Infiniti QX30, crossoverul premium compact care luptă cu BMW X1 şi Audi Q3

Publicat miercuri, 18.11.2015 11:45 de Daniel Popescu

Infiniti QX30 este modelul cu care japonezii debutează în segmentul crossover compact pentru a lupta cu BMW X1 şi Audi Q3. Lansarea pe piaţă este programată la jumătatea anului 2016.

Salonul Auto de la Los Angeles găzduieşte în această perioadă inclusiv noul Infiniti QX30, un crossover premium compact care se alătură modelului compact Q30.

Prin această lansare, Infiniti debutează într-un nou segment de piaţă cu scopul de a câştiga clienţi care până acum se orintau spre modele premium precum BMW X1 şi Audi Q3.

Noul XC30 păstrează o bună parte din caraceristicile de design ale "fratelui" Q30, cum ar fi exteriorul, inclusiv în privinţa barei de protecţie, care a primit o nouă înfăţişare pentru un aspect estetic cât mai robust. Interiorul are un design asimetric, beneficiază de un sistem multimedia cu touchscreen de 7 inch şi, opţional, este dotat cu piele.

Din punct de vedere tehnic, crossoverul compact are o gardă la sol marită şi va fi echipat cu motoare diesel şi pe benzină ale căror specificaţii nu au fost încă anunţate. Totuşi, este cert că noua maşină va beneficia de tracţiune integrală inteligentă pentru a putea aborda drumurile urbane, suburbane şi rurale indiferent de condiţiile meteo.

Astfel, trenul de rulare este capabil să transmită până la 50% din puterea şi cuplul motorului către puntea spate cu scopul de a menţine o stabilitate cât mai bună pe suprafeţele alunecoase, iar transmisia este cu dublu-ambreiaj în şapte trepte.

Noul Infiniti QX30 va fi disponibil la vânzare la nivel global la jumătatea anului 2016, atunci când producătorul va anunţa detaliile tehnice complete.

Via Infiniti

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 18.11.2015 11:59

    Finisajele par net superioare rivalilor enumerati. Cu noul NX ii va fi mai greu, in rest d.p.dv al designului, calitatii fabricatiei si fiabilitatea specifica Japan, se va situa peste. Ma astept ca se va situa si legendara unitate 3,7 L V6 de peste 300 CP. In rest un mare BRAVO. PS : Nu prea am inteles ultima fraza : ''Noul Infiniti QX30 va fi disponibil la vânzare la nivel global la jumătatea anului 2016'' . Sa inteleg ca si in RO ?

  • vatmanu', miercuri, 18.11.2015 12:29

    fata duce mult cu noul design mazda si spatele putin si liniile laterale o fi acelasi designer......

  • noname00, miercuri, 18.11.2015 12:35

    "legendara unitate 3.7 L V6 de peste 300 CP" ... nu inteleg cum este legendara, dar daca zici tu :))) Daca ar fi fost rb26dett sau LSX intelegeam sa o numesti legendara. Cat despre finizaje - este masina premium, normal ca in pozele de prezentare va arata cel mai bine posibil, si vor prezentaversiunea cu cele mai bune (scumpe) optionale.. Ceilalti par sa aiba finizaje slabe in pozele de prezentare?

  • Scorpionul_negru, miercuri, 18.11.2015 12:39

    @Madalescu_Georgian Da. Aici pot spune si eu (fan germane) ca acest model este peste concurenta X1 Q3 si GLA ca finisaje si design. Sa vedem si ce motoare va avea....daca ii pun din alea mari, nu se va vinde in Europa. Nu cumpara nimeni motoare uriase la clasa asta crossover. Poate ca o sa vedem motoare de maxim 2.0 pe el benzina si diesel. Ar fi perfect !

  • vatmanu', miercuri, 18.11.2015 12:40

    @noname00 - da e masina japoneza de aia e asa de finisata, ce nu inteleji, si loganu de era japonez era asa de finisat, cat stil, cata personalitate, cata lejenda........

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 18.11.2015 13:09

    @Scorpionul_negru, Ti-am dat vot negativ inainte sa-ti citesc postarea. Dupa ce ti-am citit-o mi-am dat seama ca nu meritai ''negativ'' ....Promit sa ma revansez. De acord cu tine, in rest 3,7L ti se pare cumva mare ? Eu stiam ca doar cele de la 4L in sus sunt mari. @noname00, matale nu ai nici o legatura cu domeniul automobilistic. Daca ai fi avut macar un dram de cultura ai fi stiut ca motorul de 3,7L V6 de la Nissan este unul care a fost suferit un update de la motorul de 3,5 L care la momentul aparitie acest motor a fost considerat unul dintre cele mai bune motoare din toate timpurile. S-a facut chiar si un TOP , iar acest motor era situat si el in acel top. Dar nah nu am pretentii sa stii mare lucru. Sper ca macar acum ai mai rumegat putina cultura auto.

  • Cosmin, miercuri, 18.11.2015 13:18

    Pana si cheia e de la Mercedes, nu inteleg de ce ar vrea cineva sa isi cumpere asa ceva.

  • haha, miercuri, 18.11.2015 13:21

    Misto! Unii isi dau seama de calitatea finisajelor din poze pentru ca se pricep prea bine la masini. Felicitari! :))) In rest masina arata foarte bine. Personal designul ei imi place mai mult ca al lui X1 sau Q3.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 18.11.2015 13:22

    Pana si motorul de pe A class e de la Renault. Chiar nici eu nu inteleg dc ar vrea cineva sa cumpere un A class . O fi vreo coincidenta .

  • Cosmin, miercuri, 18.11.2015 13:31

    Nu trebuie sa cumperi A-Class cu motor Renault, poti alege si alte motorizari. Dar nu cred ca o sa vad manere si 80% din interiorul unui Renaul la Mercedes. Au preluat pana si manerele exterioare, Infiniti se cam duce la vale cel putin din punct de vedere al design-ului.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 18.11.2015 13:40

    @Cosmin, Ai perfecta dreptate. Nu o sa vezi la Mercedes manere si 80% din interiorul unui Renault. Deci practic Mercedes Citan este un Mercedes ''autentic 100%'' . Inteligenta observatie ! Cat despre faptul ca nu trebuie sa cumperi A class cu motor Renault, nu stiam ca se dicteaza ce sa cumperi si ce nu.

  • noname00, miercuri, 18.11.2015 13:43

    @mada - Multe motoare au castigat premii la lansare, si au fost considerate foarte bune, dar asta nu le face legendare. Pana acum nu am vazut nici o masina care sa primeasca acel motor ca engine swap. In schimb am vazut multe care au primit 2JZ, rb26dett si LS-uri. Eu asta inteleg prin motor legendar, un motor pe care multi vor sa il aiba sub capota, indiferent de ce masina au. Tu ce intelegi prin motor legendar? Motor japonez care sa catige cel putin un premiu? De curiozitate, poti sa imi dai un link cu acel top?

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 18.11.2015 13:49

    @noname00, Chiar consider ca nu am obligatia sa te invat eu ce inseamna ''legendar'' , nu sunt doamna ta profesoara de la post liceala. Un lucru este cert, mai ai multe de studiat pana sa ajungi la rangul de cunoscator auto. Iar in al doilea rand aici nu e vorba de nici un premium, doar de un TOP. Salutari !

  • vatmanu', miercuri, 18.11.2015 14:11

    @madalescule tu chiar ai impresia ca esti un cunoscator in domeniu???, ai o impresia foarte buna despre tine. esti SLAB frate, dati-ai foc...

  • roco, miercuri, 18.11.2015 14:23

    @madalescu dupa nivelul tau de "inteligenta" sa inteleg ca interiorul de la acest infiniti e peste GLA ( desi are multe elemente de la GLA) doar ca e infiniti?Atata prostie doar la aia de la isis gasesti.

  • noname00, miercuri, 18.11.2015 14:28

    @madalescu - in conditiile in care nu ai gasit pe tastatura ghilimele si ai folosit cate doua apostroafe, pot spune ca esti praf. Nu imi place sa atac oamenii direct, de obicei am probleme cu ideile si parerile lor, dar in cazul tau prostia este predominanta. Mi-ai zis ca nu am nici un pic de cultura auto, si ca nu stiam ca acel motor a castigat nu stiu ce premii si si a fost intr-un top, cum sunt multe alte motoare. La asta ti-am raspuns ce cred eu ca inseamna legendar, si ti-am cerut sa imi zici definitia ta pentru legendar. Dar tot ceea ce ai putut scoate tu a fost sa imi zici ca am multe de studiat. Felicitari, pur si simpu esti un porumbel jucator de sah.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 18.11.2015 14:53

    @roco, Te-ai aruncat in garla fara colac amice. De aceea nu am pretentii sa stii ce sunt alea finisaje. Elementele sau piesele sunt cumva sinonime cu finisajele ? Stai jos, mai ai si tu foarte multe de invatat. @noname00 , Observ ca nici dupa observatia de mai sus nu te-ai dat pe brazda.....pacat. Dar hai sa-ti mai repet inca odata ce am zis mai sus, ca vad ca pui din burta de la tine : '' motorul de 3,7L V6 de la Nissan este unul care a fost suferit un update de la motorul de 3,5 L care la momentul aparitie acest motor a fost considerat unul dintre cele mai bune motoare din toate timpurile. S-a facut chiar si un TOP , iar acest motor era situat si el in acel top'' .Am zis eu ceva de preiu aci ? Acum i-a un loc pe scaun si linisteste-te . @vatmanu' Frateo, mo' ai dreptate frateo mantz-as , tu esti cel mai ''cul'' mo' frateo, nu se pune nimeni cu tine mancatz-as ''

  • noname00, miercuri, 18.11.2015 16:40

    @madalescu - daca citesti ce am scris mai sus vei observa ca nu am sugerat ca V6 3.7 de la Nissan nu ar fi un motor bun. Singura chestie de care m-am legat este cuvantul "legendar". Tot ce ai scrist tu dupa a fost pentru a dovedi ca este un motor bun, foarte bun, exceptional de bun ... cum vrei tu sa ii zici, in aceasta discutie este irelevanta. Eu ti-am cerut sa scrii ce face acel motor legendar. Pentru ca ceva sa fie legendar, trebuie sa aiba ceva special. Fiabilitatea si performanta nu sunt suficiente. Iar daca legendaritatea acestui motor este data de un top in care a fost inclus motorul pe care se bazeaza 3.7, ti-am cerut un link, sa vad si eu acel articol. Ideal ar fi sa ai mai multe surse pentru asta. De exemplu in urmatoarele articole nu se gaseste nimic Nissan: http://jalopnik.com/the-10-best-engines-of-the-last-20-years-1510676043 http://www.caranddriver.com/flipbook/the-best-naturally-aspirated-engines-of-all-time Iar daca te referi la lista anuala facuta de Ward's AutoWorld, am vesti proaste pentru tine: https://en.wikipedia.org/wiki/Ward%27s_10_Best_Engines - un nissan nu a fost niciodata mai sus de 8 (sincer nici lista nu mi se pare deloc consistenta).

  • Scorpionul_negru, miercuri, 18.11.2015 16:46

    @Madalescu_Georgian Da ! Mi se pare exagerat de mare 3.7. Mai ales pt. clasa asta. Nu il cumpara nimeni in Europa iti garantez ! Impozitul anual la un asemenea motor la noi este de 5000 si 6200 lei pe an ! Nu vad ce sa faci cu el in tara noastra unde abea poti folosi putearea unui 2.0. Platesti impozit degeaba si iti consuma si 18...aiureala totala ! In schimb caroseria e de nota 10+. Nu am ce zice...

  • emm, miercuri, 18.11.2015 17:41

    copy GLA ,paste QX30

  • Mitica Blajinul, miercuri, 18.11.2015 19:59

    @noname, tu ai denumit exact acel motor " 6 in linie" de la Skyline.Ala cu cultura auto , nici macar nu este in stare sa numeasca motorul V6 de la Nisan. Atata putea sa spuna "VQ" si putea dovedi un pic de ce crede ca are cultura auto(copilul vita minune are si elcultura muzicala) Motorul VQ a fost ani la randul intre primele 10 motoare .Nu a fost legendary de deloc.A fost un motor bun,care este invechit acum.Nu impresioneaza cu nimic.In schimb o Godzilla , va impresiona intotdeauna!

  • inexorabil, miercuri, 18.11.2015 22:12

    Puteam să jur…Când am văzut titlul articolului, ȋnainte de a-l deschide, mi-am zis: deja Mafia face ravagii acolo, fiind vorba despre o japă ȋn luptă crâncenă cu conspirația germană a non-calității și a non-fiabilității. Mai mult decât atât, am nimerit ȋn clasa lu’ don profesor care poruncește ȋn stânga și-n dreapta să stea toată lumea jos, potcovind-o cu nota 4 la cultură auto (apropo, meseria lui este auto). De când mă știu, am citit destule reviste și almanahuri (de specialitate, desigur), care puneau accentul (culmea, publicații “comuniste”) pe contribuția covârșitoare a industriei euro-americane la dezvoltarea automobilului, iar japele erau văzute ca apariții excentrice. Acum ȋnsă cineva se căznește să ne inoculeze impresia categorică, fără drept de apel, conform căreia buricul inteligenței și izvorul rodniciei s-ar fi mutat definitiv ȋn Estul Asiei. Deocamdată, citim despre Lexus și Infiniti ca fiind rivali ai Triadei, nu invers!!! Eu, unul, m-am liniștit, fiindcă m-am convins totalmente că primele trei locuri ale segmentului premium sunt bătute ȋn cuie pe vecie…Doar n-oi fi schizofrenic să sper ȋntr-o resurecție uluitoare a lui Cadillac, care să răstoarne ierarhia, ȋn pofida tuturor pronosticurilor. De fapt, cine să fie creierul strategiei victorioase? ngmcoinc (NGMCO Inc.) ? Nu, mersi. Numai Mafia nu vrea, nici picat cu smoală clocotită, să ȋnțeleagă realitatea palpabilă, zvârcolindu-se de parcă și-ar fi dat ȋntâlnire ȋn el toți oxiurii lumii, deși – nostim – crede că alții mai au de ȋnvățat. Mă mir ȋnsă că performanța incredibilă, din acest an, a unei Toyote Supra (5.97 sec. pe sfertul de milă, v-max 387 km/h) i-a scăpat celui mai mare apologet all-time al japelor. Da’ chiar: cum de don profesor n-a mormăit nimic pe tema asta?

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 18.11.2015 22:59

    @noname00 Iti multumesc tare mult. Cu acest pasaj, citez : ''De exemplu in urmatoarele articole nu se gaseste nimic Nissan'', ai demonstrat exact ceea ce am zis. Stiu, stiu ca nu ai sugerat.....de fapt, puteai sa o faci, oricum nu beneficiaza de advertorialul DieselGate, deci un mare ''-''. O seara placuta iti doresc ! Salut inexorabil ! Primele 3 locuri ale segmentului premium batute in cuie pe vecie ? HA-HA-HA . Si FakeVAG s-a laudat cu pumnii in piept ca vor detine suprematia 8 ani fara probleme, si acum ? :)))))) ......... Multa lume spalata pe creier. Merge bine abureala specifica FakeVAG, oricum altii se prind mai greu, intelegi ce vreau sa zic. :)))). Cand triada se va ridica la nivelul marcii nipone ~Lexus, atunci promit sa fiu mai putin critic la adresa lor. In schimb, ''triada'' nici macar la stadiul de concept nu se afla in dezvoltarea unui Fuel Cell. Sunt la ani lumina in urma..

  • Scorpionul_negru, joi, 19.11.2015 00:19

    @Madalescu_Georgian Cand o sa aiba japonezii in gama lor masina ca S class Maybach , AMG GT, 918 Spyder (nu mai zic de istoricele masini de la Mercedes 540K, 280 3.5 cabrio, 300 SL SLR, etc) atunci o sa spun si eu ca minunatele tale Toyote de lux sunt la fel de bine ca cele nemtesti. E drept ca mai au cate un model cum e acest Infiniti mai bun ca al nemtilor. Dar la clasele superioare sunt praf ! Iluzia ca Lexus si Infiniti sunt mai bune ca triada nu mai zic de Porsche, e IULZIE si atat ! Si tu sti foarte bine asta dar nu vrei sa recunosti.

  • veteranul, joi, 19.11.2015 00:46

    Cat timp acest Madalescu_Georgian are acces si bunavointa din partea administratorilor acestui site sa-si faca de cap jigning, vorbind tampenii si facand pe desteptul desi habar nu are nimic de domeniul auto, acest site devine un fel de Capatos si Acces Direct. Este trist sa vezi cum sunt luati peste picior useri care de-a lungul timpului au demonstrat ceva cand vine vorba de masini. Oare ce mai fac SAAB Cuantic sau ztele? Cred ca au facut ce trebuia. Au parasit acest site care, desi are traficul in crestere si banii vin, comentatorii de "masini automobilistice" care vorbesc cu "agramaticalitati" facand pe intelectualii, s-au inmultit. Madalescule (sau mafia), stii cum e? Pe langa faptul ca vorbesti prostii tot timpul, mai esti si arogant cand ti se explica ceva, contrazici cu minciuni, deviezi de la subiect cand esti "incoltit" dand in off topic, nu vorbesti corect limba romana si totusi dai lectii de morala si "cultura automobilistica", scrii cu numele altor useri si lucrul care probabil este cel mai grav, prin atitudinea ta faci de ras toate marcile japoneze pe care "le ridici in slavi si le iubesti". Daca ai avea cultura auto cum crezi ca ai, poate ca ar trebui sa vorbesti cu sfiala de "Marsadas", "Bembeu", "Haudi", "vozvagan" si de cine mai faci tu misto pentru simplul fapt ca atunci cand aceste companii se zbateau sa faca ceva in industria auto, japonezii inca se plimbau cu trasurile. La propriu. Asta inseamna cultura auto, bun simt si respect fata de automobile. ASTA face deosebirea dintre un adevarat pasionat de masini si unul care are un hobby. Lasa ce se intampla acum. Nu mai conteaza cine e leaderul mondial la masini premium, nu mai conteaza motorsportul unde Mercedes a castigat cam tot pe unde a participat de-a lungul timpului, nu mai conteaza ca daca VW nu lansa pe piata motoarele TSI acum 10 ani industria auto actuala era diferita, nu mai conteaza ca Mercedes are in productie masini legendare cu zeci de ani in spate precum Clasa G sau SL, nu mai conteaza ca VW a renascut o legenda pe nume Bugatti, nu mai conteaza ca Lexus a fost infiintat de Toyota drept concurent direct pentru Mercedes in America, nu mai conteaza ca pana nu demult Lexus era numit "Marsadasul" japonez, nu mai conteaza ca BMW a renascut nioste legende pe nume Morgan si Rolls Royce. Si cate si mai cate ar mai fi de spus! Dar de la tine nu poti sa ceri nimic. Pentru ca pur si simplu nu ai nimic de oferit. Pacat de munca pe care o depun cei de la Automarket si userii care te baga in seama. Pur si simplu nu meriti asa ceva. Dar nu ai cum sa intelegi asta. Pentru ca pur si simplu... nu prea ai cum. Nu poti.

  • Carevoli, joi, 19.11.2015 08:13

    @Madalescu la Mitsu L200 te-am rugat sa ne explici cum stat treaba cu Cx-ul ai fugit de la subiect. Poti te rog ca la cest subiect sa ne dedici un pic din cultura ta auto sa ne explici cum sta treba cu acel motor 3.7 V6 ? unde a concurat acest motor, de cati ani se foloseste sau poate un review al acestui motor dupa ce a pracurs 2-300 000 km cum arata cat de fiabil este o ajuns acolo sau pur si simplu e mai usor ca la 150 000 km sa il arunci si sa pui unul nou. Apoi daca poti si ii raspunzi lui noname00 despre definitia ta despre legendar ce inseamna … apoi ca sa te intreb cum vine ''unul care a fost suferit un update '' ce inseamna acest "a fost suferit" ? La subiect se pare ceva exotic iara care va fi mai mult pt pietele US si Asia ca in europa ff putine si asa pe strada. Scuze pt greselile gramaticale

  • Mitica Blajinul, joi, 19.11.2015 08:36

    Veteranule, pari foarte cunoscut. Eu sunt pe aici de prin 2009. Am avut cont, dar i-am rugat sa mi-l stearga .O gramada de comentarii mi-au fost sterse. Acum nu mai am cont, dar continua sa-mi stearga comentariile . Nu-i bai .Grav este , ca acest "tabula rasa" continua sa fie in prim plan. Se pare ca cei de la @autopiata auto" il plac la nebunie. Probabil il si platesc. Oare asta este viitorul? Plin de culturisti ?@automarket ar trebui sa contribuie la dezvoltarea valorilor.Este exact pe dos. Promoveaza nulitatile. Este la moda in Romania. Cand ne vom trezi ? Cat timp rebuie ca acest comentariu ( sau cum s-o numi) sa fie sters ?Cred ca este timpul sa-mi "bag" picioarele!

  • Carevoli, joi, 19.11.2015 08:53

    Scuze era la Navara .

  • noname00, joi, 19.11.2015 12:27

    @madalescu - tu ai citit tot ceeea ce am scris? Cand am citit "ai demonstrat exact ceea ce am zis" ti-am recitit comentariile, de frica sa nu le fi citit gresit. Si nu le-am citit gresit. Repet inca o data - ce face legendar motorul 3.7 V6 de la nissan? fiabilitatea si performantele NU sunt suficiente. Cat despre acest Q30/QX30 - "The production version of Q30 will be a five-door hatchback built on Mercedes-Benz's current generation A-Class running Daimler-designed, 2.0-litre, turbocharged four-cylinder engine." Asa ca poti fi sigur ca nu vor folosi "legendarul" motor 3.7 V6. este prea mare, si oricum vor folosi motoare Mercedes.