Înainte de Captur, francezii şi-au dorit renaşterea lui Renault 4 ca rival pentru Fiat 500

Publicat luni, 13.05.2013 17:15 de Bogdan Mirică

În urmă cu doi ani, Renault se îndrepta cu paşi repezi către relansarea celebrului R4. Modelul ar fi trebuit să fie un rival pentru fiat 500. În locul său a fost preferat micul SUV Captur.

Renault a privit cu invidie la succesul unor modele ca Fiat 500 şi Volkswagen Beetle, modele ce au reuşit să renască din cenuşă şi chiar să îşi depăşească strămoşii în strălucire şi comenzi. Puterea exemplului i-a motivat pe oficialii francezi să îşi dorească un model asemănător.

Nu a durat mult până când pe masa comitetului de conducere a apărut un proiect care viza renaşterea celebrului Renault 4. Motivaţia a fost atât de puternică încât în 2011 constructorul a organizat şi un concurs de design global, menit să aducă la iveală cele mai bune reinterpretări ale modelului celebru. Concursul s-a numit ”Renault4ever” şi a ţinut, pe atunci, să sărbătorească cum se cuvine cei 50 de ani de la debutul primului Renault 4.

Proiectul a fost abandonat însă în acelaşi an 2011, după ce Patrick Pelata, şeful operaţiunilor Renault, a demisionat din funcţie din cauza scandalului de spionaj izbucnit în interiorul grupului. Poziţia sa a fost preluată şi menţinută până în prezent de Carlos Tavares. Acesta a considerat că R4 nu poate aduce suficiente beneficii financiare pentru Renault, aşa că a abandonat proiectul.

S-a lăsat în schimb ademenit de mirajul fenomenului ”Nissan Juke”. Motiv pentru care s-a decis să canalizeze energiile pozitive ale constructorului către segmentul SUV-urilor mici. Aşa a luat naştere Renault Captur, primul SUV de segment B al francezilor. Model a fost desenat de Laurens van den Acker, actualul şef de design al brandului, şi el un oponent al ideii de a renaşte vechiul Renault 4.

via wcf

  • ala, luni, 13.05.2013 17:34

    Le multumim ca au renuntat la idee, alta trompeta de strazi

  • antiqua, luni, 13.05.2013 20:17

    nu ma pot abtine sa nu-mi exprim parerea in ceea ce priveste noul model reno clio...stiu, stiu nu are legatura cu stirea asta dar e si ala reno....deci :l-am vazut acum cateva zile si pot spune ca e cel mai frumos model facut de reno,mai mult, personal consider ca e cea mai frumoasa masina din clasa sa...bravo!

  • @antiqua, luni, 13.05.2013 21:54

    tu o iei dupa design sau dupa dotari , motor , comfort , spatiu ?

  • SERD, luni, 13.05.2013 22:10

    O decizie cu adevarat inteleapta dupa rateurile Avantime si Vel Satis!!!!!!!

  • tzenu_bmw, luni, 13.05.2013 23:37

    R4 nu poate aduce suficiente benefici financiare......cate prostie emanata de un creier cu un potential mare al inteligentei....... o astfel de masina ar fi adus o imagine mai buna brandului........mai ales ca e in trend sa renasti o masina legendara(more or less) toti constructori sunt interersati doar de bani bani si iara bani.....obsesia asta frate....... in zilele astea nimic nu mai e original......totu e facut doar de mantuiala....... daca totu se rezuma la bani....e naspa asa.........pacat

  • lorinczi.thomas, marţi, 14.05.2013 08:14

    ia spuneti: in reclama de la Rca ieftin, tipa din poza nu e cumva aia care a fost data afara de la masterchef acu 3 saptamani?

  • confort se scrie!, marţi, 14.05.2013 10:42

    Ca pachet per ansamblu, Clio e o masina foarte buna!

  • @tzenu_bmw, marţi, 14.05.2013 11:02

    Renault e un business, nu o organizatie de caritate. E valabil pentru orice alt producator de pe planeta asta, chiar si pentru aceia care-si striga exclusivitatea in toata istoria lor. Se fac studii de piata si se observa tendintele. Pentru ce sa lanseze un produs care nu se va vinde asa bine? Pentru mofturile catorva si ca sa aiba altii motivatie sa arunce cu noroi ? Nu frate, e un model iconic si e bine sa se pastreze asa. Tendintele se schimba permanent oricum. Sunt de acord sa revina cand va fi cazul. PS: nu stiu cine-i mai prost: un om de valoare din topul unei companii multinationale sau un mascarici care nu stie sa scrie bine in propria limba..

  • @@tzenu_bmw, miercuri, 15.05.2013 01:33

    Ce spui tu nu e gresit, insa sunt si exceptii. Ca si ceilalti si Renault face studii de piata. Iar rezultatele sunt atat de corecte incat se ajunge la "succesuri" precum Vel Satis, Avantime sau Safrane. Concurenta a demonstrat ca astfel de masini plasate bine pe piata si promovate cum trebuie pot aduce profit. Dovada nefiind doar la inceputul articolului. Pe de alta parte astfel de masini lifestyle sunt mult mai scumpe decat o simpla masina de clasa mini. Gandeste-te ca un Beetle e cam cat un Golf. Una din politica de marketing a celor de la Renault este aceia de a avea preturi ceva mai mici decat concurenta directa, Renault fiind un exemplu in sensul asta.