Înmatriculările de mașini noi în România au crescut cu aproape 140%. Volumul mașinilor second-hand continuă să scadă
Românii au înmatriculat peste 28.500 de mașini noi în luna august, în creștere cu 137.86% față de perioada similară din 2017. Trecerea la noul standard WLTP este unul dintre motivele pentru care a fost înregistrat acest salt consistent.
Înmatriculările de mașini noi au crescut puternic în luna august și au ajuns la 28.546 de unități, potrivit raportului oferit de Direcția Regim Permise Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Volumul este în creștere cu 137.86% față de aceeași perioadă a anului trecut. Trecerea la noul standard WLTP este unul dintre motivele care au dus la creșterea importantă de pe piața autohtonă, tendința aceasta fiind
În luna august, Dacia a înregistrat o creștere de circa 90% și a ajuns la 7.430 de unități. Renault se află pe poziția secundă cu 4.291 de mașini noi înmatriculate în august, în creștere cu peste 400%. A treia poziției a clasamentului este ocupată de Opel. 2.231 de unități au fost înmatriculate în august, cu 193% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Skoda, Volkswagen și Ford sunt alți producători care au depășit bariera celor 1.000 de unități înmatriculate în luna august.
La nivelul primelor 8 luni ale anului, înmatriculările de mașini noi au ajuns la 103.824 de unități, în creștere cu 51.91% față de perioada similară din 2017. Dintre acestea, 28.643 de unități sunt menționate în dreptul constructorului Dacia.
În schimb, piața vehiculelor second-hand este în continuare în scădere comparativ cu anul trecut. În luna august, au fost înmatriculate 38.173 de unități second-hand, cu 11.94% mai puține decât în perioada similară a anului trecut. Totalul pe primele 8 luni ale anului este de 312.368 de exemplare, în scădere cu 7.53%.
De la începutul anului și până la finalul lunii august, românii au înmatriculat 78.511 de exemplare second-hand produse de Volkswagen și 33.246 unități Opel. Topul înmatriculărilor second hand este completat de BMW (30.086 de unități), Audi (29.240 de exemplare) și Ford (28.730 de unități).
Via | DRPCIV
Era normal să scadă volumul mașinilor SH. Imaginați-vă numai câți le aveau înmatriculate pe Bulgaria și le-au trecut pe România. Și dacă stau să mă gândesc, nu prea am mai văzut mașini de Bulgaria. Iată motivul principal! Ele oricum erau pe șoselele noastre, deci alarma aia din statistici era cu mult mai mică. Ni se spunea că se umple țara de rable, dar multe din ele erau deja aici, numai că înmatriculate în Bulgaria.