Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027

Publicat vineri, 12.09.2025 14:58 de Tiberiu Safta

Ford pregătește un înlocuitor indirect pentru Focus. Modelul de clasă compactă, care urmează să iasă din producție la finalul acestui an, va fi înlocuit de către un SUV care ar urma să apară în 2027.

Anul acesta, Ford își va lua rămas bun de la Focus, după 27 de ani de producție. Ultimele exemplare ale modelului de clasă compactă vor fi produse la uzina germană din Saarlouis, care își va înceta activitatea odată cu sfârșitul producției lui Focus.

Până acum, marca americană nu a confirmat un înlocuitor pentru Focus, însă au apărut deja mai multe detalii despre un viitor succesor indirect al acestuia. Așa cum era de așteptat, se pare că locul lăsat liber de Focus va fi umplut de un viitor SUV de dimensiuni compacte. Din primele informații, viitorul model va fi amplasat în același segment cu Kuga, însă cele două modele vor fi vândute în paralel.

Viitorul SUV al Ovalului Albastru va fi produs în Spania, la uzina de la Valencia, acolo unde este produs și Kuga. Cel mai probabil, urmașul indirect al lui Focus se va baza pe aceeași platformă, C2, folosită de actuala generație Focus. De asemenea, viitorul SUV va împărtăși mai multe piese cu Kuga și va avea motorizări termice electrificate, dar și versiuni electrice.

Mai multe detalii nu au fost încă dezvăluite. Lansarea noului înlocuitor al lui Focus ar putea avea loc în 2027.

via Autocar

  • Mihai, vineri, 12.09.2025 19:15

    Focus SUV = Kuga, eu asa stiam

  • flo, vineri, 12.09.2025 20:24

    Sper sa fie doar electric ca sa aiba vreo sansa, ca daca vine iar cu mizeriile alea de motoare termice catastrofe la fiabilitate, il poti arunca direct la gunoi de nou. Pe mine de fapt nici nu ma intereseaza Ford, poate sa mearga si cu carbuni.

  • Tri6, sâmbătă, 13.09.2025 01:52

    Dimensional ar avea loc ceva intre puma și kuga, doar dacă îl reproiectează pe ultimul. Kuga are 4,7m lungime, la fel cu Kodiak, dar mult mai puțin spațiu interior. Puma are 4,2m. Deci ceva de 4,4-4,5m merge

  • David89, sâmbătă, 13.09.2025 11:55

    Kuga are 4.6m lungime in timp ce Kodiaq se apropie de 4.8m . dar diferenta de spatiu interior e data de platforma, Kuga e facut pe platforma de Focus. Daca Ford vine cu decizia asta de a mai aduce inca un suv in oferta care va fi compact cred ca viitorul Kuga se va face pe alta platforma si va fi mai mare. orcum decizia e una proasta, oferta lor in suv-uri e una destula, sa iti bazezi intreaga gama de masini doar pe un singur segment e o greseala si se vede asta in vanzarile lor. Mondeo sa dus, Fiesta, Focus la fel. pacat

  • Mircea Badea, duminică, 14.09.2025 12:30

    Plot twist: o să-i cumpere rușii!

  • alex_cu_a_mic, luni, 15.09.2025 10:37

    Fix cum ii sta bine lui Ford, sa faca o varza din nume si din modele. Dupa ce au facut suv electric si l-au numit Mustang, acum vor sa faca suv din Focus. Mai ramane sa faca pick-up din Ford Ka si coupe cabrio din Transit si e gata mancarica.

  • @alex, luni, 15.09.2025 14:53

    Ciorba de denumiri si modele cred ca este ultima lor problema. Partea cu adevarat de speriat la Ford este tehnica precara si calitatea jalnica, cu componente ieftine. Se bazeaza pe furnizorii lor preferentiali precum Motorcraft, care produc la cea mai slaba calitate posibila si apoi ne miram de ce este Ford ultima marca la capitolele satisfactia clientului si fiabilitate. Pai de asta, ca isi bate joc si se caliceste, fara a fi niciodata interesat de rezolvarea problemelor. Si Toyota are furnizori preferentiali sau propri, precum Denso, este o practica larg raspandita in industria auto. In schimb, calitatea pe toate planurile este la extrema cealalta, fara ca preturile la client sa fie mai mari, sunt cam tot pe acolo, iar rezultatul este o fiabilitate de top si asta nu de ieri de azi, ci de zeci de ani. Aia cum pot?