Înmatriculările Dacia în Europa au crescut cu aproape 8% în luna octombrie: peste 40.600 de unități și cotă de piață de 3.3%

Publicat marţi, 19.11.2019 10:43 de Cornel Șocariciu

În luna octombrie, piața auto europeană a înregistrat o creștere a înmatriculărilor cu 8.6%. Dacia a avut un parcurs bun și a încheiat luna în creștere cu 7.8%.

Dacia a reușit anul acesta performanțe bune în Europa. Iar parcursul realizat de constructorul de la Mioveni este confirmat și de rezultatele obținute în luna octombrie pe Bătrânul Continent.

Potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), Dacia a înmatriculat 40.687 de mașini noi în luna octombrie, în creștere cu 7.8% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cu toate acestea, cota de piață a fost de 3.3%, în scădere de la 3.4%.

Între timp, la nivel european, constructorii au înmatriculat în total 1.214.989 de mașini noi în luna octombrie, în creștere cu 8.6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

La nivelul primelor zece luni, Dacia a ajuns la 490.436 de mașini noi înmatriculate pe Bătrânul Continent, o valoare mai bună cu 10.7% comparativ cu același interval din 2018. În același timp, cota de piață a crescut de la 3.3% la 3.7%.

La nivel european, la finalul primelor nouă luni, piața auto a înregistrat o scădere de 0.7% (13.330.918 unități).

În urma acestor performanțe, Dacia ocupă locul al 13-lea în clasamentul mărcilor cu cele mai multe înmatriculări în Europa în primele zece luni ale anului. Prima poziție este ocupată de Volkswagen, producătorul german fiind urmat în clasament de Renault și Peugeot.

Loc Constructor Înmatriculări 
ian-oct 2019
Înmatriculări 
ian-oct 2018
Evoluție
[%]
1 Volkswagen 1.485.726 1.508.305 -1.5
2 Renault 887.575 954.504 -7
3 Peugeot 818.497 832.326 -1.7
4 Ford 815.479 844.714 -3.5
5 Mercedes 751.524 727.366 +3.3
6 Opel 728.422 763.759 -4.6
7 BMW 683.655 683.807 -0.02
8 Skoda 641.137 618.954 +3.6
9 Toyota 633.067 618.292
+2.4
10 Audi 631.519 641.196 -1.5
11 Fiat 562.933 625.973 -10.1
12 Citroen 550.688 516.156 +6.7
13 Dacia 490.436 443.020 +10.7
14 Hyundai 474.865 466.236 +1.9
15 Seat 434.346 391.949 +10.8

Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 28 de state din Uniunea Europeană și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).

Via | ACEA

  • adi_10, marţi, 19.11.2019 11:12

    Nu cred ca exagerez daca spun ca Dacia scrie istorie. Bravo lor!! Daca ar reusi sa faca si o cotiera ca lumea si sa schimbe plasticul din bord cu un plastic mai rafinat cred ca si-ar ridica considerabil vanzarile.

  • Moldovean, marţi, 19.11.2019 11:23

    @adi_10 Da, și ar crește automat și prețurile. De fapt, după cum vezi, tot mai mulți producători fac invers, adică bag plastice tari. Vezi VW T-Cross, VW T-Roc, Seat Ibiza, Seat Arona. Asta unele ce îmi vin în minte dintre cele mai noi. Spre comparație, mai știți ce plastice moi avea Astra G? Nu doar pe bord și pe fețele de uși față, ci și pe topedou (!) și chiar și la ușile din spate. Ceea ce în ziua de azi e foarte rar la majoritatea modelelor. Da, au băgat tehnologie în dauna calității materialelor. Și prețurile tot au crescut... probabil dacă băgau plastice moi sau materiale mai de calitate dădeai vreo 40.000 pe un T-Roc. În altă ordine de idei, eu am Lodgy. Plasticul e net superior Loganului. De fapt, în afară de faptul că e tare, e foarte solid și bine asamblat. Nu am greierași și nimic nu se clatină. Am văzut unii jurnaliști auto cum clatină consola pe care se regăsește de obicei schimbătorul de viteze să vadă cât de solidă e. Am făcut și eu asta la Lodgy - e foarte solidă. Trebuie s-o scutur rău ca să se miște puțin.

  • dan_grc, marţi, 19.11.2019 14:43

    Cele mai mari scaderi in Europa, Renault si Fiat, iar Nissan nu este in top 15. Eu cred ca alaturi de viitorul grup PSA-FCA, sa se alature si Renault-Nissan, macar stiu o treaba, vor ajunge ei undeva, interesant este ca Dacia salveaza o parte din situatia mai putin buna a grupului.