Informații neoficiale: Volvo pregătește un SUV XC100 cu motoare pe benzină și versiuni plug-in hybrid și electrice
Volvo intenționează să dezvolte un SUV XC100 cu motoare pe benzină și versiuni plug-in hibrid și electrice pe viitoarea platformă SPA2. Noul model ar urma să fie cu circa 30 de centimetri mai lung decât XC90.
Volvo a anunțat recent că dezvoltă o nouă platformă pentru modelele sale de mari dimensiuni, care va primi numele SPA2. Principalul avantaj al acesteia este că va permite dezvoltarea unor modele cu dimensiuni mai mari comparativ cu actuala platforma SPA.
Publicația britanică Auto Express susține că a intrat în posesia unor informații potrivit cărora primul model care va fi dezvoltat pe noua platformă va fi XC100, care va fi cu circa 30 de centimetri mai lung decât XC90.
Întrucât XC90 are o lungime de 4.95 metri, viitorul XC100 ar urma să aibă 5.25 metri și să fie cu câțiva centimetri mai lung inclusiv decât unul dintre principalii rivali de pe piață, BMW X7 (5.15 metri).
Sursa citată susține că noul XC100 ar urma să ofere un ampatament mai mare, ceea ce va genera creștere a spațiului la interior, în special pentru pasagerii din spate și portbagaj.
Noul model ar urma să fie oferit cu motoare pe benzină cu sisteme mild-hybrid, dar și în versiuni plug-in hybrid și electrice, potrivit noii strategii Volvo de a oferi versiuni electrice Recharge penru fiecare model din gamă.
Noul model este cunoscut intern sub numele de cod V616, în care primul 6 semnifică cel mai mare model din gamă, 1 reprezintă prima generație a modelului, iar al doilea 6 este simbolul suedezilor pentru SUV.
De asemenea, sursa citată afirmă că noua platformă va fi utilizată și de brandul de performanță Polestar pentru lansarea unui SUV electric, cel mai probabil sub numele Polestar 3.
Anterior, Volvo a anunțat că modelele dezvoltate începând din anul 2022 pe viitoarea platformă SPA2 vor integra sisteme de conducere autonomă pe autostrăzi prin intermediul unor sisteme Lidar dezvoltate în parteneriat cu compania americană Luminar. Acestea vor fi implementat treptat pe anumite porțiuni de autostradă din anumite țări care vor avea legislație pentru o astfel de tehnologie.
De asemenea, Volvo a anunțat recent că va dezvolta un SUV mai mic poziționat în gama sub XC40 pe noua platformă SEA a proprietarului Geely.
Via Auto Express
mda, necesar ca aerul xc 100 ca se statea cam inghesuit in mamutul xc 90. dar cred ca se merge spre doua feluri de masini in viitorul care ne asteapta dupa primu colt: 1. dube autonome pentru sclavii montatori-slujitori 2. e-suvuri la fel de babane pentru aia cu biciul.