În premieră, vânzările de mașini plug-in hybrid le-au depăsit pe cele diesel în Europa
Pentru prima oară, europenii au cumpărat mai multe mașini echipate cu sistem de propulsie plug-in hybrid decât mașini diesel. Între timp, hibrizii fără încărcare la priză continuă să facă furori pe Bătrânul Continent.
Pe vremuri o forță greu de bătut, mașinile diesel se află într-un declin continuu de câțiva ani încoace. Prima bătălie au pierdut-o în 2017, în fața mașinilor echipate cu motoare pe benzină.
Apoi, patru ani mai târziu, a urmat o nouă înfrângere. De această dată împotriva mașinilor hibrid fără încărcare la priză.
Acum, mașinile diesel au fost întrecute, pentru prima oară în Europa, de mașinile plug-in hybrid și au ajuns pe locul 4 în topul vânzărilor de pe Bătrânul Continent. În primele 10 luni ale anului, mașinile plug-in hybrid au avut o cotă de piață de 9.4%.
În același interval de timp, mașinile diesel au reprezentat doar 8% din totalul vânzărilor de mașini noi în cele 27 de state membre UE, plus zona EFTA și Marea Britanie. Însă, această luptă era deja pierdută încă din al doilea trimestru al anului.
Revenind la fruntea clasamentului, mașinile hibride (fără încărcare la priză) au reprezentat o treime din totalul înmatriculărilor de mașini noi în primele 10 luni ale anului, în zona UE, EFTA și Marea Britanie. Vorbim despre o cotă de piață de 34.7%.
Pe locul secund regăsim mașinile pe benzină, cu o cotă de piață de 26.9%, iar pe trei mașinile pur electrice cu 18.3% cotă de piață.
via Motor1
-
@hater, miercuri, 26.11.2025 12:06
Electricele Volvo ce cota au ?
-
E de noaptea minții, miercuri, 26.11.2025 12:06
Diesel este in postura de victima la concurenţă neloială. Au fost surclasate motorizarile Diesel deoarece destui producatori nu le mai ofera la vanzare.
-
@@hater, miercuri, 26.11.2025 12:47
Nici nu se mai vand Volvo, niste chinezarii, luati BMW Dizal sh Made in Germany! Ar trebui program rabla special pentru cei ce vor un Dizal sh din Germania, condus doar de o bunicuta in weekend, vechi de 5 ani si cu doar 10000 km reali. Mai luminati-va si voi: "Volvo's plug-in hybrid (PHEV) sales in Germany have been strong, with models like the XC60 PHEV frequently appearing in sales charts, and the XC40 PHEV also performing well. In 2024, the XC60 PHEV was a top performer, and the XC40 PHEV recorded strong delivery numbers. Recent sales figures show that Volvo has a significant share of the German electrified vehicle market." https://www.volvocars.com/intl/media/press-releases/5B2EB79114D4A671/ One millionth Volvo plug-in hybrid now on road: 2 Oct 2025
-
Mihai, miercuri, 26.11.2025 13:00
Tot BMW Dizal ramane baza. Astia cu PHEV nu au vorbit cu dan_grc, Duta, Zarnesteanu si altii, piloti de curse adevarati. Europa nu e baza, trebuie luati in considerare expertii din Romania. Atat se poate la noi.
forest, miercuri, 26.11.2025 14:13Daca suferi asa tare si vad ca ai adus in prim plan cursele. Sa ne spui te rog cand o electrica a castigat o cursa de anduranta? Nu mai vorbesc de 24h unde din ce stiu tehnologia tdi sa afirmat in trecut.
-
@forest, miercuri, 26.11.2025 14:22
Tu îți cumperi mașină pe baza victoriilor în curse? Nu? Ghici ce - nici 99.9999% din cumpărători nu fac asta. Dar dacă tot ești interesant și prea ocupat sa cauți pe google, dar nu prea ocupat sa scrii, uite: A Ford F-150 Lightning Supertruck won the Pikes Peak International Hill Climb in 2024
forest, miercuri, 26.11.2025 20:58Da tu iti cumperi masini care stau la incarcat mai mult ca in trafic? Esti doar alt frustrat care doar mesteca ce i se baga pe cat si mai si zice ca ii place. Sau iti place sa iti incarci masina doar ca a stat in parcare cateva zile nefolosita? Mai spalate ca deja pute mana a bara de ratb
-
Vali, miercuri, 26.11.2025 14:56
Nu se poate asa ceva. Toti romanii vad diesel peste tot prin Europa. Nu are cum sa fie cota de piata sub 10% Lasa ca isi revin, ca face BMW lobby la Von den Leyden.
-
pipo, miercuri, 26.11.2025 15:25
@AM - mai citiți și revizuiți și voi header-ul ala, ca nu se înțelege nimic. Care hibrid face furori , ala cu încărcare sau fără încărcare la priza ? Eu de fapt din cauza asta am întrat sa citesc articolul, dar oricum, sincer, sunt impresionat de performanta în vânzări a hibrizilor în general . Și îmi e greu sa înțeleg sa înțeleg motivele, fiindca în viata reala, de cele mai multe ori , nu exista o diferență semnificativa de consum sau cel puțin care sa justifice diferența de preț. Ar fi foarte bine de analizat și de înțeles care este motivul real al succesului acestei solutii de compromis . Este fiindca lumea vrea electrice dar nu are din ce oferta sa aleagă ( din cauza pret, tehnologie neclară, oferta redusa, infrastructura redusa, etc) sau din cauza ca parca ar vrea ceva mai "eco" dar nu e încă pregătită/ convinsa sa renunțe la tehnologia veche ? Ceva nu este în regula daca tot mai multi o iau pe drumul asta "între doua ape" .
-
Mone, miercuri, 26.11.2025 15:37
@pipo, cred că scrie foarte clar în șapou. "hibrizii FĂRĂ ÎNCĂRCARE LA PRIZĂ continuă să facă furori pe Bătrânul Continent."
-
Dutz, miercuri, 26.11.2025 16:20
Ok, sar focile super excitate… ca atâta se poate… dar cine a comparat vreodată diesel cu PHEV? De ce ai face așa ceva? Ce treaba are una cu alta? Unde-i nu-i rațiune n-are sens, spor la cretinisme!!!
-
Matei_cel_nou, miercuri, 26.11.2025 17:00
Păi de ce n-ai compara vânzările diverselor motorizări? Cum ce treabă are una cu alta???
Dutz, miercuri, 26.11.2025 21:19Pentru că fac lucruri diferite… greu tare!!! Diesel, cu mici excepții nu prea are ce căuta la mașini de pasageri, ca dovadă că sunt țări unde nu au fost vândute/cumpărate niciodată sau in volume fooooarte mici. Să te animi pentru o asemenea comparație este doar penibil, părerea mea ;) PS oferta de diesel aproape a dispărut… deci, ce comparam? de ce?
-
@noaptea mintii, miercuri, 26.11.2025 19:06
Cred ca ai vrut sa zici de concurenta neloiala cand au bagat soft ilegal pentru emisiile scazute. Asa faci concurenta neloiala, mintind. Si asta se pare ca a dus la ce vedem astazi.
-
@Dutz, miercuri, 26.11.2025 19:09
Nici nu putem compara diesel cu PHEV pentru ca unul e in coma si pe moarte, iar altul prospera si se vinde bine la masini noi. Iarasi nu putem baga in seama Romania, pentru ca aici vorbim de masini noi, iar la romani le priesc troacele obosite avariate si aruncate de altii. Cand il vezi pe Danut cum promoveaza Bemveu dizal si cocalarii, nu ai cum sa te astepti la evolutie.
-
@hater, miercuri, 26.11.2025 19:36
Daca tu reprezinti evolutia, nu e de mirare in ce vremuri traim, iti place prea mult troaca porcilor, altfel ai ramane doar in zonele civilizate, dar doar la noi un nebun poate fi lasat liber zi de zi, in tarile alea civilizate pe care le invoci erai interzis in online de multa vreme, iti ramanea doar tik tok .
-
pipo, miercuri, 26.11.2025 20:22
@Mone , acum este mai clar , cu "între timp" se schimba perspectiva textului, nu mai lasă loc la interpretări. Apreciez răspunsul !
-
Mofo, miercuri, 26.11.2025 21:10
Cu atâtea bețe-n roate, normal să se ajungă la așa ceva. Ia să nu le mai taxeze extra, să nu mai dea bani bateriilor și ajung
-
@Dutz, joi, 27.11.2025 00:01
Pai poate ne explici tu de ce a disparut oferta de Diesel? https://www.automarket.ro/stiri/catl-construieste-o-fabrica-de-baterii-de-41-miliarde-de-euro-in-spania-125099.html Si poate ne explici de ce au facut unii aliante ilegale si au bagat softuri mincinoase. Hai ca sunt curios sa aflu.
Dutz, joi, 27.11.2025 17:02Ești în eroare… nu sunt fan diesel și nici nu am recomandat cuiva să-și ia diesel. Tocmai am schimbat un XC 60 cu T6, cu un CX90 3,3 litri și 340 CP MHEV. Am și un Tiguan Allspace diesel în Ro pentru că am rulotă și parcurg minim 10.000 pe an cu rulota. Sunt soluții diferite pentru aplicații diferite PUNCT
-
Matei_cel_nou, joi, 27.11.2025 01:15
Eu nu înțeleg cine se animă... E o comparație între vânzările diferitelor motorizări, e absolut normal. La fel sunt comparații si între diverse tipuri de caroserii. Și acolo, nimeni nu pleacă de acasă sa cumpere un SUV și vine înapoi într-o decapotabilă în doua locuri. Cele doua fac lucruri diferite, dar le compari ca sa vezi preferințele pieței. Și producătorii sunt interesanți, că nu vor sa producă motorizări și caroserii care nu se vând. @forest Sună-ne când treci la clasa a treia și nu mai exagerezi absurd ca sa impresionezi colega de bancă.
Dutz, joi, 27.11.2025 17:12Doar cine compara diesel cu PHEV, și nu cred că-i relevantă comparația cu alegerea caroseriei. La alegerea caroseriei intra o mulțime de alți factori în ecuație… cel puțin în cazul meu. Prefer oricând spațiu (sunt înalt și am multe hobby-uri “voluminoase”) și confort, 4X4, VS motorizare, deșii recunosc că am și un 235 M dar intră la capitulul hobby și-l folosește soția într-un mod responsabil și decent, sper să-l pot schimba cu Z4 cât mai repede ca l-au hăcuit și pe ăla. :(((
-
Kap, joi, 27.11.2025 10:39
Matei, când motoarele pe combustie sunt amendate și paleta de oferte afectată artificial, cum se mai verifică preferințele cumpărătorilor? Ar fi o mare ipocrizie să ignorăm elefantul din cameră, este evident că opțiunile ICE scad pe zi ce trece din ofertă, începând cu diesel. Nu știm cât de mult ”iubesc” cei ce iau hibride aceste variante, probabil pentru mulți este un compromis prudent în lipsa unui diesel.
-
Matei_cel_nou, joi, 27.11.2025 11:19
In principiu ai dreptate dar taxele și regulile afectează cererea, și asta e ceea ce se măsoară. Ca exemplu dus la extrem: preferința mea e Aston Martin dar pentru piață e destul de irelevant, din varii motive nu îmi cumpăr Aston Martin.
-
f, joi, 27.11.2025 13:11
Pai ce diesel sa cumperi de la Dacia, de exemplu, daca nu mai e in oferta? Statistica asta e la fel cu numarul de masini noi vandute in Romania, vanzari care nu sunt defalcate pe persoane fizice sau juridice.
-
Catalin, joi, 27.11.2025 18:38
Desi parerile sunt impartite, aceste masini plug-in hybrid polueaza si ele destul. Inser cateva date dintr-un articol, despre un test din Olanda. Care nu pare deloc facut aiurea sau pe genunchi, cum se spune pe la noi... ''Maşinile cu benzină generează emisii de particule de 0,018 g/km, iar cele diesel generează emisii de 0,025 g/km. Paradoxul e că maşinile plug-in hibride au emisii mai mari şi faţă de cele pe benzină, şi faţă de cele diesel, generând 0,027 grame de particule per kilometru! Maşinile electrice şi cele cu hidrogen emit 0,017 grame de particule per kilometru, spune biroul de statistici olandez. Şi aici vine şi explicaţia.'' Pentru cei care vor sa afle mai multe, inser si link cu acel test. https://piataauto.md/Stiri/2025/04/Olandezii-au-descoperit-stupoare-ca-masinile-diesel-emit-mai-putine-particule-decat-cele-plug-in-hibrid-iar-electricele-sunt-aproape-la-egal-benzina/ Nu prefer nici diesel, nici plug-in hybrid, nici electrice. Consider ca inca nu s-a descoperit cea mai buna solutie, toate au plusuri si minusuri. Ca si parere personala, prefer masinile pe benzina cu filtre de particule, fara nicio hibridizare.
Citeste si
-
INDUSTRIE | miercuri, 17 decembrieEste oficial. UE renunță la interzicerea mașinilor termice din 2035În urmă presiunilor venite din toate părțile, Uniunea Europeană renunță la planul de a interzice mașinile cu motoare termice din 2035. În schimb, obiectivul este de a reduce emisiile de CO2 cu 90% comparativ cu nivelul din 2021. Citeste tot -
INDUSTRIE | marţi, 16 decembrieNissan vrea să lanseze 10 modele Nismo până în 2028Nissan își va dubla gama globală de modele de performanță Nismo, ajungând la 10, ca parte a unui amplu plan de redresare al producătorului japonez. Citeste tot -
INDUSTRIE | marţi, 16 decembrieHonda sărbătorește 60 de ani de la prima victorie din F1 cu un ceas specialAceastă colaborare în ediție limitată marchează 60 de ani de la prima victorie a Honda în Formula 1. Pe 24 octombrie 1965, Honda RA272 a câștigat Marele Premiu al Mexicului, devenind prima mașină japoneză care a obținut o victorie în F1. Citeste tot -
INDUSTRIE | luni, 15 decembrieVolkswagen va închide, pentru prima dată, o fabrică din GermaniaVolkswagen va închide, pentru prima dată în cei 88 de ani de existență, una din fabricile sale din Germania. Fabrica din Dresda, cunoscută mai bine ca Fabrica Transparentă, va fi închisă definitiv în această săptămână. Citeste tot -
INDUSTRIE | sâmbătă, 13 decembrieSeat și Cupra inaugurează uzina de baterii din Barcelona: 1.200 de baterii produse zilnicSeat și Cupra au început producția de baterii la noua uzină din Martorell (Barcelona). Aici vor fi asamblate bateriile care, ulterior, vor echipa modelele Cupra Raval și Volkswagen ID.Polo. Citeste tot
Niște minciuni, nu are cum. În Vitan numa' dizăl se vinde.