Informații despre succesorul lui Toyota GT86: modelul se va numi GR86 și va fi lansat în 2021

Publicat joi, 26.03.2020 11:37 de Cornel Șocariciu

Înlocuitorul lui Toyota GT86 va fi numit GR86 (Gazoo Racing), iar modelul ar urma să fie lansat la jumătatea anului viitor. Conform surselor, sportivul nipon va avea o platformă nouă și o motorizare boxer cu 255 de cai putere.

În toamna anului trecut, Toyota a publicat un amplu comunicat de presă în care a anunțat o serie de parteneriate cu Subaru. Una dintre cele mai importante informații a fost aceea că sportiva GT86 (foto) va avea un succesor.

Acum, un document "scăpat" pe internet de unul dintre dealerii Toyota din SUA oferă informații noi cu privire la viitorul model sport.

Succesorul lui Toyota GT86 va fi numit GR86 (Gazoo Racing), astfel încât gama de modele sport a producătorului nipon să poată fi identificată mult mai simplu. În același timp, documentul arată că lansarea noului GR86 va avea loc la jumătatea anului viitor. Cel mai probabil, noua generație Subaru BRZ va fi lansată la scurt timp.

Viitoarele GR86 și BRZ vor folosi o platformă nouă, iar conform unor voci apropiate companiei, modelele ar urma să mizeze pe arhitectură modernă TNGA dezvoltată de Toyota. Motorizarea ar urma să fie oferită de Subaru, iar aceleași surse spun că propulsorul de 2.0 litri cu 200 CP va fi înlocuit cu unul de 2.4 litri cu 255 de cai putere.

Vor exista și modificări consistente la nivel exterior, dar și îmbunătățiri la interior. Cei doi producători niponi vor oferi materiale și finisaje mai bune, dar vor plusa și în dreptul tehnologiilor moderne.

Via | Autocar

  • unu, joi, 26.03.2020 14:39

    nu pot decat sa ma bucur sa vad ca cineva in ziua de azi mai mareste cilindreea, si nu vine cu mizerii mild hybrid+down size su alte kkt uri de genu :) chiar zilele trecute ma uitam dupa una second pe anunturi:)

  • someone, joi, 26.03.2020 15:20

    @ unu: motorul e cel turbo din gama subaru. si e de 2.4 pt ca EJ20 tocmai ce a fost scos din gama. iar cel de 1.8 inca nu cred ca e pregatit pentru o sportiva mica. partea interesanta e ca acest 2.4, poate sa scoata stock 400 hp, asa cum se estimeaza ca va avea viitorul wrx sti din 2021. si da, e frumos ca macar unii renunta la cilindree mica si alte chestii de marketing