mare pentru mașinile mai vechi de 15 ani: de la 900 de lei pe an

Publicat marţi, 27.07.2021 12:58 de Paul Cosma

Românii care dețin mașini mai vechi de 15 ani ar putea plăti un impozit mai mare. Valoarea acestuia va fi stabilită de primării şi ar putea porni de la 900 de lei pe an.

România are un parc auto cu circa 8 milioane de mașini. 4 din 10 au mai mult de 17 ani, spune ministerul mediului. Prin comparație, media vârstei unei mașini din România este cu cinci ani mai mare decât a unei mașini din UE.

În acest context, autoritățile vor să descurajeze circulația și importurile mașinilor vechi. Potrivit informațiilor ProTV, Executivul pregăteşte modificarea codului fiscal, astfel încât primăriile să aibă dreptul să impună impozite mari pentru maşinile vechi.

De pildă, proprietarul unei maşini de peste 15 ani ar putea să plătească un impozit de cel puţin 900 de lei.

Autorităţile au însă în plan să îi ajute pe oamenii fără posibilităţi financiare să îşi schimbe maşinile vechi. Este analizat un ajutor financiar de până la 3.000 de euro.

Surse apropiate negocierilor din Coaliţie spun că una dintre variantele discutate prevede ca programul Rabla să fie suplimentat, iar fiecare primărie să ajute cu bani cetăţenii vulnerabili să-şi schimbe maşinile vechi şi poluante cu unele noi, mai puţin poluante.

Banii ar putea veni din fondul pe care Uniunea Europeană ar vrea să-l instituie la nivel european ca să-i ajute pe oamenii fără resurse financiare să nu mai polueze cu maşinile pe care le conduc.

De asemenea, Comisia Europeană propune introducerea unei taxe în carburant pe care şoferii să o plătească în statele membre care nu au reuşit să reducă poluarea pe şosele. Ca să intre în vigoare, ideea trebuie aprobată şi de Parlamentul European.

Via Știrile ProTV

  • Edikkk, marţi, 27.07.2021 13:05

    O prostie colosală, o prostie fără margini ! Singura taxă de mediu, trebuie să fie direct în preţul combustibilului !!!! Acolo stă carbonul emis în atmosferă ! Dacă unul are maşină de 14 ani şi altul de 15 ani, iar cel cu 14 ani face anual 40.000 km iar cel cu 15 ani face 4.000 km cel cu 15 ani poluează de 10 ori mai puţin dar plăteşte taxa de mediu !!??! O prostie crasă scoasă din mintea COMUNISTĂ IDIOATĂ a guvernaţilor de la putere. Au IQ mult sub 30 ca să scoată iar o taxă total de aiurea şi care nu are nicio legătură reală directă cu mărimea poluarii efective ! Proşti, e puţin spus.

    GoDoRoJa, miercuri, 28.07.2021 08:41

    Ce te mai pricepi tu la tot! Eu zic sa te punem Presedinte si ministru la toate ministerele! Ce-mi plac mie oamenii care le stiu pe toate!

  • Edikkk, marţi, 27.07.2021 13:08

    Din acei 7 eurocenţi impuşi de idiotul de Ponta, pe carburanţi, trebuie "deturnaţi" 1-2-3 eurocenţi spre taxa de mediu ! Este singura măsură reală, echitabilă, concretă şi care are legătură directă cu poluarea ! Orice altă măsură, este o măsură stalinistă de pus pumnul în gură cu forţa.

  • Catalin, marţi, 27.07.2021 13:11

    Dl ministru și-a înlocuit mașina de serviciu când și-a preluat portofoliul? A înlocuit-o cu bani de la buget? Avea 15 ani vechime? Sau 3-4?

  • @Edikkk, marţi, 27.07.2021 13:23

    Bafta la bac!

  • Kirotractor, marţi, 27.07.2021 13:33

    Edikkk, să înțelegem din indignarea ta că VW-ul tău Polo e mai vechi de 15 ani ?! :-) Serios acu”, ideea ta de includere-n combustibil a unor taxe de poluare pare... dar nu prea e corectă, prin prisma noxelor reale emise de rablele veritabile -- și nu a pseudo-poluantului CO2. În fine, salvarea banchizelor pare unora bună... numai pe banii altora.

  • zarnesteanu, marţi, 27.07.2021 14:18

    Din cate citesc, Romania pare o tara de colectionari de masini de epoca. Mai avem putin si ajungem ca in Cuba. Minus insulele si plajele exotice. OK, e mai bine ca acolo din alte punte de vedere :):):)

  • adrian, marţi, 27.07.2021 14:32

    @edikk , nu se poate introduce nici in pretul carburantului pt ca asta inseamna ca vor plati si cei cu masini noi etc

  • Ha ha ha, marţi, 27.07.2021 14:32

    deci edik e eco pana cand il atinge la buzunar. E he he he... Cat de tare e asta! Profil tipic de (eco)marxist. Cand e vorba de altii sa se faca, e bine, dar cand ajunge la mine nu mai e bine! Povestire: Asa era una la mine in firma, o ecologista feroce care lupta sa venim cu bicicleta la munca sau cu masina electrica. Ce daca nu e statie, sa puna firma statii in locurile de parcare. I-am reprosat ca ea are o camioneta 4x4 cu motor de 5 litri (suntem in America) si ca ar trebui sa dea un exemplu si sa-si cumere BEV. Mi-a raspuns ca nu pentru ca ea nu se simte in siguranta decat in tancul ei iar Model X costa prea multi bani si e prea mic oricum. Mentionez ca am vazut-o pe doamna in cauza urcandu-se in SUV sa mearga cei 200 de metri de la birou pana la cantina!!! Probabil ii era greu la cele peste 100kg ale sale. Totusi nu inteleg dragostea ei pentru biciclete.

  • dCi, marţi, 27.07.2021 14:43

    Astfel se taxează deținerea nicidecum poluarea...cum poluează un autoturism dacă nu circuli frecvent cu el?

  • dCi, marţi, 27.07.2021 14:45

    Elektikkk este ECO... are un polo din 1988 far este convertit pe electric...el nu poluează dar va fi taxat

  • Andrei, marţi, 27.07.2021 14:58

    Nu-i nimic. Așa cum se găsesc cazane cu doar 10.000km conduse de bunicuțe din Germania pana la piață și biserică, asa se vor găsi și cazane cu doar 13-14 ani vechime.

  • dan_grc, marţi, 27.07.2021 15:00

    Dacă plătești 900 de lei pe an, poți să poluezi, deci cum se rezolvă cu poluarea ? Nu se rezolvă, doar se strâng bani ce vor fi cheltuiți cum vor dori primăriile, adică risipiți în mare parte

    GoDoRoJa, miercuri, 28.07.2021 08:43

    As pune 5000 lei. Sa vedem daca o mai tii! Asa se rezolva poluarea. O arunci!

  • Dio, marţi, 27.07.2021 15:11

    Am o mașină veche de peste 30 de ani.. țin la fierul meu și intenționez să o repar,strâng piese de peste 10 ani..mașină nu funcționează este într-un garaj desfăcută probabil va mai trece ceva timp până când am sa o repun în circulație sa o pot omologa de epocă..nu știu ce poluează mașina mea daca de 10 ani nu am circulat cu ea ca să plătesc un impozit mai mare ca cel de acum... acum având deja un impozit de 1000 de lei...

    GoDoRoJa, miercuri, 28.07.2021 08:43

    La retro ar tb sa fie alte reguli

  • UnAlex, marţi, 27.07.2021 15:17

    Impozite impozite si iarasi impozite. Poluarea in marile orase se rezolva, daca se doreste rezolvata, nu prin impozite ci prin descurajarea folosirii masinii: -transport public de calitate -extinderea pistelor de biciclete pe toate marile bulevarde -inchiderea bulevardelor centrale si transformarea lor in strazi pietonale permanent sau cel mult circulate de tramvaie -statii de tip park&ride periferice cu abonamente de parcare rezonabile -taxe de parcare mari in centrul orasului (care sa se si aplice, nu ca in cazul #amparcat) -obligativitatea asigurarii unui loc de parcare la inmatricularea masinii Apoi: -ITPuri pe bune -controale in trafic inasprite cu statii ITP mobile -suspendarea talonului imediata pentru orice nereguli legate de siguranta traficului sau poluare Au am o masina de 5 ani luata de noua euro 6, de ce sa mareasca pretul benzinei cu inca o taxa. La fel sunt oameni care isi intretin masinile exemplar sau circula putin. Care-i noima sau are propunerea asta la baza vre-un studiu? E simplu sa studiezi recensamantul auto si sa tragi linie de unde poti culege mai multe taxe, mai greu e sa gandesti decizia pana la capat.

  • Haha, marţi, 27.07.2021 15:28

    Lumea in loc sa vb pe subiect se ia de Edik, de parca ce spune el e chiar asa important. Vorba aia, un nebun arunca o piatra in lac si alti fraieri se arunca dupa ea sa o scoată.

  • dCi, marţi, 27.07.2021 15:50

    @15.11... dacă ești zgârcit și nu îți iei alta noua sa plătești TVA la stat uite ca te taxează pt cea veche... ai de ales... TVA ori impozit mărit... și eu astept să-mi spună careva cum poluează o mașina bine întreținută care mai mult sta in garaj

  • SILE, marţi, 27.07.2021 17:12

    Daca nu e inscrisa in circulatie, e inregistrata la Finante ca PROPRIETATE si platesc impozit PE PROPRIETATE si sta in garaj , ceva asemanator cazului lui Dio numai ca nu e in circulatie , de ce sa platesc impozit PE PROPRIETATE mai mare?

  • Snow, marţi, 27.07.2021 17:34

    Vai ce bine ! impozitul de 2145 lei pe an (redus, daca-l platesc pana pe 31 Martie) coboara la cel mult 900 de lei ! Asa ar trebui sa citesc oare aceasta stire ? Sau peste cei 2145 de lei cu care statul ma jupoaie anual pt vechitura de 17 ani mai vrea aproape 900 de lei ? A innebunit ? Oare cum pot americanii sa aiba 276 de milioane de masini si ZERO impozit auto ? Cu Sales Tax (echivalent TVA) de circa 5-12 % in functie de stat (nu 19% ca la noi) ... si combustibil care nu e umflat cu accize si TVA si se vinde cu aproape jumatate din pretul de la noi ... ? Cred ca i-am tolerat prea mult pe nenorocitii care ne conduc !

  • Snow, marţi, 27.07.2021 17:42

    Ce bine ar fi daca 'Executivul' s-ar preocupa de chestiuni mai serioase cum ar fi: descurajarea importului de gunoaie si deseuri toxice, amenajare de gropi de gunoi ecologice, curatarea raurilor, campiilor si padurilor (inclusiv prin aplicarea de amenzi usturatoare), conversia termocentralelor proprii vechi de pe carbune pe gaz, innoirea parcului de locomotive diesel vechi de 40+ de ani, stimularea trecerii la taxiuri electrice in marile orase, investitii in infrastructura feroviar-electrica etc etc

  • eDick, marţi, 27.07.2021 18:43

    Ce-ti pasa atata timp cat tu nu ai o masina uzata moral? Lasa sa taxeze toate cazanale...aaaa, stai, tot cazan ai si tu.

  • Edikkk, marţi, 27.07.2021 18:45

    Nu am/avem maşini mai vechi de 15 ani, nici pe departe. Nu sunt afectat. Este vorba de corectitudine !! @adrian DA! LOGIC DA! că trebuie să plătească şi maşina termică nouă !!!! Ce dreaq dom'le suntem tâmpiţi de tot??? Maşina nouă termică nu poluează???? BA DA! Să zicem că ai un Logan nou nouţ, consumă 5 litri la sută în medie. Să zicem că ai un Logan, cu exact acelaşi motor (să zicem) dar vechi de 15 ani Va consuma în medie 6 litri. Deci pentru o diferenţă de 1 litru, cea nouă e sfântă virgină neprihănită şi nu poluează deloc !?!? MINCIUNĂ EVIDENTĂ! Dar maşinile noi ale parlamentarilor care fac zeci şi zeci de mii de km anual cu mult peste prostime.... nu plătesc NIMIC DAR POLUEAZĂ ÎN DRACI? Dar suntem proşti să credem asta? Să înghiţim aceste minciuni? Incredibil ! Deci clar PNL, USR nu mă interesează nişte JIGODII comuniste care nu sunt în stare să ia nişte măsuri corecte !

    GoDoRoJa, miercuri, 28.07.2021 08:45

    Da-ti foc, esti hater pesedist

  • Edikkk, marţi, 27.07.2021 18:48

    Măsura este de a forţa prostimea să îşi cumpere maşini noi, ca să câştige statul TVA-ul ! Nu are absolut nicio treabă cu mediul. Dacă avea, principiul este POLUATORUL PLĂTEŞTE, şi din câte ştiu şi una nouă arde hidrocarburi. Guvern de incompetenţi şi jegoşi ordinari ! Cum bine spunea cineva, faptul că ITP RAR nu îşi fac treaba este cu totul altă poveste.

  • Mana-rece-suflet-cald, marţi, 27.07.2021 19:19

    Orice taxă care face referire la descurajarea poluării trebuie să aibă în vedere consumul de combustibil efectiv. Dacă o mașină stă pe loc, nu poluează atmosfera. Mă rog, foarte puțin, prin oxidarea metalelor, etc. Așadar, combustibilul cumpărat trebuie să cuprindă o eventuală taxă. Orice altă abordare e o mare eroare.

  • dCi, marţi, 27.07.2021 19:48

    @19.19... conform raționamentului tău si gardul de tabla “poluează”?... dar tabla de pe casa nu poluează și ea?.., sa fie și ei taxați ori sa și facă acoperiș ecologic din stuf

  • Clique, marţi, 27.07.2021 19:51

    O să iasă scandal..

  • Edikkk, marţi, 27.07.2021 20:55

    dl dci, era o glumă sarcastică a dlui mâna rece Ideea că marea poluare este arderea combustibililor nu maşina care stă pe loc, unde dacă e poate cine ştie să polueze ruginirea tablei, adică.... praful de pe tobă.

  • Seriff, marţi, 27.07.2021 22:11

    Am prieteni in Anglia care conduc masini din 2001 pe care au dat 500 lire si nu le taxeaza nimeni, s-a gasit bozgorul asta sa taxeze romanii, ei nu sunt in stare sa ridice gunoiul de pe strazi si vor taxe la masini vechi, avem salariul minim 250 euro pe luna si handicapatul are pretentia sa isi ia toata lumea masina noua. Nicaieri in Europa nu sunt doar masini noi pe strazi, oriunde sunt o gramada de vechituri, oricine a iesit din tara stie asta

  • Nelu, miercuri, 28.07.2021 03:10

    Pai cine mai plateste impozitul ? Care e ala prostu sa dea 900 lei la primarie ?

  • Nsrei, miercuri, 28.07.2021 07:02

    900 Ron cam cat un weekend la munte. Pai de banii aia circuli un an întreg cu mașina. Bugetarii din administratie vor fi cei mai mulțumiți, creșterea salariilor va duce la creșterea salariului mediu și uite așa în Romania curge numai lapte și miere după cum ne anunță premierul

  • Adrian, miercuri, 28.07.2021 07:24

    Devenise celebră o chestiune pe Facebook cu două fete întrebate de cineva, "ce mâncați măi fetelor de arătați așa de bine? Banii la fraieri." Așa e și cu taxa asta, oameni de rând au mașini un pic mai vechi de 15 ani,sau undeva pe acolo..... Ghici ce se va întâmpla? Guvernanții noștri nu ne vor ajuta să înlocuim mașinile vechi cu unele noi,dar ne vor "mânca banii la fraieri". O zi frumoasă tuturor

  • curentatu, miercuri, 28.07.2021 08:28

    Băbăieți cu idei puține da fixe adică Eduard Trăznikkk și Mânuță Rece, taxarea după consumu de benzină-motorină adică emisia de CO2 n-are absolut nicio legătură cu poluarea. Care înseamnă NOx, monoxid de carbon, pulberi fine etc. Sau poate și voi expirați ioni de litiu, pe care plantele nu-i pot hali cum fac cu CO2. p.s. Înțeleg totuși că Edyqqq e obtuz și sigur fost repetent în serie la ce răgălie de mașină conduce, dar habarnizmu lu @Mână-Rece ioc cu XC40 T5-ul lui (care emite statistic 7 tone CO2 anual după EPA dacă nu știe, deci ar fi o catastrofă ecologică când de fapt NU E !!!)

  • dCi, miercuri, 28.07.2021 09:31

    @ 08.45... ai scăpat iar ai?... de curiozitate cu cine te cerți?

  • curentatu, miercuri, 28.07.2021 09:34

    Și mie-mi plac înjurăturile când n-ai argumente-n traistă, GoguDorelRoJapiță care n-ai înțeles nici matale nik-nik. Așa că-ți cedez postu de președinte, premier etc că-s cei mai grobieni habarniști anti-selectați de unii ca mătăluță. Hai să-ți desenez cu carioci mai groase însă -eram deci de acord cu taxarea-azvârlirea rablelor non-euro sau euro-1,2,3 dar nu cu idioțenia mincinoasă a echivalării CO2-ului cu poluanții reali.

  • Nick, miercuri, 28.07.2021 09:41

    Dezinformare crasă... este vorba de până la 900 de lei pe an, nu de la 900 de lei pe an. Depinde de an, de tipul de euro.

  • dCi, miercuri, 28.07.2021 09:42

    Pe stat îl doare undeva de poluare... statul e interesat sa aduca bani la buget pentru “investitii” de tipul Microsoft...statul dacă era interesat ar fi putut da o lege prin care sa ti se perceapă o suma ca garanție pentru un pet... vii cu petul înapoi ... Primești garanția...in schimb ce sa vezi noi avem doar produse in ambalaje neteturnabile și ne miram ca pădurile sunt pline de peturi, sticle , conserve... ca sa vedeți cât de interesat este puteti sa va interesati dacă statul se taxează singur pentru poluare... știți ca statul are in proprietate încă autovehicule non-euro?... întreb și eu dacă statul are încă non-euro si nu se taxează de ce unii sa fie taxați pentru euro 5?

  • dCi, miercuri, 28.07.2021 09:45

    @09.41... și dacă ai un X5 din 2000?

  • Kirotractor, miercuri, 28.07.2021 10:12

    1. Vă rog nu mai insinuați că eco-gurul Edikkk ar susține idioțenii mincinoase. :-) 2. Formularea AM din titlu/subtitlu ”de la 900 lei” e într-adevăr neconformă cu cea de la sursă, cum observă nu doar @Nick - atenție deci la copy/paste! @dCi: Îi arde destul statul la impozit deja pe posesorii de X5 E53 (cu normă Euro-3 cred și majoritatea fumigene fiindcă 3.0 diesel la noi.) În orice caz, dictatura mascată prin amenzi / taxări ”democratice” e abia la început.

  • dCi, miercuri, 28.07.2021 10:19

    @10.12... și dacă impozitul se va “majora” la 900 lei?

  • sandu, miercuri, 28.07.2021 10:27

    sunt de acord cu taxa mari si f mari pt masini mai vechi de 10 ani, nu 15 cum vor sa bage. in nici un caz in pretul combustibilului pt ca nu ar fi corect pt cei cu masini noi. cand o sa inteleaga romanul ca masinile mai vechi de 10 ani trebuie duse la rabla?

  • Kirotractor, miercuri, 28.07.2021 10:35

    @dCi: Niet (na, m-am auto-sifonat că-s plătit de ruși :-)), se pare c-ar fi vorba de o taxare suplimentară la impozitul deja existent. Haosul legislativ tipic mioritic e însă oricum dublat de păruielile din actuala așa-zisă coaliție, deci ne cam pierdem timpul cu presupuneri și mai bine așteptăm legea propriu-zisă.

  • dCi, miercuri, 28.07.2021 10:36

    @10.27...știm același lucru au făcut și Comuniștii cu mașinile occidentale pe care le-au găsit in țara când au luat puterea... le-au dus la topit...tu te auzi ce enormitate spui?... dacă mașina este in stare tehnica buna de ce ar trebui dusa la fier vechi?... eu as avea ceva împotriva și dacă statul Mi-ar da alta noua la schimb... in mașina mea sunt multe din amintirile mele...in acest fel de ce nu este dusa la “lemn vechi” și mobila veche din casa?... de ce unii dețin cărți vechi și nu sunt distruse?

  • dCi, miercuri, 28.07.2021 10:41

    @10.35 crezi ca ma interesează de cine ești plătit?... ori te-am întrebat eu?... ce ...dacă mulți romani au fost plătiți de alți romani trădători de țara ar trebui sa ne simțim mai bine?

  • dCi, miercuri, 28.07.2021 11:05

    @10.27... da ma mașinile noi nu poluează nici dacă faci 50 mii km pe an in schimb o mașina de zece ani care face 300 km pe an poluează mult mai mult... mai progresistule

  • Just_me, miercuri, 28.07.2021 11:25

    Stati linistiti, legea nu va obliga UAT-urile sa creasca consistent impozitul auto, e doar la latitudinea consiliului local daca vor sa le creasca sau nu. Cel putin in zonele rurale nu se va schimba nimic, tinand cont ca 80-90% din posesori au autovehicule vechi si foarte vechi.

  • sandu, miercuri, 28.07.2021 11:40

    ce amitiri domne? lasa melancolia ca ne apuca diareea. masinile sunt ca sa le folosesti. nu tine nimeni o masina degeaba in fata blocului. daca chiar vrea sa o tina sa plateasca. mai sunt si altii, care isi permit masini noi dar nu vor sa cumpere. manageri, directori, etc care au salarii mari si merg cu vechituri de sta sa cada tabla de pe ele. ce vorbim aici? astia ar trebui taxati maxim.

  • @inexorabil, miercuri, 28.07.2021 11:45

    Iar ai luat-o la padure? Tu citesti mult dar nu ajungi la nicio concluzie! Sau, altfel spus, concluziile tale inainte de a te apuca de citit, nu se schimba! Tu in loc sa devii mai destept dupa ce citesti, devii mai nebun! Liberalism nu inseamna sa lasi populimea pe strazi cu toate rablele uzate moral. Liberalism nu inseamna sa ai 25 de morti in accidente rutiere doar in ultimul weekend! Liberalism nu inseamna sa gazezi participantii la trafic pentru ca vrei tu sa circuli cu diesel vechi de 20 de ani! Mentiunea ta cu "rezistii" tradeaza faptul ca esti unul dintre sustinatorii prostilor si hotilor in functii publice! Adica a alora de teapa Vioricai Dancila si a primarului iubitor de diamante... ...astea sunt standardele voastre: noi ii lasam sa fure, ei ne lasa sa facem ce vrem! Transportul public national, regional si municipal trebuie pus la punct! Mai trebuie si alternative la masini, mai ales pe distante scurte si poate si in vacante! Daca am avea TGV-uri m-as duce la schi cu trenul!

  • Gabriel, miercuri, 28.07.2021 11:47

    Am un autoturism cumparat de nou, de aici, din România. Am plătit toate căcaturile de taxe impuse de idioții de la guvernare, indiferent sub ce partid defilau. În 2007, eliminarea taxelor vamale la importurile din UE a încurajat achiziția de autovehicule noi din UE, doar ca guvernanții au decis ca e bine sa taxeze prima înmatriculare, taxa declarată ulterior ilegală iar statul, prin ministerul de finanțe, obligat sa restituie taxa, indiferent cum s-ar fi numit această. Numai că, așa cum se întâmplă întotdeauna, când e de luat iau imediat și cu 2 mâini, când e de dat înapoi, mai domol. Așa că au clocit imediat o ordonanță prin care au suspendat restituirea sumelor. În concluzie, în 14 ani am plătit cu vârf și îndesat și taxa de primă înmatriculare denumita ulterior taxa de poluare, chiar dacă norma Euro era la vremea ei cea mai recentă, am plătit și taxa inclusă în prețul carburantului și accize, taxe de drum, rovignete, impozit, am plătit tot. Service la reprezentanța de 14 ani, RAR-ul îl fac anual pe bune, nu noxe, nu consum. Acum fac maxim 5000 km. pe an.

  • Kirotractor, miercuri, 28.07.2021 12:26

    @dCi 10:41 -- Încercam doar să fiu auto-ironic dacă tot chibițăm p-un site auto. :-) No hard feelings deci, mai ales că-s de acord cu multe din părerile tale. Back ontopic, vătafii inepți puși la butoanele coloniei noastre n-au în comun cu liberalizmu” decât sigla -- nu că foștii ar fi avut ceva de-a face cu social-demo(no)crația. :-) Ceva mai concret (adică pe persoană fizică apud Vanghelion), deși rulez cca. 40K km/an, m-aș considera discriminat de orice suprataxare pe mașinuța Euro-5 impecabil întreținută și cu ITP luat pe bune. Plus că legi d-astea nu există în țări cu apă mai caldă gen Germania.

  • @11:45, miercuri, 28.07.2021 12:53

    Uzate moral?!?! Edikkk, tu esti?

  • @ @11:45, miercuri, 28.07.2021 13:07

    Nu, de la Obregia! Vrem sa anuntăm că stegarul dac este la noi!

  • dCi, miercuri, 28.07.2021 13:12

    @12.26... apreciez doar ca niciodată nu am apreciat remarcile gen “esti omul Moscovei”... ar fi tare interesant sa aflam motivele ( evident ca nu exista) pentru care Moscova ar vrea sa influențeze discuțiile de pe am...romanii primesc lumina din alta parte acum

  • @dci, miercuri, 28.07.2021 13:27

    Pe pune? Inexo a declarat negru pe alb ca e fan Putin si că "abia așteptă sa ne dea tătucul una peste bot"! Moscova traieste din combustibili fosili si golăneală!

  • eu, miercuri, 28.07.2021 13:40

    e complicat de gasit formula castigatoare si rezonabila pentru toata lumea. desi sunt de acord cu Edikkk de cele mai multe ori, nu-s de acord doar cu taxa inclusa in combusitibil, trebuie gasita o formula mai complexa, dar simpla taxare suplimentara a combustibilului va determina o crestere generala a preturilor tuturor bunurilor, care ii va afecta cel mai mult pe cei mai sarmani, adica pe cei care oricum nu au masina in proprietate si nu polueaza, de exemplu pensionari care se misca mai mult pe langa locuinta, studenti si tineri care folosesc transp in comun, bicle, bolt etc. iar faptul ca mai are unu' o rabla cu care face doar 2-3 mii pe an si va fi impactat, e mai degraba o exceptie. iar exceptiile nu sunt de luat in seama la elaborarea generala a legilor, acelea se reglementeaza separat, trebuie avut in vedere principiul beneficiului general al societatii. ma rog, cine are notiuni de drept si legiferare intelege despre ce vb.

  • @eu, miercuri, 28.07.2021 14:23

    in sfarsit un comentariu de om normal! este foarte greu sa-i multumesti pe toti si sa ai grija de toti!

  • ironie!?, miercuri, 28.07.2021 15:14

    "Autorităţile au însă în plan să îi ajute pe oamenii fără posibilităţi financiare să îşi schimbe maşinile vechi. Este analizat un ajutor financiar de până la 3.000 de euro." - adica din impozitele contribuabililor ?? 1. "oamenii fara posibilitati financiare" care sunt acei oameni? care sunt limitele financiare? defineste posibilitatile 2. un om fara posibilitati financiare cum o sa isi cumpere o masina "nepoluanta"? 3. omul fara posibilitati financiare are un vis: sa isi cumpere masina noua! 4. de ajutoarele astea financiare nu mai bine modernizam transportul local? 5. la un calcul simplu, conform "România are un parc auto cu circa 8 milioane de mașini. 4 din 10 au mai mult de 17 ani" ar insemna aproximativ 3.2 milioane masini. pai 3200000 masini x impozit de 900 lei = .... va las pe voi, daca punem in balanta rezultatul cu "oamenii fără posibilităţi financiare" vom vedea ce poluare reducem.

  • sandu, miercuri, 28.07.2021 15:48

    asta cu ajutorul financiar nu sunt de acord pentru ca romanii sunt inventivi si profita de cei care nu isi permit o masina si cumpara pentru ei alta.

  • LUCCI LUCIANO, miercuri, 28.07.2021 15:56

    Atata timp cat Rsia, Africa si America de Sud, Dacia/Renal fac masini cu motoare de 2000 cmc benzina aspirate iar e americani ii doare in pu ....a de furia elecrica a Europei, sa ne mai lase astia cu ,,protectia mediului '' pe bani......Intotdeaua PE BANI !!!!! Pe banii nostri, fireste. Cand o sa vad la stiri o masina cu teroristi cu mitraliera fixata in bena, masina full electrica, atunci o sa cred ca se face ceva. Se vrea ceva concre. Pana atunci......diesel ! Ca am vandut masina pe GPL :):):)

  • dCi, miercuri, 28.07.2021 16:17

    & 15.56... respect dom’ șef

  • Edikkk, miercuri, 28.07.2021 19:42

    Curentatu cu IQ sub 50,emiţi minciuni pe bandă rulantă Cea mai mare poluare, principala componentă este CARBONUL ! Din cauza lui o să distrugem tot mediul ! Pe departe de orice particule fine, NOx. Şi acum, inginerii pot calcula deja pe litru de benzină şi cel de motorină care noxe sunt generate. Şi spui, din ăia 7 eurocenţi, 3 eurocenţi îi dai la carbon, 1 eurocent la NOx dacă e motorină, etc Deci TOT TAXAREA COMBUSTIBILULUI este soluţia corectă ! Foarte clar și simplu. Degeaba taxezi maşina. Maşina poate stă, poate merge 1000 km, alţii poate fac 50.000 km pe an.... Nu are nicio legătură. Eventual poţi pune emisiile maşinii x taxa pe litru combustibil. Ai euro 1 alimentezi 40 litri, plăteşti taxa 7 eurocenţi, Ai euro 6 alimentezi 40 litri, plăteşti taxa 4 eurocenţi. samd

  • Stefan, miercuri, 28.07.2021 20:15

    S-a pus taxa pe punga de plastic. Nu mai sunt pungi in rauri si pe strazi? Doar se ingrasa bugetul. Dar oensiile speciale nu le scoatem, eheee....

  • CO2, joi, 29.07.2021 07:49

    dioxidul de carbon (CO2) nu este un gaz poluant. Omul il expira. Nu este toxic. Plamanii nostrii expira CO2, la fel si plantele noaptea. Ziua plantele il capteaza si il folosesc la fotosinteza. Ideea ca CO2 e poluant si toxic este o dezinformare sau pur si simplu propaganda ecomarxista. CO2 este denumit si gazul vietii pentru plante pentru ca vegetatia se dezvolta mai repede si mai mult atunci cand concentratiile de CO2 sunt mai mari. Serele au generatoare de CO2 ca sa creasca salata si alte legume mai repede. Orice taxa "eco" e o masura marxista pentru ca banii aia nu vor fi folositi pentru scopul (discutabil si asta) in care a fost creata taxa, ci pentru umplerea buzunarelor unor smecheri care nu mai pot de grija altora.

  • bog, joi, 29.07.2021 10:08

    Pai ii taxa pe poluare sau taxa pe saracie? Daca ii taxa de poluare atunci sa plateasca fiecare cat polueaza. De ex. daca scoti 150 g co2/km platesti 150 lei. La asta sa se adauge taxe pe NOx, CO, microparticule si ce mai e. Si atunci fiecare om, cand isi cumpara o masina, o alege pe cea mai putin poluanta la modul real.

  • Teodor, joi, 29.07.2021 13:48

    Dar de ce nu mărește guvernu salariul minim pe economie? Și ne luam noi și avioane!! Cu ce sa iau dacă nu îmi permit de a un sh ca salarizare??

  • O g, vineri, 30.07.2021 18:59

    Nu ar fi mai bine sa le confisca2bd ați și apoi să... binevoiți să le închiriați cînd avem nevoie de mașină.Ehee

  • Adrianioan, luni, 02.08.2021 21:29

    Lasati masinile inpace. Începeti si puneti padurile la locul lor si apoi mai vorbim si de masini,ok ?

  • Costta, luni, 02.08.2021 23:42

    Astia vor sa introducă iar celebra taxa de mediu care a fost acum 5 ani..nu o sa le meargă pt ca este o măsură exagerata..o prosteala vor sa fie ca in celelalte state dar cu venituri de 10 ori mai mici..niciodata nu o sa se poată ajunge la standardele vrute de ei..sunt multe ex de dat chiar și pt cei "pro ecologici" uitați.va bn în jurul vostru ca totul e o prosteala..fiti raționali și gândiți limpede

  • Bogo, marţi, 03.08.2021 21:28

    E o mare cretinie ajutor 3000 eur pt cei care au "coji" . Cei cu masini de 1500-4000 eur este clar ca ori sunt pusti ori oameni fara bani. Ce rost 3000 eur din banii tuturor ? Unii au avut poate prioritate o casa, bautura, cazinoul si de aia au " coji " . Acum sa le dam din banii tuturor ? Pt ce acest sprijin ? Cine nu are bani sa si duca parintele la azil primeste ajutor de la comunitate ? Vrem sa reducem poluarea pastrand acelasi nr de masini , nu ? Nu cumva cei cu " coji" sa ramana fara transport privat !!!

  • Bogo, marţi, 03.08.2021 21:35

    Pt " UnAlex " care a scris aici : termina cu pistele de bicicleta ! Tu o duci pe mata la doctor cu bicicleta? Tu iti duci copii.si ii iei de la scoala sau gradinita cu bicicleta ? Tu de duci la hypermarket la cumparaturi cu bicicleta ? Te duci seara la teatru cu bicicleta ? Si cate luni poti cu.bicicleta din an ? Si cata lume ( varsta) poate ? Incetati naibii cu cretiniile adtea ! Bicicleta e un hobby, ca parapanta, nu un mijloc de transport persoane !

  • Bogo, marţi, 03.08.2021 21:41

    Tot pt desteptul " UnAlex " : nu confunda agrementul cu trasportul ! Ia numara intr o zi cati biciclisti circula pe cea mai tare pista si cate masini pe strada adiacenta . Apoi vezi care au scop doar plimbare.

  • Bogo, marţi, 03.08.2021 21:47

    Ce nu inteleg : daca CE impune ca din 2035 producatorii auto sa nu mai produca masini cu motoare cu combustie interna, nu inseamna ca cel putin pana atunci poti circula cu benzinare +diesel ? Si cel care isi o masina din astea in 2034 nu e logic ca poate circula inca 15 ani ? Eu astept ziua cand onor CE va spune ca Ceausescu cu apartamentele : ala spunea ca un ap 2 cam suprafata maxima 48 mp , CE va spune masina max 40 CP , daca ai copil cu 4 locuri , daca nu , cu 2 locuri !!!!

  • Bogo, marţi, 03.08.2021 21:56

    Cum se rezolva ozonul asta global daca noi din UE nu fumam ( nu poluam ) dar restul , China , SUA, America de SUD , etc da ? Ori nu fumam toti ori ce rost doar unii ? Omenirea e ca si cum stau toti intr un apartament cu tavan comun. Daca UE nu fumeaza in camera ei, nu se duce fumul din camera SUA pe tavanul comun si nu se inneaca de fum si UE ???? Plus de asta, ia vedeti cat reprezinta la nivel mondial consumul de petrol pt autoturisme si cat pt restul, industrie etc ? Ia vedeti tzatzelor si o sa ramaneti.cu ....fusta cascata ! Cautati pe net . Deci ?

  • Bogo, marţi, 03.08.2021 22:11

    Daca ai o masina de 15 ani care consuma 7 l in oras va fi taxata cu 900 lei ca una care consuma 12- 14 l ? 900 din ce a reiesit ? Sa fie sub 1000 sau din ce calculatie ? Asa a visat dl ministru noaptea ? E prea " cumsecade" dansul . Eu ii propun sa puna impozit 900 in primul an , 1800 in al doilea si 3600 in al treilea an si tot asa pana ne pune pe toti cele 4 milioane sau cat au zis + familiile pe scarile si plafonul tramvaielor, autobuze, trenuri, rate etc ca inauntru nu vom mai avea loc ! Asa se " face " treaba " ca lumea " ! Dar sunt prea " buni " guvernantii nostri ! S au gandit sa ne ajute cu 10.000 eur daca mai ai tu de la 20.000 eur in sus sa ti iei o electrica ! S au uitat ei in conturi si au vazut ca toti posesorii auto din RO au acesti 20.000 eur , nu ? Si ca de aia nu si luau electrica ca le mai lipseau 10.000 eur , nu ?

  • Bogo, marţi, 03.08.2021 22:29

    O masina Euro 4 care consuma 6.5-7 in oras 15 ani vechime e mai poluanta ca una Euro 6 din 2017 care consuma 14 l ?

  • Bogo, marţi, 03.08.2021 22:37

    Cand electricele vor avea autonomie egala, pret egal cu " petrolistele" si durata incarcarii va fi spre durata alimentarii si statii egale ca numar , atunci oamenii vor alege nefortati electricele si vor renunta nefortati prin taxe la " petroliste". Si nu am spus vreun lucru savant .Deci UE sa se ocupe sa urgenteze asta decat sa puna restrictii.

  • Eu, miercuri, 04.08.2021 01:04

    Poluarea e un pretext, adevărată lor problema e ca nu au în trafic de săraci, infrastructura este asa cum este. Avioanele nu poluează?camioanele nu poluează? sunt taxați? Dacă i ar interesa poluarea, ar introduce o taxare mai mare în benzina și motorina. În timp ce China, America poluează de rup, noi trebuie sa mergem cu bicicleta, nimeni nu vorbește de tehnologia electrică, la cât timp se schimba bateriile și ca vor costa jumătate din valoarea mașinii.

  • Gigi, joi, 05.08.2021 17:59

    Și dacă am o mașină veche de 15 ani, cu 20.000 km la bord și cu care merg sub 2.000 km pe an, poluez mai mult decât unul cu mașină de 2 ani, care merge de 10-20 de ori mai mult cu mașina ? Singura taxă de poluare corectă e cea introdusă în prețul combustibilului, fiindcă nu poluezi dacă nu mergi cu mașina și nu arzi combustibil.

  • Radu, vineri, 06.08.2021 09:58

    Lumea a luat-o razna cu curentul Eco. Oare in industri vedem ceva masuri? Dar in agricultura? Importam deseuri (inclusiv materiale radioactive), dar ne luam de un amarat ca are masina veche. Dar spatiie verzi in orase, de ce dispar? Padurile de ce sunt taiate? Chiar isi imagineaza cineva ca ii doare pe undeva de mediu, pe politicieni? Este doar o metoda de facut bani, nimic mai mult. Sa vedem si de unde gor da primariile 3000eur ia masina, ca majoritatea abia au bani de salarii. P.s. masina mea e noua, dar nu inseamna ca nu as merge cu ceva second

  • Francisc, vineri, 13.08.2021 09:50

    Mare prostie Am un POLO de 16 ani care are 60.000 km parcusi. Oare numai anii conteaza ??

  • Marius, vineri, 13.08.2021 16:53

    Poluarea reala ar trebui sa conteze. O masina noua electrica 2021, poate emite CO2 mai mult decat o masina de 15 ani pe benzina . electricitatea are in spate emisii de CO2

  • Deni, marţi, 17.08.2021 10:11

    Bucurați-vă de UE au trimis toate jafurile in Romania au scăpat de ele acum plătiți proștilor taxe felicitări stat român .

  • Victor, sâmbătă, 21.08.2021 12:43

    Taxa de poluare la mașinile de peste 15ani să aplice în funcție de km.parcusi între reviziile tehnice anuale.53E5

  • Ionuț, duminică, 22.08.2021 07:19

    Salut. Să o adauge în prețul la combustibil,câtă vreme ard motorină sunt de acord să plătesc. Mai am două dacia 1300,ună aranjată 90% altă pusă la conservare, de ce să plătesc în plus o taxă cînd nu le-am mai pornit de ceva timp,

  • Ioan Alex, luni, 23.08.2021 16:51

    Poluare în orașe? Trafic blocat? Mașini second-hand? Oare de ce? Asta ar trebui să se întrebe domni guvernanți... Îți cumpărături o second-hand pentru că ai salariul minim, n ai autobuze să mergi la muncă, trenurile întârzie, nu sunt PARCARI la intrarea în oraș, nu sunt centuri la orașe, n avem autostrăzi, se dau permisele așa cum se dau, știm noi....Astea trebuie rezolvate prima dată....astea s prioritare, dar NU...noi( guvernul) vrem bani....foarte bine, reduceți diurnele parlamentarilor, pensiile speciale ale adormiților tot din parlament, beneficiile pt birourile din teritoriu.... și știți voi bine cât mai ciupiți din banii țării și faceți ce trebuie. Ăla care are o mașină de 1000,1500 euro atât își permite și a făcut sacrificii să și o cumpere că să aibă cu ce merge la treabă...90la sută sunt în situația asta. Vreți bani? Mai tăiați de la voi, că pe noi, amărăștenii, care muncim cinstit și nu avem beneficiile voastre, ne ați terminat.....

  • StM, miercuri, 21.02.2024 14:11

    Ma baieti, asta cu poluarea si cu CO2 e o poveste pentru fraieri. Hai sa taxam, evident, p-aia care nu isi permit masina noua, si sa ii lasam pe smecheri sa circule. Discutia asta despre asa zisa problema a poluarii s-ar rezolva extrem de simplu daca: s-ar obliga dezvoltatorii imobiliari sa asigure spatiu verde la constructii (de 5 ori cat e acum!) si s-ar si verifica treaba asta, pe bune, nu cu plicul. De asemenea, daca s-ar da o lege prin care 50 de ani nu ai voie sa mai tai un copac din padure, iar daca o faci sa intri la bulau minim 5 ani cu executare si amenda de sa te usture. Apoi, reimpadurire masiva acolo unde au lasat toti vesticii si nu numai sa taie din plamanul verde. Reinvestit in irigatii si taxat apoi fermierii pentru ce consuma. Si, evident, toti puscariasii care trag de fiare si huzuresc la racoare sa fie obligati la munca. Sunt atatea autostrazi si campuri care trebuie unele construite si reparate si altele insamantate si culese. Si ia sa vedeti voi cum dispare poluarea! Dar noi taxam saracia, ca de atat suntem in stare. In timp ce multinationalele sifoneaza profitul prin inginerii financiare, preturi de transfer si plicuri la decidenti!