Infiniti va oferi tehnologia Red Bull din Formula 1 pentru versiunile sale de performanţă IPL

Publicat luni, 18.02.2013 13:15 de Bogdan Mirică

Infiniti va beneficia de expertiza şi de inovaţiile deţinute de Red Bull Racing şi va împrumuta tehnologie din Formula 1 pentru viitoarele sale modele de performanţă, reunite sub gama IPL.

Infiniti va profita de experienţa partenerilor de la Red Bull Racing în Formula 1. Constructorul nipon plănuieşte să utilizeze tehnologie folosită în Marele Circ pe viitoarele sale modele de performanţă, reunite sub gama IPL (Infiniti Performance Line). Cu o asemenea expertiză în spate, modelele japonezilor vor putea ataca un segment dominat în prezent de diviziile germane M, AMG şi RS.

Primul model care ar urma să beneficieze de pe urma experienţei dobândite de Red Bull în Formula 1 este noul Q50, prezentat în premieră mondială la Detroit şi aşteptat luna viitoare la Geneva. Sedanul, care înlocuieşte vechiul G, este un rival declarat pentru BMW Seria 3 şi Audi A4 şi ar putea fi primul produs al gamei de performanţă IPL.

Despre versiunea de serie a noului Q50 se ştie deja că va prelua motoare Mercedes, în urma alianţei create între constructorul german şi Alianţa Renault-Nissan, părintele Infiniti. Este însă greu de crezut că divizia AMG din Affalterbach va ceda propulsoarele sale japonezilor. Tocmai de aceea Infiniti trebuie să caute şi să găsească noi resurse de propulsie pentru vehiculele IPL.

Pe lângă inovaţiile tehnologice, Red Bull ar urma să ofere şi consultanţă extrem de valoroasă. S-a dovedit deja utilitatea unei coordonări de acest tip în urmă cu un an, când Infiniti a lansat ediţia limitată FX Sebastian vettel, creată sub atenta supraveghere a pilotului de Formula 1. Acesta a condus maşina, a promovat-o, dar a şi oferit informaţii preţioase inginerilor care au lucrat la modificarea şasiului.

Pe viitor, exemplul s-ar putea repeta. Ajutorul oferit de Red Bull ar putea duce şi la dezvoltarea unor noi ediţii speciale cu numele producătorului de băuturi energizante ca modalităţi de promovare.

via autoblog

  • copac, luni, 18.02.2013 14:21

    Imi imaginez doar.De fapt Nissan a fost in stare sa puna si pe Juke motor de 550 cp ,pe concernul de lux ''Infiniti'' sigur vor trece de 600 cp in viitor.Oricum motoarele de pe Infiniti se aud mult mai bn decat cele AMG,M sau RS.De fapt aceste versiuni de performanta ale tradei au fost sportivizade,pe cand Infiniti este pur sportiv inca de la motorizarile de baza.Asa ca Mercedes draga,ridica garda sus si creste puterea motoarelor caci Nissan va va lasa in urma cu Infiniti peste cativa ani.

  • @copac, luni, 18.02.2013 14:29

    frate ti i-ai ridicat in cap pe toti cu acest coment...

  • copac, luni, 18.02.2013 17:07

    @@copac Riscul meserie. Insa trebuie sa recunoastem asta.Japonezii sunt foarte sus fata de nemti in special la fiabilitate. Si ca proprietar de masina germana chiar mi-e jena cand ma intreaba cineva ''daca am avut probleme cu masina'' si eu ca deobicei trebuie sa il mint,iar de rusine le spun de fiecare data ''am schimbat doar consumabilele'' ,fara sa mai incep sa enumar problemele care chiar le avusesem

  • @copac, luni, 18.02.2013 17:28

    Ce masina ai domnule @copac de iti este rusine cu ea? Dc nu scapi de ea sa nu mai fii rusinat cu masina pe care o ai? Zici tu ca Mercedes trebuie sa tina garda sus datorita diviziei de performanta Infiniti? E doar parerea ta, iar ca exista pe Juke 550 de cai este irelevant, astazi oricine poate sa puna orice motor pe orice model, si? Sportivitate nu inseamna doar 1000 de cai si atat, Infiniti mai are de invatat de la AMG-uri, de la M-uri si de la RS-uri si de la multi altii, nu mai visa cai verzi pe pereti.

  • Vasilica, luni, 18.02.2013 17:32

    Daca vrei sa scapi de ea poti intra intr-un COPAC cu ea dar sa ai peste 160km/h ca sa nu mai scape masina sa fie dauna totala.Dupa aia ne povestesti cum ai facut, sa ne radem aici cum ai pacalit asigurarile si ce mega masina japoneza ti-ai luat. Restul sunt basme!

  • @copac, luni, 18.02.2013 17:35

    Sper ca stii ca sunetul motoarelor este regizat ? Ei au spus ca apeleaza la anumite lucruri ca sa se auda mai "misto"

  • copac, luni, 18.02.2013 18:31

    Calm.Stati calmi si pe pozitii iubitii mei,altfel imi voi da imediat seama ca opiniile voastre sunt de liceeni. @@Copac.Sunetul regizat de pe Infiniti se aude de 15 ori mai bine decat pe AMG,M,sau RS .DC? Se aude intr-un stil aparte ,intr-un stil mai rafinat ,fata de uraitul esapamenteor celor trei care bineinteles au boser activ special care capteaza, amplifica si transmite sunetele motorului. Iar tu cel de sus. O sa scap de ea cand o sa ii vina randul.Pana atunci ,ce am ales asta am primit .Am vrut imagine de marca,confort si rafinament,insa nu m-am mai gandit si ce probleme voi avea cu ea pe viitor.

  • copac, luni, 18.02.2013 18:42

    Si inca ceva... Si apropo tinere.Eu nu visez,eu sunt trezit la realitate asa cum am spus .Daca vei arunca o privire pe contul meu vei observa.Insa eu nu sunt ca voi sa visez numai masini germane si nu imi place sa ma laud cu masinile mele,si am invatat cu mult inaintea voastra sa scap de boala aceea ''a aceluia care ,daca a avut o masina ,a lui e cea mai buna''. Asa ca priveste realitatea.Iar Nissan are niste motoare de 10 ori mai rezistente decat AMG,M, si RS care sunt bune doar in linie dreapta si atat .Iar Japonezii de la Nissan au reusit sa faca o masina exceptionala, un super-car: Nissan Skyline GT-R R35 AMS Performance Alpha9. Cu o acceleratie 0-60 mph in doar 2.6 secunde si cu 850cp, este prima masina care a scos 9.33 sec. pe un "1/4mile" (sfert de mila).Intra in lupta directa cu Bugatti Veyron Super Sports cu o acceleratie 0-60 mph in 2.5 sec si 1001cp.Diferenta dintre cele doua masini este pretul: 127.000$ -> GT-R R35 AMS Alpha9 si 2.400.000$-> Veyron Super Sports.

  • @copac, luni, 18.02.2013 18:47

    Baiatu, un sunet rafinat al motorului nu-l face mai sportiv decat concurenta, habar n-ai ce-i aia sportiv, de 15 ori?:) De un miliard de ori da, dar cu directia, repartitia maselor, greutate, performante efective, nu putere si atat, de aceste lucruri "secundare" ce ai sa ne spui? de cate ori sunt la Infiniti peste concurenta? La ani lumina nu?:). Si refuzi sa-ti faci masina de rusine, pai spune marca s-o faci de rusine, sa nu mai repete si altii aceeasi greseala, Infiniti te asteapta.

  • copac, luni, 18.02.2013 19:16

    In primul rand ,pasionatii iubesc pretul scazut pentru performantele si fiabilitatea pe care le ofera. In plus, toti pot optea pentru diferite modificari astfel incat sa creasca puterea totala.Raport pret/performanta si fiabilitate bate un AMG,M,sau RS .Si cum am zis.Chiar te rog sa imi arati una dintre acestea care sa atinga 0-100 in sub 3 secunde.Asa ca decat sa te faci de ras tine opinia pt tine e mult mai bine asa.Nissan a primit un premiu acum cativa ani pt performantele pe circuit. De altfel noul GT-R are o timonerie a cutiei, îmbunătăţită şi ea. De asemenea, anumite zone ale maşinii au fost ranforsate pentru o rigiditate structurală mai bună, rezultatul direct fiind legat de comportamentul maşinii pe şosea. Tot la acest capitol vin şi suspensiile asimetrice ,astfel, arcurile suspensiilor au fost întărite pe partea stângă pe faţă şi sunt inegale pe spate. Dacă roţile primesc o încărcătură inegală atunci când maşina stă, pe şosea lucrurile se schimbă, iar suspensiile sunt perfect egale, permiţând un comportament dinamic net îmbunătăţit.

  • @copac, luni, 18.02.2013 19:49

    Nicku-ul tau este potrivit, Gt-R este supercar si are performante ca atare, M-urile si AMG-urile sunt supersport si au la fel performante ca atare, deci esti pe langa, apoi orice supercar din lume poate sa fie si mai mult imbunatatit sa accelereze si in 2 secunde, iar visati fratilor c-au inventat japonezii automobilul si sportivitatea si apa calda?

  • copac, luni, 18.02.2013 20:08

    Exact cum ti-am mai spus ''eu nu visez ca voi,eu sunt trezit la realitate''. In plus asta este realitatea japonezii sunt peste .In trecut marcile germane bateau japonezele,insa acum s-a schimbat iar lucrurile au luat cu totul o alta intorsura. Si eu zic sa te rezumi pe anumite idei ,modul tau de gandire este caracteristic multor melteni de pe aici,iar ca inteligenta slabut.De ce zic asta? Fiindca te-am intrebat sa imi enumeri un supercar care bate GT-r la aceste capitole : Raport pret/performanta si fiabilitate . Iar in caz ca nu stiai Chiar este un supercar AMG ,se numeste SLS si este slabut din toate punctele de vedere siu nu corespunde deloc cerintelor sau avantajele cerute de mine mai sus.Probabil de asta nu te-ai mai obosit sa il numesti ,si ai bagat-o paia cu ''vezi tu AMG-urile sunt numai supersport ''.Inca cateva comentarii si incep sa scot adevarul de la tine.Incepi sa recunosti ca nemtii sunt praf la supercaruri si ca ei fac numai masini supersport cam asta reiese din ce ai zis tu.Dar lasa asa ,nu mai zice nimic.Te-ai facut de ras prea mult.

  • @copac(da'ala ...primul), luni, 18.02.2013 20:17

    ...ti-am zis eu...si inca ceva, eu sunt de fapt antiqua si sunt fan japoneze...dar restul vad ca ...au continuat si ei fara sa-si treaca numele...in fine...astia care tot ridica nemtii-n slavi sunt documentati nu gluma...au facut ei teste riguroase ,comparative,au analizat si au tras concluzii absolut reale si.......obiective...

  • @copacel, luni, 18.02.2013 20:22

    Mai 'copacule" , ma refeream in general, diviziile AMG si M fac supersport, SLS este o exceptie, care oricum este o aparitie mult mai exotica pe strada decat orice Gt-r iar la supercar raportul pret/calitate NU ARE CE CAUTA, du-te la masini obisnuite daca vrei asta, Juke R cat costa "expertule", ala ce raport are? Dar un Lexus LF-A ce pret are? aa stai asa, daca cer japonezii 500 de mii sau 750 de mii este exclusivist, inteleg, atunci nu se mai vorbeste de raport, iar la performante este cel mai slab dintre toate, de asta ce zici? Ai tu o masina nemteasca cum am eu un supercar japonez, ramai "cu picioarele pe pamant'.

  • copac, luni, 18.02.2013 20:31

    Ma refer numai si numai la Nissan GT-R .DC aduci in discutie Lexus si Juke-R .Acelea normal ca sunt scumpe fiindca sunt facute in numar mic,si se livreaza numai la comanda. Ai inteles gresit pretenas.Dintre toate supercarurile ca raport/pret/performante/fiabilitate GT-R este cea mai buna achizitie.Stii de ce? Fiindca bate la performante chiar si un Ferarri sau un Lamborghinii care nu prind suta in mai putin de 3 secunde.GT-R se aproprie de performantele unui Veyron,si toate astea cu un pret foarte mic fata de altii.Imi pare rau ca incerci sa vii cu argumente decente,insa cam delirezi.Eu vorbesc cu tine numai despre Nissan-Infiniti ,iar tu vii si spui de Lexus ,si de Juke care sunt exemplare rare cu licenta.

  • copac, luni, 18.02.2013 20:35

    Eu am zis raport pret/performante/fiabiliate ,nu calitate domnul meu.Cat despre imaginea care este mai exotica ,nu se mai pune problema in Romania si nici nu ma intereseaza fiindca nu vezi asa ceva pe strazi .Nici una si nici cealalta .Poate doar la TV ,numai ca acolo vad multe supercaruri europene care iau foc fara motiv .Deci nu numai ca sunt mai scumpe decat GT-R insa si proaste.

  • zarnesteanu, luni, 18.02.2013 20:51

    Stati linistiti, copac al nostru e de fapt mafalda. Pardon, am vrut sa zic mafia. Aceleasi prostii tocite de vreme, acelasi vot pozitiv imediat dupa postare, aceleasi obsesii bolnave. urinity suna atat de bine si-au fost atat de "fiabile" incat de-acum incolo vor primi motoarele de la Mercedes. Este decizia "geniului" brazilian din fruntea combinatului de ciment nissan, care s-a saturat de vanzari mediocre si imaginea tot mai stearsa din ultimii ani. Este si normal cand vrei ai o "divizie de lux" sa te duci la cel mai bun sa iei lectii. Puisor, urinity ia nu doar motoare de la Mercedes ci si arhitectura masinii. Te rog sa nu-ti dai cu tesla-n-c... sau cu ciocanul peste degete din cauza asta. Chiar nu se merita.

  • @copac, luni, 18.02.2013 21:33

    Ai cont de o luna si n-ai mai postat de 3 ani spui, cu siguranta poti sa dovedesti asta, oricum top-ul tau de la cont este aberant si facut la misto, spui ca ai Audi A4, o faci de ras ca nu mai vrei sa auzi de ea, dar prima marca ramane Audi in continuare ca optiune.

  • LauCalin, marţi, 19.02.2013 00:12

    Wow! @copac, sincer m-ai cam facut curios. Zi-mi si mie cu ce te-a suparat asa rau Audi-ul de il ponegresti in halul asta. Nu de alta, dar si eu am o masina "de-a casei" si sincer chiar sunt multumit de ea. Pana acum in afara de ulei si filtre si doua becuri nu am schimbat nimic la ea... merge la fel de bine ca acum 3 ani cand am cumparat-o (la mana a doua). Deci chiar as fi interesat de un raspuns. Mai departe. Domnilor, oare chiar asa de important este ca o masina ajunge la 100 km/h in mai putin de 3 (trei) secunde, in conditiile in care se face comparatie cu un SLS AMG care ajunge in mai putin de 4 (patru) secunde? Si oricum comparatia dintre un GTR si un SLS AMG e total gresita. SiCopac, fii sigur ca Mercedes, BMW si ca sa vezi, inclusiv Audi sunt in stare sa faca o masina precum un Nissan GTR, dar nu asta isi urmaresc. Pentru ca potential au. Apropo, stiai ca in anii '30 Audi batea recordul de viteza cu peste 400 km/h? Iar cativa ani mai tarziu Mercedes atingea peste 700 km/h? Sa mai spunem ca primul super sport de serie a fost SL Gullwing? Sa mai spunem ca tot Audi e compania care a lansat prima masina de raliuri cu motor central? Se intampla in anii '30. Sa mai spunem ca tot de atunci Audi si Mercedes aveau motoare V12 si motoare supraalimentate? Si crede-ma, mai sunt muuulte. Hai sa se bazeze si ei pe experienta din raliuri si F1 sa vedem atunci ce ne da (tineti-va bine daca ar face asta Mercedes, pentru ca este din foartele putine companii care a castigat cam tot in competitiile unde a participat). Un GTR este el foarte performant si ai dreptate cu supensia (mai adaug ca nu toate motoarele au aceiasi putere... deci e posibil sa te trezesti cu un motor mai puternic decat cum zic cei de la Nissan, si ca rotile au un sistem special de prindere a penurilor pentru ca sunt supuse la niste forte care le pot distruge usor). Si oricum este mai usor sa modifici puterea unui GTR, pentru ca nu este la fel de complex construit (inca un motiv pentru care e mai ieftin). Ideea este ca un SLS te face fericit si cand mergi pe autostrada cu 200-250 km/h (evident in Germania) si cand mergi in oras cu 50-60 km/h, si cand te dai pe circuit cu 300 km/h. Ori chestia asta un GTR nu prea reuseste. "Sufletul"lui este pe circuit si pe drumuri virajate. Cam asta le face unice atat pe GTR, cat si pe Lancer Evo sau pe Impreza WRX STI. Cand vor fi mai capabile si pe alte tipuri de sosele va creste si pretul. Si cand vor fi la fel de confortabile si de luxoase. Pana atunci eu zic sa nu mai compari GTR cu niciun AMG, M sau RS. Uite, pentru asta avem Infiniti. ;) Si apropo, aici nu vorbim de fiabilitate. Cel putin teoretic, atunci cand iti permiti o masina de peste 60-70000 de euro intretinerea nu trebuie sa fie o problema. Altfel proprietarul este un cocalar care s-a intins prea mult. Scuze pentru cele cateva greseli gramaticale.

  • copac, marţi, 19.02.2013 01:46

    @lacalin,imi place parerea ta.Foarte constructiva.Recunosc am deviat de la subiect spunand despre GT-R pt ai raspunde desteptului de mai sus,care nu intelegea.Eu ma referisem ca in viitor sigur Nissan va pune pe concer motoare de peste 600 cp.Cat despre confortul masinilor acestora 3 ''japoneze'' specificate de tine,nici nu se pune problema,de fapt chiar ei au spus ca nu vor sa iti distraga atentia de la condus de aceea aceste supercaruri nu au interioare de lux.De fapt acelasi lucru il putem spune si in cazul lui Veyron care nu are nici macar un display cu sistem de navigatie in bord.Aceste masini au fost create cu alt scop exact cum spui tu ,ele nu au fost creata sa fie de lux ,ci de performanta atat pe circuit cat si pe trasee virajate.Si da ,se pare ca gandim la fel.Exact cum am zis si eu motorizarile precum AMG,M si RS sunt pt linie dreapta.Astea sunt avioane de linie de aceea nu au performante foarte bune.Adica pt linie dreapta nu iti trebuie cine stie ce performante ,ci doar aerodinamica mai buna ,o caroserie si armasari mai multi atat. Iar Subaru vezi ca au scos si ei cate ceva in domeniul performantei: In primul rand.. Subaru a introdus tractiunea integrala in 1972, Audi si BMW in 1980 iar de VW nu are rost sa vb. Asadar, Subaru are un avans de 8 ani fata de competitorii directi si sa nu uitam ca sunt de pe un continent nebun cu tehnologia asadar au progresat destul de mult. In al 2-lea rand, un motor boxer si o tractiune integrala se pupa mult mai bine decat un motor cu cilindrii in linie asadar intregul ansamblu este mai bun. Sistemul lor 4x4 este unic si mult mai performant decat majoritatea sistemelor actuale iar calitatea modelelor lor se ridica la un nivel superior modelelor europene.

  • vali, marţi, 19.02.2013 02:41

    Draga @copac, AMG, M si RS sunt doar pt linie dreapta deci....o sa incep cu cea mai de succes dintre ele( pt masinile de strada) M-ul de la Bmw are 40 de ani, deci cand aparea primul M acum 40 de ani "care nu avea performante f bune" , adica exact in 1972, tot de cand a introdus Subaru tractiunea integrala, ce modele avea exact Subaru? Cu toata tractiunea integrala, cele mai de succes berline si coupe-uri sportive si atentie accesibile fata de alte modele sportive ale vremii, cel putin 3 decenii au fost M-urile, asta la tractiunea spate, la integrala Audi Quattro a "spus cam tot ce-a fost de zis" pe la raliuri, Subaru de abia cu Impreza a scos capul la raliuri cu adevarat, dar cred ca ti-a spus mai bine @laucalin ca-n materie de motorsport Mercedes era deja "greu" prin anii "50, daca mai pomenesc si de Porsche si de tot continentul care "nu este nebun cu tehnologia". adica Ferrari, Alfa, Lancia, Maseratti deja cred ca "trebuie sa inchizi pravalia", europenii in general au o prea mare istorie si-un palmares prea bogat sa vii tu acum cu povesti nemuritoare cu Infiniti de 600 de cai si chiar si cu Gt-R, ce-a fost de doborat si de inventat s-a inventat cu mult inaintea lor, intelegi? C-au recuperat, ca au si ei cateva modele legendare care au avut si rezultate in motorsport, de acord, dar nu veni cu ceea ce nu exista pt ca istoria este alta, nu vreau sa incep eu acum iar discutii interminabile de japonezi vs europeni, dar in materie de orice inovatie, performante si tot ce tine de automobilul de astazi si de ieri,( sa mai zic de Saab si Volvo?) europenii sunt pe primul loc, automobilul si "apa calda" in industria auto pe Batranul Continent au aparut, si pot sa ma duc chiar si la revolutia industriala, tot de aici s-au exportat si-n America si "know how-ul" si tot ce-a fost necesar pt ca apoi si acolo sa apara multe progrese in materie de orice, pai cand se facea in SUA Ford model T japonezii erau calare pe cai cu sabiile, cand inainte de 1900 in Europa erau primele motociclete japonezii nici biciclete nu aveau, deci lasa tu te rog Infiniti care va primi motoare de la Mercedes, macar asa din respect, ca fan auto ce esti, ce zici? Eu unul nu desconsider vreo marca japoneza, au ajuns prin multa munca acolo unde sunt astazi, dar sa nu incurcam "borcanele" auto, stiu ca istoria este istoria si prezentul este...prezent, dar cand invoci trecutul scurt al unor modele sau marci japoneze se impun niste precizari, poate nu le cunosteai, nu-i problema, cat traim invatam.

  • LauCalin, marţi, 19.02.2013 10:44

    Mai, acum sa o dam si pe-a dreapta. Este un capitol la care japonezii sunt mult in fata tuturor, si anume la fiabilitate. Desi este drept ca nu toata lumea isi doreste in primul rand fiabilitate, iar cand te urci intr-o japoneza parca nu prea te simti la fel de bine ca intr-o masina nemteasca. Si cel mai bine se vede asta la masinile de volum. Vali, ca sa fie "tacamul complet", ai uitat de McLaren. McLaren si BMW. Acum mai bine de 20 de ani si-au unit fortele si a iesit o masina care inca mai socheaza. In opinia mea McLaren F1 este masina anilor '90, chit ca este peste 1 000 000 de dolari.

  • vali, marţi, 19.02.2013 10:59

    Conceptul de automobil fiabil tot de nemti a fost introdus, stii asta, inca inainte de al 2-lea razboi mondial aveau masini, mecanisme complexe si fiabile, iar in anii 70-90 cele mai solide si rezistente masini tot de la ei veneau, unde erau japonezii cu fiabilitatea atunci? Ca acum au lasat-o mai moale nemtii cu fiabilitatea este altceva, dar japonezii cum au inceput sa fie fiabili, cumva cu sistemele testate de altiii ani intregi? Stii ca asta este curentul acum, dar vor incepe si ei s-o lase mai moale, in special cele construite in afara Japoniei.

  • LauCalin, marţi, 19.02.2013 13:10

    Ai dreptate. Pe de alta parte, atunci cand ai o imagine de marca solida iti permiti sa mai faci si unele compromisuri in privinta fiabilitatii pentru ca oricum vanzarile vor fi bune. Va fi mai ieftin pentru tine ca producator sa construiesti acea masina (se ia in calcul si folosirea platformelor tehnice comune tot pentru limitarea costurilor... lucru pe care japonezii nu prea il fac), mai faci niste bani si de la departamentul de service, c sa nu mai spunem ca fac bani si firmele care se ocupa cu piese auto si serviceurile. Deci practic au mai multi de castigat... in afara de proprietar care trebuie sa plateasca. Oricum pana va adopta si Toyota de exemplu politica asta va mai trece ceva timp, mai ales in ceea ce priveste Europa. Pentru ca in general aici masina nemteasca e sfanta pentru foaaarte multi. Daca e bine sau nu... depinde cum vezi lucrurile si in ce extrema pici.

  • copac, marţi, 19.02.2013 14:50

    Iar nemtii nu vor avea niciodata curajul sa ofere ceva de performanta inalta ca si GT-R la un pref foarte,foarte mic.De fapt GT-R este al doilea supercar de mare performanta dupa Veyron,ca si rapiditate.Deci ia spuneti baietasi dati exemple de cateva supercaruri nemtesti ''care nu exista'' pe masura lui GT-R ca si raport pret/performanta/fiabilitate,si lasati trecutul ,fiindca un proverb zice asa '' Nu conteaza cine ai fost,conteaza cine esti'' .

  • copac, marţi, 19.02.2013 14:59

    Iar la motociclete germanii sunt pe nicaieri.Japonezii produc cele mai bune motociclete ,mai ales Honda .Prima motocicletă importantă Honda a fost produsă în 1949 şi s-a numit “Model D” fiind urmată de modelul J Benly.Dar de Mitsubishi si Subaru care participa si au participat inca din anii 72'in diverse raliuri.Nemtii unde sunt,sau unde erau nemtii p'atunci??Sau in Raliul Dakar unde Mitsubishi a obtinut al doispelea succes consecutiv.Nemtii unde sunt? Pe nicaieri.

  • vali, marţi, 19.02.2013 15:31

    Tu vorbesti de 1949 cand europenii aveau motociclete cu cateva decenii buna inainte, exact ce spuneam, inainte de motociclete aveau biciclete, raliuri din anii "70? Baiatu, raliurile s-au inventat cu mult inainte de anii "70, tu nu intelegi ca nu ai cu ce mari descoperiri sa vii in fata din partea japonezilor? Iar la conceptul de fiabilitate m-am referit la masini solide si complexe in acelasi timp, la nemti a aparut prima oara asta, nu fiabilitate cu 4 roti si-un volan, ci mecanisme complexe. Hibrizi? Ei doar l-au implemantat, n-au inventat nici bateriile nici motoarele cu ardere interna si nici conceptul de a pune pe cele doua impreuna, la fel cum n-au inventat motorul Wankel cu care se lauda unii c-a fost inventat de Mazda, a fost inventat de Audi in anii "60 si vanduta licenta japonezilor, eu am spus ca daca nu stii ceva sa intrebi, asa e corect. Ai dreptate, nu conteaza cine ai fost, conteaza cine esti, si ca sa vorbim la subiect, cine este mai Infiniti in prezent?. Si tu nu intelegi ca la categoria supercar pretul conteaza mai putin? Oricum Nissan subventioneaza puternic pretul la Gt-r sa se mire cei ca tine ca este super ieftin, tu intelegi ca un Mclaren F1 din 1993 fata praf orice GT-R si-n momentul de fata? Asta standard, daca primeste modificari la revedere...Dakar? Pai unde este Mitstubishi in prezent daca tot spui ca nu conteza trecutul? Te agiti ca o musca intr-un borcan, asta faci.

  • copac, marţi, 19.02.2013 19:05

    Mai tu nu intelgi omeneste.Nemtii nu mai sunt ce au fost .Pana si Koreenii sunt mai inovativi decat europinii (nemtii).Koreeni au fost primii care au inventat bateriile care se incarca intr-un minut si multe altele.Din nou,delirezi .Si in caz ca nu stiai prima motocicleta s-a inventat in 1930 si nu a fost nici nemteasaca.Si apropo de inovatii in 2012 Hyundai si Toyota s-au situat pe primele locuri in inovatii.Nemtii erau pe nicaieri? Si nu conteaza cine a inventat hybriziii,conteaza ca Toyota a fost primul brand care le-a dat viata si le-a produs in serie.Europenii si americanii nu visau la asa ceva.Iar azi au ajuns sa fie cei mai buni pana si BMW vrea tehnologie hybrid Toyota.Inca un brand care cu siguranta s-a implicat si care a inovat mai este Volvo ,nu nemtii.Pana si Honda au fost primii care prin 1989 au creat pasul variabil la supape.Dupa ei s-au inspirat altii.Acelasi principiu,altfel de actionari mecanice,electrice sau electronice,alte denumiri.Cat despre roboti si in domeniul aerospatial Honda isi are iar locul ei.Japonezii sunt primii care au inventat robotii atat in industria automobilistica ''in fabrici'' cat si pt uz casnic.Vrei sa mai enumar? Sincer mi-am pierdut rabdarea sa informez liceenii ca tine care au tot picat la bac.Iti doresc tot binele din lume si sa iei bacul anul acesta,iti tin pumnii....bafta.Pe urma poti delira in continuare,insa pana atunci bacul este tinta ta nu masinile.

  • vali, marţi, 19.02.2013 19:44

    Ce-a facut, prima motocicleta a aparut in 1930?. Daca nu stii mai bine sa nu te faci de ras, eu iti spun ca Bmw AG a scos prima motocicleta in 1923 cu motor boxer si antrenat cu cardan, nu spun c-au scos prima motocicleta din lume, dar anul pe care l-ai dat tu este complet eronat, deci cu 7 ani inainte de 1930 Bmw avea motocicleta cu cardan, exact pe vremea cand japonezii aveau biciclete, cum spuneam. Ce face Hyundai, este cea mai inovatoarea marca din 2012? Extraordinar, si ce-au inovat ei ma rog? Lasa omule top-urie de pe sistemul "cercetatorilor britanici", nu mai inventa inovatii ca nu au fost niciodata asiaticii mai inventivi decat europenii la tehnica, au copiat la greu si-au imbunatatit, dar macar nu mai dezinforma si nu mai arunca date fara sa cunosti, Toyota marca inventiva, ma faci sa rad, in afara de implementarea hibrizilor, nu inventarea, tot ce-au facut ei intra in "buzunarul" lui Mercedes in materie de orice, te agiti degeaba, realitatea si cursul istoriei nu-l poti schimba, ca acum s-au mai egalat lucrurile este altceva, dar cel care abereaza esti tu.

  • copac, marţi, 19.02.2013 20:18

    Da mestre esti profesor de limba meltenistico-intitulata in Romania ''prostologia''.Brava,aplaudati-l va rog pe oaspetele nostru de onoare @vali,care a venit sa isi spuna supararile. Se pare ca nu stii nimic despre BMW si mai te numesti si fan. Prima motocicleta BMW a fost R75 Sahara si a fost produsa in 1942.Si da ,japonezii aveau biciclete pe atunci ,unele dintre cele mai bune .De fapt tot ei au inventata bicicleta cu baterii ,adica cea electrica si era vanduta sub o firma numita Kirowo.Ei creau biciclete mai mult pt festivitati si concursuri nationale ,deci erau foarte buni la asta,pe atunci europeni chiar era pe nicaieri.Odata ce timpul a trecut ,de la infiintarea mai multor companii,japonezii au inceput sa produca cele mai performante motocioclete.In prezent Suzuki a creat o motocicleta care a facut muci un Veyron in line dreapta nu stiu daca ai auzi ,dar s-a difuzat si pe posturile de stiri. http://hayabusatheking.blogspot.ro/2011/01/hayabusa-king.html Cea inovat Hyundai ,ia priveste : http://www.automarket.ro/stiri/un-grup-de-cercetatori-coreeni-a-dezvoltat-bateriile-auto-care-se-incarca-46383.html http://www.automarket.ro/stiri/hyundai-este-cea-mai-inovativa-companie-auto-in-2012-49570.html Nu este nici un top pretenare, ci doar o realitate care curma inima multor infocati ca tine.Am mai zis si eu detin o marca germana ,insa nu ma laud si nu sunt atat de infocat ca voi.Desi nu as avea cu ce sa ma laud .Cu ce ,ca am avut probleme mecanice cu ea? Probabil voua vi se pare un fleac ,dar cand se intampla asta pe pielea ta si trebuie sa scoti bani si iar bani din buzunar deja incep sa imi pun mainile in cap fiindca nu ma asteptam de la o marca cu imagine si ultralaudabile de toti cretinii in Romania.Eu zic sa incheiem caci orikum nu vei intelege.Fiecare cu parerile lui ,e cel mai bn asa

  • LauCalin, marţi, 19.02.2013 20:43

    Totusi nu mi-ai spus ce ti-a facut acel Audi de il urasti in halul asta. Zi-ne si noua ceva despre el (motor, nr de km si probleme). Nu de alta, dar am si eu cunsotinte care au A4, unii au depasit 300000 de km si nu a desfacut motorul, nu le-a picat turbina, injectoarele sau volanta... toti merg in fiecare zi cu ele si nu prea le-au facut probleme incat sa regrete ca au luat asa ceva. Deci te rog sa imi spui. Multumesc!

  • vali, marţi, 19.02.2013 22:38

    Ma omule, Bmw intai a produs motociclete apoi masini,( prima oara motoare de avioane), cum sa produca prima motocicleta in 1942, daca in anii "30 a facut primele masini? Cauta tu unde vrei, prima motocicleta Bmw a fost produsa in 1923, si aia sub denumirea de BMW AG, inainte se chema altfel, aberezi rau de tot, si lasa "inventiile" Hyundai, acolo este una care oricum nu are o arie larga de utilizare, toate celelalte mari inventii unde sunt, de este" marca cea mai inovativa de ani buni"?? Si uite asa ajung la gunoi multe marci europene care au adus aproape totul in lumea auto si- a devenit Hyundai inventatorul pamantului, asta este nivelul de astazi, cultura auto zero, Coreea rulsz.

  • copac, marţi, 19.02.2013 22:53

    @LauCalin,iti pot prezenta doar problemele preintampinate pana in 38.000 km ,fiindca in primul rand nu imi place sa dai informatii unora care nu ii cunosc personal,iar in al doilea rand dupa acest numar de km au fost probleme ,care ar injosi si m-ar face de rusine mai ales pe mine ca proprietar si nu vreau sa afle prea multi. OK .Detin un A4 1.9 tdi 131 cp probleme avute pana in 38 mii km. - schimbat un bec stop spate - schimbat stergatoare (doar lamele de cauciuc) - schimbat bateria - schimbat burdufe planetara - schimbat MAF - schimbat fulie ambreiaj compresor AC - 500ron Nu mai pun aici filtrele + uleiul + distributia Iar de la 38 in sus iti mai pot spune una si ''iti ajunge'',nu vreau sa ma intind asa cum am zis. -cateva probleme cu EGR-ul, -debitmetrul nu mai functiona,

  • vali, marţi, 19.02.2013 22:53

    Si vezi ca-n stirea de pe automarket cu topul cu hyundai scrie la sfarsit ca marcile cele mai prezente in ultimii ani in acest top pe primele pozitii sunt de departe toyota si bmw, deci las-o balta cu coreenii care au inventat lumea, plus ca acel top incepe din 2005, inainte de asta ce-a fost? Au rupt coreenii cu inventiile probabil, macar te abtineai si vorbeai din memoria ta de mare fan auto ce esti care crede ca prima motocicleta a aparut in 1930 si ca Bmw a scos prima motocicleta in timpul celui de-al doilea razboi mondial, ramai la criticarea propriei masini si la pastrarea ei in acelasi timp, esti credibil oricum. @laucalin Eu pun pariu ca nu are Audi, este un fanatic de japoneze care incearca sa faca de ras marcile nemtesti si nici nu mai stie ce sa inventeze , un om care are probleme cu masina si nu mai vrea sa auda de ea o schimba si gata.

  • copac, marţi, 19.02.2013 23:11

    iar ai aparut mai vali? Tipic romanesc .Poti sa ramai la parerile tale cum ti-am zis . Mai eu nu sunt genul de om care sa laude propria masina.Ai citit bine ce am postat mai sus? ''AM invata sa scap de boala aceea ,a aceluia care a avut o masina si a lui este cea mai buna''.Nu imi place sa imi laud masinile sau marcile germane ''ca vezi doamne am eu''.Ti-am zis imi place Audi pt felul cum se conduce,confortul interior si ergonomia scaunelor binegandite de inginerii Audi. Sa o schimb? Pe ce? Pe bani putini? Mai bine o tin pana pica tot dupa ia decat sa primesc un pret de nimik.

  • copac, marţi, 19.02.2013 23:37

    @Mafia,sa inteleg ca tu esti @Mafia de care spunea userul @zarnesteanu.Cred ca esti unul nou fiindca nu te-am prea vazut postand pe aici. Da mi-am cumparat masina pt confort fiindca cei de la Audi stau foarte bine la acest detaliu.Am vazut-o,mi-a placut,am cumparat-o fara sa ma gandesc prea mult si fara sa evaluez diverse cauze care ar putea avea de suferit fiabilitatea acestei masini.Sunt multumit ca am scapat de ele si ca 40% din problemele masini ,masina era in garantie iar costurile au fost suportate de ei.Dupa iesirea din garantie am suportat eu cateva,unele fiind de natura obraznica. Stai linistit ,incerc sa ii explic niste lucruri constructive si istorice in acelasi timp,insa daca el intra in polemici fara sa studieze diversitatea lumii auto e nasol.

  • LauCalin, miercuri, 20.02.2013 00:41

    Copac, desi sunt si nu prea de acord cu tine sincer imi place sa vorbesc cu oameni care isi sustin parerea si punctul de vedere cu argumentele lor si (poate cel mai important) intr-un mod civilizat. Urasc limbajul de mahala si consider ca cei care il poarta de acolo se trag si asta duce ulterior si la modul de gandire... ca marca x e mai tare decat y, ca in reviste marca z e mereu pe primul loc... bla, bla, bla. Iar uneori cand se contrazic pe seama unor masini care prind 100 km/h la o diferenta de nici o secunda uneori mi se pare amuzant. Pentru ca este o diferenta pe care un simplu sofer nu o simte. Doar un pilot. Daca s-ar merge pe principiul asta am avea pe piata vreo 10-15 marci. Totusi nu pot sa nu remarc faptul ca te-a atras la Audi exact ce tot incerc sa spun de mult timp pe-aici, adica acele lucruri care iti sar in ochi, "palpabile" daca imi permiti... gen confort, finisaje, ergonomie, insonorizare, tinuta de drum etc. Aici nemtii sunt in fata japonezilor. Iar cum cea mai mare parte a celor care isi cumpara o masina nu prea sunt pasionati de domeniul asta, evident ca asta vor pretui prima data cand se va urca in ea, cum se simt in ea. Chiar si mirosul materialelor ii poate face sa cumpere o masina sau nu... pe motiv ca un miros mai putin placut in opinia multor neavizati poate insemna o calitate mai slaba. Ce au facut nemtii este, in opinia mea, o adaptare la ceea ce isi doresc cei mai mult cand vad o masina si o conduc. De imagine nu mai poate fi cazul, cel putin in Europa, unde clar sunt cei mai bine vazuti. Si totusi, pana nu ma lasa VW in drum, pana nu apar "greierii", pana nu incep sa-mi pice pise scumpe, dati-mi voie sa ma declar multumit de el. Poate nu e la fel de fiabil precum un Auris sa zicem. Dar este mai confortabil, tinuta de drum imi insipra mai multa incredere si siguranta in masina si per total imi place sa o conduc. Poate si pentru ca e o masina de clasa mica facuta pe platforma unei masini de clasa compacta (foarte putine masini se pot lauda cu asa ceva - invers sunt cazuri mai multe) Deci sunt pareri si pareri. Depinde cine si cum si le exprima. Chiar si asa, intr-o zi voi avea un Volvo. Dar asta e cu totul alta discutie. :)) Asfalt urscat tuturor!

  • copac, miercuri, 20.02.2013 13:33

    @LauCalin RESPECTE !!! Asa este pana la urma.Fiecare cu parerile lui,fiecare isi sustine parerea ,fiecare cu gusturile lui.Nu ne-am nascut toti odata si nici nu o sa murim toti odata.Ne-am nascut pt a avea gusturi si opinii diferite,altfel am fi plictisitori cu totii sa spunem aceleasi lucruri si sa visam la aceleasi caracteristici. Eu ti-am spus am alte gusturi.Iubesc Audi pt tot ce tine de confort si stil,insa iubesc si japonezii care s-au staraduit si se starduiesc in continuare sa ofere publicului larg o fiabilitate cat mai buna a masinilor lor si a tot ce tine de mecanisme si tehnologie de foarte buna calitate. Se pare ca tot un user rabdator ai ramas,iar comentariile tale sunt mult mai constructive ca in alti ani.Nu stiu daca ma mai stii,insa facuse-m o pauza o perioada de timp din cauza timpului prea incarcat si si in ultimii 2 ani cam asa nu am mai comentat pe aici,doar citeam stirile si atat. Noroc tinere si ai grija de ''broscuta'' este un model cu istorie care si acum imi emana istorie chiar daca nu mai au aceeasi fiabilitate ca cele vechi.

  • copac, miercuri, 20.02.2013 13:35

    Scuze pt unele greseli gramaticale,insa timpul nu prea imi permite.