În octombrie, românii au achiziționat mai multe mașini electrificate decât diesel. Pentru a doua lună consecutiv
Pentru a două lună consecutiv, în octombrie, românii au achiziționat mai multe mașini electrificate decât diesel. După primele 10 luni ale anului, liderul vânzărilor de mașini cu zero emisii este Volkswagen.
Românii au început să prindă tot mai tare gustul mașinilor electrificate (electrice și hibride). În septembrie, înmatriculările de vehicule electrificate noi le-au depășit pe cele de mașini diesel, iar situația s-a repetat și în luna octombrie, potrivit datelor furnizate de către Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Concret, în luna octombrie, în România, au fost comercializate 1.951 de mașini electrice și hibride (față de 1.433 în septembrie) și 1.434 de autoturisme echipate cu motor diesel.
În primele zece luni ale anului, au fost comercializate 96.742 de mașini în țara noastră. 66.9% dintre acestea au fost mașini pe benzină, 20.3% diesel și 12.8% electrificate.
Volkswagen este liderul vânzărilor de mașini 100% electrice, cu 749 de unități comercializate în perioada ianuarie - octombrie 2021. Mercedes-Benz conduce clasamentul vânzărilor de mașini plug-in hybrid, iar Hyundai pe cel al mașinilor hibrid (fără încărcare la priză).
via Economica.net
-
pipo, marţi, 09.11.2021 16:00
"Mercedes-Benz conduce clasamentul vânzărilor de mașini plug-in hybrid, iar Hyundai pe cel al mașinilor hibrid (fără încărcare la priză)." - Asta sincer suna ciudat, sau cel putin neasteptat , poate ceva mai detaliat ar fi de ajutor @ AM !? Ce anume intra la "hibrid" in aceasta statistica ?
-
dan_grc, marţi, 09.11.2021 16:35
Hibrid înseamnă și mild hybrid, fără încărcare la priza, adică electrificat. Se vând la greu diesel electrificate:).
-
@dan_grc, marţi, 09.11.2021 16:47
Corect era sa pui accent pe altceva: in articol nu se mentioneaza cate troace DIESEL se importa din afara, niste coji obosite care ajung in tara pe platforma, nu pe roti, ca e riscant. Aici e problema cea mai mare: romanii importa jafurile germanilor si alea sunt de 3 ori mai mult decat achizitiile noi! Ca e diesel mild-hibrid bagat la electrice, e minciunica. Sa se zica cate diesel neresoftate circula si cate panarame se importa, aia e beleaua. Multe care trec ITP cu spagi, ca nu au nici anvelope si nici directie... Iau taranii BMW cu anvelope ca de formula 1, nici 0,5 mm profil nu mai au, le ies sarmele din ele... Asta sa se zica cu adevarat... Ca avem multi tarani!
-
@dan_grc, marţi, 09.11.2021 17:03
Revenim si cu cifre: https://www.automarket.ro/stiri/aproape-200000-de-masini-second-hand-au-intrat-in-romania-in-primele-6-104969.html Deci in primele 10 luni s-au inmatriculat mai putin de 100000 masini noi, in timp ce doar in primele 6 luni, s-au importat peste 200000 de jafuri sh de catre tarani! QED: suntem o tara de gunoieri.
-
Anonim, marţi, 09.11.2021 18:00
Asta o sa fie o mare stire atunci cand vanzarile de masini electrice 100% au depasit masinile echipate cu motoare diesel . Asta cu mild hybrid, plug in hybrid , full hybrid sunt doar niste PACALELI . In viata reala sunt la fel de poluante ca restul si consumul este la fel ca un diesel . Si o electrica 100% daca o incarci pe bani la o statie de incarcare ultra rapida costul de deplasare este similar ca al unui diesel . Pe autostrada la viteza de 130 km/h sta mai rau sunt o gramada de filmulete de yutube care prezinta aceste aspecte . Cine cumpara pseudo electrice de astea doar vrea sa dea bine sa para mare ecologist si firmele care vor sa pozeze bine in fata clientilor . In rest daca nu esti spalat pe creier iti cumperi o masina noua clasica in ziua de astazi . Peste 10-15 aniu o sa vedem . Eu personal nu cred ca automobilul electric va fi viitorul omeniri .
-
@17:03, marţi, 09.11.2021 19:13
asa e, pentru ca romanul e o saracie si o putoare fudula si decat sa mearga pe jos/bus/taxi/bolt/etc. romanul in imbecilitatea lui isi trage tigaie de la nemti, numa buna de casat si gata are impresia ca i-a crescut prestanta. eu n-am nimic cu aia care-si aduc masini de 2-3 ani vechime cu toate cele in regula, verificate, intretinute si nepoluante, dar am cu saraciile coclite care vin in tara cu toate cazaturile si ne afuma zilnic atmosfera. motivul ca e sarac isi ia masina ieftina nu tine, daca e sarac sa mearga dreacu pe jos si sa puna mana pe carte sa se educe, ca sa scape dintre paduchi.
-
Edikkk, miercuri, 10.11.2021 00:14
Hai să păstrăm dialogul. dl Inexo poate să îşi cumpere ce doreşte, apoi importul de maşini SH este un comportament NORMAL. 80% din maşinile din SUA sunt SH. Nu sunt importate, SUA având zeci de state din federaţie, deci de "producţie" internă. Nevoia de transport al românilor este imensă. Suntem încă ultimul loc, cu bulgarii, la maşini pe cap locuitor. O parte considerabilă din maşinile SH sunt OK, iar partea care sunt "troace" o poartă vina RAR-ul şi ITP-urile. Suntem o ţară care a început capitalismul cam prin 2004, în mod real, deci suntem foarte tineri şi deci capital şi venituri mici. Să apreciem efortul extraordinar al românilor de a face faţă vieţii, imobiliare boom, facturi booom, preţ maşini noi boom, etc Important este să aibă un mijloc de transport, apoi cu timpul, când vor avea bani, să facă trecerea la cele care merită, cele full EV şi PHEV. Problema nu sunt cei care nu îşi permit maşini electrice noi, ci cei care îşi permit maşini electrice noi performante dar îşi cumpără maşini termice. Şi aici intră, mai ales, persoanele juridice !!! Mă aşteptam ca unele firme care ţin la imagine, să nu mai facă flote auto termice !!! Gen marii Vodafone, Orange, Digi, Banca Transilvania, BCR, BRD, Metro, Selgros, Hidroelectrica, etc Acestea îşi puteau monta cu usurinţă încărcătoare electrice în parcările lor şi eventual panouri solare pe clădirile lor. Din câte ştim doar o firmă mare de distribuţie energie electrică are flota de maşini electrice. Atât. Asta da, de criticat. Acolo unde sunt bani, dar îi aruncă aiurea. Românii muncitori care îşi cumpără SH dar or cumpăra electrice (reale, EV PHEV) nu sunt problema reală.
-
Edikkk, miercuri, 10.11.2021 00:34
Apoi AM e ok, articolul este din alt site, dar ştirile cu titlu de click bait şi informaţie dată cu linguriţa.... nu aduce o informare reală sau mai sănătoasă. Nu am reuşit să fac pe octombrie ci doar pe primele 10 luni: 64.749 benzină 19.608 diesel 2.634 full electrice 2.185 plugin hibride 7.567 full hibride 96.742 total Electrice (EV + PHEV) = 4.819 adică 4,98% din total. Adică una din 20 de maşini este REAL electrificată. Este ok, este un început. Evoluăm. PS sper să nu fiu cenzurat.
-
Edikkk, miercuri, 10.11.2021 00:35
http://www.apia.ro/wp-content/ uploads/2021/11/ Comunicat-presa-Piata-auto-Octombrie-2021.pdf
-
Seriff, miercuri, 10.11.2021 08:56
Pentru prima data in istorie sunt de acord cu Edikkk, aici chiar are dreptate, full electricele sunt putine, restul de hibride sunt bagate tot la electrice, stirea nu are nici o logica. Faptul ca se importa masini e ceva normal, am mai avut discutia asta, o masina rulata 200.000 km in afara merge si arata mai bine decat una rulata 200.000 km in Ro.
-
alex_cu_a_mic, miercuri, 10.11.2021 09:00
@ @dan_grc Asa se intampla pe orice piata din tarile cu care vrem sa ne comparam. Sunt 3 tranzactii sh la o tranzactie noua. Si pe asemenea penurie de componente, poti sa te astepti ca raportul sa fie mult mai in favoarea sh-urilor pentru ca, ce sa vezi, nu sunt masini noi de vanzare. Nu te mai opari degeaba ca te dai de gol Ediche
-
xxx, miercuri, 10.11.2021 10:43
@alex_cu_a_mic Eu nu sunt așa de sigur cu Sh, mai ales in momentul de fata ! Daca nu se vând mașini noi, nu o sa mai fie si Sh-uri la vânzare, totul este in echilibru. Criza de Sh-uri exista deja la noi. Am un vecin samsar(nu mai am o problema cu ei, sunt oameni ca si noi), crede-mă ca suferă profund. Sa pleci cu 6 oameni (o mașină si încă o mașină cu platforma) si sa aduci maxim 2 mașini (in loc de 7), nu mai este rentabil (masa + cazare + diurna + salarii + combustibil). Este criza, termenul de livrare a unei mașini noi este mare, masinile noi sunt din ce in ce mai scumpe, oamenii devin reticenți in a schimba mașina. Uita-te pe OLX, samsarii si-au schimbat modul de lucru!
-
PMC, miercuri, 10.11.2021 15:26
@@dan_grc: cum mai merge cu autoflagelarea? Bine? Sper ca ti-ai dat jos "cămeșa" inainte sa iti cari singur bice pe spinare. :) Suntem o tara saraca. Din Romania a plecat in O TREIME DIN POPULATIA ACTIVA. Masinile noi sunt cumparate de romani in alte tari. La fel si copiii, sunt nascuti in alte tari. Populatia Romaniei in tara e in extinctie, daca o iei pe cifre. Asta e partea din aderarea la UE despre care nu discuta nimeni: asadar disparitia de forta de munca si materie cenusie din Romania e mult peste toate razboaiele si toate molimele care ne-au decimat de-a lungul istoriei. Cu comunism cu tot (ca si ala e molima). Cand aberezi liber pe net, incearca sa-ti conectezi capul la degetzelele care alearga pe taste. Succes!
-
Chiuloasa_bengoasa, joi, 11.11.2021 09:27
@PMC, sarac esti tu, amice. Dupa ce standarde Romania este o tara saraca? Ia du-te un pic in Republica Moldova ca e la o aruncatura de bat. Daca Romania e tara saraca, Moldova cum e? Sau Somalia? Yemen? Te anunt ca undeva pe la jumatate din prietenii si cunostintele mele isi cumpara masini noi. Tocmai ti s-a spus ca s-au vandut aproape 100k de masini noi in Ro. 100k nu este egal cu zero. Copiii romani nascuti in alte tari? Vrei sa imi spui ca nu cunosti pe nimeni din Romania care face copii? Serios? Unde locuiesti? Stii ce e aia extinctie? Evident ca nu stii ca daca stiai nu il foloseai aiurea. De ce esti asa "drama queen?" care-i scopul acestori generalizari stupide? Cand aberezi liber pe net, incearca sa-ti conectezi capul la degetzelele care alearga pe taste. Succes!
Citeste si
-
INTERN | luni, 25 noiembriePrețuri noul Audi Q5 în România: start de la 55.300 euroAudi a deschis comenzile pentru noul Q5 în România. Noul SUV de clasă medie al germanilor are un preț de pornire de 55.300 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
Aici oare or fi incluse mașinile mild hybrid? Dacă da, atunci nu are nici un fel de importanță aceasta știre