Infuzie de putere si dieta de cuplu pentru Ford Focus RS
Graham Goode Racing a ales sa stoarca inca 68 de cai putere de sub capota noului Ford Focus RS. Cuplul motor a fost insa limitat pentru a obtine o tinuta de drum mai buna.
Specialistii de la Graham Goode Racing au decis sa isi indrepte atentia asupra unui pachet de modificari pentru cel mai puternic hot-hatch al momentului, Ford Focus RS. Desi multi tuneri opteaza pentru obtinerea unor performante maxime de pe urma motorului cu cinci cilindri, britanicii au fost ceva mai rezervati si au gandit o solutie echilibrata pentru cei care isi doresc un RS personalizat si ceva mai puternic.
Astfel, cu toate ca a reusit sa smulga un total de 368 de cai putere din unitatea de 2.5 litri, casa de tuning s-a multumit cu un cuplu motor de 460 de Nm, cu doar 19 Nm in plus. Motivele pentru care cuplul a ramas aproape identic este dorinta celor de la Graham de a da nastere unei masini cu un comportament rutier exemplar.
"Chiar si cu o suspensie fata Revoknuckle si un diferential Quaife, obtinerea unei aderente optime poate fi o problema. Gandindu-ne la acest aspect am luat decizia de a limita cuplul motor, desi unitatea este capabila de resurse mult mai generoase", se arata in comunicatul Graham Goode Racing.
Pentru a obtine aportul de putere, britanicii au recalibrat sistemul ECU, au marit capacitatea intercooler-ului, au modificat sistemul turbo, de admisie si injectoarele. Pretul acestor modificari este de aproximativ 4145 de euro, Graham oferind si o garantie de 12 luni sau 50.000 de kilometri.
via | Autocar
ar fi interesant un model cu tractiune integrala... sa se poata bucura de propulsorul acela...