Inginerie financiară post-Dieselgate: profitul Volkswagen a scăzut cu 86% în primele 3 luni ale anului, dar celelalte branduri cresc
Profitul Volkswagen a scăzut cu 86% în primul trimestru al anului ca urmare a politicii de a direcţiona pierderile celorlalte mărci din portofoliu către brandul principal al grupului german.
Scandalul Dieselgate a obligat Volkswagen să opereze schimbări majore în modul în care îşi organizează afacerile. Pentru a proteja cât mai mult celelalte branduri din cadrul grupului, pierderile înregistrate de acestea din cauza scandalului Dieselgate au fost practic transferate către marca Volkswagen, element ce explică rezultatele financiare contrastante.
Astfel, grupul Volkswagen a înregistrat o creştere a profitului de 3.4% în primele 3 luni ale anului comparativ cu perioada similară din 2015, de la 3.33 la 3.44 miliarde de euro, chiar dacă veniturile au scăzut cu un procent similar, la 51 miliarde de euro.
În schimb, brandul Volkswagen a înregistrat o scădere abruptă de 86% a profitului, de la 514 la numai 73 de milioane de euro, situaţia fiind astfel "salvată" de celelalte mărci ale grupului.
Profitul Porsche a crescut de la 765 la 895 de milioane de euro, în timp ce Skoda a marcat o creştere de 30%, la 315 milioane de euro. Inclusiv profitul Seat a înregistrat o creştere puternică, de la 33 la 54 milioane de euro, în ciuda faptului că producătorul spaniol traversează o perioadă mai puţin prolifică. Singurele excepţii de la regulă au fost Audi, care a înregistrat un profit similar de 1.3 miliarde euro, şi Bentley, care a înregistrat pierderi de 54 de milioane de euro.
"Compania a obţinut rezultate respectabile în condiţii dificile. 2016 va fi un an de tranziţie pentru Volkswagen în care vom realinia grupul", a explicat Matthias Mueller, CEO-ul Volkswagen.
Chiar dacă nu a fost menţionată explicit, politica de transferare a pierderilor de la brandurile secundare către marca Volkswagen a fost evidenţiată şi de analiştii de pe piaţa de capital. "În cele mai multe circumstanţe, celelalte branduri primesc rambursări pentru costurile pe care le au în legătură cu Dieselgate", a precizat o instituţie de profil către investitori.
Via Motor1
Mare minune sa nu ajunga Hyundai-Kia pe locul 2 la vanzari......iar VW pe 6 -7 :)))))))....... Unde sunteti voinicilor ? :)))))