Industria auto din Germania cere obiective climatice mai stricte pentru furnizorii de combustibil
VDA (Asociația Industriei Auto) spune că Germania trebuie să depășească orientările UE privind combustibilii dacă dorește să atingă obiectivul de trafic rutier neutru din punct de vedere climatic până în 2045.
Germania trebuie să depășească ghidul Uniunii Europene privind combustibilii dacă dorește să atingă obiectivul său din 2045 de trafic rutier neutru din punct de vedere climatic.
Directiva privind energia regenerabilă a Uniunii Europene (RED III), adoptată la sfârșitul anului trecut, se pare că nu este suficient de ambițioasă.
Industria auto din Germania dorește să se asigure că acești combustibili neutri (din punct de vedere al emisiilor de CO2, precum biocombustibilii), vor fi disponibili pe piață în cantități suficiente pentru a alimenta toate mașinile. După calcule, vor fi 40 de milioane de vehicule cu motor cu combustie internă care vor fi încă pe șosele, chiar dacă guvernul își atinge obiectivul de 15 milioane de mașini electrice până în 2030.
Obiectivul UE este de a avea o cotă de cel puțin 29% de energie regenerabilă până în 2030 sau o reducere a gazelor cu efect de seră de 14,5% comparativ cu emisiile care ar fi fost create prin utilizarea combustibililor fosili.
Germania, cea mai mare economie a Europei, a decis deja să țintească o rată de reducere mai mare de 25%, dar VDA consideră că este necesară o reducere de 35%. Regulamentul UE prevede, de asemenea, o cotă pentru biocombustibili și combustibili sintetici de 5,5%, cu o cotă minimă de combustibili sintetici de 1%.
Combustibili nu sunt marea problema. Ce ne facem cu SL AMG, BMW M, Audi RS care cunsuma cate 20l/100km? Daca ar interzice masinile poluante, atunci ar realiza mai mult decat vor ei cu legi. Ce ne facem cu toate troacele obosite diesel care cunsuma o gramada, au DPF anulat si umbla cu anvelope de iarna pe timpul verii? Ce facem cu aia care dau spagi si trec verificarile tehnice periodice desi nu respecta normele?