Inginerii Volvo lucreaza la sunetul viitoarelor hibride in Suedia
Suedezii de la Volvo lucreaza deja la sunetul viitoarelor hibride plug-in in cadrul noii lor facilitati de test din Torslanda. Laboratorul acustic Volvo are rolul de a asigura sunetul premium al marcii in toate modelele pe care le vor crea acestia.
Scandinavii de la Volvo au deschis un nou laborator acustic, pentru a acorda cu atentie sunetul motoarelor pe care le construieste, alaturi de sunetele de la interior pe care le experimenteaza pasagerii. Laboratorul a fost construit in Torslanda, Suedia, chiar in inima complexului de productie Volvo. Acest laborator are o incapere speciala, care nu permite intrarea sunetelor de fundal si elimina orice fel de unda perturbatoare.
Desi laboratorul acustic al celor de la Volvo nu permite accesul sunetelor din exterior, acesta este creat special pentru a imita anumite conditii – cum ar fi rularea pe asfalt pentru a putea simula toate mediile pe care le vor infrunta modelele lor in viata reala. Laboratorul Volvo din Torslanda include si o camera pentru acordare a sunetelor. De asemenea, aceasta facilitate de testare poate sa efectueze teste atat asupra modelelor cu tractiune fata, cat si pentru modelele cu tractiune integrala.
In camera NVH (Noise, Vibration and Harshness) lucreaza peste 60 de persoane care sunt specializate in crearea unui anumit tipar de sunete, specifice pentru un Volvo. Acestia au impartit sunetele pe trei categorii: sunete enervante, sunete informative si sunete impresionante. Astfel, inginerii Volvo incearca sa elimine din fasa orice fel de scartaieli sau zgomote enervante, alaturi de zgomotele de rulare si altele elemente similare. In acest timp, sunetul motorului si al elementelor de atentionare si simulatoarele de releu sunt inca perceptibile pentru sofer, pe cand sunetele create de inchiderea usilor sau a motoarelor la turatii ridicate vor fi acordate special pentru impresia clientilor.
Aceasta facilitate Volvo are scopul de a crea sunetul primilor hibrizi de tip plug-in pe care ii va crea constructorul scandinav. Suedezii trebuie sa stabileasca nivelul de zgomot pe care il va emite un hibrid si cat de silentios va fi el in timpul rularii si al functionarii. Clientii Volvo care vor alege acest tip de hibrid vor primi un sunet tipic suedez care va caracteriza apartenenta de clasa premium a acestor modele. Pentru moment, inginerii Volvo nu au stabilit un etalon pentru crearea acestor sunete, dar promit ca vor dezvolta unul in curand.
Via | auto-media
Masinile hibride nu reprezinta viitorul. Doua motoare inseamna costuri de achizitie mai mari, problemele de service iar se inmultesc cu 2, iar consumul la cele pe benzina se apropie de un diesel mai performant. Viitorul (parerea mea) e al masinilor exclusiv electrice sau al celor care folosesc un motor cu o singura sursa de energie ( aici ma duce gandul spre hydrogen).